Sergeyn Ambul... Paket... Matk... K-A Sprinter 2010
Sergeyn Ambul... Paket... Matk... K-A Sprinter 2010
Kuten aikaisemmin mainitsin, niin vaihoin väykyn päittäin rikkinäiseen sprintteriin.
Mercedes-Benz 311 CDI-9036-3.55T-KASTEN/355
Valm.kuukausi: 200311
Rekisteröintipvm: 20031218
Alustan nro: WDB9036621R603529
Sylinteritilavuus: 2148
Moottorin koodi: OM611.981
kW: 80
TÄnään Tapio89:n kanssa haettiin se tallille.
Ja sitten katsottiin mikä vikana, oli suuttimen pultti korkannut ja yritetty korjata Helicoililla mutta mokattu, tehty liian pieni ja kiriä reikä, ei pultti mennyt. Sai helicoilin kuitenki ryplättyä ulos
Sitten Tapio fiksas uudelleen reijän kondikseen. Auto oli seissyt tämän takia puoli vuotta.
ja Lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hoE8Zk5nqLE[/youtube]
Vikalista on seuraava:
Suutinremontti mennyt pieleen
Vakionopeudensäädin ei toimi
Vilkunviiksi rikki
Pakoputki poikki
Moottorinkannakeet huonot
Renkaat on entiset nastarenkaat ja pintaa 3mm
Mercedes-Benz 311 CDI-9036-3.55T-KASTEN/355
Valm.kuukausi: 200311
Rekisteröintipvm: 20031218
Alustan nro: WDB9036621R603529
Sylinteritilavuus: 2148
Moottorin koodi: OM611.981
kW: 80
TÄnään Tapio89:n kanssa haettiin se tallille.
Ja sitten katsottiin mikä vikana, oli suuttimen pultti korkannut ja yritetty korjata Helicoililla mutta mokattu, tehty liian pieni ja kiriä reikä, ei pultti mennyt. Sai helicoilin kuitenki ryplättyä ulos
Sitten Tapio fiksas uudelleen reijän kondikseen. Auto oli seissyt tämän takia puoli vuotta.
ja Lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hoE8Zk5nqLE[/youtube]
Vikalista on seuraava:
Suutinremontti mennyt pieleen
Vakionopeudensäädin ei toimi
Vilkunviiksi rikki
Pakoputki poikki
Moottorinkannakeet huonot
Renkaat on entiset nastarenkaat ja pintaa 3mm
Viimeksi muokannut Sergey, 15.5.2019 22:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sprintshift keljuilee miettimällä että mikähä vaihe pitäs olla.
Tänään pesasin matot jne hytistä ja vaihdoin vilkunviiksihässäkän. Oli täynnä tupakantuhkaa ja puruja kotelot niin piti sitten ne muovit ja ratti tiskata. Ämpäriin tuli oikein tummanharmaata pesuvettä joka haisi kivasti röökille. Renkaita en ehtinyt vielä vaihtamaan, mutta huomenissa jos ehtisi.
Kyl tuosta vilä auton saa. Jos vaihtas manuaalilootan sprintshiftin tilalle. VÄliseinän siirtoakin harkitsen, ja muuttamista 6 paikkaiseksi.
Tänään pesasin matot jne hytistä ja vaihdoin vilkunviiksihässäkän. Oli täynnä tupakantuhkaa ja puruja kotelot niin piti sitten ne muovit ja ratti tiskata. Ämpäriin tuli oikein tummanharmaata pesuvettä joka haisi kivasti röökille. Renkaita en ehtinyt vielä vaihtamaan, mutta huomenissa jos ehtisi.
Kyl tuosta vilä auton saa. Jos vaihtas manuaalilootan sprintshiftin tilalle. VÄliseinän siirtoakin harkitsen, ja muuttamista 6 paikkaiseksi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Niin, tuolta siis toimitukset rahtivapaasti meseläisille koodilla MESE2014Sergey kirjoitti:Www.lamppu.fi LED nauhaa kattoon pari metriä, 4 taitaa olla sopiva
Omaani suunnittelin peruutusvaloksi jotain tuontyyppistä. Tiijä sitten riittääkö valoteho alkuunkaan ja toki vähän etsimällä saattaisi varmaan löytyä ihan siihen käyttöön suunniteltuakin valolistaa.Sergey kirjoitti:Www.lamppu.fi LED nauhaa kattoon pari metriä, 4 taitaa olla sopiva
Katonrajassa sijaitseva melkein auton levyinen lisäjarruvalokin olis aika pähee.
No metrisiä kiskojahan tuolla on Tuo o kyllä nii mahtavaa materiaalia tuo ledinauha. Nyt kun tuli hämärää, niin nuo kaksi metriä riittää aivan täysin, jos haluaa työskennellä tarkemmin, niin sitten se on laitettava 4 metriä. Pitää vielä ohjaamon kattoon laittaa puolimetrinen pätkä.
AInii ja tällänen kaunokki tää on nyt ku Orsii laittoi mulle renkaat alle 235/65/16 Bridgestone kitkat.
Tälläsiä lukemia tulee kun ajelee moottoritiellä lappu lattiassa. Kohtulliset kierrokset.
AInii ja tällänen kaunokki tää on nyt ku Orsii laittoi mulle renkaat alle 235/65/16 Bridgestone kitkat.
Tälläsiä lukemia tulee kun ajelee moottoritiellä lappu lattiassa. Kohtulliset kierrokset.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vaihdoin Sprintshift releen kun laatikko mietti pakkia ja toimii heikosti. Uudella releellä alkoi vakionopeudensäädin toimia mutta Parkiin ajaessa kun laitoin pakilta vapaalle, löi se ykkösen pesään ja sammui. se ykkönen vain vilkkui eikä mennyt vapaalle
Tämä oli tiedossa, riskillä ajelen. Napautus vasaralla sprintshift pötikkään niin muljahti vapaalle. saatiin hinuroitua auto tallille
Nyt o hommattu sitte varaosa-auto, manuaalilooda.
Tämä oli tiedossa, riskillä ajelen. Napautus vasaralla sprintshift pötikkään niin muljahti vapaalle. saatiin hinuroitua auto tallille
Nyt o hommattu sitte varaosa-auto, manuaalilooda.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kaikkialta se sinäkin kerkeät kuvia räpsimään.
Muistaakseni tuon keltaisen paholaisen bonukseton vuosimaksu oli turvassa 640e. Ja täyskasko jotain 150-200e välissä.
Tuossa lanssissa ois paikoillaan ainoa harvempi perä joka olisi koodattavissa tuohon 316cdi+oikea automaatti komboon, mutta se volisee tasaisesti nopeudesta riippumatta veto päällä.
Onko sillon hammaspinnat sökönä vai laakeri/t? Kuka semmoisen osaa laakeroida jos on laakerivika?
Muistaakseni tuon keltaisen paholaisen bonukseton vuosimaksu oli turvassa 640e. Ja täyskasko jotain 150-200e välissä.
Tuossa lanssissa ois paikoillaan ainoa harvempi perä joka olisi koodattavissa tuohon 316cdi+oikea automaatti komboon, mutta se volisee tasaisesti nopeudesta riippumatta veto päällä.
Onko sillon hammaspinnat sökönä vai laakeri/t? Kuka semmoisen osaa laakeroida jos on laakerivika?
Tähdellisen parantola
Purkasin vähä ambulanssista sisältä kojelaudan osia. ilmastoinnin paneelia, hanskalokeron yläpuolen muovia, vaihekeppiä yms. vaijereineen
ja sitten ku tapio oli ehtiny jo nyysimään kuskinpenkistä käsinojan, niin mun piti sitte improvisoida. Ensin apukuskin penkistä käsinoja pois ja osiksi. Tuurnalla 10mm putkisokka pois ja saahaan akseli irti.
Sitten porataan 10mm reikä 90 asteen kulmaan vanhaan reikään verrattuna, ja laitetaan rauta takaisin peilikuvana, ja lyödään putkisokka takaisin juuri porattuun reikään.
Sitten vain fiilistellään nahkan läpi misä ne ruuvinreijät ovat, ja iskevällä pulttipyssyllä tehdään pulttia avuksi käyttäen KIERTEET selkänojaan. Reijät siis on aavistuksen liian pienet ja kierteitä ei siis ole, ne pitää ajaa pultilla. Nää pultit on 12.9 kovia että ilmeisesti se on jopa tarkoitus.
Ja Tadaa, valmis
ja sitten ku tapio oli ehtiny jo nyysimään kuskinpenkistä käsinojan, niin mun piti sitte improvisoida. Ensin apukuskin penkistä käsinoja pois ja osiksi. Tuurnalla 10mm putkisokka pois ja saahaan akseli irti.
Sitten porataan 10mm reikä 90 asteen kulmaan vanhaan reikään verrattuna, ja laitetaan rauta takaisin peilikuvana, ja lyödään putkisokka takaisin juuri porattuun reikään.
Sitten vain fiilistellään nahkan läpi misä ne ruuvinreijät ovat, ja iskevällä pulttipyssyllä tehdään pulttia avuksi käyttäen KIERTEET selkänojaan. Reijät siis on aavistuksen liian pienet ja kierteitä ei siis ole, ne pitää ajaa pultilla. Nää pultit on 12.9 kovia että ilmeisesti se on jopa tarkoitus.
Ja Tadaa, valmis
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
joo huomasin että kuvattaessa tuo pinta huurtui ja tuli tollaseksi karkeen näköseksi. Mitään kulumaa ei tosiaan näkynyt saatika ollut mitään pykälää. Minusta hampaissa ei ollut vikaa, olen nähnyt paljon huonompiakin.
SPrintshift vauhtipyörä taas oli tiensä päässä, nyt tiedämme miltä hajonnut näyttää ja tuntuu Oli jo lastua keränny. Laitettiin varaosa-autosta eli w203 ehjä. mutta kuinka paljon ne eroaa toisistaan? numero Sprinterissä on 611 030 19 05 kun Ceen limpussa lukee että 611 030 16 05. Mitoiltaan nuo näytti olevan samanlaiset.
EI jaksettu hinata ja työntää kun käännettiin tuo niin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0MruKoCr74U[/youtube]
SPrintshift vauhtipyörä taas oli tiensä päässä, nyt tiedämme miltä hajonnut näyttää ja tuntuu Oli jo lastua keränny. Laitettiin varaosa-autosta eli w203 ehjä. mutta kuinka paljon ne eroaa toisistaan? numero Sprinterissä on 611 030 19 05 kun Ceen limpussa lukee että 611 030 16 05. Mitoiltaan nuo näytti olevan samanlaiset.
EI jaksettu hinata ja työntää kun käännettiin tuo niin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0MruKoCr74U[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hyvältä tuo näyttää, toki kuva ei nyt ihan paras mahdollinen ole. Toisaalta kosketus näyttäisi ulottuvan koko hampaan alalle, joka ei ole hyvä asia. Kannattaisi laittaa hampaaseen ohut väri ja kevyesti kuormittamalla pyöräyttää uudestaan.
Saattaa korjaantua laakerien vaihdolla, mutta perän äänettömäksi saaminen sen jälkeen saattaa vaatia pientä puuhaaa => kosketus on saatava kohdalleen.
Saattaa korjaantua laakerien vaihdolla, mutta perän äänettömäksi saaminen sen jälkeen saattaa vaatia pientä puuhaaa => kosketus on saatava kohdalleen.
Vähän taas eteni. Lattiaan reikä kepin vaijereille. Poljinhässäkän otin ambulanssista ja laitoin tähän autoon. Tietysti kytkimen putken sokka putosi maahan eikä löydy
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo on ihan vaan pultattava jatkopulikka. Jako on sama yms.
Sprintshifthän on yhtäkuin 6v manuaali henkilöautossa, siihen on vaan askin takaosaan pultattu magneti marellin hydraulinen pienimies vaihtamaan vaihdetta ja painamaan kytkintä.
Tuommoisen vanhan sprintterin oikea manuaali on 5v aski ja se on ihan oma mallinsa ja myöskin n. kolme senttiä lyhyempi.
Sprintshifthän on yhtäkuin 6v manuaali henkilöautossa, siihen on vaan askin takaosaan pultattu magneti marellin hydraulinen pienimies vaihtamaan vaihdetta ja painamaan kytkintä.
Tuommoisen vanhan sprintterin oikea manuaali on 5v aski ja se on ihan oma mallinsa ja myöskin n. kolme senttiä lyhyempi.
Tähdellisen parantola