2,0 Le-Jetronic.
Elikkäs kun virrat katkaisee avaimesta, kaikki muu toiminta loppuu paitsi moottorin, se jatkaa käymistään vaikka lopun ikäänsä.
Virtalukon pohja tarkistettu ja uusittu, toimii normaalisti.
(johdoista ei satavarmaa ole kun yritin etsiä oikeaa järjestystä ni tuloksena oli usa-mallien johtojen värit)
Releet kaikki uusia.
Alipainelinjoja tarkistettu eikä löydetty vuotoja.
Kun ottaa sulakkeen nro11(torvi/vilkut 8A) vika poistuu eli auto sammuu avaimesta. Kun moottori sammuksissa pistää sulakkeen takaisin latausvalo syttyy.
Kaikkien valojen johdotukset tarkistettu, hätävilkun katkaisia tarkistettu torvi tarkastettu mutta mitään vikaa niistä ei löydy.
Herääkin kysymys, onko jetronikin joku antureista samassa virtapiirissä kuin vilkut/torvi? Jos jokin bensansyöttöön vaikuttava anturi olisi oikosulussa nii eikö moottori jatkaisi toimintaansa???
Vikaa on haettu jo tuntitolkulla
Ja sitten sitä muuta kummaa:
Kun laittaa valot päälle lähtee pyyhkijä tihkulle. Viiksikytkinä ihmetelty mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta, toki vaihtuu takuulla toimivaan kunhan löydän sellaisen.
Mittariston valot pimeänä, polttimot ehjiä(testattu) Virta tulee kyllä liittimelle muttei ilmeisesti mittarivalojen piirille??
Vaidan tämänkin toimivanpaan kunhan löydän.
-86 190E EI sammu avaimesta! +vähän muutakin outoa.
Re: -86 190E EI sammu avaimesta! +vähän muutakin outoa.
Mulla oli kerran samanlainen käytös opel kadetissa ( 1.3S -88 )teetee82 kirjoitti:2,0 Le-Jetronic.
Elikkäs kun virrat katkaisee avaimesta, kaikki muu toiminta loppuu paitsi moottorin, se jatkaa käymistään vaikka lopun ikäänsä.
Virtalukon pohja tarkistettu ja uusittu, toimii normaalisti.
(johdoista ei satavarmaa ole kun yritin etsiä oikeaa järjestystä ni tuloksena oli usa-mallien johtojen värit)
Releet kaikki uusia.
Alipainelinjoja tarkistettu eikä löydetty vuotoja.
Kun ottaa sulakkeen nro11(torvi/vilkut 8A) vika poistuu eli auto sammuu avaimesta. Kun moottori sammuksissa pistää sulakkeen takaisin latausvalo syttyy.
Kaikkien valojen johdotukset tarkistettu, hätävilkun katkaisia tarkistettu torvi tarkastettu mutta mitään vikaa niistä ei löydy.
Herääkin kysymys, onko jetronikin joku antureista samassa virtapiirissä kuin vilkut/torvi? Jos jokin bensansyöttöön vaikuttava anturi olisi oikosulussa nii eikö moottori jatkaisi toimintaansa???
Vikaa on haettu jo tuntitolkulla
Ja sitten sitä muuta kummaa:
Kun laittaa valot päälle lähtee pyyhkijä tihkulle. Viiksikytkinä ihmetelty mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta, toki vaihtuu takuulla toimivaan kunhan löydän sellaisen.
Mittariston valot pimeänä, polttimot ehjiä(testattu) Virta tulee kyllä liittimelle muttei ilmeisesti mittarivalojen piirille??
Vaidan tämänkin toimivanpaan kunhan löydän.
Sen aiheutti radio-ohjattvan lennokin akun laturi joka otti virran tupakansytyttäjän pistokkeesta. Kun laturin nyppäs irti sammu moottorikin...
Outoja nuo autosähköt...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei ole mitään normaalista poikkeavaa virrankuluttajaa.
Akku ei kuollut 12 tunnissa vaikka oli tuo sulake paikallaan.
Mä vaan mietin nyt kun aloitin selvittämisen että kun nyppäsin mittariston irti ja katselin ekan kerran virtalukon pohjaa nii kaksi johtoa oli iriti
Lykkäsin kyllä ne takaisin pohjaan kiiinni mutta en osaa sitten sanoa menikö oikeeseen paikkaan, vika ei ainakaan korjaantunut.
Uusi virtalukon pohja on jo sittemmin asennettu mutta edelleen toi johtojen järjestys on hataralla pohjalla kun en löydä oikean järjestyksen ilmaisevaa kuvaa tai juttua netistä mistään. Opuksia olen ladannut jo jokusen mutta kaikki on jenkkimallien ja niissä ainakin johtojen värit on erillaiset kun mitä tohon lukkopohjaan tulee.
Noin teoriassahan jos kerta virtalukolta mee koneelle signaalia et tarttis sammua ni eikö silloin vika olis niissä johdoissa?
Koneen kaikki johdotukset on käyty jo läpi sataan kertaa.
Ja eikö muuten äänimerkkien ja vilkkujen pitäs sammua jos niiden sulake on irti? Mulla niiden toiminta jatkuu normaalina vaikka sulake on pois...
Akku ei kuollut 12 tunnissa vaikka oli tuo sulake paikallaan.
Mä vaan mietin nyt kun aloitin selvittämisen että kun nyppäsin mittariston irti ja katselin ekan kerran virtalukon pohjaa nii kaksi johtoa oli iriti
Lykkäsin kyllä ne takaisin pohjaan kiiinni mutta en osaa sitten sanoa menikö oikeeseen paikkaan, vika ei ainakaan korjaantunut.
Uusi virtalukon pohja on jo sittemmin asennettu mutta edelleen toi johtojen järjestys on hataralla pohjalla kun en löydä oikean järjestyksen ilmaisevaa kuvaa tai juttua netistä mistään. Opuksia olen ladannut jo jokusen mutta kaikki on jenkkimallien ja niissä ainakin johtojen värit on erillaiset kun mitä tohon lukkopohjaan tulee.
Noin teoriassahan jos kerta virtalukolta mee koneelle signaalia et tarttis sammua ni eikö silloin vika olis niissä johdoissa?
Koneen kaikki johdotukset on käyty jo läpi sataan kertaa.
Ja eikö muuten äänimerkkien ja vilkkujen pitäs sammua jos niiden sulake on irti? Mulla niiden toiminta jatkuu normaalina vaikka sulake on pois...