Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Aikas paljon on tullut MUUTA kuin kuvia automatti laatikon osista
samoin vaikka juttu on 203 osiossa niin melko paljon on juttua muista maleista(vaika niistäkin osaan tuli laitettua omat kuva juttunsa)
samoin vaikka juttu on 203 osiossa niin melko paljon on juttua muista maleista(vaika niistäkin osaan tuli laitettua omat kuva juttunsa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ihan noinkaanBomber4 kirjoitti:No tollasta pitelin. Kuvattu suoraan irrotettuna,joten on myös paskanen.
Näistä mitään apua kellekkään ole,mut kuvia pyydettiin.
kuviin on talentunut parikin juttua mistä voi olla apuja jollekin
normali likainen koneisto, ei pitäisi vielä vaikutta sen toimintaan
ja solenoidin päässä näkyvät "leikaantumis" jäljet
ovat mahdolinen tuosta vielä kasvaessan mahdolinen vika paikka
E: eli mustan "liejun" määrä
E2: myös Y3/6n3 näkyvä mettalli "lima" on vielä sen verran vähäistä että tuskin vaikuutaa sen toimintaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
öljyn lämpö
Jos ei *:ria saapuvilla öljyjä tarkistellessa
johdinlevyn liitin no4 1.65v=80c
TCU liitin 2.34
johdinlevyn liitin no4 1.65v=80c
TCU liitin 2.34
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali
Auttakee vähän vanhan 600tkm ajetun väyrysen omistajaa jos pystytte!
Otsikon mukaista koodia antaa Esitronic: E110 2/3 pyörintänopeusanturi, epälooginen signaali. Oireet on että, olisiko se n. kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja kohtapuoleen lakkaa meno vallan, moottori ei ota kierroksia ja auto ei liiku. Tämä ilmeisesti johtuu vikatilasta? Toinen on että laatikosta kuuluu (myös P- päällä) erikoinen vinkuva ääni, kuin öljypumppu löisi tyhjää tms.
Done: Johdinlevy, pistoke, ohjainyksikkö kuivattu ja myös kokeiltu vallan toista.
Johdinlevyrempan ja uusien öljyjen tms. vaihdon jälkeen pelasi kaksi viikkoa kuin kello, kunnes taas sama ongelma... Jos olisi pakat sökö tms. niin luulisi ettei pelaa ollenkaan?
Ymmärrän että monta mahdollista vianaiheuttajaa ja monia mahdollisia on varmasti tässä viestiketjussa jo mainittukin, mutta kaikki vinkit otetaan vastaan. Ja mitenkä tuo ääni, voiko se johtua siitä että laatikko on vikatilassa? Vai liittyykö ongelmaan?
Nimimerkillä "hakkaanko lisää rahaa vanhaan ruosteiseen meseen, vai rupeanko katselemaan vähän uudempaa (203/ 211?) murheenkryyniä uusine ja samoine vaivoineen?"
Otsikon mukaista koodia antaa Esitronic: E110 2/3 pyörintänopeusanturi, epälooginen signaali. Oireet on että, olisiko se n. kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja kohtapuoleen lakkaa meno vallan, moottori ei ota kierroksia ja auto ei liiku. Tämä ilmeisesti johtuu vikatilasta? Toinen on että laatikosta kuuluu (myös P- päällä) erikoinen vinkuva ääni, kuin öljypumppu löisi tyhjää tms.
Done: Johdinlevy, pistoke, ohjainyksikkö kuivattu ja myös kokeiltu vallan toista.
Johdinlevyrempan ja uusien öljyjen tms. vaihdon jälkeen pelasi kaksi viikkoa kuin kello, kunnes taas sama ongelma... Jos olisi pakat sökö tms. niin luulisi ettei pelaa ollenkaan?
Ymmärrän että monta mahdollista vianaiheuttajaa ja monia mahdollisia on varmasti tässä viestiketjussa jo mainittukin, mutta kaikki vinkit otetaan vastaan. Ja mitenkä tuo ääni, voiko se johtua siitä että laatikko on vikatilassa? Vai liittyykö ongelmaan?
Nimimerkillä "hakkaanko lisää rahaa vanhaan ruosteiseen meseen, vai rupeanko katselemaan vähän uudempaa (203/ 211?) murheenkryyniä uusine ja samoine vaivoineen?"
