W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma
W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma
Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)
Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.
Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.
Sitten toinen vika:
Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti. Testeri näytti ainakin suutinvikaa mutta voisikohan tässäkin tapauksessa olla joku mahdollinen lämpöanturi rikki, niin ja koneen lämmöt normaalit 80-90 astetta.
Toivottavasti saa jotain selkoa asiasta. Tällä hetkellä auto on huollossa mutta eipä sielläkään tosiaan meinaa löytyä mitään.
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)
Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.
Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.
Sitten toinen vika:
Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti. Testeri näytti ainakin suutinvikaa mutta voisikohan tässäkin tapauksessa olla joku mahdollinen lämpöanturi rikki, niin ja koneen lämmöt normaalit 80-90 astetta.
Toivottavasti saa jotain selkoa asiasta. Tällä hetkellä auto on huollossa mutta eipä sielläkään tosiaan meinaa löytyä mitään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma
Kuvaus sopii suoraan kampiakselin asennon tunistimeen,harskali kirjoitti:Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)
Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.
Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.
Sitten toinen vika:
Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti. Testeri näytti ainakin suutinvikaa mutta voisikohan tässäkin tapauksessa olla joku mahdollinen lämpöanturi rikki, niin ja koneen lämmöt normaalit 80-90 astetta.
Toivottavasti saa jotain selkoa asiasta. Tällä hetkellä auto on huollossa mutta eipä sielläkään tosiaan meinaa löytyä mitään.
Jonnekin *:rin piuhan päähän niin alkaa selvenemään,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma
harskali kirjoitti:Pitääpä tässä kirjotella ensimmäinen viesti tännekin sivustolle Elikkä kirjoittelen tässä tutun autosta eli vähän seuraavanlaista ongelmaa :
(Auto on siis C220 cdi vm. 2001)
Ilmastoinnista:
Eli ilmastointi ei lähde pelaamaan, vaan ec/rest painikkeessa palaa jatkuvasti ec kohdassa valo eikä kylmää tule ollenkaan. Auto käytetty testerin päässä ja testeri ei saa edes vikakoodeja ilmastoinnista. Epäilty että sähköjohdot ottaisivat yhteen tms. Ilmastoinnin huolto suoritettu hetki sitten ja aineet tallella.
Olen yrittänyt lueskella muita foorumeita mutta ei oikein ole niistä löytynyt mitään apua. Voisikohan vika olla paineanturissa yms. Huoltamolla sanottiin että kompura pelaa oikein.
.
EC/rest-nappulasta ei ilmastointi lähde käyntiin tuossa autossa. Ilmastointi on aina päällä kun ulkoilman lämpö on vähintään +1 astetta. Näin jotta ilmastointi kuivaisi tuloilmaa. Valon palaminen nappulassa merkitsee että jälkilämmitys (talvella hyvä) on päällä. Ilmastoinnin pitäisi antaa kylmää kunhan vaan lämpötilanappulat on kylmää-asennossa. Paineanturi saattaisi olla oikea arvaus, mutta kyllä kait tuokin Starilla selviäisi paremmin.
Joo eli auto antanut aiemmin seuraavaa vikakoodia: 1 suutin rikki ja kampiakselin asennon tunnistin. Suutin vaihdettu uuteen ja ei ole antanut sen jälkeen uudestaan vikakoodeja suuttimesta eikä tunnistimesta. Suuttimen vaihdon jälkeen auto oli sammunut vielä muutaman kerran mutta sen jälkeen toiminut moitteetta.
Lisäksi annettu selvitys: (liittyen varmaan sitten tähän ilmastointiin)
"Ajoneuvosta mitattu että Can väylä B signaali katkeaa virtalukon jälkeen. Virtalukko todettu mahdollisesti vialliseksi. Testerillä ei yhteyttä."
Ja tuo virtalukko töineen kuulemma maksaisi sen 1400€ sisältäen työt.
Edit: Joo kuulemma palasi sama vika taas ettei välillä starttaa. Etenkin lämpimänä. Jospa se olisi kumminkin tuon kampiakselin asentotunnistinkin myös rikki. Onkohan työläs vaihtaa ?
Lisäksi annettu selvitys: (liittyen varmaan sitten tähän ilmastointiin)
"Ajoneuvosta mitattu että Can väylä B signaali katkeaa virtalukon jälkeen. Virtalukko todettu mahdollisesti vialliseksi. Testerillä ei yhteyttä."
Ja tuo virtalukko töineen kuulemma maksaisi sen 1400€ sisältäen työt.
Edit: Joo kuulemma palasi sama vika taas ettei välillä starttaa. Etenkin lämpimänä. Jospa se olisi kumminkin tuon kampiakselin asentotunnistinkin myös rikki. Onkohan työläs vaihtaa ?
Autoon vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Viimeksi muokannut harskali, 30.8.2012 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 c220 cdi ilmastointi ja käynnistysongelma
Täällä oli keväällä samat oireet, testeri moitti kylläkin yksiselitteisesti nokka-akselin asentotunnistinta.harskali kirjoitti:Auto lähtee kylmänä kuin palmun alta mutta sitten kun kone lämpenee kunnolla ja sammuttaa niin ei tahdo lähtea ollenkaan käyntiin. Usein saa sahata käyntiin useita kertoja ja sitten lähtee. Sitten kun kone taas jähtyy kunnolla niin toimii taas hienosti.
Vaihdoin anturin ja ongelma poistui. Auto on C200 CDI -05, jos merkitystä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mkäs on testeri millä tutkittu?harskali kirjoitti:Autoon vaihdettu kampiakselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Miten yhteys katkeaa virtalukon kohdalla?
