Juhanimin 200cdi
Niin, kai sekin on mahdollista? Ei kovin yleistä taida tosin olla?jolle kirjoitti:Väljä siirtopumppu?
Mutta päivitystä taas tilanteeseen.
Soittivat pajalta tänään. Ilmavuodot ovat poissa, ja ilmeisesti lähtee käyntiinkin, mutta tyhjäkäynnin humppaus on jäljellä. Epäilivät että korkeapainepumppu vuotaisi, ja meinaavat seuraavaksi vaihtaa siihen tiivisteet. Ensi viikolla kunhan kerkiävät. Kuulemma paljon pakkasvikaisia autoja saaneet sinne
Olkoon siellä niin kauan kunnes tulee kuntoon. Onhan minulla kuitenkin laina- "auto" kulkuneuvo olemassa..
Nojuu. Nyt on korkeapainepumppuunkin vaihdettu tiivistesarja. Tyhjäkäynnin humppaus väheni, mutta ei loppunut kokonaan vieläkään. Kokeiltu on myös toimivalla rail-paineen säätimellä, ei vaikutusta.
Otin auton nyt ulos pajalta, pitäisi tuon nyt ainakin käyntiin lähteä. Eli jotain positiivista sentään. Epäilivät että nokka-akselin asentotunnistin voisi vaikuttaa jotenkin asiaan,mutta ei mitään varmaa pystyneet sanomaan. Senpä takia otinkin auton nyt pois. Täytyypi miettiä mitä tuon kanssa tekee. Täytyykö se vika ajamalla ajaa ulos sieltä
Otin auton nyt ulos pajalta, pitäisi tuon nyt ainakin käyntiin lähteä. Eli jotain positiivista sentään. Epäilivät että nokka-akselin asentotunnistin voisi vaikuttaa jotenkin asiaan,mutta ei mitään varmaa pystyneet sanomaan. Senpä takia otinkin auton nyt pois. Täytyypi miettiä mitä tuon kanssa tekee. Täytyykö se vika ajamalla ajaa ulos sieltä
En usko että nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa tuohon kierrosten humppaamiseen, sitähän tarvitaan vain käynnityksessä siihen että moottori tietää kummalla kierroksella yläkerta menee.
Suuttimien kunto on testattu miten, oliko ohivuotoa miten paljon ja oliko tasaisesti eri suuttimien kesken?
Korjausarvot kaikissa suuttimissa kunnossa?
Suuttimien kunto on testattu miten, oliko ohivuotoa miten paljon ja oliko tasaisesti eri suuttimien kesken?
Korjausarvot kaikissa suuttimissa kunnossa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kannattaa viedä jonnekin missä mersuista jotain ymmäretäänjuhanimi kirjoitti:Nojuu. Nyt on korkeapainepumppuunkin vaihdettu tiivistesarja. Tyhjäkäynnin humppaus väheni, mutta ei loppunut kokonaan vieläkään. Kokeiltu on myös toimivalla rail-paineen säätimellä, ei vaikutusta.
Otin auton nyt ulos pajalta, pitäisi tuon nyt ainakin käyntiin lähteä. Eli jotain positiivista sentään. Epäilivät että nokka-akselin asentotunnistin voisi vaikuttaa jotenkin asiaan,mutta ei mitään varmaa pystyneet sanomaan. Senpä takia otinkin auton nyt pois. Täytyypi miettiä mitä tuon kanssa tekee. Täytyykö se vika ajamalla ajaa ulos sieltä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vai on se asentotunnistin sitä varten. no eipä kyllä kuulosta siltä että voisi mitenkään vaikuttaa vikaan. Suuttimille on tehty ainakin tuo ohivuototesti, ja ovat kuulemma kunnossa. Itse kun en noista testausmenetelmistä mitään oikeastaan tiedä niin en osannut kyselläkkään.jolle kirjoitti:En usko että nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa tuohon kierrosten humppaamiseen, sitähän tarvitaan vain käynnityksessä siihen että moottori tietää kummalla kierroksella yläkerta menee.
Suuttimien kunto on testattu miten, oliko ohivuotoa miten paljon ja oliko tasaisesti eri suuttimien kesken?
