204 mätänee
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22.10.2010 9:31
204 mätänee
Look at Mercedes now! Opelin mainosta lainatakseni.
Kyseessä farkku 204 vm. 09, ajettu 220 000 km.
Alkaa pohja näyttämään aika rapsakalta. Auton pohja on saman ruton vallassa takapenkistä taaksepäin kauttaaltaan.
Samoin maali korkannut kaikkien pistehitsausten päältä.
Minusta näyttää, että korin sinkitys on mennyt v...tuiksi tehtaalla, mutta tehdas vastasi reklamaatioon, että johtuu suomen sääoloista.
En meinaa mitenkään ymmärtää miten meidän sääolot voi vaikuttaa Stuttgartin tuotantolaitoksiin.
Onko kukaan muu huomannut samanlaista vaivaa auton alla köllötellessään?
Kyseessä farkku 204 vm. 09, ajettu 220 000 km.
Alkaa pohja näyttämään aika rapsakalta. Auton pohja on saman ruton vallassa takapenkistä taaksepäin kauttaaltaan.
Samoin maali korkannut kaikkien pistehitsausten päältä.
Minusta näyttää, että korin sinkitys on mennyt v...tuiksi tehtaalla, mutta tehdas vastasi reklamaatioon, että johtuu suomen sääoloista.
En meinaa mitenkään ymmärtää miten meidän sääolot voi vaikuttaa Stuttgartin tuotantolaitoksiin.
Onko kukaan muu huomannut samanlaista vaivaa auton alla köllötellessään?
Viimeksi muokannut luckenwalde, 24.8.2016 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ota tuon ekan postauksen muokkausnäkymästä ruksi pois kohdasta "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä"
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Niin no....mielikuvahan tosiaan jokaisella, että kun puhutaan sinkitystä korista, niin ajatukset viettää hymyssä suin jonnekkin suurjännitesähkötolpan juureen kunnon paksua kuumasinkitystä ihailemaan, mutta auto ja ennen kaikkea mersumaailmassa asiaa onkin lähestytty täysin toisesta vinkkelistä, eli miten tuottaa tehtaalle edullisesti maailman ohuin kerros*, jota voi vielä pokkana mainostaa sinkittynä
Mersu käyttää osassa osia valmista sähkösinkittyä peltiä, josta prässäillään osia, mutta käytössä on myös kuumasinkittyjä korin osia (joissa sinkin paksuus tosiaan luokkaa naurettava) ja kaiken huippuna käyttävät kuulemma lakkaa jossa sinkki pigmenttiä!!!! Sillä on varmaan suojattu pohja?
Tuota hentoista sinkkiä toki pystyisi suojata kun heti uutena veisi suoraan liikkeestä ruostesuojaukseen....mutta tehtaan mukaan ei muka tarvitse ja näitä uutena ostavat ei välitä pätkän vertaa, kun vaihtavat kuitenkin 2-3v jälkeen taas uuteen ja meille loppukäyttäjille jää sitten nämä ruosteiden kanssa kamppailut
* Tuo maailman ohuin tuli siitä, kun isäukon uutena ostama 212:nen oli reilun vuoden kuluttua (vajaa 50tkm mittarissa) jo ensimmäisen kerran uudelleen maalattavana takuuseen helmoista, ovien alareunoista ja takapuskurista....ei ruosteen takia, vaan että olivat todella keksineet nano maalin, joka ilmeisesti tarkoittaa tässä tapauksessa automaailman ohuinta maalikerrosta
Musta auto oli helmoistaan ihan harmaa värin kadottua...eikä todellakaan ole sillä autolla hiekkateitä koluttu, vaan pääteitä tahkottu suomea päästä päähän....että maku ja usko meni siitäkin nanosta välittömästi, vaikka kuulostaa esitteessä hienolta ja mielikuvamarkkinointi toimii.
Mersu käyttää osassa osia valmista sähkösinkittyä peltiä, josta prässäillään osia, mutta käytössä on myös kuumasinkittyjä korin osia (joissa sinkin paksuus tosiaan luokkaa naurettava) ja kaiken huippuna käyttävät kuulemma lakkaa jossa sinkki pigmenttiä!!!! Sillä on varmaan suojattu pohja?