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kuvassa laatikon vipu väärässä paikassa
muovi osan hajomisen ehkäsyyn
vipu tappi vihreän nuolen kohttan
vipu tappi vihreän nuolen kohttan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kuis vakavaa tuollanen mitä ilmeisemmin turbiinista tuleva pieni ujellus on? Nelosella kun kiihdyttää 70->80kmh niin kuuluu ujellus muutaman sekunnin ajan ja ujellluksen aikana voi äänenvoimakkuutta säädellä kaasulla. Ujellus kuitenkin loppuu kuin leikaten mutaman sekunnin kuluttua vaikka jatkaisi kiihdytystä ihan normaalisti. Ilmeisesti turbiini lukittuu. Muilla vaihteilla tätä ei kuulu. Muuten vaihteisto toimii täysin normaalisti, ei jyrise, ei kierokset heijjaa, vaihtaa hienosti tai napakasti kun käsin rattinappuloista komentaa. Öljyt on kirkkaat ja taso oikea.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Turbinan ulinan kaltaista meteliäMou kirjoitti:Kuis vakavaa tuollanen mitä ilmeisemmin turbiinista tuleva pieni ujellus on? Nelosella kun kiihdyttää 70->80kmh niin kuuluu ujellus muutaman sekunnin ajan ja ujellluksen aikana voi äänenvoimakkuutta säädellä kaasulla. Ujellus kuitenkin loppuu kuin leikaten mutaman sekunnin kuluttua vaikka jatkaisi kiihdytystä ihan normaalisti. Ilmeisesti turbiini lukittuu. Muilla vaihteilla tätä ei kuulu. Muuten vaihteisto toimii täysin normaalisti, ei jyrise, ei kierokset heijjaa, vaihtaa hienosti tai napakasti kun käsin rattinappuloista komentaa. Öljyt on kirkkaat ja taso oikea.
Voi tulla myös jos vetolevy vääntyy tai on vääntynyt(tekee sen melko helosti laatiko remontin yhteydessä jos semmoista on tehty)
myös painenvuotoa, alakva laakeri vaiva,
kannattaa katsoa mitä siellä tapahtuu ulinan aikana,
myös muistaa että äänet johtuu rakenteta pitkin
yllätävästi (siihen jahtiin on hyvä apu esim säätö hommissa käytettävät nakutus luurit) myös menesti noita ulinoita on tullut kardanista,
myös sitä kanntta koitta tuleeko se vain väänättessä tai kierrätessä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Koneen takastefanhan vaihtelin tuossa joulukuussa, mutta en mä laatikolle mitään tehnyt. Siinä se nökötti lattialla. Vetolevyn ja kampiakselin välisen kiinnityspinnan puhtauden kanssa olin erityisen tarkka. Käytin kyllä kierrelukitetta ihan olemattoman tipan verran per pultti, että teoriassa voisi olla mahdollista että sinne väliin olisi puristunut liimaa, mutta empä tiiä.CDI203 kirjoitti:Turbinan ulinan kaltaista meteliäMou kirjoitti:Kuis vakavaa tuollanen mitä ilmeisemmin turbiinista tuleva pieni ujellus on? Nelosella kun kiihdyttää 70->80kmh niin kuuluu ujellus muutaman sekunnin ajan ja ujellluksen aikana voi äänenvoimakkuutta säädellä kaasulla. Ujellus kuitenkin loppuu kuin leikaten mutaman sekunnin kuluttua vaikka jatkaisi kiihdytystä ihan normaalisti. Ilmeisesti turbiini lukittuu. Muilla vaihteilla tätä ei kuulu. Muuten vaihteisto toimii täysin normaalisti, ei jyrise, ei kierokset heijjaa, vaihtaa hienosti tai napakasti kun käsin rattinappuloista komentaa. Öljyt on kirkkaat ja taso oikea.
Voi tulla myös jos vetolevy vääntyy tai on vääntynyt(tekee sen melko helosti laatiko remontin yhteydessä jos semmoista on tehty)
myös painenvuotoa, alakva laakeri vaiva,
kannattaa katsoa mitä siellä tapahtuu ulinan aikana,
myös muistaa että äänet johtuu rakenteta pitkin
yllätävästi (siihen jahtiin on hyvä apu esim säätö hommissa käytettävät nakutus luurit) myös menesti noita ulinoita on tullut kardanista,
myös sitä kanntta koitta tuleeko se vain väänättessä tai kierrätessä
Ensiksi luulinkin että ääni tulee jostain voimalinjasta, mutta kun huomasin että se lakkaa ihan itsestään vaikka jatkaa kiihdytystä.
