[nettiauto]4745050[/nettiauto]
Nyt olis W124 230 pihassa ;) *taas toimii :) *
Nyt olis W124 230 pihassa ;) *taas toimii :) *
no juu,tulihan lahdesta haettua tommoonen kampes.kait sillä kesän ellei talvenki ajaa
kerrotaanhan lisää tarinaa ku joutaa..autohan on 230E.
[nettiauto]4745050[/nettiauto]
[nettiauto]4745050[/nettiauto]
Viimeksi muokannut miqum_86, 20.10.2012 15:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Autohan on tosiaan myyty toukokuun alussa kaverilleni, joka katsasti sekä hieman laitteli autoa kuntoon
Nyt alko pahasti vanha suola janottaa, ja tein autosta takaisinosto tarjouksen
Näillä näkymin auto siis palaa omistukseeni huomenna, kuvat ja moitteet sekä kiitokset ilmestyy vklopun aikana 
Autohan on tosiaan ajettu jo reippaanlaisesti, tai mittarin mukaan 360 jotain tuhatta
Syy epäselvyyteen onkin lähinnä siinä ettei mittaristo ole aina pyörinyt minunkaan aikana ja nyt on herennyt nopeusmittarikin toimimasta
Mahdollinen syy-yhteys voisi olla kesäkuussa tehdyssä kytkinrempassa, mutta ei voi tietää, eikä asia minua vaivaa
Ajolleen pirun hyvä, korilleen pirun hyvä, alustan nivelet ja kardaanin rätit yms on kunnossa. Sisusta on todella siisti, ja kattoluukku yms varusteet toimii
Niin, tässähän on varusteina ainakin ulkolämpötila-mittari, kaatuvat niskatuet, sähköinen kuskin jakkara sekä kattoluukku. Muita varusteita en ole spotannut enkä osaa tuota vin-dekoodaajan analyysiä tutkia.
Kertokaahan fiksut tästä jotain:
type 124
subbm1 023
subbm2
auxiliary_drive
body 16487
body_code
delivery_date
engine 102982 10 167776
front_axle1
front_axle2
heater
interior 062
lights HELLA
model_idx 0
odometer
order_num1 0052950556
paint1 929
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 716218 01 588062
vin_dc
vinwhc
winch
wiper SWF 900605
Code Текст
929 Unknown
062 Unknown
Tulevaa talvea silmälläpitäen aikani käy vähiin ulkoisilta modifioinneilta, vaikka talli löytyykin, ei siellä autoa voi kuin käyttää ja lähteä. Kimppatallin surkeuksia :/ Vahat niskaan ja katselee sitten kun räystäistä tippuu puikot ja puro sanoo pulipuli, että mitäs sitten
No yksi kuva, kansan mieliksi

Nyt alko pahasti vanha suola janottaa, ja tein autosta takaisinosto tarjouksen
Autohan on tosiaan ajettu jo reippaanlaisesti, tai mittarin mukaan 360 jotain tuhatta
Ajolleen pirun hyvä, korilleen pirun hyvä, alustan nivelet ja kardaanin rätit yms on kunnossa. Sisusta on todella siisti, ja kattoluukku yms varusteet toimii
Niin, tässähän on varusteina ainakin ulkolämpötila-mittari, kaatuvat niskatuet, sähköinen kuskin jakkara sekä kattoluukku. Muita varusteita en ole spotannut enkä osaa tuota vin-dekoodaajan analyysiä tutkia.
Kertokaahan fiksut tästä jotain:
type 124
subbm1 023
subbm2
auxiliary_drive
body 16487
body_code
delivery_date
engine 102982 10 167776
front_axle1
front_axle2
heater
interior 062
lights HELLA
model_idx 0
odometer
order_num1 0052950556
paint1 929
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 716218 01 588062
vin_dc
vinwhc
winch
wiper SWF 900605
Code Текст
929 Unknown
062 Unknown
Tulevaa talvea silmälläpitäen aikani käy vähiin ulkoisilta modifioinneilta, vaikka talli löytyykin, ei siellä autoa voi kuin käyttää ja lähteä. Kimppatallin surkeuksia :/ Vahat niskaan ja katselee sitten kun räystäistä tippuu puikot ja puro sanoo pulipuli, että mitäs sitten
No yksi kuva, kansan mieliksi

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
jaa sielläkii voffeleitajovihava kirjoitti:Jalopuukoristeinen ratti oli kyllä jotakin ennennäkemätöntä![]()
Täälläkin on pihassa sininen merceedes rekkarilla vfl-8xxx, liekkö veliekset, olleet samaan aikaan maahantuonnissa
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
vanja, tsiikaapa allekirjootusVanja-eno kirjoitti:^aloita sillä että vaihat etummaisetkin vilkut porkkanoiksi, niin näyttää HETI paremmalta
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
NÄIN ja nimenomaanVanja-eno kirjoitti:^aloita sillä että vaihat etummaisetkin vilkut porkkanoiksi, niin näyttää HETI paremmalta
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei sitä vielä museorekisteriin saa...miqum_86 kirjoitti:vanja, tsiikaapa allekirjootusVanja-eno kirjoitti:^aloita sillä että vaihat etummaisetkin vilkut porkkanoiksi, niin näyttää HETI paremmaltaPorkkanaklubin miehiä..tässä vielä arvonnassa että tulisko vihanneksia keulille.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Ja lähetät eseestielle postissa yhet porkkanat kanssa!eseestie kirjoitti:Ei sitä vielä museorekisteriin saa...miqum_86 kirjoitti:vanja, tsiikaapa allekirjootusVanja-eno kirjoitti:^aloita sillä että vaihat etummaisetkin vilkut porkkanoiksi, niin näyttää HETI paremmaltaPorkkanaklubin miehiä..tässä vielä arvonnassa että tulisko vihanneksia keulille.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
En tarvitse, ei ole museo-/myyntiautoa mihin ne laittaisin...Lestrange kirjoitti:Ja lähetät eseestielle postissa yhet porkkanat kanssa!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kun ne "porkkanat" on autossa ollu jo tehtaalta lähtiessä ni nepä kuuluu siihe silloin...ja piste.
Valkeilla valaisimilla valaistaan vaan pimeyttä, ei anneta ennakkoon merkkiä mihkä on menossa, niinko porkkanavilkuilla tehään, eihä autossa oo alkuunkaan suuntamerkkejä jos ne vaaleat on, silloinhan siinä on vaan parkit
Valkeilla valaisimilla valaistaan vaan pimeyttä, ei anneta ennakkoon merkkiä mihkä on menossa, niinko porkkanavilkuilla tehään, eihä autossa oo alkuunkaan suuntamerkkejä jos ne vaaleat on, silloinhan siinä on vaan parkit
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Valkea on modernia. Eteen sopisi savustetut porkkanat ja tummaoptiikka-valot. Ei kirkkaat, koska nyt ne hyppii silmille. Lisäks maskikin saisi olla kokolailla himmeämpi (ts. tummakromi, musta). Takavaloihin mulla on jo savulasiset ledit olemassa. Onkos mulla muuta vaihtoehtoa pelkistetymmässä keulassa kuin E-mallin pelti ja valot? Saako tuon maskin kromin maalattua, tai ylipäätään onko niitä tehty?
Liika kromi ei vaa sovi meikäläiselle 
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Tänhää syvennytty taas moottorin ja eritoten ruiskun sielunelämään. Merkittäviä askeleita ei ole otettu vieläkään, mutta ongelmia on rajattu jo lähes yksinomaan EHAan tai lambdaan.
EHA tekee sen, että kun moottori on kylmä ja johdot kiinni, auto käynnistyy heti ja vaivatta ja käy todella tasaisesti. Mutta kierroksia ei tule yli 4000rpm
Auto käy pirun rikkaalla ja alkaa booaamaan heti 4 tonnin kieppeillä 
EHA irti, eli johdot nyppästynä, käynti muuttuu pärskiväksi ja seilaavaksi. Nyt voi antaa täydellä kengällä kaasua ja kiertää rajoittimeen asti
Huomenna väkästelen siihen EHAan ohjauksen virtakytkimellä, että saan auton käyntiin. Eli yksinkertaisesti *naks* EHA ON ja lämpimänä sit vaa *naks* ja EHA OFF
Pienillä kierroksilla esim kaupungissa se voikin olla ON-asennossa vaikkapa koko ajan, harvoin tarvii sen 4 tonttua kierroksia
Kukas on perehtynyt tuon sielunelämään että mitä tapahtuuu, kun kone käy aivan liian rikkaalla ja seosruuvista kääntäen ei ole suuria muutoksia. Voiko lambda vaikuttaa tuohon ja onko muita mahdollisia antureita
Minä kun oon käsi näiden pensojen kaa, oispa tiiseli..

