Cee teki tänään temput. Ajosta sammahti, eikä sen jälkeen kirveelläkään käyntiin (no en kyllä koittanut kirveellä). No auto työntämällä lavetille ja kotio. Kun sain lavetin maahan, kokeilin nappasta ykkösen suutinputken löysälle jotta näkis, tuleeko edes ainetta. Samantien lähti käyntiin kolmella ja nafta roiskui. Vehkeet sammuksiin, putki kiinni ja ajamalla lavetilta alas. Ajoin parikymmentä kilsaa, laitoin tankin täyteen ja auto toviksi parkkiin. Kun piti lähteä uudestaan liikkeelle, hörähti kerran, eikä enää sitten lähdekään tulille.

Tässä farkussahan on käsittääksen joku kaksiosainen tankki, olen kuullut. Ja niiden välillä joku siirtopumppu. Pitäköhän paikkansa? Tietääkö kukaan, mikä tuo aineen ruiskupumpulle? Onko tankissa sähköpumppu, vai koneen kyljessä perinteinen mekaaninen siirtopumppu? Tai tuleeko kelleen mieleen mitään muut järkevää syytä ongelmaan?
Naftasuodatin on vaihdettu pari kuukautta sitten, eikä suodatinjalkaan liittyvissä kirkkaissa putkissa näkynyt koneen käydessä ilmakuplia.