w201 käynnistys ongelma
w201 käynnistys ongelma
elikkäs olis 190e 2.0 ruisku vm. 89 ajettu 208tkm
sellanen ongelma et ei meinaa millään käynnistyy saa sahata ja sahata .. tuntuu kuin ei sais pensaa.. mut roikkas ku pitää puol tuntii niii lähtee hyvin käyntii ... sama vika pakkasella ja lämpimällä ilmalla .. ei mitään ongelmaa ajossa tai käynnistyksessä hiljattaisen ajon jälkeen .. missä vika .. hermo alkaa menee joka päiväiseen sahaukseen... APUA
sellanen ongelma et ei meinaa millään käynnistyy saa sahata ja sahata .. tuntuu kuin ei sais pensaa.. mut roikkas ku pitää puol tuntii niii lähtee hyvin käyntii ... sama vika pakkasella ja lämpimällä ilmalla .. ei mitään ongelmaa ajossa tai käynnistyksessä hiljattaisen ajon jälkeen .. missä vika .. hermo alkaa menee joka päiväiseen sahaukseen... APUA
Onko kaikki perus asiat kunnossa eli missään ei ole polttoainevuotoja ja bensafiltteri on juuri vaihdettu?Toinen on sytytyslaitteisto onko se tarkistettu ja kuluvat osat uusittu?Minkähän tyyppinen sytytysjärjestelmä tuossa sinun autossa on esim Hall vai induktioanturi virranjakaja sinnekkin voi tulla katkos ja juuri tietyssä lämpötilassa saattaa anturi toimia ja auto lähtee käyntiin.Kipinän voit kokeilla vanhalla tulpalla kun auto ei lähde käyntiin.Otat jonkun sylinterin tulpanjohdon irti ja laitat vanhan tulpan siihen.Sitten maadoitat tulpan hyvin esim.Apukäynnistys kaapelilla ja starttaat ja katsot tuleeko kipinää.Tässä olis ensiavuks jotain tarkistettavia kohteita.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
nonii nyt on tulpat uudet . lisäruiskutus anturi uusi. virranjakajan kansi uusi / pyörijä uusi... ja ongelma jatkuu... ei saa pensaa... pensa pumppu kyl hurisee ku vääntää avaimesta.. imusarja ei vuoda.. .. saa starttailla... ja ei oo sytykses mitään vikaa ku auton on saanut käyntii lähtee uudestaanki ja hyvin ku kone lämmin ..
Jos se paineakku vuotaa (sisäisesti) niin järjestelmän paine laskee ja muodostuu kaasukuplia suuttimille koska suuttimet on kuumat ajon jälkeen ja tämä taas aiheuttaa että joutuu starttaamaan niin kauon että kaasukuplat (=ilmat) on poistunut systeemistä ennen kuin lähtee käyntiin. Eli paineakun tehtävä on estää kaasukulpien muodostuminen lämpimille suuttimille ja siten helpottaa lämpimän koneen käyntiinlähtöä. Tämä on teoria ja käytännössä "vikakoodit" on sitten mitä on...
Minulla ei ole kuvaa, mutta suutin on kannen puolivälin kohdilla ylhäältäpäin pystyssä imusarjan päällä ja siinä on kirkkaansininen kahden johdon liitin.
Johtojen väreistä muistaakseni näkee heti kumpi on maa ja kumpi virta - kokeile käynnistää niin että starttaat ja kaverisi kytkee suuttimeen suoraan akusta virran ja maan; jos lähtee paremmin käyntiin niin vikaa on suuttimen ohjauksessa.
Ellei lähde joudut vielä jotenkin tutkimaan toimiiko itse suutin...
Huon. ÄLÄ räjäytä itseäsi, kokeile vain jos osaat ja sittenkin varovasti / omalla vastuullasi eli ei niin että bensaa on siellätäällä valuneena ja isket johdolla kipinää !
Johtojen väreistä muistaakseni näkee heti kumpi on maa ja kumpi virta - kokeile käynnistää niin että starttaat ja kaverisi kytkee suuttimeen suoraan akusta virran ja maan; jos lähtee paremmin käyntiin niin vikaa on suuttimen ohjauksessa.
Ellei lähde joudut vielä jotenkin tutkimaan toimiiko itse suutin...
Huon. ÄLÄ räjäytä itseäsi, kokeile vain jos osaat ja sittenkin varovasti / omalla vastuullasi eli ei niin että bensaa on siellätäällä valuneena ja isket johdolla kipinää !
wiimax.fi
No johan nyt, onneksi on nuita asiantuntijoita mukana ettei tarvitse itseään räjäyttää ohimennen...dealer kirjoitti:Minulla ei ole kuvaa, mutta suutin on kannen puolivälin kohdilla ylhäältäpäin pystyssä imusarjan päällä ja siinä on kirkkaansininen kahden johdon liitin.
Johtojen väreistä muistaakseni näkee heti kumpi on maa ja kumpi virta - kokeile käynnistää niin että starttaat ja kaverisi kytkee suuttimeen suoraan akusta virran ja maan; jos lähtee paremmin käyntiin niin vikaa on suuttimen ohjauksessa.
Ellei lähde joudut vielä jotenkin tutkimaan toimiiko itse suutin...
Huon. ÄLÄ räjäytä itseäsi, kokeile vain jos osaat ja sittenkin varovasti / omalla vastuullasi eli ei niin että bensaa on siellätäällä valuneena ja isket johdolla kipinää !

® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Näyttää menevän sähköhommiksi. Lisäilmaluistin toiminnan voit kans ite helposti todeta eli se venttiili joka päästää ilmaa ohi kaasuläpän kylmässä moottorissa. Sen jälkeen menee vaikeammaksi, mutta lämmityskäytönsäädin ja sitä ohjaava lämpöaikakatkaisin kannattaisi tsekata. Luemme sitten iltapäivälehdestä miten kävi...
Noita viimeksi mainittuja ei tuosta ajokista taida löytyä, kun on KE-jetillä varustettumb300sd kirjoitti:Näyttää menevän sähköhommiksi. Lisäilmaluistin toiminnan voit kans ite helposti todeta eli se venttiili joka päästää ilmaa ohi kaasuläpän kylmässä moottorissa. Sen jälkeen menee vaikeammaksi, mutta lämmityskäytönsäädin ja sitä ohjaava lämpöaikakatkaisin kannattaisi tsekata. Luemme sitten iltapäivälehdestä miten kävi...

Sähköisesti toteutettu tuo säätösysteemi noissa.
Joo, ite tuli aikoinaan roplattua noita K-jetronikkeja ja KE-mallissa tuo lämmitysajakäynti on eri systeemillä eli siirretty siihen yksikköön, joka hoitaa sen seoksen hienosäädön kattia varten. Muuten KE-malli on ns. mekaaninen ruisku johon on vain lisätty katalysaattorin vaatima takaisinkytkentä seoksensäätöä varten. Lisäilmaluisti sieltä löytyy, joka muuten on melko yleinen vikakohta, samoin lämpöaikakatkaisin löytyy. Elektroniset ruiskut oli niitä L-malleja, tosin KE-mallistakin löytyy muistaakseni ainakin kolme eri versiota, jotka oli jo melko "sähköisiä".
Kuulostaa hyvin pitkälle siltä.graz_jsw kirjoitti:oiskohan tuossa sytytyksen ohajain yksikössä mahdollisesti jotain vikaa... 2 isoa 4 napasta liitintä ja 1 pieni 4 napanen ja 1 paineletku menee kii ..

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)