Mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan, mun muistaakseni virtalukossa oli alipaineet. Mitäs muuta
swappi Bensasta-->Dieseliin??Mitä tarvii muuttaa
swappi Bensasta-->Dieseliin??Mitä tarvii muuttaa
Viime torstaina palas vanha bensamerssuni luoksein ja nyt miettiny, kun kone on melko loppuunajettu 230, että mitähän tarviisi vaihtaa ja paljonko siitä tulee muutosprosenttia yms jos siihen laittaisin bensatekniikan tilalle Diesel pannun, kuinka paljon erilaiset esim alustan osat pitää olla diiselöinnissä?
Mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan, mun muistaakseni virtalukossa oli alipaineet. Mitäs muuta
Se on kun en oo ennen ikänä tehny moottorinvaihtoja
Serkkuhan tuon toteuttais, hänelle nämä informaatiot välitän eteenpäin ja toki itsekin likaan sormeni swapin yhteydessä
Niin ja saa mulle tyrkyttää OM60X moottoreita, mieluisimpia olis ne, missä on se hassunmuotoinen pakoputki
a muutkin diiselöinnin osat kelpaa, vaihdellaan vaikka bensan vastaaviin osiin ja rahalla 
Mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan, mun muistaakseni virtalukossa oli alipaineet. Mitäs muuta
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
tässä kohtaa jonnii verran kyllä. Kaksi ruuttakoneista mersua omistaneena kiroilen sitä että moottorit on aivan mallia "haistapaska"boogieman kirjoitti:Ei kai kukaan pensalla ajanut halua tiisseliin koskea
EDIT: Bensakoneen korjauksien ja vianetsinnän takia on menny jo kahdet dieselverot ko. moottoriin
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
melkolailla pulttaamalla siitä selviää
helpoimmalla pääset, kun hommaat ajokuntoisen auton, josta siirrät tekniikan
jarruihin, alustaan ym. en koskis, lukuunottamatta ehkä etujousitusta ja perävälitystä
useat liittimet menee niks ja naks, diesel ei montaa sähköä tarvi, alipainelinjat voi matkia alkuperäisestä
koko auto elintenluovuttajaks loiventaa montaa mutkaa, kun KAIKKI tarvittava on siirrettävissä, eikä tarvii pohtia mistä ja mitä puuttuu
kannattaako homma, siihen en ota kantaa, kun leimattuja dieseleitä saapi alkaen muutamalla satkulla
muista myös muutoksen aiheuttamat prosentit, jos niillä väliä, menee äkkiä noin 20% noilla, koneella, laatikolla ja perällä
helpoimmalla pääset, kun hommaat ajokuntoisen auton, josta siirrät tekniikan
jarruihin, alustaan ym. en koskis, lukuunottamatta ehkä etujousitusta ja perävälitystä
useat liittimet menee niks ja naks, diesel ei montaa sähköä tarvi, alipainelinjat voi matkia alkuperäisestä
koko auto elintenluovuttajaks loiventaa montaa mutkaa, kun KAIKKI tarvittava on siirrettävissä, eikä tarvii pohtia mistä ja mitä puuttuu
kannattaako homma, siihen en ota kantaa, kun leimattuja dieseleitä saapi alkaen muutamalla satkulla
muista myös muutoksen aiheuttamat prosentit, jos niillä väliä, menee äkkiä noin 20% noilla, koneella, laatikolla ja perällä
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tähänhän ei ryhdytä ihan kevein perustein. Kori on melkoisen ruosteeton ja täysin ryhdissään jokaiselta osa-alueelta ja pohjaa ei ole ikinä hitsattupekkovee kirjoitti:melkolailla pulttaamalla siitä selviää
helpoimmalla pääset, kun hommaat ajokuntoisen auton, josta siirrät tekniikan
jarruihin, alustaan ym. en koskis, lukuunottamatta ehkä etujousitusta ja perävälitystä
useat liittimet menee niks ja naks, diesel ei montaa sähköä tarvi, alipainelinjat voi matkia alkuperäisestä
koko auto elintenluovuttajaks loiventaa montaa mutkaa, kun KAIKKI tarvittava on siirrettävissä, eikä tarvii pohtia mistä ja mitä puuttuu
kannattaako homma, siihen en ota kantaa, kun leimattuja dieseleitä saapi alkaen muutamalla satkulla
muista myös muutoksen aiheuttamat prosentit, jos niillä väliä, menee äkkiä noin 20% noilla, koneella, laatikolla ja perällä
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
no eikun nettiautosta leimaton / pikku osuman saanu elimenluovuttaja hakuseen....
piti siitä virtalukon alipaineohjauksesta vielä sanomani, että sammutuksen voip tehdä ihan sähkölläkin, ettei tarvi virtalukkoa / avaimia vaihdella - esim EGR ohjauksessa alipaine mokkuloita joita voi hyödyntää sammuttimeks
piti siitä virtalukon alipaineohjauksesta vielä sanomani, että sammutuksen voip tehdä ihan sähkölläkin, ettei tarvi virtalukkoa / avaimia vaihdella - esim EGR ohjauksessa alipaine mokkuloita joita voi hyödyntää sammuttimeks
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17