Polttoineen loppumisen varoitusvalo, toimii-ei toimi

Vastaa Viestiin
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Polttoineen loppumisen varoitusvalo, toimii-ei toimi

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Muuten menisi ihan OK, mutta nafta pääsi loppumaan, kesken kiivaimmaimman ajon.

Ongelma on siinä että kaikki toimii asiallisesti, mittari valot ja jne. Virrat kun laittaa päälle, niin polttoaineen loppumisen varoitusvalo toimii ja palaa kirkkaasti. Mutta kun laitan auton käyntiin, niin merkkivalo sammuu, siis sammu vaikka polttoainetta on vain muutama litra. Eli polttoaineen loppumisen merkkivalo toimii kun virrat on päällä, mutta ei toimi kun moottori on käynnissä

Haulla en oikein löytänyt sopivaa diagnoosia. Joku kirjoitteli tankissa olevasta mittausanturi hässäkästä. Toisaalta kiinnostaa myös, miten loppumisen merkkivalo sähköisesti toimii. Miten mittauspiiri muutuu, kun auto käynnistetään.

-Hanski
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Toimiiko viisari normaalisti alas asti? Mulla teki lankku joskus samaa ja viisarikaan ei näyttänyt enää varttitankin jälkeen mitään, jolloin sain korjattua irroittamalla anturin ja putsaamalla sen. Oli kohtuu raastava vika opiskelijalle ku oli yleensä vaan ne höyryt tankissa :lol: Muistelisin että tarvi vain irroittaa paksin takaseinänverhous että pääsi anturiin käsiksi, mutta ihan tarkkaa en muista kun tästä jo yli 10v aikaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Jep, mittari toimii ihan normaalisti, Ja kyseessä on 300 TD, siis vapari farkku.
ps itsekään en investoi polttoaineeseen tankissa :D
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Tuossa omassa lintassa polttoainemittarin viisari pomppii laidasta laitaan, eikä laske koskaan alle neljäsosan. Valo toimi aiemmin, ei näköjään enää :lol: Sammui ajosta, onneksi juuri huoltoaseman kohdalla niin pääsi vauhdilla rullaamaan tankille :ei_tajuu: Lisää Dieseliä tankkiin ja matka jatkui.

Piti kuitenkin täyttää 5 litran kannu varalta mukaan, mahtuu kätevästi vararenkaan sisään farkussa kun hieman muokkasi renkaan kiinnitystä .
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kannattaa tosiaan varmaan lähteä tuosta anturista liikkeelle. Siellä on ihan vaan sellainen uimuri, mikä mittaa polttoaineen tasoa ja pitäisi olla ihan helposti irroitettavissa kun tuon verhouksen raapaisee edestä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo farkussa sen toisen luukun alta pahvi pois ja sitte pihteillä pyörittää pois sen anturin.

Putken sisällä on koho ja 3 ohutta vastuslankaa. Mutteri pois alapäästä ja se putki liukuu sitte pois, varovasti ettei mee johot poikki. Mulla oli se kolmas poikki joka on ton merkkivalon. Olikohan yhteys poikki kokonaan ni valo palo hehkutuksen aikana mutta käynnissä ei syttyny koskaa. Siihe voi tinata minkä vaa johon. Ne kaks muuta on tärkeemmät jota ei itte voi korvata oikeen millää.

Paskaakin mulla oli siellä sisällä jokka piti puhistaa. Varovasti taas ettei langat mee poikki tai anturiki on entinen. :D
E46 330D & E46 328i
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jaa, mulla oli vissii silmät sen verta kierossa etten huomioinut tuota farkkua, mutta hyvä jos toimenpide edes suurinpiirtein sama :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Joo, kiitoksia, pitänee ruveta alkaa tekemään :D . Kiitos vielä neuvoista.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”