No ei siinä... Tilataan uusi turbaani ja vaihdellaan. Mitä sitä enempiä arpomaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Turbin kiinitys vetolevyyn, keski tapin reikä/tappi tiuka/väljä/kantaaMou kirjoitti:Koneen takastefanhan vaihtelin tuossa joulukuussa, mutta en mä laatikolle mitään tehnyt. Siinä se nökötti lattialla. Vetolevyn ja kampiakselin välisen kiinnityspinnan puhtauden kanssa olin erityisen tarkka. Käytin kyllä kierrelukitetta ihan olemattoman tipan verran per pultti, että teoriassa voisi olla mahdollista että sinne väliin olisi puristunut liimaa, mutta empä tiiä.CDI203 kirjoitti:Turbinan ulinan kaltaista meteliäMou kirjoitti:Kuis vakavaa tuollanen mitä ilmeisemmin turbiinista tuleva pieni ujellus on? Nelosella kun kiihdyttää 70->80kmh niin kuuluu ujellus muutaman sekunnin ajan ja ujellluksen aikana voi äänenvoimakkuutta säädellä kaasulla. Ujellus kuitenkin loppuu kuin leikaten mutaman sekunnin kuluttua vaikka jatkaisi kiihdytystä ihan normaalisti. Ilmeisesti turbiini lukittuu. Muilla vaihteilla tätä ei kuulu. Muuten vaihteisto toimii täysin normaalisti, ei jyrise, ei kierokset heijjaa, vaihtaa hienosti tai napakasti kun käsin rattinappuloista komentaa. Öljyt on kirkkaat ja taso oikea.
Voi tulla myös jos vetolevy vääntyy tai on vääntynyt(tekee sen melko helosti laatiko remontin yhteydessä jos semmoista on tehty)
myös painenvuotoa, alakva laakeri vaiva,
kannattaa katsoa mitä siellä tapahtuu ulinan aikana,
myös muistaa että äänet johtuu rakenteta pitkin
yllätävästi (siihen jahtiin on hyvä apu esim säätö hommissa käytettävät nakutus luurit) myös menesti noita ulinoita on tullut kardanista,
myös sitä kanntta koitta tuleeko se vain väänättessä tai kierrätessä
Ensiksi luulinkin että ääni tulee jostain voimalinjasta, mutta kun huomasin että se lakkaa ihan itsestään vaikka jatkaa kiihdytystä.
No ei siinä... Tilataan uusi turbaani ja vaihdellaan. Mitä sitä enempiä arpomaan.
vetolevyä voi tarkistella heittokellolla sieltä reijässtä,
jos turbin oisoitatuu vialiseksi niin repcon korjaa sen uuttaparemaksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kaikki oli piukkaa ja pinnat sileitä. Ääni tosiaan on tasainen, ei vou'vaava. Eikä se edes ole kovin voimakas tms. Mutta ennenkuin jotain fataalia tapahtuu...CDI203 kirjoitti:Turbin kiinitys vetolevyyn, keski tapin reikä/tappi tiuka/väljä/kantaaMou kirjoitti:Koneen takastefanhan vaihtelin tuossa joulukuussa, mutta en mä laatikolle mitään tehnyt. Siinä se nökötti lattialla. Vetolevyn ja kampiakselin välisen kiinnityspinnan puhtauden kanssa olin erityisen tarkka. Käytin kyllä kierrelukitetta ihan olemattoman tipan verran per pultti, että teoriassa voisi olla mahdollista että sinne väliin olisi puristunut liimaa, mutta empä tiiä.CDI203 kirjoitti: Turbinan ulinan kaltaista meteliä
Voi tulla myös jos vetolevy vääntyy tai on vääntynyt(tekee sen melko helosti laatiko remontin yhteydessä jos semmoista on tehty)
myös painenvuotoa, alakva laakeri vaiva,
kannattaa katsoa mitä siellä tapahtuu ulinan aikana,
myös muistaa että äänet johtuu rakenteta pitkin
yllätävästi (siihen jahtiin on hyvä apu esim säätö hommissa käytettävät nakutus luurit) myös menesti noita ulinoita on tullut kardanista,
myös sitä kanntta koitta tuleeko se vain väänättessä tai kierrätessä
Ensiksi luulinkin että ääni tulee jostain voimalinjasta, mutta kun huomasin että se lakkaa ihan itsestään vaikka jatkaa kiihdytystä.
