Noniin, itse asiaan

Ilmeisesti W124 on aika kestävää mallia kun tunnuksenikin olivat jo vanhentuneet vuodelta 2009 ja piti tehdä uudet

Auto seisoi ulkosalla tuossa välissä vuodenpäivät kun piti jeepilläkin välillä päästä kurvailemaan, nyt sitten innostuin laittamaan mersun takaisin kuntoon. Kaikki on muuten kondiksessa (vaati se laittoa aika paljon), mutta ECUn toiminta ei nyt ihan natsaa.
Kiihdyttäessä kiekkaväli 2000-3000 on lähes käyttökelvoton. Ei meinaa jaksaa sitten millään, mutta sen yli kun pääsee niin auto alkaa taas kulkemaan. Vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen, pyörijän, ilmansuodattimen, öljynsuodattimen, öljyt ja ties mitä.
Tehottomuus jatkuu.
Bensapumpun releboksi(?) ja YJ-suojaboksi auki, nättiä piirilevyä ilman hapertumiseen viittaamistakaan. Boksit takas kiinni.
ECU irti ja auto toimii taas kuin unelma (no, vähän tehottoman tuntuinen, mutta ei kiekkaongelmaa). ECU takaisin kiinni ja viat palaavat.
Niin ja eilen ecun kera kiihdyttäessä tuli bensan haju nokkaan.
Pitäisikö nyt epäillä ECUa, lambdaa, jotakin anturia vaiko mitä? Ideoita otetaan erittäen kiitollisena vastaan ja erityisesti tapoja mitata pelaako kyseinen osa. Nyt on sen verran pistetty rahaa kiinni ettei uusia osia viitsisi ostaa vain testaamisen vuoksi.
Edit: Ja konehuonettakin on siinä määrin spreijailtu starttisprayllä ettei tuntuisi ilmavuotojakaan olevan.