EHA tekee sen, että kun moottori on kylmä ja johdot kiinni, auto käynnistyy heti ja vaivatta ja käy todella tasaisesti. Mutta kierroksia ei tule yli 4000rpm
EHA irti, eli johdot nyppästynä, käynti muuttuu pärskiväksi ja seilaavaksi. Nyt voi antaa täydellä kengällä kaasua ja kiertää rajoittimeen asti
Huomenna väkästelen siihen EHAan ohjauksen virtakytkimellä, että saan auton käyntiin. Eli yksinkertaisesti *naks* EHA ON ja lämpimänä sit vaa *naks* ja EHA OFF
Kukas on perehtynyt tuon sielunelämään että mitä tapahtuuu, kun kone käy aivan liian rikkaalla ja seosruuvista kääntäen ei ole suuria muutoksia. Voiko lambda vaikuttaa tuohon ja onko muita mahdollisia antureita
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
jos ja kun pakosarja on halaki ennen lamdaa nii se voi vetästä sieltä ilimaa.. ja se hän luulee sitte että se on laihalla.. kannattaa seki tarkistella..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
EHAn ON-OFF kytkin rakenneltu ja käynnistyminen vaivatonta, ja toimii kuin unelma. Jos sitä näillä säädöillä sitten ajelis tuonne lähemmäs leimaa
tuli pestyä ja puunattuakin koko auto, sisustan imurointi ja pyyhintä imi parin tunnin aktiivipanostuksen. Tainnu viimeksi Veholta lähteissä olla yhtä siistissä kunnossa sisältä, ulkoisestihan tuo muistuttaa enempi perunalta..

® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään tein patentin paremmin ja nyt on EHAn kytkin räplätty valojen korkeussäätimen viereen "baby-go" suojuksella olevalla keinukytkimellä
Toistaiseksi menty ilman murheita, perhanan hyvin tuntuu nyt olevan taas voimaakin koneessa, kun ei ollut ennen säätöjä ja syventymistä. Edelleen kalvaa bensa-auto diiselimiehen sysimustaa mieltä 
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Lukuisat yritykset päästä bensasta eroon ei ole onnistunut. Pysyköön sitten remmissä perkele
Tänään pientä talvihuoltoa pakkasnesteiden ja pissapojan täytöllä sekä normaalia valmistautumista talveen. Tulee mielenkiintoinen talvi, autossa ainoa toimiva lukkopesä apparin ovessa ja tokihan sitä täytyy valella lukkoöljyllä joka päivä. Lisäksi ärsyttää, ettei k.lukko toimi kuin kuskin ovesta, apparin ovesta se ei aukea. Toisinsanoen aamut alkaa könyämällä apparin paikalta kuskin puolen ovenkahvaan.
Lisäksi mittarin toimimattomuus masentaa vaikkakin olen gps:llä nopeudet tarkistanut kierroslukuihin nähden ja niiden varassa mennyt. Koetin yks päivä kojelaudan alareunan ollessa irti koplata mittaristoa irti mutta eipä mahtunut ees perkele käsi sinne taakse
Millä se mittaristo sitäpaitsi edes on kiinni kun ruuveja en paneelien alta löytänyt?
Kuskin jakkaran alle kurkistaessa huomasin melkoisen paksun hitsauskaapelin joka oli maadoitettu vyön kiinnikkeeseen. Enpä sitten sen enempiä räplännyt, liekkö sähkötuolin joku maadoitus vai mikälie patentti.
Takakonttiin olen tehnyt subbariboksia kylkeen ja kyllä täytyy sanoa, että ei paljoa tuu konttitila pienenemään. Muutenkin iän karttuessa sitä vaan osaa arvostaa sitä pientä kuulonripettä mikä on jäljellä, joten enää ei tule konttiin arkkupakastimen kokoisia cerwinveegoja nosteltua. Takakaiuttimet tippuu kokonaan poies pelistä, ei ole niin paljoa takamatkustajia koskaan. Mankan irrottelin ja aloin haaveilemaan taas tähtiä taivaalta. 2-din kokoista aukkoa mietiskellyt keskikonsoliin mutta se vaatis sit taas kokonaan uuden konsolin. Mutta itteä ärsyttää suunnattomasti nykymankkojen kehnot käyttöliittymät ja 2-din mankoissa on jopa kosketusohjaus.