No ei siinä... Tilataan uusi turbaani ja vaihdellaan. Mitä sitä enempiä arpomaan.
vetolevyä voi tarkistella heittokellolla sieltä reijässtä,
jos turbin oisoitatuu vialiseksi niin repcon korjaa sen uuttaparemaksi
Recrolta sain hyvän tarjouksen. Pitääpä kysellä tuolta Repconiltakin... Se vaan että pitää olla hyllyssä. Mä en lähetä vanhaa kuin panttirahan takia ja uus menee lennossa paikalleen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kysytääs tähän vanhaan topikkiin.
Laatikko 5 vaihteinen AMG speedshift. (C30 CDI -11/2003)
Vaihteisto nytkyttää autoa silloin kun, on noin 1500-1800 rpm vaihteen ollessa kakkosella, juuri kun vaihtaa kolmoselle.
Samatapaista nytkytystä, mutta hieman terävämpänä tapahtuu muillakin vaihteilla juuri kun on laatikko on vaihtamassa isommalle.
Ajaessa tasakaasulla, kiihdytyksessä ei nyi ja vaihtaa muutoin ihan normaalisti. kierrokset ei muutu nytkytyksessä. laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, ei jurnuta tai kolise. mitään vikakoodeja ei tule.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt 60tkm välein, nyt viimeksi laitetettiin jokin pesuaine ja uudet öljyt tilalle, ei auttanut nytkyttää edelleen.
Mikäs tuota laatikkoa vaivaa, eräs huoltomies sanoi että turbiinin vaihto.
Hänen mielestään ei ole kyb venttiili vika, ehkä jokin muu hydrauliikka osassa vikana.
Laatikko 5 vaihteinen AMG speedshift. (C30 CDI -11/2003)
Vaihteisto nytkyttää autoa silloin kun, on noin 1500-1800 rpm vaihteen ollessa kakkosella, juuri kun vaihtaa kolmoselle.
Samatapaista nytkytystä, mutta hieman terävämpänä tapahtuu muillakin vaihteilla juuri kun on laatikko on vaihtamassa isommalle.
Ajaessa tasakaasulla, kiihdytyksessä ei nyi ja vaihtaa muutoin ihan normaalisti. kierrokset ei muutu nytkytyksessä. laatikko ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, ei jurnuta tai kolise. mitään vikakoodeja ei tule.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt 60tkm välein, nyt viimeksi laitetettiin jokin pesuaine ja uudet öljyt tilalle, ei auttanut nytkyttää edelleen.
Mikäs tuota laatikkoa vaivaa, eräs huoltomies sanoi että turbiinin vaihto.
Hänen mielestään ei ole kyb venttiili vika, ehkä jokin muu hydrauliikka osassa vikana.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07.9.2014 21:49
Nyt pari laatikkoa avanneena ja putsanneena ei hommana vaikea. Youtube auttaa kummasti asiassa! Ja rauhallisuutta.
Omassani halkaisin lohkot ja vain päällisin puolin puhdistus räteillä, johdinlevy+kyb. Toista ei avattu, kyb ja nippuun takaisin.
Töpselit ja huuhtelua reilusti. Laatikot toimivat nyt loistavasti.
Anturit kummassakin täynnä metallitöhnää, onneksi kummassakin magneetti. Kilometrit 540/320tkm.
Kuvia ei valitettavasti ei tullut otettua. Seuraavana Sprintterin pöydän tiputus, siitä otettava kattava valikoima kuvia!
Tämä pöydän ajattelin putsata hieman perusteellisemmin. SIKSI kysynkin jos puolikkaat pestään liuottimella, onko vaarana että liuotinta jää kyljissä olevien jousiventtiilien sekaan ja au'ottava nekin vai haihtuuko?
https://youtu.be/6gfHh7GbMcg
Omassani halkaisin lohkot ja vain päällisin puolin puhdistus räteillä, johdinlevy+kyb. Toista ei avattu, kyb ja nippuun takaisin.
Töpselit ja huuhtelua reilusti. Laatikot toimivat nyt loistavasti.
Anturit kummassakin täynnä metallitöhnää, onneksi kummassakin magneetti. Kilometrit 540/320tkm.
Kuvia ei valitettavasti ei tullut otettua. Seuraavana Sprintterin pöydän tiputus, siitä otettava kattava valikoima kuvia!
Tämä pöydän ajattelin putsata hieman perusteellisemmin. SIKSI kysynkin jos puolikkaat pestään liuottimella, onko vaarana että liuotinta jää kyljissä olevien jousiventtiilien sekaan ja au'ottava nekin vai haihtuuko?
https://youtu.be/6gfHh7GbMcg
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93