Lampunpesimet vai ei ?
- 
				HVM
 
...auto jonka etuvalojen laseissa ei ole naarmuja.Ari66 kirjoitti:Auto ilman pesureita.... on kuin......
Ei vais, hyvät pelit ne varmasti on, mutta kun ei ole koskaan omassa autossa sellaisia ollut, eikä kaivannut, niin turhalta ne tuntuu. Tulee minulle kyllä niin paljon vähemmän kilometrejäkin ettei pesureita kerkiä kaipaamaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

						-Jokaisella kukalla on juuret

EHDOTON ei lampunpesimille...
A: ne ovat rum..... öhh.. vastenmielisen näköiset..
B: Lamput voi pestä käsinkin
C: talvikylmällä kun roiskautat nesteet kuumalle lasille (100w poltin) on vaara että lasi halkeaa
D: usein ne eivät edes toimi
BMW E31 V12
						E: Jos pesimet jäätyy eikä pääse liikkumaan niin on puoli autoa pimiänästanger kirjoitti:jahah...saadanko tästä kunnon "vääntö" aikaiseksi..
![]()
EHDOTON ei lampunpesimille...![]()
A: ne ovat rum..... öhh.. vastenmielisen näköiset..
B: Lamput voi pestä käsinkin
C: talvikylmällä kun roiskautat nesteet kuumalle lasille (100w poltin) on vaara että lasi halkeaa
D: usein ne eivät edes toimi
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
						- Ari66
 - Mesen Invaryhmä®
 - Viestit: 13054
 - Liittynyt: 29.9.2005 11:11
 - Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
 - Viesti:
 
Asuin joskus korvessakin ja silloin oli 1975 Corolla alla.
Alko himppasen nyppimään, kun kilometrin välein kului talouspaperirullallinen ajovalojen pyyhkimiseen....
Silloin ajattelin että... ei ikinä enää...
Mitä taas tulee jäätyneisiin pyyhkimiin, niin ainakin Volvossa ja Saabissa on niissä kuormakytkimet eli tajuavat automaattisesti, milloin ei kannata väkisin ryskiä pyyhintä päälle.
Jos sitten nykyään on tässä asiassa menty takapakkia, niin siitä en tiiä... ja anteeksi tietämättömyyteni....
			
			
									
									
						Alko himppasen nyppimään, kun kilometrin välein kului talouspaperirullallinen ajovalojen pyyhkimiseen....
Silloin ajattelin että... ei ikinä enää...
Mitä taas tulee jäätyneisiin pyyhkimiin, niin ainakin Volvossa ja Saabissa on niissä kuormakytkimet eli tajuavat automaattisesti, milloin ei kannata väkisin ryskiä pyyhintä päälle.
Jos sitten nykyään on tässä asiassa menty takapakkia, niin siitä en tiiä... ja anteeksi tietämättömyyteni....
Elikkä siis me mentiin Leville muutama viikko sitten ja matkalla satoi kaikkea mahdollista. Jossain vaiheessa kun suihkin vettä lasille niin alkoi palaneen polttimon merkkivalo palaa. Pian pysähdyttiin kahville niin huomasin että lampuissa oli ~1cm:n jääkerros eikä pyyhkimet liikkuneet. Uusi sulake ja kaikki pelasi taas hienosti 
			
			
									
									Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
						pitääs varmaa hakia uudet sulat...mun mielestä kun ne laittaa just eikä melekee suoraan siihen lasille niin on komiat...e500 linssiä vasten....
mitenkään pornoa ei oo taas jos ne pyörii ja hyörii omiin nimiinsä niinku joissai tapauksissa....sulka riuhtoo minkä kerkiää kun tuloo vanhoja merssuja vastaa...
			
