Alkaa jo kohta koetella hermoa.
Alkuna se, että laatikkoon on huoltoliikkeen toimesta vaihdettu muutaman kerran öljyt ATF134 jotka eivät laatikkoon oikeat ole.
Nyt alkoi laatikko luistamaan ja vaihdatettiin oikeat öljyt Veholla, jonka seurauksena meni vikatilaan ja herjaa magn. venttiiliä..
No mutta, hommahan pitäisi saada jollakin tavalla nyt aluilleen.
Onko nuo venttiilit näissä vanhemmissa Vitoissa laatikon sisällä? Eli purkauttaako laatikon pois?
Lian/roskan pääseminen laatikkoon yksi mahdollinen aiheuttaja, mutta tuo ei nyt tässä toteudu.
Mutta mitähän nuo väärät öljyt on mahdollisesti tehneet laatikon elämälle?
Oliko uudemman ja vanhemman W638:n laatikot samoja?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0384.jpg
Eli päästikö tällä perille sielun elämästä, Veskola?
Liittimet laatiko kupeessa?
W638 automaatti magn. venttiili
W638 automaatti magn. venttiili
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: W638 automaatti magn. venttiili
Eiköhän CDI moottorisen ja OM601 moottorisen ZF4HP20 lootan solenoidit yms. ole ihan samanlaiset. Niihin pääsee käsiksi kun avaa sen metallikannen, joka näkyy siinä konehuoneessa...taitaa olla jopa eräs Viton helpoimmista avattavista osista.
Itseltäni kun oli jäänyt erään solenoidin sähköliitin sisältä auki kun se vahvistettiin, meni sitten vikatilaan kun laatikko koitti vaihtaa sille vaihteelle. Kansi auki, liitin kiinni ja johan hymyilytti.
Mistä venttiilistä muuten on kyse, voisiko olla vain sähköjohto mennyt huonoksi eli pitää nostaa liitin kerran ylös ja laittaa takaisin. Kannattaa kuitenkin mitata noita resistansseja mitä kuvassa näkyy.
Öljynvaihto pitäisi tehdä huuhtelemalla jäähdytysletkusta niin tulee turbiinistakin se loppu 3 litraa ulos...kai ne sen Veholla tiesi ?
Linkin kuvaa tulkitaan siten että esimerkiksi nastasta 1 (valkoinen johto) pitää näkyä ~7,0 ohmia maata vasten. Sen nähdessä se ohjainboxi lienee tyytyväinen. #1 ... #6 on niitä magneettiventtiilejä, solenoideja tjms. Pyöreä liitin siinä lootan päällä kun kurkkaa konehuoneeseen.
Itseltäni kun oli jäänyt erään solenoidin sähköliitin sisältä auki kun se vahvistettiin, meni sitten vikatilaan kun laatikko koitti vaihtaa sille vaihteelle. Kansi auki, liitin kiinni ja johan hymyilytti.
Mistä venttiilistä muuten on kyse, voisiko olla vain sähköjohto mennyt huonoksi eli pitää nostaa liitin kerran ylös ja laittaa takaisin. Kannattaa kuitenkin mitata noita resistansseja mitä kuvassa näkyy.
Öljynvaihto pitäisi tehdä huuhtelemalla jäähdytysletkusta niin tulee turbiinistakin se loppu 3 litraa ulos...kai ne sen Veholla tiesi ?
Linkin kuvaa tulkitaan siten että esimerkiksi nastasta 1 (valkoinen johto) pitää näkyä ~7,0 ohmia maata vasten. Sen nähdessä se ohjainboxi lienee tyytyväinen. #1 ... #6 on niitä magneettiventtiilejä, solenoideja tjms. Pyöreä liitin siinä lootan päällä kun kurkkaa konehuoneeseen.
Jossain vanhassa keskustelussa mersuforum:n puolella oli samaa ongelmaa, josta tuon kaavionkin löysin ja samalla tavalla ratkesi tässäkin.
Viidennen startin jälkeen alkoi toimia kuin uutena
Jää kaivamaan alitajuntaan, mutta ajellaan nyt viikonloppu ja katsotaan maanantaina lisää, tuon liki 1000km on sunnuntai-iltaan mennessä eilisestä ajettu.
Ei viitsinyt alkaa kysellä toimintatapoja, kun aika lyhyellä varoitusajalla ottivat auton työn alle. Onneksi Vito menee hyötyajoneuvopuolelle Vehoissa, niin yleisesti ottaen palvelutaso ja aukioloajat ovat todella mahtavia
Aika monta paikkaa tuli soiteltua läpi ja öljynvaihtopaikat eivät hirveästi hommalle lämmenneet, yleiskorjaamoilla taasen oli jonot melko pitkiä..
Homma siis lähti käyntiin muutaman sadan kilometrin päässä kotoa, perheen kanssa kotia päin tullessa..
Kerran vielä vaihdeltava jossain kohden öljyt, talvella paremmin olisi aikaa tuota huoltaa, kun seisontaan menee joka tapauksessa.
Viidennen startin jälkeen alkoi toimia kuin uutena
Jää kaivamaan alitajuntaan, mutta ajellaan nyt viikonloppu ja katsotaan maanantaina lisää, tuon liki 1000km on sunnuntai-iltaan mennessä eilisestä ajettu.
Ei viitsinyt alkaa kysellä toimintatapoja, kun aika lyhyellä varoitusajalla ottivat auton työn alle. Onneksi Vito menee hyötyajoneuvopuolelle Vehoissa, niin yleisesti ottaen palvelutaso ja aukioloajat ovat todella mahtavia
Aika monta paikkaa tuli soiteltua läpi ja öljynvaihtopaikat eivät hirveästi hommalle lämmenneet, yleiskorjaamoilla taasen oli jonot melko pitkiä..
Homma siis lähti käyntiin muutaman sadan kilometrin päässä kotoa, perheen kanssa kotia päin tullessa..
Kerran vielä vaihdeltava jossain kohden öljyt, talvella paremmin olisi aikaa tuota huoltaa, kun seisontaan menee joka tapauksessa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Meillä onnistuu tuo loota öljyn vaihto jaosataan myös huuhdella jos on pakko nimimerkillä 15l valutin ja tuli viekin mustaa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tämä on ollut melkolailla maalausten lisäksi niitä ainoita hommia, jotka tullut ulkoistettua. Laiskuuttaan tulee vaihdatettua, jos omalla nosturilla ei tilaa ole, kun yleensä öljynvaihtopisteissä ei vaihtotyö ihmeitä maksa.hotari kirjoitti:Meillä onnistuu tuo loota öljyn vaihto jaosataan myös huuhdella jos on pakko nimimerkillä 15l valutin ja tuli viekin mustaa
Mutta tämäkin siirtynee kokonaan otsikon alle, tekee itse.
Terveen väristä öljyä sieltä oli tullut, kuten edellisilläkin kerroilla, joten siinä mielessä ihan luottavaisin mielin..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
oma 638 vito koki saman. eli huollossa laatikkoon perus atf oöljyt ja alkoi luistamaan niin pirusti. tän jälkeen toiseen huoltoon josssa laatikosta huudeltiin läpi 20L kannu mersun öljyä ja eikun ajoon kesti pari päivää ennenkuin alkoi pelata normaalisti. varooksi vaihdatin öljyt vielä kertaalleen ja sen jälkeen pelannut moitteetta.
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa