Kysymys asiantuntijoille

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Kysymys asiantuntijoille

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Viime syksynä auto alkoi käydä huonosti ja savuta, silloin kaikki "asiantuntijat" tiesivät, että siitä oli mennyt kansipahvi ja se sekoittaa öljyä ykköspyttyyn. Teimme autoon täydellisen kansiremontin, mutta vika ei korjautunut. Sitten selvisi se, että siitä oli mennyt syöttöpumppu. Vaihdettiin siihen toinen pumppu, jonka säätöyksikkö osa oli erilainen. No se toimi kyllä, mutta kävi etenkin kylmänä huonosti savuutti ja nyki. Nyt sitten vaihdoin siitä vanhasta pumpusta säätöyksikön ja tarkastin hyvin tarkkaan ajoituksen (15 astetta jkk) käynti parani, mutta nykimistä jäi. Ja kylmänä käynti on epätasaista ja savuuttaa. Nyt kysynkin kaikilta arvioita mikä saattaa olla viellä ongelmana? Ja olisiko se pumppu viellä irroitettava ja käytettävä säädettävänä? Vai onko vika kenties ihan jossain muualla? Kenties ilma ongelma? :shock:
Lisään viellä sen, että voiko sillä olla vaikutusta käyntiin, kun aavistuksen vuotaa polttoainetta muutaman suuttimen juuresta?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidaktin vastaus:
vuodoista kannattaa aina aloittaa
varsinkin imuvuodoista eli ilmakuplat pois polttoainejärjestelmästä

ammattilaiset jatkaa :pappa:
autodidakti
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Katsoin tuossa, että se vuotaa aikalailla polttoainetta, kun alle jää sinisiä laikkuja. Piru vieköön, kun ne suuttimet on niin hankalat kiristää, kun ei ole sitä pitkää hylsyä. Mikä muuten on oikea momentti suuttimilla?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

40 Nm, mutta ei kai suuttimen kiristys vaikuta polttoainevuotoon :roll:
vai onko runko ollut auki
missä kunnossa on ylivuotoletkut :?:
autodidakti
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

W124 300D kirjoitti:Katsoin tuossa, että se vuotaa aikalailla polttoainetta, kun alle jää sinisiä laikkuja. Piru vieköön, kun ne suuttimet on niin hankalat kiristää, kun ei ole sitä pitkää hylsyä. Mikä muuten on oikea momentti suuttimilla?
Asiantuntijaksi en julistaudu, mutta eikös suuttimet pidä ottaa irti, puhdistaa "pohja" ja laittaa uusi tiiviste. (jos siellä tiivestettä onkaan?).

Vaikuttaakos paluuletkujen vuoto käyntiin?
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

geoman kirjoitti:Vaikuttaakos paluuletkujen vuoto käyntiin?
Ei vaikuta kuhan polttoainetta muuten riittää.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Suuttimet kunnostettiin kaikki. Paluuletkut on uusittu. Polttoainetta tihuuttaa parin suuttimen juurelta, mutta en tiedä vaikuttaako se käyntiin. Ok ne on käytävä kiristämässä kuntoon.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Onko paluuletku varmasti oikeaa?
Harvat yleismalliset paluuletkut käy.
autodidakti
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Eikai kapee kantisessa venttiilitkään niin pahasti painu ihan heti että käyntivaivat sieltä juontaisi :?: Veivikään ei ihan itsestään mene mutkalle :? Äläkä muuten alkaa kiristeleen hulluna niitä suuttimen runkoja, ne menee pilalle kun kiristää liikaa :oops: :oops: .
tuommoset on niin hauskoja vikoja kun ei paljon muu auta kuin uusia osia lapioida konehuoneeseen ja voi hetkeksi auttaa :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

W124 300D kirjoitti:Suuttimet kunnostettiin kaikki. Paluuletkut on uusittu. Polttoainetta tihuuttaa parin suuttimen juurelta, mutta en tiedä vaikuttaako se käyntiin. Ok ne on käytävä kiristämässä kuntoon.
Ei taija tulla polttoainetta suuttimen juurelta, elikkä suuttimen ja kannen raosta. Tai jos tullee niin kone ei ole käynnissä ja paine tullee jostaki ihmeellisestä tekijästä.
Sehän pitäs pallaa se nafta jonka suutin tirskauttaa männän pääle :roll:
No Merc at the moment
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Pieni kysymys tietäjille, mutta suuri minulle.
Onko nyt sitten niin, kuin olen jostain lukenut, että kampiakselin merkit voi olla kohdallaan, mutta nokka onkin eri kierroksella, joten pumppu on siten mahdollista laittaa väärälle "jaksolle"ajoituksessa? Siis pitääkö ensin asettaa nokan merkki kohdalleen ja sen mukaan kääntää kampiakselia se 15 astetta, jolloin pumpun ajoitus sattuu oikein? Pelkään pahoin, että siinä on sattunut moka.
Mitkä olisivat suraukset? Millainen olisi käynti? Luin vaan, että se käy, mutta käynti on kuin leikkuu puimurissa.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

W124 300D kirjoitti:Pieni kysymys tietäjille, mutta suuri minulle.
Onko nyt sitten niin, kuin olen jostain lukenut, että kampiakselin merkit voi olla kohdallaan, mutta nokka onkin eri kierroksella, joten pumppu on siten mahdollista laittaa väärälle "jaksolle"ajoituksessa? Siis pitääkö ensin asettaa nokan merkki kohdalleen ja sen mukaan kääntää kampiakselia se 15 astetta, jolloin pumpun ajoitus sattuu oikein? Pelkään pahoin, että siinä on sattunut moka.
Mitkä olisivat suraukset? Millainen olisi käynti? Luin vaan, että se käy, mutta käynti on kuin leikkuu puimurissa.
tuskin jos noin olis niin ei sillä kyllä aja vanha erkkikään
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”