Porkkanoita en ole laittanut enkä laita. Maskista nyin vaakarivat irti, kun olivat mutkalla ja kun ne jää loppuviikosta tulevien lisävalojen taakse kumminkin piiloon. Lisävaloiksi tulee 25 referenssillä olevat jotkin rallye 3003 kopiolamput. 170mm eli ei isoimmat mutta varmasti täysin riittävät mersun omien saunalyhtyjen lisäksi. Omiin umpioihin miettinyt jotain tehokkaampaa valoa, luultavimmin releytettynä 100w ja sumareihin kans vähä jytyä.
Koetellaa saada niitä parempia rojektikuvia kunhan nyt joskus olis jonkinmoinen kuvaussää ja autoakin viitsis pestä. Ei paljoa huvita jynssätä kun 100 metrin ajon jälkeen kyljet ja kaikki aivan suolapaskassa. Hiljaa hyvä tulee..
Lisäksi mittarin toimimattomuus masentaa vaikkakin olen gps:llä nopeudet tarkistanut kierroslukuihin nähden ja niiden varassa mennyt. Koetin yks päivä kojelaudan alareunan ollessa irti koplata mittaristoa irti mutta eipä mahtunut ees perkele käsi sinne taakse
Kuskin jakkaran alle kurkistaessa huomasin melkoisen paksun hitsauskaapelin joka oli maadoitettu vyön kiinnikkeeseen. Enpä sitten sen enempiä räplännyt, liekkö sähkötuolin joku maadoitus vai mikälie patentti.
Takakonttiin olen tehnyt subbariboksia kylkeen ja kyllä täytyy sanoa, että ei paljoa tuu konttitila pienenemään. Muutenkin iän karttuessa sitä vaan osaa arvostaa sitä pientä kuulonripettä mikä on jäljellä, joten enää ei tule konttiin arkkupakastimen kokoisia cerwinveegoja nosteltua. Takakaiuttimet tippuu kokonaan poies pelistä, ei ole niin paljoa takamatkustajia koskaan. Mankan irrottelin ja aloin haaveilemaan taas tähtiä taivaalta. 2-din kokoista aukkoa mietiskellyt keskikonsoliin mutta se vaatis sit taas kokonaan uuden konsolin. Mutta itteä ärsyttää suunnattomasti nykymankkojen kehnot käyttöliittymät ja 2-din mankoissa on jopa kosketusohjaus.
Porkkanoita en ole laittanut enkä laita. Maskista nyin vaakarivat irti, kun olivat mutkalla ja kun ne jää loppuviikosta tulevien lisävalojen taakse kumminkin piiloon. Lisävaloiksi tulee 25 referenssillä olevat jotkin rallye 3003 kopiolamput. 170mm eli ei isoimmat mutta varmasti täysin riittävät mersun omien saunalyhtyjen lisäksi. Omiin umpioihin miettinyt jotain tehokkaampaa valoa, luultavimmin releytettynä 100w ja sumareihin kans vähä jytyä.
Koetellaa saada niitä parempia rojektikuvia kunhan nyt joskus olis jonkinmoinen kuvaussää ja autoakin viitsis pestä. Ei paljoa huvita jynssätä kun 100 metrin ajon jälkeen kyljet ja kaikki aivan suolapaskassa. Hiljaa hyvä tulee..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Ei milläänmiqum_86 kirjoitti:Lisäksi mittarin toimimattomuus masentaa vaikkakin olen gps:llä nopeudet tarkistanut kierroslukuihin nähden ja niiden varassa mennyt. Koetin yks päivä kojelaudan alareunan ollessa irti koplata mittaristoa irti mutta eipä mahtunut ees perkele käsi sinne taakseMillä se mittaristo sitäpaitsi edes on kiinni kun ruuveja en paneelien alta löytänyt?
Mittaristo irrotetaan ohuilla teräspinnoilla joissa koukut päässä. Tungetaan reunasta sisään, käänetään kokkuosa mittaristoon päin ja nykästään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi






