Mikan W220 S mertseedes.
Varmaankin tai toivottavasti on noin paljon tehoa.
Kuvia kun katselee ja lukee kirjoituksia niin hieman epäilyttää, mutta tuo laturin suuri tehokkuus puoltaa tuota 120A.
Pitäis saada museo sprintteriin jostain ambulanssin iso laturi (jos sellaisia on) ja rakentaa tuollainen ilman ohjauseletroniikkaa eli pelkällä kytkimellä ja varoitusvalolla.
Kuvia kun katselee ja lukee kirjoituksia niin hieman epäilyttää, mutta tuo laturin suuri tehokkuus puoltaa tuota 120A.
Pitäis saada museo sprintteriin jostain ambulanssin iso laturi (jos sellaisia on) ja rakentaa tuollainen ilman ohjauseletroniikkaa eli pelkällä kytkimellä ja varoitusvalolla.
Vähän reilu 2kk ja nyt on yli 310tkmMika.T 7.8-15 kirjoitti:
Tuollainen "tonni per viikko" näyttää olevan aika vakio.
Auto on nyt ollut noin 10kk ja ajettu kohta 50tkm
Viikolla tuli yli 1000km ja kyllä oli yhtä juhlaa ajella menemään kun ei kokoaikaa tarvi rattia vääntää johonkin suuntaanMika.T kirjoitti: Kylläpä asettu ohjauksen vaeltaminen vaikkei vanhoistakaan suuria välyksiä löytynyt.
Ihmettelin nyt iltasella noita "lisä"pitkiä kun ne näyttää aivan liian ylös.
Minkäänlaisia säätöjä en niille löytänyt.
Umpion päällä on kaks säätöruuvia, ne vaikuttavat vain tuohon xenon projektorin suuntaukseen.
Sitten sumuvalon alapuolella on yksi säätö josta kääntyy sumuvalon+ "lisäpitkän" umpion sivusuuntaus.
Perkele pitää vissiin kääntää koko umpiota kiinnitysruuveistaan että saa tuon "lisäpitkän" näyttämään oikealle tasolle.
Minkäänlaisia säätöjä en niille löytänyt.
Umpion päällä on kaks säätöruuvia, ne vaikuttavat vain tuohon xenon projektorin suuntaukseen.
Sitten sumuvalon alapuolella on yksi säätö josta kääntyy sumuvalon+ "lisäpitkän" umpion sivusuuntaus.
Perkele pitää vissiin kääntää koko umpiota kiinnitysruuveistaan että saa tuon "lisäpitkän" näyttämään oikealle tasolle.
Minulla näytti omaan makuun lisäpitkät aivan liian alas, kun auton ostin aikoinaan ja pähkäilin tätä säätöä jonkun tovin, ja totesin lähes tekemättömäksi omassa tallissa….joten kurvasin oikein marmoritiskin huoltoon pähkäilemään porukalla ongelmaani Ei ollut silloin sielläkään kukaan ässän pitkiä säädellyt, mutta hetken tuumailtuaan huomasivat että ensin säädetään olemassa olevilla säätöruuveilla kaikki valot näyttämään sinne minne halusin lisäpitkien näyttävän ja Starilla sitten säätivät bi-xenonit takaisin kohilleen En kyllä tänäpäivänäkään tiedä miten se *:lla tehdään, mutta niin ne vain paikkansa haki….
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aika jännä….. että ei tosiaan pitkät seuraa lyhkäisten säätöruuveja? Tai otan kyllä sen verran takaisin sanomaani, että en muista yhtään mitä ruuveja ne valoista pyöritteli, mutta niin se jokatapauksessa meni, että ruuvin pyöräytyksellä nousi lisäpitkät, mutta lyhkäiset seurasi mukana ja *:lla sitten pudottivat lyhkäiset takaisin oikealle korkeudelle
edit. pannaas lisäkysymystä….muistatko heittämällä minkälainen rakenne tuossa bi-xenon projektorilinssissä oli kun niitä availit, että mahtaako polttimon irrottamalla päästä puhdistamaan sitä "mullinsilmää" joka näkyy ulkoapäin ja jossa xenon majailee, vai oliko siellä jotain heijastinpeilejä edessä? Minulla kun alkaa olla melko sumuiset nuo linssit ja haaveilin että etsin jostain "taydellisen" kokoisen pumpulipuikon jolla sopivien nesteiden kyllästämänä pyyhkäisisi pahimmat sumut pois linssistä….vai onko tosiaan mahdoton ajatus
edit. pannaas lisäkysymystä….muistatko heittämällä minkälainen rakenne tuossa bi-xenon projektorilinssissä oli kun niitä availit, että mahtaako polttimon irrottamalla päästä puhdistamaan sitä "mullinsilmää" joka näkyy ulkoapäin ja jossa xenon majailee, vai oliko siellä jotain heijastinpeilejä edessä? Minulla kun alkaa olla melko sumuiset nuo linssit ja haaveilin että etsin jostain "taydellisen" kokoisen pumpulipuikon jolla sopivien nesteiden kyllästämänä pyyhkäisisi pahimmat sumut pois linssistä….vai onko tosiaan mahdoton ajatus
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No se selvis että tuo lisäpitkän korkeussäätö näyttää olevan samassa ruuvissa tuon projektorin korkeussäädön kanssa.
Mulla on siis jumissa tuo pitkän korkeussäätö. Varmaan hammasratas rikki tuosta ylhäältä johon pitkän umpio on tuettu.
Samasta lähtee varsi alas korkeussäätömoottorille ja projektorin säätöön.
Mulla on siis jumissa tuo pitkän korkeussäätö. Varmaan hammasratas rikki tuosta ylhäältä johon pitkän umpio on tuettu.
Samasta lähtee varsi alas korkeussäätömoottorille ja projektorin säätöön.
Tässä parina aamuna olen kummastellut laiskaa starttausta.
Vasta tuossa tutkikskelin pirssiä kun tulin kotio.
Can-väylät jää jälleen päälle ja purkavat akkua.
No tuttu homma. Kuskin jalkatilan mattoa vähän raolleen ja keskuslukon PSE-pumpulta väylä johto irti... Ja kas. Väylät sammu.
Sama homma kuin viimesyksynä kelien kylmetessä pitkien vesisateiden kanssa.
Vasta tuossa tutkikskelin pirssiä kun tulin kotio.
Can-väylät jää jälleen päälle ja purkavat akkua.
No tuttu homma. Kuskin jalkatilan mattoa vähän raolleen ja keskuslukon PSE-pumpulta väylä johto irti... Ja kas. Väylät sammu.
Sama homma kuin viimesyksynä kelien kylmetessä pitkien vesisateiden kanssa.
En vaihtanut vaan puhdistin.
Projektorin, linssin, umpion "kromipinnat" ja "lasin" sisäpinnan. Kaikissa pinnoissa oli semmonen pölyinen ohut kerrostuma joka samensi kiiltävät pinnat.
Näkee hyvin tuosta kuvasta jossa on otettu linssistä aika läheltä.
sisäpinnalta on pyyhkästy sormella niin näkyy selvä raita.
Projektorin, linssin, umpion "kromipinnat" ja "lasin" sisäpinnan. Kaikissa pinnoissa oli semmonen pölyinen ohut kerrostuma joka samensi kiiltävät pinnat.
Näkee hyvin tuosta kuvasta jossa on otettu linssistä aika läheltä.
sisäpinnalta on pyyhkästy sormella niin näkyy selvä raita.
En tiedä. Hyvin usein näkee w220:siä joissa ajovalot on tummuneet karmeaan kuntoon.
Ei siellä näyttänyt mitään kovin isoa ilmanvaihtoakaan olevan josta lika pääsisi sisälle.
No mutta taas teiden jäätyessä ajettavuus on mitä hirveintä.
Tarkistelin sitten joutessani takapään aurausta kun pienellä ratin käännöllä perä lähtee ohjaamaan heti.
vanteiden kehältä mitattuna auraa 6mm.
Kumma homma... ML:ssä oli ihan sama "vika" ja aurausta vähentämällä perän luikertelu asettui.
Käänsin tästäkin aurasta vähemmäksi ja se asettu arvoon 1.5mm ja loppu perän hakemiset siihen.
ML ja tämä käytetty samassa paikassa nelipyöräsuuntauksessa. Liekkö siellä aivan väärät arvot vai mikä.
Kesällä melkein heti suuntauksen jälkeen muutin keulan aurausta pienemmäksi kun ohjaus oli "äkkipikainen" niin sekin asettui het.
Ei siellä näyttänyt mitään kovin isoa ilmanvaihtoakaan olevan josta lika pääsisi sisälle.
No mutta taas teiden jäätyessä ajettavuus on mitä hirveintä.
Tarkistelin sitten joutessani takapään aurausta kun pienellä ratin käännöllä perä lähtee ohjaamaan heti.
vanteiden kehältä mitattuna auraa 6mm.
Kumma homma... ML:ssä oli ihan sama "vika" ja aurausta vähentämällä perän luikertelu asettui.
Käänsin tästäkin aurasta vähemmäksi ja se asettu arvoon 1.5mm ja loppu perän hakemiset siihen.
ML ja tämä käytetty samassa paikassa nelipyöräsuuntauksessa. Liekkö siellä aivan väärät arvot vai mikä.
Kesällä melkein heti suuntauksen jälkeen muutin keulan aurausta pienemmäksi kun ohjaus oli "äkkipikainen" niin sekin asettui het.
Suunnittelin samantyylistä "valothyyningiä" ton 211:n kanssa. Mihinkähän kohtiin ne piuhat ois syytä kytkeä ettei ongelmat vain lisäänny?Mika.T kirjoitti:Nykäsin mustat ritilät pois ja upotin tuonne koloihin ledit.
Palavat silloin kun auto käy ja valotunnistin ei pidä ajovaloja päällä. Sammuvat kun automatiikka sytyttää ajovalot.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Mie mittailin sulakerasiasta sulakkeen jolle tulee virta kun sytkävirta on päällä. Siitä vaan virrat ledeille.
Noissa valoissa on sitten oma ohjauskarvansa sille ajovalojen päällä ololle. Sen vetasin ajovaloumpion sisälle.
Eka kunnon pakkaspäivä. Näin illasta ~-22c. Ei menny kesäinen etutolppien vaihto hukkaan. Keula pysyi ainakin tänään kunnolla ylhäällä.
Aika tarkka vuosi tämän auton ostosta. 56tkm tullu mittariin lisää. (yllättävän vähän kun tuntuu ettei tämä ole päivääkään pihassa paikallaan seisonut)
Mittarissa tällä hetkellä 318tkm
kopkop, aika helpolla on ilma-alustan ja cdi tekniikan kanssa menny.
Oikeastaan yksi ainoa ajoa haittaava vika ollut tässä vuoden aikana. Toinen takailmapalje tussahti viime keväänä.
Etutolpat vaihtui kesällä ihan "ennakkohuoltona" kun vanhat tahtoi vajota pakkasessa. Näytti korjaantuvan.
Etupään tukivarsiremonttikin on jo ymmärrettävää 300tkm ajosuoritteella. Olivat 02 leimattua alkuperäistä osaa.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla ja toisen kerran vaihtui osaksi kun vaihdoin sen "kyb" venttiilin.
Tässähän on -07 vaihdettu "tehtaan vaihtolaatikko"
Webaston kunnostus ~200e ei sekään aivan hukka investointi ollut. Nyt tarkenee huomattavasti lyhyemmällä ajosuoritteella. Ei tarvi odotella sitä 30km ajoa että komentosillalla tarkenee. Ikkunat sulaa jopa paikallaan käydessä.
Noissa valoissa on sitten oma ohjauskarvansa sille ajovalojen päällä ololle. Sen vetasin ajovaloumpion sisälle.
Eka kunnon pakkaspäivä. Näin illasta ~-22c. Ei menny kesäinen etutolppien vaihto hukkaan. Keula pysyi ainakin tänään kunnolla ylhäällä.
Aika tarkka vuosi tämän auton ostosta. 56tkm tullu mittariin lisää. (yllättävän vähän kun tuntuu ettei tämä ole päivääkään pihassa paikallaan seisonut)
Mittarissa tällä hetkellä 318tkm
kopkop, aika helpolla on ilma-alustan ja cdi tekniikan kanssa menny.
Oikeastaan yksi ainoa ajoa haittaava vika ollut tässä vuoden aikana. Toinen takailmapalje tussahti viime keväänä.
Etutolpat vaihtui kesällä ihan "ennakkohuoltona" kun vanhat tahtoi vajota pakkasessa. Näytti korjaantuvan.
Etupään tukivarsiremonttikin on jo ymmärrettävää 300tkm ajosuoritteella. Olivat 02 leimattua alkuperäistä osaa.
Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla ja toisen kerran vaihtui osaksi kun vaihdoin sen "kyb" venttiilin.
Tässähän on -07 vaihdettu "tehtaan vaihtolaatikko"
Webaston kunnostus ~200e ei sekään aivan hukka investointi ollut. Nyt tarkenee huomattavasti lyhyemmällä ajosuoritteella. Ei tarvi odotella sitä 30km ajoa että komentosillalla tarkenee. Ikkunat sulaa jopa paikallaan käydessä.