Korjausarvot kaikissa suuttimissa kunnossa?
Niin.CDI203 kirjoitti: Kannattaa viedä jonnekin missä mersuista jotain ymmäretään
Minäkin kun luulin että tuolla jotain ymmärrettäisiin, mutta olen jo alkanut kyllä epäillä.
Vaikka korjaamon mainostekstissä lukeekin:
-Erikoistuntemus Merzedes Benz ja BMW henkilö ja pakettiautoista
-Erikois tuntemus cdi malleista
Enpä tiedä sitten....
Mistäköhän Lahdesta/lahden seudulta löytyisi paja joka oikeasti tietää mersuista Vai olisiko cdi203:lla lähiaikoina kulkua täälläpäin
Noniin.
Kiinan staari saapui vihdoinkin. Tuli sellainenkin sitten hommattua. Tuolta tilasin: http://www.xcar360.com/mercedes-srar-c3 ... -star.html
Ja huutonetistä dell d630. Ja hetihän sitäkin piti päivitellä, eli 4gt muistia ja samsung evo ssd asema 120gb.
Tuolla kiinan kovalevyllä tulikin jo kokeiltua hieman yhteyksiä. Toimii. Das ainakin. Xentry tarvisi jonkun avaimen. Pitää ottaa tuonne myyjään yhteyttä.
Mutta mitenköhän saisin tuon toimimaan myös SSD:llä? Kloonasin kiinan levyn Clonezilla-ohjelmalla mutta vähän aikaa kun windows on ollut käynnissä heittää bluescreeniä. Jotain asetuksia pitäisi ilmeisesti muokata jotta toimisi, mutta mitä?
No, tuon kanssa ihmetellessä saattaa jonkun aikaa mennä.
Edit: Nyt toimii ssd. Ja xentry myös.
Kiinan staari saapui vihdoinkin. Tuli sellainenkin sitten hommattua. Tuolta tilasin: http://www.xcar360.com/mercedes-srar-c3 ... -star.html
Ja huutonetistä dell d630. Ja hetihän sitäkin piti päivitellä, eli 4gt muistia ja samsung evo ssd asema 120gb.
Tuolla kiinan kovalevyllä tulikin jo kokeiltua hieman yhteyksiä. Toimii. Das ainakin. Xentry tarvisi jonkun avaimen. Pitää ottaa tuonne myyjään yhteyttä.
Mutta mitenköhän saisin tuon toimimaan myös SSD:llä? Kloonasin kiinan levyn Clonezilla-ohjelmalla mutta vähän aikaa kun windows on ollut käynnissä heittää bluescreeniä. Jotain asetuksia pitäisi ilmeisesti muokata jotta toimisi, mutta mitä?
No, tuon kanssa ihmetellessä saattaa jonkun aikaa mennä.
Edit: Nyt toimii ssd. Ja xentry myös.
Nytpä se mersu tempun teki. Tai siis maanantaina.
Olin kiihdyttämässä ohitukseen, pääsin tojotan rinnalle ja yhtäkkiä mersu hyytyi ihan täysin. EPC-valo syttyi ensin ja sen jälkeen kaikki muutkin mahdolliset valot mittaristoon ja meno loppui siihen.
Ei muuta kuin tien viereen seis, auto sammuikin jo itsestään, ja starttiyritystä. Ekalla ei mitään eloa, tokalla lähti.
Kotona laitoin piuhaan ja olihan sinne vikakoodi jäänyt.
P1187 Rail pressure monitor
Tuossapa jotain kuviakin, jos auttavat asiasta ymmärtäviä, en tiedä?
Jotainhan siellä mättää...
Olin kiihdyttämässä ohitukseen, pääsin tojotan rinnalle ja yhtäkkiä mersu hyytyi ihan täysin. EPC-valo syttyi ensin ja sen jälkeen kaikki muutkin mahdolliset valot mittaristoon ja meno loppui siihen.
Ei muuta kuin tien viereen seis, auto sammuikin jo itsestään, ja starttiyritystä. Ekalla ei mitään eloa, tokalla lähti.
Kotona laitoin piuhaan ja olihan sinne vikakoodi jäänyt.
