300 D ongelmat
Ennakkoon kääntäisin tuon vian kun kuitenkin tuntuis lähtevän käymään kaikilla, huonosti kylläkin..?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No nyt on tehty seuraava operaatio. Irroitin ykkösen suutinputken pumpun päästä. Tiirasin sitä, kuin haukansilmä ja samalla pyöritin konetta niin se polttoaineen pinta eli jossakin OT:n kohdalla ja pikkasen sen molemmin puolin. Siis onko nyt ymmärrettävä, että vaikka ajoitusmerkki on täsmälleen 13 astetta ei ajoitus ole kuitenkaan kohdallaan, vaan raakasti myöhässä. Olen käsittänyt, että se ykkösen polttoaineruiskun alkamisajankohta on 22-28 astetta ennen YKK:ta. Nyt se oli yhden mittauksen mukaan jopa 10 astetta jälkeen. Yhden mittauksen mukaan tasan YKK. Riittääkö nyt pelkkä säätö rattailla vai onko varmuudeksi vaihdettava koko pumppu?
Tarkastitko sen "tappiennakon"? Pumpun lähettää vaikkaa em. Diisselpumppukorjaamoon niin tulee täyshuolto tehtyä ja samalla saa hiukka lisätehoa 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
W124 300D kirjoitti:No nyt on pumppu diesel korjaamolla. Siellä se ensin tutkitaan penkissä ja ryhdytään tarvittaviin toimenpiteisiin. Pyysin samalla virkistämään sitä.
Jotenkin olen sitä mieltä, että ei siitä vikaa löydy ja olemme taas lähtökuopissa.![]()
Oliskos siinä pumpussa jokin tyyppikilpi tms. numero/kirjain yhdistelmä josta voi sen ennakon sitten tarkistaa?>luulisi saavan tuonkin tiedon kaupanpäälle sieltä korjaamolta...
Mulla muistikuva,jotta dieselkorjaamon setä katseli sen pumpun numerot ja sitten jostain boschin säätö opuksesta vielä tarkisti sen ennakko arvon.....vaikka muistikin ulkoa moisen....
Ääni menis mullakin ennakko/ajoitus ongelmaan, mielenkiinnolla ootellaan mikä se sitten oikeesti olikaan

No nyt se sitten selvisi. Pumpun ajoitukset on kuulema täysin sekaisin, kuin seinäkellossa.
Ja kuormittaessa pitää kovaa ääntä. Että ei muuta, kuin etsimään uutta pumppua, kun korjaamo ei pystynyt antamaan hintaa korjauksesta ainakaan alle viiden sadan eeron. Hitto, kun löytäisi se pikapuoliin, kun auto on seisonut jo kohta kuukauden.
Ja kuormittaessa pitää kovaa ääntä. Että ei muuta, kuin etsimään uutta pumppua, kun korjaamo ei pystynyt antamaan hintaa korjauksesta ainakaan alle viiden sadan eeron. Hitto, kun löytäisi se pikapuoliin, kun auto on seisonut jo kohta kuukauden.

Kylläpä vastustaa näköjään, ainoo lohtu tuo pumpun vian löytyminen....W124 300D kirjoitti:No nyt se sitten selvisi. Pumpun ajoitukset on kuulema täysin sekaisin, kuin seinäkellossa.
Ja kuormittaessa pitää kovaa ääntä. Että ei muuta, kuin etsimään uutta pumppua, kun korjaamo ei pystynyt antamaan hintaa korjauksesta ainakaan alle viiden sadan eeron. Hitto, kun löytäisi se pikapuoliin, kun auto on seisonut jo kohta kuukauden.
Taitaa minunkin 300D turpo kiukutella ku joutokäynti alkanu kovin alavireiseksi tuon 500 000km jälkeen pakkasaamuina näköjään....ettei vaan se vajaa kutone(pumpun laakeri) olis riesana vai saiskos peräti ruuvattua lisää kierroksia jostain....ylijänniterele vai mitä vois tutkia syyksi?>onkos näissäkin se nopian joutokäynnin viritelmä pakkasia varten?
Toisaalta se isotappinen pumppu ja ahdin ym. tehosteet niin sais oikein kunnolla rikki tuonkin härpäkkeen...


Mitähän eroa noissa ahtamattomien ja ahdettujen pumppujen systeimeissä mahtaa muuten olla?
Noo,katellaa sitte kesällä jos sinne asti kalakattaa....eihän se talvella rengaskaan pitoja saa