(kun yrittää yhteyttä virtalukkon jotenkin muuten? Kesken testin?)
Virtalukko juttun on mahdolinen halvempikin ratkisu...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo eli testeri on kuulemma tuon star:in. Ja tämmönen selvitys on annettu kuten aikaisemmin kirjoitin: "Ajoneuvosta mitattu että Can väylä B signaali katkeaa virtalukon jälkeen. Virtalukko todettu mahdollisesti vialliseksi. Testerillä ei yhteyttä."CDI203 kirjoitti:Mkäs on testeri millä tutkittu?harskali kirjoitti:Autoon vaihdettu kampiakselin asentotunnistin , ei vaikutusta. Vika näyttäisi tosiaan olevan tuossa virtalukossa kun testerillä katkeaa siinä kohtaa yhteys.
Miten yhteys katkeaa virtalukon kohdalla?
(kun yrittää yhteyttä virtalukkon jotenkin muuten? Kesken testin?)
Virtalukko juttun on mahdolinen halvempikin ratkisu...
Autoa taas testailtu, eli lähtee kylmänä loistavasti käyntiin, sammuttaa välissä ja heti lähtee käyntiin mutta hetken koneen seisottua auto vain starttaa mutta ei lähde käyntiin.
On kyllä kallis tuo virtalukko töineen ja ei ole edes varmuutta poistuuko vika tuolla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Voi se olla muutenkin rikki kuin tinauksisiltaan...harskali kirjoitti:Virtalukko kävi eräällä hyvällä korjaajalla , jossa tinauksia vahvistettiin yli 100kpl mutta eipä tuo auttanut oikein asiaa.Aki P kirjoitti:Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
(tinauksista ei kukaan tainut edellä mainita mitään...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Niin justiin, kertokaapa hieman lisää jos olette saaneet nuita korjattua. Paikallinen korjaamo oli saanut korjattua 2kpl nuita virtalukkoja. Alkoi nimittäin kiinnostamaan.CDI203 kirjoitti:Voi se olla muutenkin rikki kuin tinauksisiltaan...harskali kirjoitti:Virtalukko kävi eräällä hyvällä korjaajalla , jossa tinauksia vahvistettiin yli 100kpl mutta eipä tuo auttanut oikein asiaa.Aki P kirjoitti:Virtalukkoja on saatu muutamia pelastettua menestyksekkäästi ihan paikallisvoimin. Jos auto joutaa seista tovin niin voitas kokeilla....
(tinauksista ei kukaan tainut edellä mainita mitään...)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Päivitetäänpä pitkästä aikaa. Autoon vaihdettiin käyttöautolla uusi virtalukko , koska totesivat siellä myös että se oli vikana. No autoa haettaessa ei palanut enään ec valo mutta ajettiin läheiselle huoltoasemalle niin eiköhän auto päättänyt taas sammua. Lähti sitten taas käyntiin kun kone jäähtyi kunnolla.
Vietiin takaisin käyttöautolle jospa vika alkais selviämään. Mahdollisesti joku anturi ? Kummastuttaa että liike ei sen kummemmin testannut autoa ennen sen luovutusta.
Vietiin takaisin käyttöautolle jospa vika alkais selviämään. Mahdollisesti joku anturi ? Kummastuttaa että liike ei sen kummemmin testannut autoa ennen sen luovutusta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Normaali oire vialiselle kampiakselin asennon tunistimelleharskali kirjoitti:Päivitetäänpä pitkästä aikaa. Autoon vaihdettiin käyttöautolla uusi virtalukko , koska totesivat siellä myös että se oli vikana. No autoa haettaessa ei palanut enään ec valo mutta ajettiin läheiselle huoltoasemalle niin eiköhän auto päättänyt taas sammua. Lähti sitten taas käyntiin kun kone jäähtyi kunnolla.
Vietiin takaisin käyttöautolle jospa vika alkais selviämään. Mahdollisesti joku anturi ? Kummastuttaa että liike ei sen kummemmin testannut autoa ennen sen luovutusta.
kannatta käytää ennemin vaikka tuolla
http://www.mbkoskinen.fi/
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nokka-akselin anturi on vaihdettu, pitää vielä koittaa sitä kampiakselin asentotunnistimen anturia. Niin ja käynnistäessä syttyy moottorin vikavalo ja näytössä lukee se epc virhe mutta kun kaasua polkasee niin häviävät sitten. Eiköhän nuo viat luulis nyt näkevän kunnon testerillä että mikä siellä on.
late: ei kyllä pysty vaihtamaan vanhempaa
late: ei kyllä pysty vaihtamaan vanhempaa
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja sammuminen lämpimänä loppui Testeri oli tosiaan näyttänyt nyt sitä asentotunnistinta vikakoodiksi + kaasupolkimessa jotain häikkää, mutta se ei ole vaikuttanut oikeastaan mihinkään.
Ilmastointi kuulemma pukkaa vielä haaleaa ilmaa vaikka ei vikakoodeja ole ja kaikki muukin on testattu (käytetty täyttöhuollossa aivan vasta). Pitää vielä tutkia jospa sekin alkais jotenki toimimaan.
No joka tapauksessa virtalukko ja tuo tunnistin piti uusia niin alkoi pelittämään ja nyt pystyy lukea vikakoodit normaalisti.
Ilmastointi kuulemma pukkaa vielä haaleaa ilmaa vaikka ei vikakoodeja ole ja kaikki muukin on testattu (käytetty täyttöhuollossa aivan vasta). Pitää vielä tutkia jospa sekin alkais jotenki toimimaan.
No joka tapauksessa virtalukko ja tuo tunnistin piti uusia niin alkoi pelittämään ja nyt pystyy lukea vikakoodit normaalisti.