w203 180K:n ostaminen
w203 180K:n ostaminen
Pari vuotta ajeltu w202:lla, tekis kuitenkin mieli vähän uudempaa ajokkia alle ja sattui tuollaisen auton omistaja ehdottamaan vaihtoa. Jonkun verran lueskellut jo etukäteen tästä mallista, ilmeisesti tarkistettavaa löytyy ainakin:
- Ruoste
- Sähköt
- Moottorin ääni
Tuo viimeinen etenkin kun tuossa on M271-moottori (vuosimalli 2004), ketju ja kiristin ei kai ole mikään maailman kallein tikki vaihdattaa jos pelottaa? Kilometrejä autolla on 176 tuhatta. Automaatin öljyistä oli puhetta puhelimessa, että siihen voi vaihtaa helposti n. puolet öljyistä pohjaropun kautta, aiemmin jo vaihtaneet puolet joten sellaisen voisin tehdä kans jossain vaiheessa. Autossa on kai w203:een suhteutettuna aika perus varusteet, Sport-mallinen, ei esimerkiksi pysäköintitutkaa ole mutta w202:een verrattuna paljon enemmän sähköllä toimivaa kuten vaikkapa IKKUNAT Olisko muuta kriittistä mitä katson jos saadaan treffit järjestettyä?
- Ruoste
- Sähköt
- Moottorin ääni
Tuo viimeinen etenkin kun tuossa on M271-moottori (vuosimalli 2004), ketju ja kiristin ei kai ole mikään maailman kallein tikki vaihdattaa jos pelottaa? Kilometrejä autolla on 176 tuhatta. Automaatin öljyistä oli puhetta puhelimessa, että siihen voi vaihtaa helposti n. puolet öljyistä pohjaropun kautta, aiemmin jo vaihtaneet puolet joten sellaisen voisin tehdä kans jossain vaiheessa. Autossa on kai w203:een suhteutettuna aika perus varusteet, Sport-mallinen, ei esimerkiksi pysäköintitutkaa ole mutta w202:een verrattuna paljon enemmän sähköllä toimivaa kuten vaikkapa IKKUNAT Olisko muuta kriittistä mitä katson jos saadaan treffit järjestettyä?
Ja puhetta kun tuli niistä muista... Muistin juuri myyjän sanoneen että ilmastointi todennäköisesti vuotaa vähän jostain, koska eihän nyt ilmastoinnin teho voi laskea jossain vuodessa puolessatoista? Oli lisätty viimeksi joku aika suuri määrä sitä ainetta laitteistoon. Mitenkäs tuohon nyt pitäisi suhtautua... Onko todennäköisempää pelkkä vuoto vai kompressorin rikkoontuminen vai jokin muu? Tietysti viikonloppu juuri niin ei voi mistään liikkeestäkään kysyä asiaan liittyen... Taitaa olla tuossakin olla mahdollinen kallis remontti jos siinä on jotain rikki?
Näissä ilmastoinnin tyhjentyminen johtuu lähes aina keulassa olevan kennon vuotamisesta. Kenno maksaa jotain 200-300 ja se vaihtuu alle kolmeen tuntiin korjaamolla, joskus putkiliitokset teettävät vähän lisätöitä että saa irti.
Kuivain on kennossa mukana joten sitä ei tarvitse erikseen vaihtaa.
Ilmastointihuolto tietysti sitten lopuksi.
Kuivain on kennossa mukana joten sitä ei tarvitse erikseen vaihtaa.
Ilmastointihuolto tietysti sitten lopuksi.
