Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat
Kertokaapas te joilla on kokemusta ko. autosta. Se on ollu haaveena, mutta "kaikki" tuppaavat varoittelemaan. Tiedän, kaikki osat kalliita, vakuutukset, huollot jne. Mikä siinä moottorissa mättää? Ja sähkövioissakin löytyy? Onko noissa alle v. 97 vielä se nelivaihteinen laatikko, missä se vaihtuu? Ettei tarvis Siekkiselle heti lähettää..
Tyttöystäväni osti viime keväänä ko. mallin, ja ei ainakaan vielä ole valittamista löytynyt. Kateeksi käy, ainakin vielä.
Tyttöystäväni osti viime keväänä ko. mallin, ja ei ainakaan vielä ole valittamista löytynyt. Kateeksi käy, ainakin vielä.
Tuskin kellään tämän foorumin jäsenillä on omakohtaisia kokemuksia. Eikä mersufoorumillakaan lie monella ole tuollaista, josko kellään. Ainakaan aktiivisilla kirjoittajilla.
Moottorissa mättää se, että kyseessä on 3-litraisesta turbodieselistä puoliväkisellä kasvatettu 3,5-litrainen. Kiertokanget ovat moottorin heikko lenkki. Kanki taipuu ja tämän jälkeen sylinteri kuluu soikeaksi. Öljyä alkaa kulumaan reilusti ja jossain vaiheessa sitten kiertokanki tulee kurkkaamaan kiusaajaansa moottorin kyljestä läpi.
Fiksuin ratkaisu täystuhon kohdatessa on vaihtaa moottori w124 turbodieselin 3-litraiseen joka on paljon kestävämpi.
Moottorissa mättää se, että kyseessä on 3-litraisesta turbodieselistä puoliväkisellä kasvatettu 3,5-litrainen. Kiertokanget ovat moottorin heikko lenkki. Kanki taipuu ja tämän jälkeen sylinteri kuluu soikeaksi. Öljyä alkaa kulumaan reilusti ja jossain vaiheessa sitten kiertokanki tulee kurkkaamaan kiusaajaansa moottorin kyljestä läpi.
Fiksuin ratkaisu täystuhon kohdatessa on vaihtaa moottori w124 turbodieselin 3-litraiseen joka on paljon kestävämpi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Diesel
Tässä on amerikkalainen yhteenveto moottorin ongelmista.
4-vaihteinen laatikko taisi vaihtua 5-vaihteiseen elektroniseen versioon aika tarkkaan samaan aikaan kun kone muuttui 3-litraiseksi.
Jos mahdollista, niin osta 97-98-mallinen, jolloin saat hyvän koneen ja 5v-laatikon huomenlahjaksi.
4-vaihteinen laatikko taisi vaihtua 5-vaihteiseen elektroniseen versioon aika tarkkaan samaan aikaan kun kone muuttui 3-litraiseksi.
Jos mahdollista, niin osta 97-98-mallinen, jolloin saat hyvän koneen ja 5v-laatikon huomenlahjaksi.
Norsumersu
Aika hankala uskoa tuommoista ongelmaa, sillä olen nähnyt muutaman nettiauton yksilön, jolla on ajettu paljon. Tänään viimeksi tuli yksi 350 vastaan, jolla oli rullattu 480 000. Jos moottori sen kestää, niin ei huolettaisi minua ensimmäisenä.
Vai onko ko.yksilö poikkeus?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=528034
Lyhensin linkkiä niin ei venytä ruutua, nettiauton linkit saa katkaista tuon id-numeron jälkeen, Melitos
Vai onko ko.yksilö poikkeus?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=528034
Lyhensin linkkiä niin ei venytä ruutua, nettiauton linkit saa katkaista tuon id-numeron jälkeen, Melitos
w126 300SE 1986
S350
Jossain vaiheessa kun jenkeissä asiasta oli asiasta isompi älämölö, niin MB vaihtoi hajonneiden tilalle uudet koneet, joissa ilmeisesti oli vahvemmat kanget. Nettiauton yksilöön on todennäköisesti jo vaihdettu päivitetty moottori noilla kilometreillä.Erew126 kirjoitti:Aika hankala uskoa tuommoista ongelmaa, sillä olen nähnyt muutaman nettiauton yksilön, jolla on ajettu paljon. Tänään viimeksi tuli yksi 350 vastaan, jolla oli rullattu 480 000.
Yksi ero jenkkeihin nähden voivat olla myös öljyt: jenkeillä joku ihmeellinen pakkomielle käyttää halvimpia mineraaliöljyjä $ 100.000 Mersussa. Euroopassa tämän hintaisissa autoissa käytetään täyssynteettisiä mömmöjä, joka omalta osaltaan voi pidentää koneen ikää.
Osta pois, mutta riski koneen suhteen kannattaa tiedostaa.
Norsumersu
kaveri oli autokaupoilla kattelemas ja eksyi yhden jobbarin markille...oli ollu joku mielenkiintoinen c200cdi pihassa ja se ei sitte miellyttäny niin rysäisi että mikäs tuo s-sarjalainen on tuossa...myyjä oli siinä sitte kertonu että lohko halki ja kuulemma jo kolmas samanlainen tapaus...että jos kaahoostaa lujaa halkee lohko kun kuulemma on niin ohkaaset seinämät kun porattu isommille sylinteri putkille tilaa...ettei kerkee edes kiehahtamaan kun lohko on jo halki...tiedä sitten...oli jobbarilla itellä menny ku oli saksassa bahnoolla kaahoostanu... kovasti varoitteli kaverille että älä mee ikinä ostamaan 350td:tä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Uskoisin noiden veivejen kestävän nuo tehot vrt superturbot. Samat veivithän noissa isolohkoissa luulisi olevan, kuin kolmelitraisessa. Ongelma onkin ilmeisesti isoksi poratussa sylinteriputkessa, jonka takia kannentiiviste menee herkästi, jolloin männän päälle tulee nestettä. Kun konetta startataan, niin vesi ei puristukkaan kasaan, vaan kanki antaa hiukan periksi.
Juoruja?
En Tiedä mistä nämä jutut juontaa.... itse olen ajanut 200 000km ilman ongelmia -95 350td ja isälläni oli joskus -93 saman lainen jolla ajoi 380 000km ilman mitään kansi ongelmaa... En tiedä onko nämä jutut muka ihan oikeita kokemuksia vai mitä mutta kuullostaa pikkusen oudolta!!! Kysyin vehossa ukolta joka on autoani huoltanut että onko jutuissa perää niin sanoi että ei hänen 30v. kokemuksella yhtään sen enempää ole tullut vastaan kun muissakaan... meneehän se 200d w124:n kansikin juttujen perusteella 700 000km paikkeilla ja jos sama ongelma on 350td:ssä niin ei paljon huimaa... on sen verran rouhee kyyti että yhden rempan olettaisin niillä kilsoilla kykeneväni tekemää. T.KOKEMUS.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tervetuloa Meselle Mikko. Toivottavasti viihdyt täällä näin ristiriitaisista tunnelmista huolimatta. Mutta en parhaallakaan tahdolla saata uskoa eikö ollut nätisti sanottu että KAIKKI nuo jutut olisivat tuulesta temmattuja.
Juuri viime viikolla käytin omaa farkku kakkosnelosta yhdellä autopajalla niin siellä oli 350 kansiremontissa..
Ja toki kuuli myös siitä että Taas tuollainen..
Juuri viime viikolla käytin omaa farkku kakkosnelosta yhdellä autopajalla niin siellä oli 350 kansiremontissa..
Ja toki kuuli myös siitä että Taas tuollainen..
® Mesen linttaklubi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Meilläkin käy joitain 350 turboja, muttei niissä mitään sen kummempaa ole ollut. W124:sen turbo koneissa on kansiongelmaa, mutta eivät nekään nyt kokoajan halkeile.
Luulisin tämän yleisyyden johtuvan, W140 koppasen kohdalla, Saksantuonnista. Ainakin Pohojammaalla möhkömersut ovat lisääntyneet melkoisesti.
Eli siellä on päästelty isoakovaa ja ei jälkikäytetä autoa kun pysähdytään. Noinhan saa kaikki turbo koneet rikki. Uuusia trubollisia työkoneita ei saa edes avaimesta sammuksiin jos on esim. melko rivakasti hoidettu kaivuuhommia.....kone sammuttelee sitte itsensä jahka lämmöt ovat tasaantuneet
Luulisin tämän yleisyyden johtuvan, W140 koppasen kohdalla, Saksantuonnista. Ainakin Pohojammaalla möhkömersut ovat lisääntyneet melkoisesti.
Eli siellä on päästelty isoakovaa ja ei jälkikäytetä autoa kun pysähdytään. Noinhan saa kaikki turbo koneet rikki. Uuusia trubollisia työkoneita ei saa edes avaimesta sammuksiin jos on esim. melko rivakasti hoidettu kaivuuhommia.....kone sammuttelee sitte itsensä jahka lämmöt ovat tasaantuneet
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mielenkiintoinen juttu sinänsä on tämä.
2.9 kones (joka on tyyppiä OM 602.XXX) on luja, niin väitetään. Samalla reseptillä leivottu OM 603 onkin sitten täys p*ska. Voiko olla mahollista? Samoista osista tehty kone ja toinen on heikompi mitä toinen?
Minä vähän luulen (Huom! luulen, ei herneitä nenään) että tässä on vaan kyse pelkistä ennakkoluuloista. Vähän samaan tyyliin kuin ei CDI:tä kenenkään kannata ostaa, ei kestä mitään jne..
Oikeesti uskon että oikeessa käytössä (=oikein huolettu jne.) kestää tuo 3.5 kone ajaa vaikka kuinka paljon. Sitten vasta uskon että se on heikko kun joku sellasen omistaja tulee konkreettisesti kertomaan mistä kiikastaa. Ja toisaalta, vähän niinkun tuossa edellä todettiin. Kai sen minkä tahansa mersun saa polettua rikki...
2.9 kones (joka on tyyppiä OM 602.XXX) on luja, niin väitetään. Samalla reseptillä leivottu OM 603 onkin sitten täys p*ska. Voiko olla mahollista? Samoista osista tehty kone ja toinen on heikompi mitä toinen?
Minä vähän luulen (Huom! luulen, ei herneitä nenään) että tässä on vaan kyse pelkistä ennakkoluuloista. Vähän samaan tyyliin kuin ei CDI:tä kenenkään kannata ostaa, ei kestä mitään jne..
Oikeesti uskon että oikeessa käytössä (=oikein huolettu jne.) kestää tuo 3.5 kone ajaa vaikka kuinka paljon. Sitten vasta uskon että se on heikko kun joku sellasen omistaja tulee konkreettisesti kertomaan mistä kiikastaa. Ja toisaalta, vähän niinkun tuossa edellä todettiin. Kai sen minkä tahansa mersun saa polettua rikki...
Pitempi kansi Mielenkiintoinen näkökulma. Vai onko se puuttuva kymmenys, joka tekee 2.9:stä kestävänJunnu R kirjoitti: 2.9 kones (joka on tyyppiä OM 602.XXX) on luja, niin väitetään. Samalla reseptillä leivottu OM 603 onkin sitten täys p*ska. Voiko olla mahollista? Samoista osista tehty kone ja toinen on heikompi mitä toinen?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eikös se 290 ole 5 mukinen ja "porattu" 250:sen koneesta ja 300 / om603 6 mukinen
Kumpikaan ei mun kokemuksen mukaan ole paskoja, muuta ovat kansiltaan heikompia kuin vaparit. :lol:Mutta jos hiukankin ajelee järjen kanssa ja huoltaa niinkuin pitää kestää hyvin ja pitkään.
Kumpikaan ei mun kokemuksen mukaan ole paskoja, muuta ovat kansiltaan heikompia kuin vaparit. :lol:Mutta jos hiukankin ajelee järjen kanssa ja huoltaa niinkuin pitää kestää hyvin ja pitkään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Niinpä, niin. Mutta eikö kysymys ollut, että miksi isommaksi porattu 602 (290) kestää mutta porattu 603 (350) ei. Onko jossain muuten lukuja, onko noissa molemmissa sama iskunpituus ja sylinterin halkaisija?Lucky-Dog kirjoitti:Eikös se 290 ole 5 mukinen ja "porattu" 250:sen koneesta ja 300 / om603 6 mukinen
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Samat ovat mitat molemmissa eli 89,0 x 92,4 mm. Olisiko 290:ssä sitten otettu vähän oppia menneisyydestä ja laitettu vahvemmat kanget.Roisto kirjoitti: Niinpä, niin. Mutta eikö kysymys ollut, että miksi isommaksi porattu 602 (290) kestää mutta porattu 603 (350) ei. Onko jossain muuten lukuja, onko noissa molemmissa sama iskunpituus ja sylinterin halkaisija?
Niissähän se 350:n akilleenkantapää kaiketi on eli kanget pääsevät vääntymään hiukan ja sitten alkavat sylinterit mennä soikeaksi.
Tuossa yhdestä 350.Stä meni hiljakkoin kannentiiviste, mutta se ei liene tyyppivika sen enempää kuin muissakaan suorissa kutosturboissa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mitenkähän toi 350 kone pelaisi mynä pumpulla ja holsetilla kun vaíhtais kunnon kiertokanget ja jättäis yli 5500kieroksen kierrätykset.....
Joutuisikohan tekeen kannentiivisteistä kestotilauksen ja pinnapultit ja siipimutterit
Joutuisikohan tekeen kannentiivisteistä kestotilauksen ja pinnapultit ja siipimutterit
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Tiedä sitten kannattaisiko, 300 Turbodiesel eli OM606 tahkoaa jo vakiona "pumputetun" kolmipuolikkaan verran eli sellaiset 177 hv. Jos taas 3-satasen käyttää pumpunsäädössä, niin se tarjoilee jo 200 hv tietämiin, ilman siis mitään turbon käpälöintejä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
W140 laatikko
Paukahti ässästä pakki..... Oli sellanen että pakki ei aina mennyt päälle, satunnaisesti silloin tällöin (eli aina kun sitä eniten tarvii) kuulemma yleinen vika mersu autom. ja tulee varsinkin silloin jos on tapana ryskiä pakkia päälle vielä kun ollaan menossa eteenpäin! kaveri otti irti ja vein yhdelle tutulle joka niiden kanssa on "edellisessä elämssä" on pelannut. pakka paskana ja joku mäntä.. osat veholta ja työ 350e että sitä vaan, että hiukan kannattaa etsiä sitä laittajaa ennen kun sinne veholle menee tuskin olis 2000e riittänyt!!! Samassa havaittiin että vauhtipyörän ja turpiinin välissä oleva vetolevy oli halki onneksi ei vielä kokonaan mutta soitin kokosuomen ympäri eikä missään -prkl- toimitus kl-varaosista 2-3viikkoo et morjes!! hinta kylläkin vain 39e mutta nyt kävi ilmi että toden näköisesti ainakin bensa mersun levy pitäis olla samanlainen vaikkei sitä purkaamoissa ja muualla ammattilaisetkaan tuntunut uskovan. itse varmistun siitä huomenna niin voin pistää viestin että sopiko jos sattuu jotakuta kiinnostaan!
Re: W140 laatikko
Voimia kolleegalle suossa. Minkäslainen ässä Mikolla on?mikko123456 kirjoitti: Paukahti ässästä pakki..... Oli sellanen että pakki ei aina mennyt päälle, satunnaisesti silloin tällöin (eli aina kun sitä eniten tarvii) kuulemma yleinen vika mersu autom. ja tulee varsinkin silloin jos on tapana ryskiä pakkia päälle vielä kun ollaan menossa eteenpäin! kaveri otti irti ja vein yhdelle tutulle joka niiden kanssa on "edellisessä elämssä" on pelannut. pakka paskana ja joku mäntä.. osat veholta ja työ 350e että sitä vaan, että hiukan kannattaa etsiä sitä laittajaa ennen kun sinne veholle menee tuskin olis 2000e riittänyt!!! Samassa havaittiin että vauhtipyörän ja turpiinin välissä oleva vetolevy oli halki onneksi ei vielä kokonaan mutta soitin kokosuomen ympäri eikä missään -prkl- toimitus kl-varaosista 2-3viikkoo et morjes!! hinta kylläkin vain 39e mutta nyt kävi ilmi että toden näköisesti ainakin bensa mersun levy pitäis olla samanlainen vaikkei sitä purkaamoissa ja muualla ammattilaisetkaan tuntunut uskovan. itse varmistun siitä huomenna niin voin pistää viestin että sopiko jos sattuu jotakuta kiinnostaan!