Tuota hentoista sinkkiä toki pystyisi suojata kun heti uutena veisi suoraan liikkeestä ruostesuojaukseen....mutta tehtaan mukaan ei muka tarvitse ja näitä uutena ostavat ei välitä pätkän vertaa, kun vaihtavat kuitenkin 2-3v jälkeen taas uuteen ja meille loppukäyttäjille jää sitten nämä ruosteiden kanssa kamppailut
* Tuo maailman ohuin tuli siitä, kun isäukon uutena ostama 212:nen oli reilun vuoden kuluttua (vajaa 50tkm mittarissa) jo ensimmäisen kerran uudelleen maalattavana takuuseen helmoista, ovien alareunoista ja takapuskurista....ei ruosteen takia, vaan että olivat todella keksineet nano maalin, joka ilmeisesti tarkoittaa tässä tapauksessa automaailman ohuinta maalikerrosta
Musta auto oli helmoistaan ihan harmaa värin kadottua...eikä todellakaan ole sillä autolla hiekkateitä koluttu, vaan pääteitä tahkottu suomea päästä päähän....että maku ja usko meni siitäkin nanosta välittömästi, vaikka kuulostaa esitteessä hienolta ja mielikuvamarkkinointi toimii.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No kun kyse ei ole sinkityksestä, vaan galvanoinnista. Kiveniskemät rikkovat sen helposti, ei se "ryömi", kuten sinkitys.
Vastahan täällä joku kirjoitti, että facelift w203 ei ruostu. Olisiko tehtaalla palattu pre-mallin korikäsittelyyn? No, faktahan on se, että kaikki rautapellistä tehdyt autot ruostuu ja tehtaan idea on "tehdä aina parempia autoja" myös ruosteenkeston suhteen. Mikä onkaan helpompaa kuin selittää ettei uusi malli ruostu, kun se on eri malli kuin vanha. Merkkiuskollinen kuluttaja suorastaan odottaa tällaista viisautta todetessaan nykyisen mallinsa ongelmat.
Vastahan täällä joku kirjoitti, että facelift w203 ei ruostu. Olisiko tehtaalla palattu pre-mallin korikäsittelyyn? No, faktahan on se, että kaikki rautapellistä tehdyt autot ruostuu ja tehtaan idea on "tehdä aina parempia autoja" myös ruosteenkeston suhteen. Mikä onkaan helpompaa kuin selittää ettei uusi malli ruostu, kun se on eri malli kuin vanha. Merkkiuskollinen kuluttaja suorastaan odottaa tällaista viisautta todetessaan nykyisen mallinsa ongelmat.
Pätee nimenomaan Mersujen kohdalla. Kuinka monet kerrat on 210 ruosteista puhuttaessa vedetty se pystärikortti ja poikkiruostumiset jne pöytään ja vähän uudempien ruostumisesta puhellessa alettu niitä ruosteisten satalankkujen ja väykkyjen kuvia kaivelemaan.sipi kirjoitti: No, faktahan on se, että kaikki rautapellistä tehdyt autot ruostuu ja tehtaan idea on "tehdä aina parempia autoja" myös ruosteenkeston suhteen. Mikä onkaan helpompaa kuin selittää ettei uusi malli ruostu, kun se on eri malli kuin vanha. Merkkiuskollinen kuluttaja suorastaan odottaa tällaista viisautta todetessaan nykyisen mallinsa ongelmat.
Totuus on kuitenkin se että ikuinen työ tuottaa ikuisen nälän ja että ei noiden vanhempienkaan rotteloiden elinkaareksi ole alkujaan suunniteltu kymmeniä vuosia vaikka vanhat mainokset mitä väittäisivät. Mainoksilla ja markkinoinnilla luodaan mielikuvia ja vedotaan ihmisten tunteisiin. Faktoja ei niiden tarvitse sisältää paitsi niiltä osin mitkä ko mielenleikkejä toivottuun suuntaan edistävät. Niitä säilyneitä yksilöitä käytettiin vielä joitain vuosia sitten monenmerkkisten uusien autojen markkinointiin, nyt kun on tarve saada lisää uusia autoja pakolla myytyä ja ylimitoitetut tuotannot pidettyä pyörimässä on ko markkinoinnin muodosta isojen merkkien kohdalla luovuttu käytännössä kokonaan.
Toinen totuus on se että kaikkien terästen suureksi osaksi sisältämä rauta aloittaa kiivaan kemiallisen reagoinnin hapen kanssa heti kun kosketuksiin joko suoraan tai elektroneja johtavan väliaineen kautta nämä atomit pääsevät. Mikään suoja tai mahti maailmassa ei ikuisesti estä näitä kahta ainetta pariutumasta ja muodostamasta erilaisia rautaoksidiyhdisteitä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi