Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Lieneekö missä noita mustien värien osaajia?
Kävi niin, että Sorennon takaluukku maalattiin. Joku maalari jätti sitten suojaksen tekemättä kunnolla. Laseista lähti helposti lakkasumu pois, mutta naarmut jäi. Maalipinta myllytettiin, mutta ei se musta pinta ole oikein aamuauringossa katselemisen arvoista.
Mielellään tuosta voisi kyljet ja konepellin antaa jollekin osaajalle työn alle...Oma taito ei riitä.
Kävi niin, että Sorennon takaluukku maalattiin. Joku maalari jätti sitten suojaksen tekemättä kunnolla. Laseista lähti helposti lakkasumu pois, mutta naarmut jäi. Maalipinta myllytettiin, mutta ei se musta pinta ole oikein aamuauringossa katselemisen arvoista.
Mielellään tuosta voisi kyljet ja konepellin antaa jollekin osaajalle työn alle...Oma taito ei riitä.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Luulisi sielläkin päin olevan osaajia, laitat vaikka pesukinnasfoorumille ilmoituksen.
Kahdessa vaiheessahan tuon joutuu tekemään. Yksi kaveri muuten kyseli josko myllytys onnistuisi odottaessa, mutta totesin sen olevan vähän muutakin kuin auton ympärijuoksu kone ja vahapurkki kourassa. Nälkä voi tulla odottaessa.
Kahdessa vaiheessahan tuon joutuu tekemään. Yksi kaveri muuten kyseli josko myllytys onnistuisi odottaessa, mutta totesin sen olevan vähän muutakin kuin auton ympärijuoksu kone ja vahapurkki kourassa. Nälkä voi tulla odottaessa.
Kein siknatuur
Maikin pihassa kävin eilen.jkvi kirjoitti:Lieneekö missä noita mustien värien osaajia?
Kävi niin, että Sorennon takaluukku maalattiin. Joku maalari jätti sitten suojaksen tekemättä kunnolla. Laseista lähti helposti lakkasumu pois, mutta naarmut jäi. Maalipinta myllytettiin, mutta ei se musta pinta ole oikein aamuauringossa katselemisen arvoista.
Mielellään tuosta voisi kyljet ja konepellin antaa jollekin osaajalle työn alle...Oma taito ei riitä.
Illalla kotipihassa ilta-auringossa toinen kylki ja tänään aamuauringossa toinen kylki näytti taas kokomustalta.
Maikki osaa kiillotuksen. Edellinen myllyttäjä taisi olla vain "fiksari"...
Kansa vaatii kuvia kun keli ei oikein suosinut kun auto oli valmis
Edellisen tekijän jäljiltä lakkapinnassa oli harmaa huntu ja kevyttä naarmua enimmäkseen. Muutamassa kohdassa piti vetää 4CR 8030:lla ja keltaisella flexin laikalla mutta muuten riitti luottoyhdistelmä vihreä hex ja megun 205.
Vahana dodo juicen banana armour ja muoviosille megun hyper dressing.
Edellisen tekijän jäljiltä lakkapinnassa oli harmaa huntu ja kevyttä naarmua enimmäkseen. Muutamassa kohdassa piti vetää 4CR 8030:lla ja keltaisella flexin laikalla mutta muuten riitti luottoyhdistelmä vihreä hex ja megun 205.
Vahana dodo juicen banana armour ja muoviosille megun hyper dressing.
Se on kuvan otto vähän haasteellista, jotta saisi näkymään mustan pinnan siten kun sen luonnossa näkee. Mutta tuossa pari räpsyä ilta-auringossa, jossa virheet näkyvät parhaiten...Kyllä tuon nyt saattaa syksyllä viedä taas hirvenpyyntiireissulle pajukkoon.Kansa vaatii kuvia kun keli ei oikein suosinut kun auto oli valmis
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tänään pitäs tehdä audin a5. Katsotaan miten pärjää pelkällä epäkeskolla. Rotaryn otan kuitenkin mukaan. Tarkoitus ottaa fixarin tekemät holot pois ja muutama naarmu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Mulla on tuommonen Biltemasta hankittu Cyclo-kopio. Mistä ja minkälaisia laikkoja ja aineita siinä osais käyttää, että saisi tuosta Volvon pinnasta konepesunaarmua ja muuta skraadua vähemmäks?
Nyt ollut ihan ne alkuperäiset pehmoset vaahtomuovilaikat ja Megun Ultimate Compound, ja ne silottaakin ihan riittävästi pehmosempia maalipintoja, vaan Volvon pintaan ei ole mitään tehoa.
Nyt ollut ihan ne alkuperäiset pehmoset vaahtomuovilaikat ja Megun Ultimate Compound, ja ne silottaakin ihan riittävästi pehmosempia maalipintoja, vaan Volvon pintaan ei ole mitään tehoa.
Nixon: huonosti noissa on ihan v...n kova lakka. Holot varmasti lähtee epäkeskolla mutta naarmut ei.
Cyclokopioon käy 4" laikat löytyy monelta valmistajalta. Ite käytän lake countryn laikkoja pikkulaikkoina mutta seuraavaksi tilaan megun punaiset ja keltaiset. Saat ne suunnilleen mistä tahansa autotarvikeliikkeestä tilaamalla kun HL on maahantuoja.
Cyclokopioon käy 4" laikat löytyy monelta valmistajalta. Ite käytän lake countryn laikkoja pikkulaikkoina mutta seuraavaksi tilaan megun punaiset ja keltaiset. Saat ne suunnilleen mistä tahansa autotarvikeliikkeestä tilaamalla kun HL on maahantuoja.
Eli kovaa työtä siis luvassa Flexipadsin oranssi on käytössä ja schollin aineet. Katotaan mitä tuleman pitää. Tärkeintä nyt saada holot pois, kun häiritsee kuskia kovasti.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Värillä on nähtävästi väliä. Toiset hellempään käsittelyyn, toiset kovempaan?Maikki kirjoitti:Cyclokopioon käy 4" laikat löytyy monelta valmistajalta. Ite käytän lake countryn laikkoja pikkulaikkoina mutta seuraavaksi tilaan megun punaiset ja keltaiset. Saat ne suunnilleen mistä tahansa autotarvikeliikkeestä tilaamalla kun HL on maahantuoja.
Minkäslaisia aineita suosittelisit?
Huhh nyt urakka ohi. Tosiaan kuten Maikki sanoi, niin perkutin kova lakka
Kaveri opetteli samalla siinä myllytyksen saloja. Täytyy lisäillä kuvia kun saa koneelle.
Kaveri opetteli samalla siinä myllytyksen saloja. Täytyy lisäillä kuvia kun saa koneelle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Laitellaan muutama kuva vielä valmiista pinnasta. Välivaiheet jäi kuvaamatta
Aineina schollin kamat, koneena rotary ja autobriten epäkesko. Laikkoina flexipadsin oranssi ja musta. Lopuksi ipalla pyyhinta ja omistajan bilt hamberin finis-wax pintaan.
Aineina schollin kamat, koneena rotary ja autobriten epäkesko. Laikkoina flexipadsin oranssi ja musta. Lopuksi ipalla pyyhinta ja omistajan bilt hamberin finis-wax pintaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuli meidän farkku käytyä läpi, ensin hiukan raudan poistoa
Jonka jälkeen pesu ja claybar käsittely
Pesujen jälkeen oli aika siirtyä vaurioiden korjaamiseen
Tästä monien vaiheiden kautta maalaukseen
Ja näistä runsaista maalauskuvista ja vesihionnasta myllytykseen. Tässä listojen suojausta
Ja tässä valmista pintaa Megun aineilla suoritettuna
Jonka jälkeen pesu ja claybar käsittely
Pesujen jälkeen oli aika siirtyä vaurioiden korjaamiseen
Tästä monien vaiheiden kautta maalaukseen
Ja näistä runsaista maalauskuvista ja vesihionnasta myllytykseen. Tässä listojen suojausta
Ja tässä valmista pintaa Megun aineilla suoritettuna
Kyllä voi ihminen laiskaks tulla. 5v sitten ajettiin pitkiä työvuoroja pirssissä, kiilotettiin omaa ja muiden autoa harva se päivä. Nyt ei meinaa edes omaa mersua käsinpestä. Varsinkin kun on ilmaiset konepesut tulleet kuvioon ni vielä vähemmän jää inspistä vaahtobileisii ja kintaisiin.
Ärsyttää prkl! Ja kirjotan tätä viestiä konepesussa..
Ärsyttää prkl! Ja kirjotan tätä viestiä konepesussa..
Alle puolta miljoonaa kilometriä ei lasketa.
Aikamoinen peto se on Satuin vain tuolla tiloissa tekemään diudin, kaveri siellä hommissa.Pappi kirjoitti:Ratsunille pointsit... Mondeo kiiltää mukavasti.
Nixon, KY 9196? . Minuutin lähtövalmius pesun ohessa
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ruåtsinlaivan kanssa tuli touhuttua pari päivää hissuksiin kun poskiontelotulehdus vaivaa.
Ensin normisetit pien- ja raudanpoistoineen. Eka kierros rälläkkäkoneella, keltainen flexin laikka ja Evercoat triple cut myllytysaineena. Hyvin puri mutta kivat holot jäi vaikka työstin loppuun asti. Toinen kierros laikkana vihreä hex ja aineena megun 205.
Tumma väri ahdistaa käyttiksessä nin päätin laittaa sonaxin pinnoitteen. Ensin myllytysaineiden jämien poisto sonaxin paint preparilla. Sitten pinnoite Sonax nano guard, päälle sonax polymer netshield. Jospa se nyt naarmuuntuisi vähemmän
Ensin normisetit pien- ja raudanpoistoineen. Eka kierros rälläkkäkoneella, keltainen flexin laikka ja Evercoat triple cut myllytysaineena. Hyvin puri mutta kivat holot jäi vaikka työstin loppuun asti. Toinen kierros laikkana vihreä hex ja aineena megun 205.
Tumma väri ahdistaa käyttiksessä nin päätin laittaa sonaxin pinnoitteen. Ensin myllytysaineiden jämien poisto sonaxin paint preparilla. Sitten pinnoite Sonax nano guard, päälle sonax polymer netshield. Jospa se nyt naarmuuntuisi vähemmän
Mie olen tutkinu ettei kiillotusainejäämät taho oikein lähteä kuin liukkaripesulla, Sonaxin putsausainetta tosin en ole testannut mutta IPA:lla ei toivoakaan saada pois ja Bilt Hamberin Cleanser-fluidillakin saa oikein "pestä" pinnan pariin kertaan. Jotain silikoninpoistoaineita on kehuttu pesukintaan puolella mutta eipä se iso homma ole ruiskia bioliukkareita vaahtona pintaan tai hiilivetyä pumppupullosta ja heilauttaa kinnasta perhään ja huuhtoa pois...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Vielä voi pihalla pestä kun ei pakkaset vaivaa...
On muuten mahdottoman riittoisaa tuo snowfoam. Tai mitä onkin, joku ValetPro tökötti jota vaahdottimella levitetään.
Minähän olin ensin tilaamassa paria kolmea kannua että olisi koko kesäksi, no tuosta yhdestäkin on vielä ainakin litra jäljellä vaikka autoja on pesty omia ja sukulaisten ja tuttavien pitkin kesää ja syksyä
On muuten mahdottoman riittoisaa tuo snowfoam. Tai mitä onkin, joku ValetPro tökötti jota vaahdottimella levitetään.
Minähän olin ensin tilaamassa paria kolmea kannua että olisi koko kesäksi, no tuosta yhdestäkin on vielä ainakin litra jäljellä vaikka autoja on pesty omia ja sukulaisten ja tuttavien pitkin kesää ja syksyä
Onhan nuo riittoisia aineita, yhden auton esipesuun menee noin desin parin verran ainetta niin itselläni ainakin kestää JL-Tuotteiden RK-24 20 litran pönttö kauan... Tosin ennen vahauksia tehtyihin pesuihin olen käyttänyt Prestan Taxi Cleaneriä että saanut vanhat vahat, kiilloitusaineden jäämät yms pois pinnasta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi