w126 puhaltimenmoottori

Vastaa Viestiin
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

w126 puhaltimenmoottori

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

elikkäs moottorille ei tule virtaa. pistokkeeseen lyö mittarit niin nollaa näyttää. hyppylangalla testattu moottori toimivaksi. Sulakkeet tarkistettu. Lämmityslaitteet nopeuden vastus oli murskana ja hommattu uusi. Sinne ei kyllä virtaa tule kuin koittaa mitata.

500SEL, -82 kyseessä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

vaihda sulake!

voi näyttää ehjältä ja voi todeta mittaamalla ehjäksi, mutta todellisuudessa kakkana..
® Mesen linttaklubi
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

mmm.. No mikäs se sulake niistä on? olen kyllä kaikki tarkistanut

http://aijaa.com/Z19BIm
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

tuoppiluo2 kirjoitti:mmm.. No mikäs se sulake niistä on? olen kyllä kaikki tarkistanut

http://aijaa.com/Z19BIm
Sulakerasian kannessa on selitteet sulakkeille paperilapulla. Kyllä, Saksaksi, mutta käännäppä puolta. Omassa ainakin löytyi englannin selitteet toiselta puole.
w126 300SE 1986
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Ei löytynyt rasiasta lappua, mutta löysin sen netistä. sulake vaihdettu ja ei tapahtunut mitään. mersussa on automaatti ilmastointi. Moottorin piuhalle tulee virtaa 0,05 ja sammuttaa namiskoista puhaltimen niin voltit tippuu 0,00 kuin pitääkin.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

hmmm.. Siis virtaa vaiko jännitettä? jos virtaa noin vähän, voisin kuvitella moottorin olevan rikki..

mutta jos jännitettä, niin jotta miittaappas sulakkeen paikalta, kulkeeko siellä jännite! toki ilman roppua...
® Mesen linttaklubi
severi
Viestit: 210
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Automaatti-ilmastoinnin ollessa kyseessä puhaltimen moottori lähtee pyörimään vasta sitten, kun auton moottori on lämmennyt jonkin verran. Olihan tämä huomioitu.
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Akusta vetää johdot suoraan moottoriin niin lähtee hyrrään. eli moottori pitäisi olla kunnossa?

Severi: puhallintako ei saa muuten pyörimään jos kone on lämmin?
severi
Viestit: 210
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

tuoppiluo2 kirjoitti:Akusta vetää johdot suoraan moottoriin niin lähtee hyrrään. eli moottori pitäisi olla kunnossa?

Severi: puhallintako ei saa muuten pyörimään jos kone on lämmin?
Muistaakseni järjestelmässä on lämpöanturi, joka mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa. Ei pitäisi olla juurikaan vaikutusta esim. lämpimästä tallista lähdettäessä tai kesällä. Eli puhaltimen moottori kytkeytyy viiveellä lämpötilan mukaan.
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

severi kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Akusta vetää johdot suoraan moottoriin niin lähtee hyrrään. eli moottori pitäisi olla kunnossa?

Severi: puhallintako ei saa muuten pyörimään jos kone on lämmin?
Muistaakseni järjestelmässä on lämpöanturi, joka mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa. Ei pitäisi olla juurikaan vaikutusta esim. lämpimästä tallista lähdettäessä tai kesällä. Eli puhaltimen moottori kytkeytyy viiveellä lämpötilan mukaan.
okei. Hommasin siihen juuri nopeuslämmittimen vastuksen joka oli aivan sökö ja huomasin, et siellä oli 2 johtoa irti jostain? ei siellä ainakaan ollut tämmöstä osaa

http://www.ebay.de/itm/Widerstand-Zusat ... 0859201432
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

severi kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnin ollessa kyseessä puhaltimen moottori lähtee pyörimään vasta sitten, kun auton moottori on lämmennyt jonkin verran. Olihan tämä huomioitu.
Mutta pitäähän tämä puhallin muutenkin lähtiä pyörimään napista, vaikka auto ei ole edes käynnissä? Nyt ostin toisen namiskan, nii eipä siellä tapahtunut mitään. Olisko hansalokeron alla oleva boksi sökönä?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mulla oli kasissa etuvastus sökö, niin eipä puhunut lämppäri mitään. Ja outomaatti-ilmastointi kyseessä. Etuvastus on moottorin kanssa saman kannen takana apumiehen jalkatilan katossa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

745 kirjoitti:Mulla oli kasissa etuvastus sökö, niin eipä puhunut lämppäri mitään. Ja outomaatti-ilmastointi kyseessä. Etuvastus on moottorin kanssa saman kannen takana apumiehen jalkatilan katossa.
Minkä näkönen tuo vastus on? itse olen lvaihtanut sulakerasian alla olevan vastuksen.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Tuommonen piikkisika se on.

Ja tässä kuvassa näkyy puhaltimen kotelo, jossa vastus on. Kuva otettu apumiehen jalkatilasta.

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
tango
Viestit: 46
Liittynyt: 15.2.2008 16:32
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Viesti Kirjoittaja tango »

severi kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnin ollessa kyseessä puhaltimen moottori lähtee pyörimään vasta sitten, kun auton moottori on lämmennyt jonkin verran. Olihan tämä huomioitu.
Minulla ainakin lähtee tuossa automaatti-ilmastoidussa W126:ssa Lämppärin puhallin pyörimään kun virrat on hetken päällä, ei tarvitse edes laittaa käyntiin.
severi
Viestit: 210
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

tango kirjoitti:
severi kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnin ollessa kyseessä puhaltimen moottori lähtee pyörimään vasta sitten, kun auton moottori on lämmennyt jonkin verran. Olihan tämä huomioitu.
Minulla ainakin lähtee tuossa automaatti-ilmastoidussa W126:ssa Lämppärin puhallin pyörimään kun virrat on hetken päällä, ei tarvitse edes laittaa käyntiin.
Omassa toimii noin vain silloin kun ulkolämpötila on plussan puolella. Lie alettava hakemaan omasta vikaa... :o
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”