Omahan on 420SEL, jos et ole sattunut huomaamaan. Ja kerrohan tuomio, tottakai kiinnostaa.
Re: W140 laatikko
halapa Tai sitten minä ostin kauheella ylihinnalla kun maksoin OM606:n vetolevyn 80€:llä käytettynämikko123456 kirjoitti:hinta kylläkin vain 39e mutta nyt kävi ilmi että toden näköisesti ainakin bensa mersun levy pitäis olla samanlainen vaikkei sitä purkaamoissa ja muualla ammattilaisetkaan tuntunut uskovan. itse varmistun siitä huomenna niin voin pistää viestin että sopiko jos sattuu jotakuta kiinnostaan!
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: W140 laatikko
Voimia kolleegalle suossa. Minkäslainen ässä Mikolla on?
Omahan on 420SEL, jos et ole sattunut huomaamaan. Ja kerrohan tuomio, tottakai kiinnostaa. [/quote]
Niinpä näytti käyvän!!! Mutta kannattaa muistaa ottaa se hammaspyörä ulkokehältä pois koska bensa mallissa on sellainen...mutta muuten täysin identtinen! Eli 350td S on tullut hommattua niinkun jo vaihdetusta nimestä näkyy Kromi vanteet tarvisin Ässään jos joku tietää halvalla saa olla käytetytkin! Ja jos joku tarvii niin 17`amg:n vanteet olis viimekesän kumeilla 235/50-17.. ja ovat sellaset viidellä tuplapuolalla! puh.0504680061
Omahan on 420SEL, jos et ole sattunut huomaamaan. Ja kerrohan tuomio, tottakai kiinnostaa. [/quote]
Niinpä näytti käyvän!!! Mutta kannattaa muistaa ottaa se hammaspyörä ulkokehältä pois koska bensa mallissa on sellainen...mutta muuten täysin identtinen! Eli 350td S on tullut hommattua niinkun jo vaihdetusta nimestä näkyy Kromi vanteet tarvisin Ässään jos joku tietää halvalla saa olla käytetytkin! Ja jos joku tarvii niin 17`amg:n vanteet olis viimekesän kumeilla 235/50-17.. ja ovat sellaset viidellä tuplapuolalla! puh.0504680061
NicNac kirjoitti:kaveri oli autokaupoilla kattelemas ja eksyi yhden jobbarin markille...oli ollu joku mielenkiintoinen c200cdi pihassa ja se ei sitte miellyttäny niin rysäisi että mikäs tuo s-sarjalainen on tuossa...myyjä oli siinä sitte kertonu että lohko halki ja kuulemma jo kolmas samanlainen tapaus...että jos kaahoostaa lujaa halkee lohko kun kuulemma on niin ohkaaset seinämät kun porattu isommille sylinteri putkille tilaa...ettei kerkee edes kiehahtamaan kun lohko on jo halki...tiedä sitten...oli jobbarilla itellä menny ku oli saksassa bahnoolla kaahoostanu... kovasti varoitteli kaverille että älä mee ikinä ostamaan 350td:tä...
Aika harvinainen laji kuitenkin tää 3,5td et ei ole kyllä varmaan kovin monen liikkeen historiassa kolmea tällästä ollu..... vois olla et on hiukan taas mausteltu mut tiedä häntä.
Joopas joo..
Tuolla aiemmin kirjottelin ja tarkotuksella nimittelin ja vertailin tuota 3.5:sta 2.9:iin. Ja yritin provosoida hiukan porukkaa jopa
Kun minäkään en oikein usko sitä että nämä 3.5 L koneet kestää vaan pyhättömän viikon! Mikä oikeesti erottaa sen muista koneista??
