230 -86 m102 huono kylmä käynnistyvyys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

230 -86 m102 huono kylmä käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

moro 230 -86 m102 autossa on huono kylmä käynnistyvyys autoa juotuu starttaan pitkään n.10 sek mutta lähtee aina käymään autoon vaihdettu seuraavat osat

-tulpat

-tulpan johdot

-virranjakajan kansi

-pyörijä virranjakajaan

-jakoketju jako on kohdalla

-kiristäjä jakoketjulle

-ilmanputsari

-yj rele katsottu ei vikaa

-pumpun rele katsottu ei vikaa

-kylmä kännistin suutin ollut irti toimii suoralla virralla

-lamda vaihdettu

-polttoaine suodatin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Yksi vois olla että se laskee bensalinjasta paineet kun seisoo. Kai sielä pitäis joku paineventtiili olla mikä pitää paineet järjestelmässä vaikka pumppu ei käy. Kokeile silleen että käytät virtoja päällä ja pois useamman kerran ennen ku starttaat.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Sama vika oli kakssatasessa pensa-lintassa. yj-rele näytti olevan ehjä mutta kun sen uusin niin vikakin hävisi...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Uudella YJ releellä parani,mutta ei siltikään lähde niin hyvin kun toi meiän toinen satalankku. :roll:
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

myös ruiskun kylmäkäynnistysanturi uusittu,mutta ei vaikutusta.toinen 124 nostaa kierrokset kylmänä,tää 230 nen ei tee ees sitä.
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Mistä tolle kylmäkäynnistys suuttimelle tulee virta? kun se tuntuis puuttuvan kokonaan. :roll:
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

trolli69 kirjoitti:Mistä tolle kylmäkäynnistys suuttimelle tulee virta? kun se tuntuis puuttuvan kokonaan. :roll:
bensapumpun releeltä nastasta 87v :pappa:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Kiitos vastauksesta.Jatketaan vianetsintää.Repullinen osia jo vaihdettukkin


:lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5999
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

trolli69 kirjoitti:Kiitos vastauksesta.Jatketaan vianetsintää.Repullinen osia jo vaihdettukkin


:lol:
Kumpikohan on huono, kipinä vai bensan saanti?

Akun kunto, puola? Miten lisäilmaluisti, pelaako?
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

akku on uusi,ja testattu toisella bp releellä.Virta puuttuu kylmäkäynnistys suuttimelta,eikä sitä tule ees sinne 87v nastalle,vaikka mitattu releen ollessa irti.Mistä sen sinne kuuluisi tulla?Johto kunnossa 87 v nastalta suuttimelle.EHDOTUKSIA.....
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Releelle pitäis tulla virta sulakerasialta. Oiskohan 6 sulakkeelta.
Tarkista sulakkeiden kontaktit ja mittaa tuleeko sinne releen napaan 15 virtaa.

Edit: Niin ja kylmäkäynnistyssuuttimelle menee virta vain startatessa ja olikohan muutama sekunti se jälkeen.
Viimeksi muokannut H.Salminen, 18.9.2012 9:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

trolli69 kirjoitti:myös ruiskun kylmäkäynnistysanturi uusittu
Nyt vasta osu silmään, mikäs se tuommonen osa on :?:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Lämpöanturia tarkoitin,ohjaa kai sekin tota kylmäkäynnistystä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AK47 kirjoitti:Miten lisäilmaluisti, pelaako?
veikkaanpa että ei pelaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Virrat tulee,ja koitettiin toisella tyhjäkäyntimoottorillakin,Mutta taitaa olla kylmäkäynnistyssuutin kumminkinkin rikki,vaikka suoralla virralla tuntu toimivan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no onko vika poissa jos annat suuttimelle suoraa virtaa? suutin ei ole kuin maksimissaan 8sek käynnistyksen alussa auki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

Suoraa virtaa kun antaa suuttimelle,niin lähtee niinkuin kuuluukin.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

trolli69 kirjoitti:Virrat tulee,ja koitettiin toisella tyhjäkäyntimoottorillakin,Mutta taitaa olla kylmäkäynnistyssuutin kumminkinkin rikki,vaikka suoralla virralla tuntu toimivan.
Siis virrat tulee mihin napaan 15 vai ihan suuttimelle asti?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

ihan ne virrat nyt lopultakin tulee suuttimelle asti,mutta ei vaan pelitä muuten kuin suoralla virralla.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Sehän nyt on kumma että vain suora virta kelpaa.

Paljon sinne tulee jännitettä releen kautta?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

jooopa joo,nyt meillä on toinen kylmäkäynnistyssuutin kytkettynä tossa irrallaan,mut ei vaan avaa suutinta.virta tulee vaan ihan hetkeksi siihen suuttimen liittimeen...menee jo yli hilseen :roll: Ja 11 volttii näyttää yleismittari suuttimelta mitattuna.On tää ny vaikeeta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

11V ei välttämättä riitä. Omassa ainakaan ei aukee enää alle 11.4V. Virtaa ei kuulukaan tulla kuin hetkeksi. se on 0-8sek mitä se on päällä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
trolli69
Viestit: 21
Liittynyt: 13.10.2011 15:23

Viesti Kirjoittaja trolli69 »

No niii,vika löytyi maadoitus poikki imusarjan alta.Vähän kolvia,ja lähtee käymään kuin palmun alta.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

trolli69 kirjoitti:No niii,vika löytyi maadoitus poikki imusarjan alta.Vähän kolvia,ja lähtee käymään kuin palmun alta.
Justiin ku olin ehottamassa että tarkista maat :lol:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”