
Tämä alkup. moottoriohjauksen säätöajatus lähti siitä, että Ruotsista kuulin Volvomiesten saavan LH2.4 originaalista ulos "oikein säädettynä" jopa 400 hp??
Kellään tietoa/osaamista miten M104 suhteen...?
/johannes
No niin, asia Volvosta tuli selväksi, kiitos. Keskustelu liittyi erilaisiin moot.ohj.järjestelmiin, joten turbokoneesta lienee ollut kysymys.thabandit^ kirjoitti:Ööh? Ei LH-Jetronicista ihan "säätämällä" oteta 400 hv ulos. Tottakai moottori apulaitteineen pitää olla ajan tasalla suuttimia myöten. Lisäksi moottorinohjauslaitteeseen asennetaan ns. lastu eli erillinen piiri, joka osaa ohjata moottoria paremmin.
Lienee M104:ssakin mahdollisia jopa isommatkin lukemat, mutta sitä en tiedä tarvitseeko ECU:a uudelleenohjelmoida/-koodata vai onko kyseessä ns. lastuttaminen. Mutta ilman moottoriin tehtäviä muutostöitä (mm. ahtaminen; turbolla, mekaanisesti tai jopa resonanssilla) ei kovin suurta tehon kasvua ole odotettavissa.
ohjeitahan megaan on netti pullollaan, ihan niin paljon kun jaksaa lukeathabandit^ kirjoitti:ohjeiden puute