![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
t.
Risto
Joo, ei ole kunnon vatuloinnista tietoakaandealer kirjoitti:Joku muu siellä nyt XUXin tunnuksilla kirjoittelee...
Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella?dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla![]()
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 km
No joo, kusetusta ja perseestäEasy Rider kirjoitti:Mitä maksanee hybriitisähköauton pito lämpimänä talvella?dealer kirjoitti:Noin 60 senttiä ja yli 35 kilometriä, ja vielä pääsee melkein takaisin ennen kuin tarvitsee ladata tai ajaa bensalla![]()
Tuolla rahalla ei saa dieselin kuin talvella webastolla lämpimäksi, eli 0 kmJos se lämpiää sähköllä, on latausväli tuiki tihiä. Jos taas moottorilla tai weballa, kuluu riisseliä tai pensaa vanahaan malliin.
Vähän niinkö kielletään hehkulamput suorasähkölämmitteisissäkin taloissa, mitä se edesauttaa? Kulutetaan sama sähkö pattereissa tai työnnetään takasta, alta sytytettynä, niitä v*ttumaisia pienhitusia joihin kuolee torakat ja rotatkin. Dinosaurukset jo aikonaan niihin tukehtu.
Tapsa vinkkas niin edullisesta rekkakyydistä etten taidakaan ajella itse tuota Suomeen vaan se ois tulossa ens viikolla isommassa kyydissä. Kyllä tässä meinaa vähän jännittää jo. Elämme jännän äärellä, erittäin jännän. Taitaa olla jopa jännempi jännä740 GLE kirjoitti:Pallosalaman energianäyttö vaikuttaa asialliselta, kulutus hyvin uskottava reilu 15 kWh / 100 km. Koska tuommoista menään noutamaan?
Tuollaisella pärräilisi työmatkat eessuntaas hyvinkin polttomoottoria käynnistämättä, joten kiinnostaa kovasti. Tästä tulee velvoite seurata kulutusta tarkasti ja raportoida havainnoista. Olethan jo huomannut, että Spritmonitorissa voi kirjata lataushybridin kulutuksen sekä sähkön että bensiinin osalta.
Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.XUX63 kirjoitti:Pitää varmaan alkaa asenteleen tuo Fortumilta tilaamani mittahärpäke niin saadaan dataa talteen ja päivitteleen spritmonitoriin eli joo, olen huomannut
Olen ajellut autolla nyt Suomessa hieman yli 6500km, bensaa on kulunut 49,7 litraa. Noin 0,75l/100km keskikulutus. Parhaimmillaan olen yhdellä latauksella päässyt 86 kilometriä. Motarilla Helsinki-Tampere välin pääsee 3,4 litran keskikulutuksella kun pysähdyin Hämeenlinnassa lataamaan kauppakäynnin ajaksi (noin kolme varttia).
Sähköautoon siirtymisen jälkeen ei bensavehkeisiin ole paluuta.
Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan
Muutaman viikon takainen ajo, jossa ajoin akut lähes tyhjäksi tuotti matkaa 63km, jolloin akuissa oli vielä kantamaa jäljellä 10km (kantama yhteensä yhdellä latauksella siis 73 km).
Sitä varten on nyt pihassa ruosteen raiskaama rintteridealer kirjoitti:SJ410:lla saa sentään vetää 1740 kg jarrullistayks kunnon vetoauto pitää pihassa olla
Tuo härpäke on lötköttänyt hyllyssä jo tovin. Ihmettelin keväällä myyntipuheita kun kaveri väitti että se pystyy seuraamaan dotsikohtaisesti mutta kilinpillit. Just kytkin sen ja eihän tuolla pysty seuraamaan kuin kokonaiskulutustaRoisto kirjoitti:Tuleeko tuo auton vai talon puolelle? Vissiin auton päähän? Jos on useampia latauspaikkoja, niin muuten ei taitaisi antaa luotettavia lukemia.
Tuommoisellahan saataisiin myös valtiolle verot sähköauton käytöstä.![]()
dealer kirjoitti:On kyllä tosi mielenkiintoinen tämä aihe juu.
Lueskelin Nettiautoa ja sieltä käyttäjien kertomaa:Auto on rekisteröity Helsingin vähäpäästöisten ajoneuvojen rekisteriin, jolloin pysäköinti Helsingissä ja monessa muussa kaupungissa puoleen hintaan
Ja Valakeassa käyvessä saapi imasta akun ilimaseksi täyteen hissin oven vieressä...XUX63 kirjoitti:Kastellin treeneihin mentäessä säästyy muutaman sadan metrin kävelymatkalta kun tuolla saa parkkeerata likimmäksi ovia. Eihän tuo poikasta haittaa tuo kävely mutta tämmöselle mätisäkille tuo on iso etu
Voipi olla ettei kolomatta mätää Omenaa tule, mutta Roger that, pidetään mielessä.740 GLE kirjoitti: @Easy Rider: seuraavan kerran kun vaihdat Omegan kennoa Kellossa, niin ilmoita etukäteen vaikka sattuisi tuommoinen Oulun seudulla lauhempikin päivä. Laitetaan Omega talliin ja lämmöt päälle, tulee mukavampi asentaa.
Jeh.XUX63 kirjoitti:Melko kovalla rosentilla tais olla vielä se lukkoEasy Rider kirjoitti:ja mukavia rassia oli työntää menemään talavella kun lukkoperät ja pitkä akseliväli.Ei tarvihe kun pikkusen pintakaasua tyrkätä ympyrässäkään kun mennään jo täyttä myyryä
Iisi jatka vaan samaan malliin...oot näköjään ainoo joka vähän herätti tota, me muut ollaan aika huolissaan. Oisko siellä oulussa kettään jolla vähänkään tehokkaampi ST niin väkisin rattiin ja jos sillä laukeis tää traumaEasy Rider kirjoitti:No näinpä. Joko nää uskot ettei näistä nykysistä sähköhärveleistä oo ihan mihinkään..?![]()
Yks hetki mies värkkää kolomisatasta ST-dieseliä mieluisakseen, ja jo kohta haikailoo sähävömopetia alle.
Onko sulla määräilevä akka vai mikä risoo?
Niin oli uutta joo, kuitenkin Oulun Energiakin selvästi kertoo että 2,7937 senttiä / kWh menee veroa 3,31 sentin siirtohinnan lisäksi. Pääsisipä tuosta itsekin eroonXUX63 kirjoitti:Perkulesdealer kirjoitti:Ei koskisi XUXia, eihän se maksa sähköstäänkään veroa kuten me muutTuo oli uutta että minnoon verovappaa immeinen