Onnea pumpun metsästykseen!
Pumppu varmaan näillä hetkillä noudettavissa matkahuollosta, toissapäivänä kävin sen jo viemässä 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Pumppu on paikoillaan, mutta ilmaaminen vei akun ja se on nyt latauksessa.
Miten sitä voisi ilmata niin, ettei tarvitsae veivata akkua tyhjäksi?
Pumppu on sen verran erilainen, että vanhassa oli takapäässä kaksi liitintä sähköjohdoille ja tässä on vaan yksi ne ylemmät johdot.
Mitä ne alemmat kaksi johtoa on?
Miten sitä voisi ilmata niin, ettei tarvitsae veivata akkua tyhjäksi?
Pumppu on sen verran erilainen, että vanhassa oli takapäässä kaksi liitintä sähköjohdoille ja tässä on vaan yksi ne ylemmät johdot.
Mitä ne alemmat kaksi johtoa on?
Oiskohan alempi nykimisenesto morkula? Taitaa olla manuaali se sun autos, en oo varma onko ero pelkästään takakannessa vai onko sielä kannen allakin eroja.
Suodattimen päästä banjoa löysälle ja kutosen suihkuputki suuttimen päästä löysälle.
Suodattimen päästä banjoa löysälle ja kutosen suihkuputki suuttimen päästä löysälle.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Se pyörii sittenkin...
Ainut mikä jäi hukkaan on tyhjäkäynti.
Sammuu heti, kun nostaa jalan kaasulta. Onko se nyt sitten mahdollisesti se piuhapari joka nyt jäi roikkumaan tyhjän panttina joku tyhjäkäynti systeemin juttu? Nasakasti ottaa kierroksia, kun on hiukan piristetty pumppu. Nyt on pumppu laitettu 13 astetta JKK:n.
Ainut mikä jäi hukkaan on tyhjäkäynti.
Sammuu heti, kun nostaa jalan kaasulta. Onko se nyt sitten mahdollisesti se piuhapari joka nyt jäi roikkumaan tyhjän panttina joku tyhjäkäynti systeemin juttu? Nasakasti ottaa kierroksia, kun on hiukan piristetty pumppu. Nyt on pumppu laitettu 13 astetta JKK:n.
Seuraavanlaisia huomioita.
Kylmänä ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.
Tänään oli aamulla maltillinen savutus, mutta illalla töiden jälkeen päästi voimakkaan sinisen savupilven.
Lämpimänä tyhjäkäynti on hiukan liian kova.
Mitä sen kanssa kannattaa tehdä?
Millainen homma olisi yhdistää nämä kaksi pumppua, niin että saisi sen entisenlaisilla ominaisuuksilla tämän uuden pumpun tekniikalla?

Kylmänä ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.
Tänään oli aamulla maltillinen savutus, mutta illalla töiden jälkeen päästi voimakkaan sinisen savupilven.
Lämpimänä tyhjäkäynti on hiukan liian kova.
Mitä sen kanssa kannattaa tehdä?
Millainen homma olisi yhdistää nämä kaksi pumppua, niin että saisi sen entisenlaisilla ominaisuuksilla tämän uuden pumpun tekniikalla?

W124 300D kirjoitti:Seuraavanlaisia huomioita.
Kylmänä ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.
Tänään oli aamulla maltillinen savutus, mutta illalla töiden jälkeen päästi voimakkaan sinisen savupilven.
Lämpimänä tyhjäkäynti on hiukan liian kova.
Mitä sen kanssa kannattaa tehdä?
Millainen homma olisi yhdistää nämä kaksi pumppua, niin että saisi sen entisenlaisilla ominaisuuksilla tämän uuden pumpun tekniikalla?
Onkos ajetuista kilometreistä tietoa? Aika paljon ilmeisesti pumppurempasta päätellen....?
Hmm...siis kylmänä käynnistäessä töiden jälkeen ei hehkuttanu/suihkuttanut tms. kunnolla?, tai jostain öljyä päässy/pääsee palotilaan ja käynnistäessä pölläytteli.....,vaiko ajaessa pölläytteli muutenkin kuin maksimi tehoilla ajellessa...saahan dieseli voimasavut tuupata " piristetyillä" syötöillä ,mutta ,että sinistä savua ...., vaikkapa moottorijarrutuksen jälkeen tupsauttaessa sinisen pilven, niin voiskos vaikka venttiilin ohjurit olla väljät tai ohjurin kumit kovettuneet vaihtokuntoon?
(Itsellä koneistettiin 500 000km tienoilla kannen kaikki hilppeet...(.ahdetussa mallissa)...tod. näk.ruuvattu peli> mitä ilmeisemmin mittarilukema suurempi...
Ehkäpä se kone opettelee vaan toimimaan rempan jälkeen vielä normaalisti >suuttimet hakee paikkaansa jne.......hanaa vaan jos ei kilise tai kolise korvaan.....ja nesteen kallista diiseliä tankkiin ja taas tulee pari lisäheppaa... putsaa vähä konettakin jos ei jo satu olemaan tankissa moista...kannattaa tietenkin tarkkailla öljyt ja nesteetkin, jotta ovat omilla paikoillaan...ja määräkin sopiva.
Tuo joutokäynti ja sen säätö kiinnostaa minuakin jos jostain vinkin sais toimintaperiaatteesta....täytyypi vilkasta mekkaan jahka suoriutuu...:idea....ompi alhainen 550rpm resonoi konepelti jne..



Saiskos vielä video trailerin?>sekin vois taas jeesiä jos ei kovin hankalaksi mene moista latailla?>ja vertailu ennen ja jälkeen pumppurempan vois alkaa....
Hyvä, että alkaa jo probleema voiton puolella olemaan ja "pääsyyllinenkin" taisi löytyä!