			
									
									mitenkään pornoa ei oo taas jos ne pyörii ja hyörii omiin nimiinsä niinku joissai tapauksissa....sulka riuhtoo minkä kerkiää kun tuloo vanhoja merssuja vastaa...
-Reikä-Klubi®- 
-Lintta-AATELINEN-
						-Lintta-AATELINEN-

Irroitettu lampunpesimien moottorista virrat, ja sulistakaan ei lie paljon jäljellä talven syväjäädytysten ja repimisien jälkeen... 
			
			
									
									X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
						entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Suurin osa lampunpyyhkijöiden oikutteluista johtuu hapettuneista liittimistä. Liittimet puhtaiksi ja kyllä taas toimii. Olin muutama vuosi sitten kahden vaiheilla, jättääkkö vai ottaakko. Pyyhkijöiden sulat jäivät milloin mihinkin asentoon. Epäilin että moottorit on hajoamassa mutta liittimien putsauksen jälkeen toimivat täydellisesti.
Suosittelen. Pitäkää sulat kunnossa niin ei klasitkaan naarmutu. Jos 15€ tuntuu liialta niistä pienistä sulista niin osaava askartelee vanhoista tuulilasin pyyhk.sulista tai metrikumista aina uudet kumit kun on tarve.
			
			
									
									
						Suosittelen. Pitäkää sulat kunnossa niin ei klasitkaan naarmutu. Jos 15€ tuntuu liialta niistä pienistä sulista niin osaava askartelee vanhoista tuulilasin pyyhk.sulista tai metrikumista aina uudet kumit kun on tarve.
- 
				HVM
 
Toinen huomiota vaativa seikka on pesurien akselien ja lampunaluspellin välinen tiivistekumi. Jos se on soseena kakki pääsee akselia pitkin moottorille, seurauksena käytön estävä hapetusjumi.Dunkelblau123 kirjoitti:Suurin osa lampunpyyhkijöiden oikutteluista johtuu hapettuneista liittimistä. Liittimet puhtaiksi ja kyllä taas toimii. Olin muutama vuosi sitten kahden vaiheilla, jättääkkö vai ottaakko. Pyyhkijöiden sulat jäivät milloin mihinkin asentoon. Epäilin että moottorit on hajoamassa mutta liittimien putsauksen jälkeen toimivat täydellisesti.
Suosittelen. Pitäkää sulat kunnossa niin ei klasitkaan naarmutu. Jos 15€ tuntuu liialta niistä pienistä sulista niin osaava askartelee vanhoista tuulilasin pyyhk.sulista tai metrikumista aina uudet kumit kun on tarve.
Muutama moottori on tullut vuosien saatossa heräteltyä eloon, vika on yleensä ollut juuri tuo yllä mainittu. Johdoista kannattaa toki aloittaa.
- Kaapo
 - <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
 - Viestit: 5070
 - Liittynyt: 29.9.2005 11:11
 - Paikkakunta: Tärviö
 
Pesureille kyllä, vaikka suolateitä en pahemmin joudu ajamaankaan. Eivät ne aivan pakolliset olisi, mutta kun ovat uudesta asti lotjassa olleet ja vieläpä toimivat moitteetta, niin enpä ala poiskaan niitä repiä.
Monesti ovat avuksi olleet syyshämärillä tai talvella loskan ja kuran lentäessä.
Ainoa moite on käyttöjärjestelmä - pesureissa saisi olla oma vedenheittokytkimensä. Läheskään aina ei tuikkuja tarvitse kuurata samaan aikaa tuulilasin kanssa. Systeemi tyhjentää pesuainetonkan turhan nopeasti lamppuja automaattisesti uittaessaan
			
			
									
									Monesti ovat avuksi olleet syyshämärillä tai talvella loskan ja kuran lentäessä.
Ainoa moite on käyttöjärjestelmä - pesureissa saisi olla oma vedenheittokytkimensä. Läheskään aina ei tuikkuja tarvitse kuurata samaan aikaa tuulilasin kanssa. Systeemi tyhjentää pesuainetonkan turhan nopeasti lamppuja automaattisesti uittaessaan
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954