Ei mikään. Ennakko luulot (no ok. EPC:tä tutkittu, kiertokanget..)
Ja se että kun kaikilla ei ole varaa ostaa W140:stä, niin siksi ne haukkuu sitä. Vähän niinkuin esim CDI:tä (noista kuulee oikeen kokemuksen Esson baarissa) Kateellisten p*skan jauhantaa se! Sanokaa mun sanoneeksi!
Ja ja.. Ite juuri kahtelin noita W140:iä tuolta Mobile.de:stä..
Viimeset "tuotantokaudet" vaan 15 k€.. Aina se väyrysen voittaa...
Arvatkaas yhtään himoittaako??
Tuolla aiemmin kirjottelin ja tarkotuksella nimittelin ja vertailin tuota 3.5:sta 2.9:iin. Ja yritin provosoida hiukan porukkaa jopa
Kun minäkään en oikein usko sitä että nämä 3.5 L koneet kestää vaan pyhättömän viikon! Mikä oikeesti erottaa sen muista koneista??
Ei mikään. Ennakko luulot (no ok. EPC:tä tutkittu, kiertokanget..)
Ja se että kun kaikilla ei ole varaa ostaa W140:stä, niin siksi ne haukkuu sitä. Vähän niinkuin esim CDI:tä (noista kuulee oikeen kokemuksen Esson baarissa) Kateellisten p*skan jauhantaa se! Sanokaa mun sanoneeksi!
Ja ja.. Ite juuri kahtelin noita W140:iä tuolta Mobile.de:stä..
Viimeset "tuotantokaudet" vaan 15 k€.. Aina se väyrysen voittaa...
Arvatkaas yhtään himoittaako??
nyt kuulin sen version siltä iteltä joka kaupoilla oli niin se oli haljennu lohko siitä ulkokuorelta...kuulemma liian vähän vesitilaa ja kun urku auki päästää niin ei lämmöt edes kerkee nousta niin lohko halkee...sillä jobbarilla oli tosiaan itellä menny ne kaikki kun oli sielä saksan motarilla päästelly...ilmeisesti yksi oli menny koeajolla...mikko S350td kirjoitti:NicNac kirjoitti:kaveri oli autokaupoilla kattelemas ja eksyi yhden jobbarin markille...oli ollu joku mielenkiintoinen c200cdi pihassa ja se ei sitte miellyttäny niin rysäisi että mikäs tuo s-sarjalainen on tuossa...myyjä oli siinä sitte kertonu että lohko halki ja kuulemma jo kolmas samanlainen tapaus...että jos kaahoostaa lujaa halkee lohko kun kuulemma on niin ohkaaset seinämät kun porattu isommille sylinteri putkille tilaa...ettei kerkee edes kiehahtamaan kun lohko on jo halki...tiedä sitten...oli jobbarilla itellä menny ku oli saksassa bahnoolla kaahoostanu... kovasti varoitteli kaverille että älä mee ikinä ostamaan 350td:tä...
Aika harvinainen laji kuitenkin tää 3,5td et ei ole kyllä varmaan kovin monen liikkeen historiassa kolmea tällästä ollu..... vois olla et on hiukan taas mausteltu mut tiedä häntä.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Kyllä mullekkin yks vanha mersumies sano w123:sta että älä ikinä vaiha autoos 5sylinteristä 300D konetta öljynkulutus kasvaa ja kone särkyy heti.No vaihoin koneen varoituksista huolimatta ja öljynkulutus kasvoi mutta mistä sen tietää kuinka paljon oli ruuvattu mittaria elinten luovuttaja autosta. mittarissa oli kyllä merkkejä että jotain on tehty.Kyllä tuo kone on antanu 200D:n jälkeen niin mukavat kyydit että en ole hetkeäkään katunu tuota vaihtoa olisko tässä 3,5 dieselin kans sama juttu että puheita ne vaan on ite en kyllä usko puheita ennenkuin ite kokeilen.PS mulle tulee tilalle remontoitu vanha 300D jolloin öljynkulutuskin lakkaa ja vanha kone on kyllä kestäny semmosta ajoa että moni muu 80 luvun alun diesel olis varmasti hajonnu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan