eli ei ole tässä puolentoista vuoden aikana kertaakaan palanut kojelaudan kytkimissä valo, eikä ole toi lämpömittari ollut valaistu (oli yllättävän oranssi väriltään hahah).
mutta tänään kun lähdin aamulla töihin ne häikivät silmiin. olen ihan hyvin pärjännyt ilmankin valoja niissä niin ei ole tullut vikaa etsittyä. joten nyt kun yhtäkkiä toimivatkin hetken alkoi ihmettely.
niin.. ainoastaan ajovalokytkimessä ja apukuskin lämpösäädin rullassa ei ollut valoja. eikä ikkunoiden kytkimissä. mutta kaikissa muissa olikin yhtäkkiä lamppu päällä siihen saakka kunnes virrat käänsi pois. (noissahan siis teoriassa voi olla ihan vain lamppu palanut ja siksi ei toimineet)
ja erikoinen juttu oli että töiden jälkeen kun ajoi takaisin eivät valot sitten enää palaneetkaan. yhtä pimeitä kuin aiemmin.
mikäs tämän voisi aiheuttaa?
taustaa: vaihdoin uuden akun viikonloppuna (lue lisää tuolla korjailublogissa toisaalla täällä) joten aloin miettimään josko siinä akun vieressä olevissa johtonipuissa tai töpselissä on kojelaudan valoihin kuuluvia johtoja jotka olisivat heilahtaneet akkua asentaessa.. kontakti vika siellä. (tosin ei kylläkään valot palaneet eilen eikä edellispäivänä)
vai onko todennäköisempää etsiä jostain säätimestä vikaa (on kai tässä joku himmenninkin juttu.. ei muista enää.. kai mä oon sitäkin jossain vaiheessa käännellyt eikä ole sillä valot lähteneet päälle.
kojelaudan valot syttyivät pitkästä aikaa itsekseen..
kojelaudan valot syttyivät pitkästä aikaa itsekseen..
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
hmm.. trippimittarikaan ei oo kyllä toiminnut koskaan mun aikana.. näyttää aina vaan nollanollanollaa.. menempä käänteleen samantien josko vaikka valot heräilisivät itsekseen tai jotain.
edit: testi. ei säätynyt muuta kuin mittariston valot.. kytkimien taustat pysyivät pimeinä.
editti 2: mittaristo irroitettu. siinä on kuulemma punaisen nastan takana sulake. on juu. palanut. haetaan ehjempi tällä viikolla. (sen sulakkeen pitäisi olla juurikin noiden keskikonsolin valojen suojaksi..)
eli muillekin neuvoksi jos tälläisiä vikoja etsivät..
eli jos mittariston taustavalot ovat pimeät: syynä konehuoneen sulake tai se säädin himmennin mittariston takana. (valkoinen mötikkä.. siitä usein irtoaa toinen kupariliuska juotoksistaan.)
jos keskikonsolin yms painikkeet pimeinä: syynä mittariston takana oleva erillinen erikoissulake. (punainen polttimon pidikkeen näköinen juttu. polttimot itse ovat ruskeissa pidikkeissä)
edit: testi. ei säätynyt muuta kuin mittariston valot.. kytkimien taustat pysyivät pimeinä.
editti 2: mittaristo irroitettu. siinä on kuulemma punaisen nastan takana sulake. on juu. palanut. haetaan ehjempi tällä viikolla. (sen sulakkeen pitäisi olla juurikin noiden keskikonsolin valojen suojaksi..)
eli muillekin neuvoksi jos tälläisiä vikoja etsivät..
eli jos mittariston taustavalot ovat pimeät: syynä konehuoneen sulake tai se säädin himmennin mittariston takana. (valkoinen mötikkä.. siitä usein irtoaa toinen kupariliuska juotoksistaan.)
jos keskikonsolin yms painikkeet pimeinä: syynä mittariston takana oleva erillinen erikoissulake. (punainen polttimon pidikkeen näköinen juttu. polttimot itse ovat ruskeissa pidikkeissä)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-