W123 200D termostaatin vaihto?

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

W123 200D termostaatin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Elikkäs ajelin eilen 100 kilsan siivun putkeen 120 rajoitusalueella, kone jaksoi muuten mainiosti, mutta lämmöt nousivat n.100 asteen pintaan ja jäivät kyllä siihen tasanopeudella. Ohitettaessa lämpö nousi hieman siitäkin korkeammaksi. (syöttöjä on nostettu melko runsaasti) Tosin eihän tuo noilla lämmöillä keitä, koska jäähdytinneste on n. 1 barin paineessa.
110 nopeudella lämmöt tippuivat 90 asteeseen nopeasti.
Termostaatillako lämpöjä alemmas, kannattaako samalla vaihtaa jäähdytinneste? Onko tuo termostaatti helppo vaihtaa?
Motonetissä olisi 80-asteinen myynnissä, mutta kannattaakohan siihen sijoittaa ja todeta +-20% heitto ilmoitetussa lämpötilassa? :?
Ja jeesaakohan pelkkä termostaatin vaihto?
Oiskohan likaa syylärissä tai neste huonoa, ei siirrä lämpöä hyvin?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jäähdytin on todennäköisesti tukossa.Itsellä on just sama ongelma ja jäähdytin on päältäpäin todella hyvässä kunnossa mutta pillit vissiin tukossa sisältä ei auttanut termostaatin vaihtokaan.Entisellä 200d koneella lämmöt nousi kuumalla ilmalla helposti yli 110 astetta kovemassa ajossa.Nykyisellä 300d koneella ei läheskään yhtä ylös vajaaseen 100 asteeseen jää nykyään.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Puhdistusainetta syyläriin niin aukeaa röörit.
Pikku miinuspuolena kakka lähtee myös syyläriin vuosien saatossa syöpyneistä rei'istä pois ja se alkaa vuotaa. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eli en taida kuin vaihtaa uuden nesteen... 8)
Arvelinkin tällästä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Nesteen vaihto ei muuten ole ollenkaan humpuuksia. On tullut todettua se. Neste kannattaa vaihtaa ihan oikeasti, jos ei ihan 2 vuoden välein niin viimeistään 3-4 vuoden välein. Jos nesteitä ei vaihda, niin myöhemmin on kivaa. Lämppäri on tehoton, moottori tahtoo kuumeta. Sitten kun menee oikein paljon aikaa ja moottorin avaa, niin huomaa että moottori on lähes täynnä ruostekökköä. Vaihtakaa siis nesteet, muuten jäähdytysjärjestelmä ruostuu.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Jep. :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Olen seurannut parina aamuna lämpöjä. Mittari nousee n. 100 asteeseen ja laskee siitä hitaasti jonnekin 90 asteeseen. Välillä meinaa nousta yli 90:n, mutta ei enää 100 asteeseen. Mittari on tosin välillä vähän levoton. Pitäisiköhän huolestua? Miksi lämmöt nousivat aamulla korkeammalle?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Siul on kiire duuniin ja poljet nilkka suorana... :lol:
Onkohan mittarin liitokset kunnossa?
Käyttöohjekirjassa lukee:-30 pakkaskestoinen ylipaineinen jäähdytysneste kiehuu vasta 125 celsius asteessa. Ulkoilman lämpötilan ollessa korkea ja vuoristossa ajettaessa saa jäähdytysnesteen lämpötila kohota punaiseen merkkiin asti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mittari ei oikeastaan epäilytä. Syyläri on kyllä vähän kulahtaneen näköinen, voi olla tukosta jossain. Lämmöt tuntuvat nousevan paljon nopeammin kuin entisessä 200 D:ssä. Nestettä ei sentään häviä. Kevyen ajon jälkeen ylävesiletku on kuuma ja alavesiletku kylmä. Termostaatin kunnosta ei ole vielä mitään tietoa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Termostaatti voi olla jumissa, ja nestekin jo vaihdon tarpeessa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Sami R kirjoitti:Termostaatti voi olla jumissa, ja nestekin jo vaihdon tarpeessa.
Niinpä. Nämä vaihdetaan ensin.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”