wiimax.fi
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Aika paljon tuntuu olevan myös vaihtelua tuossa jakopään kestossa, jotkin on kestäneet reilusti alle 100tkm ja toiset on päässeet yli 200tkm ilman ongelmia. Tiedä sitten mistä tuo vaihtelu johtuu, mutta viisaamatkin varmaan yhtämieltä ainakin siitä, että öljynvaihtovälejä ei kannata venyttää eikä tinkiä öljyn laadussa. Omaan vastaavaan autooni, jossa on tuo M271 moottori, on jakopää remontoitu vajaa 20tkm sitten. Ostin auton alkukesällä ja olen puolittanut tuon moottorin öljynvaihtovälin tehtaan suosittamasta 15tkm:tä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No eiköhän se riipu aika paljon siitä kuinka paljon ajaa. Omat ongelmansa on niissä dieseleissäkin ja lisäksi valtio muistaa ihanalla lisäverolla, ellet sitten osta farkkua ja rekkaa sitä pakuksi.cmeli kirjoitti:Ei kande ostaa bensaa, kun lähes samalla rahalla saa dieselin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Autot käyty vaihtamassa. Ruostetta lähinnä lokasuojien sisäkaarissa, pitää selvitellä voisko niille tehdä jotain, tuli huomattua myös että moottorin lämpötila ei nouse juuri yli 60 asteen, termostaatti varmaan rikki? Muuten oli kyllä aika reippaasti parempi ajaa kuin vanha... Ei juuri huomaa eroa ukon päälle 80 tuhatta ajettuun -08 E-mersuun, tosin siinä saattaa olla jotain välystä alustassa. Huomasin myös että vakkari ei tässä autossa ole kovin tarkka vaan nopeus muuttuu aika paljon mäkiä ajaessa ylös tai alas.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
samoin mutta kysymättä ei voi tiettää...Roisto kirjoitti:Vahva oletus, että topikissa kyseessä olevaan autoon.CDI203 kirjoitti:Mihinsipi kirjoitti:Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
t.
Risto
välillä kun on juttua vaikka 221 mallista niin joku kirjoitta väliin jostain
124 maalista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jäähdytinnesteet lähtee samalla viikonloppuna vaihtoon kun termostaatin vaihtaa... Noitakaan kun ei ole kertaakaan vielä tuosta vaihdettu. Katsoin vähän asennuksesta ohjeita ja piti käydä valmiiksi torx-hylsysarja ostamassa. Tarvii ilmeisesti ottaa se hihna pois ja jotain...
Ja kylläpä hymyilytti kun isä halusi testata onko tuossa autossa sitä kaukokäyttöisesti toimivaa ikkunoiden avaamista/sulkemista ja olihan siinä. Sen autossa ei ole niin oli vähän katkera. Kunhan termari jne kunnossa niin sitten pitää ruveta suunnittelemaan sen jakopään ketjun ja vaihdelaatikon nesteiden vaihtotyön tilaamista... Keväällä sit vielä ilmastointihuollossa katsottava aineiden vuotokohta.
Mitäs mieltä muuten tuosta kun kyselin tosta jakopäärempasta eräästä ihan kunnon mersuhuollosta joka ainakin aina aiemmin osoittautunut erittäin laadukkaaksi joskaan ei halvimmaksi korjaamoksi, niin sanoivat että kiristintä ei yleensä kuulemma ole tarpeellista vaihtaa? Toki lisähinnasta sekin... Hinnaksi 500 euroa ilmoittivat tuolle ketjulle ja joku 300 euroa vaihteistoöljyn vaihdolle.
Ja kylläpä hymyilytti kun isä halusi testata onko tuossa autossa sitä kaukokäyttöisesti toimivaa ikkunoiden avaamista/sulkemista ja olihan siinä. Sen autossa ei ole niin oli vähän katkera. Kunhan termari jne kunnossa niin sitten pitää ruveta suunnittelemaan sen jakopään ketjun ja vaihdelaatikon nesteiden vaihtotyön tilaamista... Keväällä sit vielä ilmastointihuollossa katsottava aineiden vuotokohta.
Mitäs mieltä muuten tuosta kun kyselin tosta jakopäärempasta eräästä ihan kunnon mersuhuollosta joka ainakin aina aiemmin osoittautunut erittäin laadukkaaksi joskaan ei halvimmaksi korjaamoksi, niin sanoivat että kiristintä ei yleensä kuulemma ole tarpeellista vaihtaa? Toki lisähinnasta sekin... Hinnaksi 500 euroa ilmoittivat tuolle ketjulle ja joku 300 euroa vaihteistoöljyn vaihdolle.