P1187 Rail pressure monitor
Tuossapa jotain kuviakin, jos auttavat asiasta ymmärtäviä, en tiedä?
Jotainhan siellä mättää...
-5c starttaa -10c ei starttaa. Ei sitten millään.
sama vikakoodi kuin kiihdytystilanteessa, mutta tälläkertaa jäi ilmeisesti noista kylmäkäynnistysyrityksistä.
Täytyypi tehdä tuo ohivuotomittaus tässä viikonloppuna. Jos siellä jokin suutin sitten kusee liikaa lävitse, ja pumppu ei jaksa työntää ainetta niin paljoa.
sama vikakoodi kuin kiihdytystilanteessa, mutta tälläkertaa jäi ilmeisesti noista kylmäkäynnistysyrityksistä.
Täytyypi tehdä tuo ohivuotomittaus tässä viikonloppuna. Jos siellä jokin suutin sitten kusee liikaa lävitse, ja pumppu ei jaksa työntää ainetta niin paljoa.
No juu, täytyy kait se uskoa että ne korjaamon kaverit jotain on sentään tuolle tehneet. Ainakin näyttäisi hyvinkin tasaisesti tulleen 1.75 joka purnukkaan ainetta. 1 min kylmänä. Eli ok, olettaisin.jolle kirjoitti:
Mittaappa ne ohivuodot
Pitäisikö tässä alkaa epäilemään seuraavaksi sitä matalapainepumppua, vaiko peräti korkeapainepumppua?
Vaihdoin matalapainepumpun(siirtopumpun) uuteen. Taisi olla virhe. Ei käynnisty enää ollenkaan. Vaikka kuinka pitkään starttailee. Polttoaine ei liiku tankista edes suodattimen luokse. Tankkasin tankinkin täyteen, ja polttoainesuodattimenkin täytin piripintaan ainetta. ei silti.
Pitääköhän tässä uusia kaikki letkut vielä kertaalleen. Vaikka korjaamon kaverit sanoivat että enää ei vuoda mistään. Mutta epäilys herää.
Pitääköhän tässä uusia kaikki letkut vielä kertaalleen. Vaikka korjaamon kaverit sanoivat että enää ei vuoda mistään. Mutta epäilys herää.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ne tosiian tarkistaa ja että se imupuoli on varmasti tiivisMHe kirjoitti:Tulihan ne letkut oikein päin mitä menee pumpulle/sammutusventtiilillejuhanimi kirjoitti:Vaihdoin matalapainepumpun(siirtopumpun) uuteen.
(Puti puhdas vaikka lasipullo sinne diseliä ja puhtaala letkulla liittää
Pumpun imupuolelle ja koe käynistelyä jos lähtee niin vika siitä tankiin päin
Toinen konsti koittaa imeä irto pumpulla tms siitä imupuolelle tulvasta putkesta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olihan ne oikein päin.MHe kirjoitti:
Tulihan ne letkut oikein päin mitä menee pumpulle/sammutusventtiilille
Tulipa tyrkättyä ratin kanssa suoraan sinne imupuolelle ainetta, ja kyllähän se hörähti sitten hetkeksi käymäänkin.CDI203 kirjoitti:
Ne tosiian tarkistaa ja että se imupuoli on varmasti tiivis
(Puti puhdas vaikka lasipullo sinne diseliä ja puhtaala letkulla liittää
Pumpun imupuolelle ja koe käynistelyä jos lähtee niin vika siitä tankiin päin
Toinen konsti koittaa imeä irto pumpulla tms siitä imupuolelle tulvasta putkesta)
Tulipa sitten sen jälkeen kurkkailtua tankin seutuville, sielläpä olikin letkunpätkä joka menee polttoaineputkesta tankkiottimeen 2x yli 90 asteen mutkalla. Siis suoraa letkua. Ihmettelin miten se polttoaine on voinut liikkua tähänkään asti sieltä tankista. Oli se niin lutussa.
Hainpa sitten veholta uuden letkunpätkän, jossa oli mutkat valmiina. Tänään laitoin kiinni. Eipä se siltikään avaimesta lähtenyt. Ratin kanssa ujutin ainetta suodattimelta tankkiin päin ja pumpulle päin niin sitten hörähti vasta. Ja ilmakuplia näkyi vilisevän aikas reippaasti. Kiristelin klemmareita tankin päästä, empä tiedä auttoiko kupliin, vai se että kerkesi kone jo lämmetä. Vai tuliko vain putkista ilmat pihalle.
Heitimpä pienen lenkinkin tuolla sitten, ja hyvin se ainakin kesti antaa kenkääkin, ilman että rupeaisi pätkimään korkeammilla kierroksilla, mitä se aiemmin teki.
Pitäisi varmaan vikakoodit tyhjentää, ja jäädä odottelemaan kylmäkäynnistyksiä.....
Mercedes on nyt pelaillutkin jonkun aikaa ongelmitta, öljyjä vaihdellut vaan jne. kovaa ajoa. etujouset kävin vaihdattamassa viikolla, ei raavi enää pahoissakaan montuissa lokariin. Classicin vakiojouset ja 1 kumit.
Eilen käytiin Jyväskylässä, tuntuu pitävän melkoista vollotusta joka kuuluu takapään suunnalta. Tänään tutkailin hieman, nostin takapään ylös ja laitoin vaihteen päälle ja rupesin kuulostelemaan. Oikealta takaa se ääni tuntui kuuluvan, huomasin sitten että jarrupalat oli ainakin tullut tiensä päähän ja ovat palasina/hankaavat kokoajan levyä vasten. Taitaa ääni johtua siitä. Olisi pitänyt vaihtaa samalla palatkin kun vaihtoi nuo satulat...mutta kun niissä näytti olevan ihan hyvästi vielä silloin pintaa. Mutta nyt sitten lohjennut palasiksi.
Eilen käytiin Jyväskylässä, tuntuu pitävän melkoista vollotusta joka kuuluu takapään suunnalta. Tänään tutkailin hieman, nostin takapään ylös ja laitoin vaihteen päälle ja rupesin kuulostelemaan. Oikealta takaa se ääni tuntui kuuluvan, huomasin sitten että jarrupalat oli ainakin tullut tiensä päähän ja ovat palasina/hankaavat kokoajan levyä vasten. Taitaa ääni johtua siitä. Olisi pitänyt vaihtaa samalla palatkin kun vaihtoi nuo satulat...mutta kun niissä näytti olevan ihan hyvästi vielä silloin pintaa. Mutta nyt sitten lohjennut palasiksi.
Lähinnä kovaa ajoa on edelleenkin ollut...paitsi tänään vaihdoin moniurahihnan, kiristimen+välirullan. Mittarissa 318677km. Kokonainen raidetanko+ohjauiskari olisivat myös odottelemassa kesälomaa/muuta sopivaa vaihtoajankohtaa. Kesärenkaatkin tuli viime viikolla laitettua alle. Huomaa taas paremmin että on ohjauksessa jotain väljää.
Noniin, se alkoi sitten kesälomakin tällä viikolla...hyvin alkoikin mersun rassauksella. Tähän mennessä tullut tehtyä:
Automaattiin öljyt+suodatin+pressure regulator spring+vaihteenvaihto venttiilit..jos nyt vaikka viimeinkin rauhoittuisi tuo 2-3 välinen nykäisy...adaptiot on nyt nollattu, joten vasta joskus kuukauden päästä tms. näkee, onko oppinut uudestaan pahoille tavoille...
Jos joku haluaa tietää miltä tuo johdinlevy näyttää sisältä, tässäpä kuva siitäkin..menin tiputtamaan sen ja oli johtimet menneet oikariin, siispä purin ja vääntelin oikeille paikoilleen taas...
Sitten vaihtelin raidetangon kokonaisuudessaan, ohjausiskarin(polkupyöränpumpun),kallistuksenvakaajan helat ja moottorin tukikumit. Kulkee taas vähän suorempaan, eikä koko auto heilahda kun sammuttaa/käynnistää. Kallistuksenvakaajan uloimmista heloista paistoikin jo päivä läpi. Moottori kyllä täristää vieläkin, ja nyt sen tuntee sisälläkin! varsinkin vaihde päällä liikennevaloissa seisoessa. Pitäisiköhän vielä vaihtaa tuo vaihdelaatikon tukikumi, vai mistähän tuo oikeen juontuu. eipä tuosta oikeen nähnyt paikallaan onko tuo laatikon kumi rikki...eikä kamerakaan kummoisesti mahtunut väliin.
Rikki?
Webastokin oli jälleen lopettanut toimintansa, järjettömään paikkaan kyllä suunniteltu tuokin. Kerää kaiken paskan/moskan päällensä. Ja tässä lopputulos:
No nyt on "uusi" piirikortti siinäkin paikoillaan ja hurisee taas. Tälläkertaa laitoin myös sikamassaa tiivisteiden väliin/ympäriinsä jos vaikka kestäisi vähän pidempään.
Pyöränsuuntaus pitäisi vielä käydä teettämässä, ja imusarjan putsaus/läppien poisto olisi kanssa suunnitelmissa. Minkähän kokoiset pultit tuohon alumiini-imusarjaan oikein käy? Muovisten kanssa ilmeisesti M12x25 mutta mites alumiinisen kanssa?
Automaattiin öljyt+suodatin+pressure regulator spring+vaihteenvaihto venttiilit..jos nyt vaikka viimeinkin rauhoittuisi tuo 2-3 välinen nykäisy...adaptiot on nyt nollattu, joten vasta joskus kuukauden päästä tms. näkee, onko oppinut uudestaan pahoille tavoille...
Jos joku haluaa tietää miltä tuo johdinlevy näyttää sisältä, tässäpä kuva siitäkin..menin tiputtamaan sen ja oli johtimet menneet oikariin, siispä purin ja vääntelin oikeille paikoilleen taas...
Sitten vaihtelin raidetangon kokonaisuudessaan, ohjausiskarin(polkupyöränpumpun),kallistuksenvakaajan helat ja moottorin tukikumit. Kulkee taas vähän suorempaan, eikä koko auto heilahda kun sammuttaa/käynnistää. Kallistuksenvakaajan uloimmista heloista paistoikin jo päivä läpi. Moottori kyllä täristää vieläkin, ja nyt sen tuntee sisälläkin! varsinkin vaihde päällä liikennevaloissa seisoessa. Pitäisiköhän vielä vaihtaa tuo vaihdelaatikon tukikumi, vai mistähän tuo oikeen juontuu. eipä tuosta oikeen nähnyt paikallaan onko tuo laatikon kumi rikki...eikä kamerakaan kummoisesti mahtunut väliin.
Rikki?
Webastokin oli jälleen lopettanut toimintansa, järjettömään paikkaan kyllä suunniteltu tuokin. Kerää kaiken paskan/moskan päällensä. Ja tässä lopputulos:
No nyt on "uusi" piirikortti siinäkin paikoillaan ja hurisee taas. Tälläkertaa laitoin myös sikamassaa tiivisteiden väliin/ympäriinsä jos vaikka kestäisi vähän pidempään.
Pyöränsuuntaus pitäisi vielä käydä teettämässä, ja imusarjan putsaus/läppien poisto olisi kanssa suunnitelmissa. Minkähän kokoiset pultit tuohon alumiini-imusarjaan oikein käy? Muovisten kanssa ilmeisesti M12x25 mutta mites alumiinisen kanssa?
Vastaanpa itse itselleni: M12x25 pultit käyvät myös alumiini-imusarjaan. Eilen/toissapäivänä purin ja kasailin tuonkin. Tässä mallissa näköjään pakokaasut kiertävät pakosarjasta omaa kanavaansa pitkin koneen läpi, sitten sieltä imusarjan kanavaan josta egr-venttiilille ja takaisin imusarjaan...
Eipä nuo kanavat nyt mitenkään mahdottoman tukossa olleet onneksi.. Mutta tuskimpa nuo läpät olivat paljoa tuolla liikkuneet, sen verta tuntui jumissa olevan.
Eipä nuo kanavat nyt mitenkään mahdottoman tukossa olleet onneksi.. Mutta tuskimpa nuo läpät olivat paljoa tuolla liikkuneet, sen verta tuntui jumissa olevan.