W115 220 D projektikertomusta
W115 220 D projektikertomusta
Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan tuota:
[nettiauto]8480741[/nettiauto]
Onko jotain pointteja mitä pitäisi erityisesti katsoa? Perän roikkuminen lie se pahin miina, pystyykö jo noista huonoista kuvista tulkitsemaan että vaivaako tuotakin?
Sisältä verhoiltu bussikankailla, joten penkit menisi ostoslistalle kuitenkin, joten niiden kunnolla ei tässä vaiheessa suuremmin vaikutusta.
Koneremontti tehty 90-luvun alussa, jonka jälkeen ajettu parisataa tuhatta, joten kaippa sen pitäisi yhä olla aika timmi...
Helppivä, kuume on kova ja iso riski ostaa jotain erittäin huonoa!
[nettiauto]8480741[/nettiauto]
Onko jotain pointteja mitä pitäisi erityisesti katsoa? Perän roikkuminen lie se pahin miina, pystyykö jo noista huonoista kuvista tulkitsemaan että vaivaako tuotakin?
Sisältä verhoiltu bussikankailla, joten penkit menisi ostoslistalle kuitenkin, joten niiden kunnolla ei tässä vaiheessa suuremmin vaikutusta.
Koneremontti tehty 90-luvun alussa, jonka jälkeen ajettu parisataa tuhatta, joten kaippa sen pitäisi yhä olla aika timmi...
Helppivä, kuume on kova ja iso riski ostaa jotain erittäin huonoa!
Viimeksi muokannut luokyio, 22.1.2017 15:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Katsomassa käyty, ja koriltaan kyllä paljon parempi kuin odotin, toisessa takakaaressa kuplaa, muuten kova kuin mikä. Sisältä verhoiltu ovipahveja myöten bussikankailla, joten koko sisusta menisi ostoslistalle. Käyntiin ei saatu kun 27 asteen pakkasessa oli akku hyytynyt. Ylihuomenna uudestaan järjellisemmällä pakkasella...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ruoste ruoste ja ruoste..
Käy tuo Kori huolella läpi varsinkin lattiat, helmat ja ETURINTAPELTI
Myöskin ovet saattaa olla aika mädät. ainakin jos on suomi auto...
Itselläni oli yksi museorekisteröity pystäri joka oli ihan täysi pommi..
Käy tuo Kori huolella läpi varsinkin lattiat, helmat ja ETURINTAPELTI
Myöskin ovet saattaa olla aika mädät. ainakin jos on suomi auto...
Itselläni oli yksi museorekisteröity pystäri joka oli ihan täysi pommi..
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Noh, nyt sitten tulevaisuus näyttää miten kävi, ostin pois.
Oli tarkoitus ajaa kotiin, mut lämmityslaite päätti mykistyä, ja ilman sitä ajo pakkasella on aika ikävää. Käyn hakemassa trailerilla lähipäivinä kunhan sellaisen saan jostain vuokrattua.
Mistäs lähdetään kaivelemaan syyllistä puhaltimen mykistymiseen? Elokuussa ajettu viimeksi ja silloin toiminut normaalisti. Sulakkeetkin vielä katsomatta, joten peukut pystyyn että sieltä löytyy syy.
Oli tarkoitus ajaa kotiin, mut lämmityslaite päätti mykistyä, ja ilman sitä ajo pakkasella on aika ikävää. Käyn hakemassa trailerilla lähipäivinä kunhan sellaisen saan jostain vuokrattua.
Mistäs lähdetään kaivelemaan syyllistä puhaltimen mykistymiseen? Elokuussa ajettu viimeksi ja silloin toiminut normaalisti. Sulakkeetkin vielä katsomatta, joten peukut pystyyn että sieltä löytyy syy.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hieno !!
Aloita sillä sulakkeiden pyörittelyllä, pieni sorvaus on aina paikallaan noille wanhuksille, ikäänkuin päivitys nykyautoille.
Aloita sillä sulakkeiden pyörittelyllä, pieni sorvaus on aina paikallaan noille wanhuksille, ikäänkuin päivitys nykyautoille.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vanha rouva saapui kotiin! Tasonsäätö on kyllä kiva farkussa, taisi vetomassat (2100 kg) olla aika hyvin täynnä (trailerin omamassa 730, W115:llä 1400 kg, tosin sisältänee täyden tankin ja kuskin), eikä tartte kärsiä roikkuvasta perästä. Trianglen kitkatkin piti oikein hienosti.
Toivottavasti kelit sallii pian pystärin pesun niin pääsee ottamaan parempia kuvia ja näkee jäikö jotain ruosteita huomaamatta. Peruutus- ja jarruvalot näyttää olevan pimeänä jostain syystä myös, toivotaan että olisi jotain simppeliä kuten sulakkeiden kosketushäiriötä tms...
Edit: jarruvalot heräsi kun laittoi pudonneen sulakkeen paikalleen... Lämppäri ja pakkivalot pimeänä vielä, sulakkeet ehjät ja ihan siistin näköiset pohjatkin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tuli uhmattua flunssapöpöjä pesemällä pikkupakkasessa, että pääsi katsomaan vähän mitä tuli tehtyä. Kuvasaastetta, ensin kivat puolet:
Pientä korjattavaakin toki löytyy, kuuluu hintaan kun tais olla nettiauton halvin leimassa oleva pystäri:
Ja sitten se huonoin puoli, eli sisusta. Jusa82:n kanssa jo vähän alustavasti sovittu kauppaa ehjästä sinisestä sisustasta:
Samalla huomasin, että takana ei ole vöitä kuin reunapaikoilla. Olisikohan saanut samanlaisen rullavyön myös keskelle pultattua hattuhyllyyn, reunapaikoilla kun on samalla tavalla? Tekisi kummasti käyttökelpoisemman kesäauton penskojen kanssa...
Pientä korjattavaakin toki löytyy, kuuluu hintaan kun tais olla nettiauton halvin leimassa oleva pystäri:
Ja sitten se huonoin puoli, eli sisusta. Jusa82:n kanssa jo vähän alustavasti sovittu kauppaa ehjästä sinisestä sisustasta:
Samalla huomasin, että takana ei ole vöitä kuin reunapaikoilla. Olisikohan saanut samanlaisen rullavyön myös keskelle pultattua hattuhyllyyn, reunapaikoilla kun on samalla tavalla? Tekisi kummasti käyttökelpoisemman kesäauton penskojen kanssa...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Juu lantiovyölle on toki valmiit paikat, mutta se kolmas pistekin olisi oikein mukava saada. Mikähän tämä kajarin vieressä oleva levy/mutteri on, toisella puolella ei ole mitään. On aika täsmälleen siinä kohdassa mihin keskimmäisen kolmipistevyön rulla tulisi. Ei kai oikeasti on näin vanhassa provisiota sille? Näyttäisi siltä että tuohon voisi uskaltaa pultata kiinni...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Muistinko aivan väärin että tuo pystärin puhallinmoottori on aika hankalassa paikassa?
jos sulakkeen pyörittely ei auta niin lähtisin melkein hakemaan vikaa itse puhallinmoottorista.
Mittaa ekana tuleeko johtoihin jännitettä ollenkaan. Vika voi olla myös siinä etuvastuksessa mutta hyvin epätodennäköistä jos puhallin ei toimi millää nopeudella.
Voihan siellä olla hiilet niin loppu ettei enää lähde pyörimään.
jos sulakkeen pyörittely ei auta niin lähtisin melkein hakemaan vikaa itse puhallinmoottorista.
Mittaa ekana tuleeko johtoihin jännitettä ollenkaan. Vika voi olla myös siinä etuvastuksessa mutta hyvin epätodennäköistä jos puhallin ei toimi millää nopeudella.
Voihan siellä olla hiilet niin loppu ettei enää lähde pyörimään.
Juu, ei pelaa millään nopeudella. Kojelaudan se kai purattaa, mutta toisaalta tähän joutuu muutenkin vaihtamaan koko kojelaudan ehjään, niin samalla aukaisulla se menee onneksi...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tutkiskelin vähän sähköjä, kun tehty vähän omia kytkentöjä...
Yhden palaneen sulakkeen löysin sellaisen piuhan välistä, joka menee tulipellin keskeltä kabiiniin, mutta turha toivo, mikään ei muuttunut. Ei kyllä palanutkaan uudelleen...
Sulakerasian alla on pari irtonaista vierekkäistä samanväristä piuhaa, joista toiseen tulee virrat päällä 12 V, toiseen ei mitään, joten olettaisin kuuluvan yhteen. Laitoin sulakkeen väliin, mutta mitään ei taaskaan tapahtunut...
Yhden palaneen sulakkeen löysin sellaisen piuhan välistä, joka menee tulipellin keskeltä kabiiniin, mutta turha toivo, mikään ei muuttunut. Ei kyllä palanutkaan uudelleen...
Sulakerasian alla on pari irtonaista vierekkäistä samanväristä piuhaa, joista toiseen tulee virrat päällä 12 V, toiseen ei mitään, joten olettaisin kuuluvan yhteen. Laitoin sulakkeen väliin, mutta mitään ei taaskaan tapahtunut...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pikkuisen edistystä:
Ennen:
Jälkeen:
Pakkivalot heräsi, liekö tuo edellisen viestin viimeisessä kuvassa olleen piuhan yhdistäminen sulakkeella syynä, en tajunnutkaan tarkistaa viimeksi näitä, mutta pääasia että toimii nyt:
Tämä on nähtävästi puhaltimen liitin, mersuforumin puolella osui vanha viesti silmään missä puhuttiin, että testiliittimelle virtaa syöttämällä saisi selville onko itse puhallin ehjä. En vielä uskaltanut mihinkään yhdistellä kun ei palovakuutustakaan ole...
Ennen:
Jälkeen:
Pakkivalot heräsi, liekö tuo edellisen viestin viimeisessä kuvassa olleen piuhan yhdistäminen sulakkeella syynä, en tajunnutkaan tarkistaa viimeksi näitä, mutta pääasia että toimii nyt:
Tämä on nähtävästi puhaltimen liitin, mersuforumin puolella osui vanha viesti silmään missä puhuttiin, että testiliittimelle virtaa syöttämällä saisi selville onko itse puhallin ehjä. En vielä uskaltanut mihinkään yhdistellä kun ei palovakuutustakaan ole...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jusalta tuli sisusta, varsin hyvässä kunnossa putsailun jälkeen, kiitokset sinne suuntaan! Takapenkin istuinosassa repeämä reunassa, joten jos jossain vaiheessa sattuu semmoinen vastaan, pitää vielä hommata kokonaan ehjä. Uskomattoman kestävää taitaa MB-texi olla, ei juuri kulumia erota missään. Likaa kyllä kerää mukavasti tuohon keskiosan "rei'itykseen", siihen pitää keksiä joku tehokas putsauskeino. Päivä loppui kesken penkkien ja yhden ovipahvin jälkeen, mutta eroa alkuperäistilanteeseen alkaa jo tulla. Kyllä tämä tästä kesäksi vielä baanalle elpyy!
Vanha sisusta menee muuten juhannuskokkoon, jossei joku jostain kumman syystä sitä halua itselleen...
Vanha sisusta menee muuten juhannuskokkoon, jossei joku jostain kumman syystä sitä halua itselleen...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tässä ei olekaan juuri mitään tapahtunut. Tilailin tuossa nuo alkuperäiset kilvet niin saa vähän siistimmät ja vieläpä ensimmäisillä tunnuksilla. Kesäkuun lopussa loppuu leima, pitää ehtiä ennen sitä tekemään jotain.
Naapurifoorumilta löytyi halvat barokit, ja toki halvoilta näyttikin. Kävivät lenkin J. Vartiaisella Lieksassa (http://www.jvartiainen.fi/) puhallutettavana ja maalattavana, ja aika kivastihan nuo muuttui. Tottakai läheltä katsottuna näkyy kuopat, mutta kyllä nuo alle kelpaa.
Ennen:
Jälkeen:
Naapurifoorumilta löytyi halvat barokit, ja toki halvoilta näyttikin. Kävivät lenkin J. Vartiaisella Lieksassa (http://www.jvartiainen.fi/) puhallutettavana ja maalattavana, ja aika kivastihan nuo muuttui. Tottakai läheltä katsottuna näkyy kuopat, mutta kyllä nuo alle kelpaa.
Ennen:
Jälkeen:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
249€ sisältäen postikulut kahteen suuntaan. Mielestäni aika kohtuullista, kun jo postien osuus lienee luokkaa 70€.mese300 kirjoitti:Hyvältähän nuo näyttää Uskaltaako kysellä paljonko kustansi tuollainen homma?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ei tosiaan olleet hinnan kiroissa,pitää melkein soittaa tuonne ja kysäistä tarjous vastaavasta hommasta tuon ässän Lorinsereihin Täällä päin muuten näyttää joku nuorehko nainen ajelevan kaikki arkiajot tälläisellä 240D pystärillä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Hinku päästä ajamaan nousi tänään liian isoksi ja otin tieliikennekäyttöön. Leppoisa peli on kyllä ajella, ei vetele eikä tunnu ajettavuudeltaan häpeävän uudemmille yhtään. Meteliä on kyllä rajusti, uskoisin että paljon enemmän kuin kuuluisi olla. Tuulen suhinat nousee melko kovaksi kahdeksankympin toisella puolella, etenkin peilien suunnalta.
Käytin heti aamulla pikaöljynvaihdossa, uudet öljyt joka paikkaan. Perän ja laatikon öljyt näytti sen verran hyvältä, että lienee vaihdeltu hiljakkoin, mutta onpahan uutta nyt. Öljykylpysuodatin oli ihan kuiva, liekö pitäänkin ajeltu ilman öljyjä... Samoin syöttöpumpusta ei näkynyt öljyjä. Samalla löpöfiltteri vaihtui uuteen.
Pissapoika ei pelaa, ostaessa oli letku irti. Laittelin paikalleen, mutta ei vielä ruiki. Pumppu pyörii äänestä päätellen, mutta nestettä ei vaan nouse säiliöstä. Kokeilin laittaa peukalon säiliön puolen letkun päähän, mutta ei oikein tunnu imevän. Falskaakohan pumppu liikaa...
Lämppäri nyt ei toimi, kuten tiedossa oli, mutta eipä tuo ajamista haittaa. Ilmaa tulee sisän yllin kyllin ilmankin ja ikkunat kestää huurteettomina.
Mutta hyvin tuntuu toimivan kaiken kaikkiaan. Hyvä fiilis on ajella.
Käytin heti aamulla pikaöljynvaihdossa, uudet öljyt joka paikkaan. Perän ja laatikon öljyt näytti sen verran hyvältä, että lienee vaihdeltu hiljakkoin, mutta onpahan uutta nyt. Öljykylpysuodatin oli ihan kuiva, liekö pitäänkin ajeltu ilman öljyjä... Samoin syöttöpumpusta ei näkynyt öljyjä. Samalla löpöfiltteri vaihtui uuteen.
Pissapoika ei pelaa, ostaessa oli letku irti. Laittelin paikalleen, mutta ei vielä ruiki. Pumppu pyörii äänestä päätellen, mutta nestettä ei vaan nouse säiliöstä. Kokeilin laittaa peukalon säiliön puolen letkun päähän, mutta ei oikein tunnu imevän. Falskaakohan pumppu liikaa...
Lämppäri nyt ei toimi, kuten tiedossa oli, mutta eipä tuo ajamista haittaa. Ilmaa tulee sisän yllin kyllin ilmankin ja ikkunat kestää huurteettomina.
Mutta hyvin tuntuu toimivan kaiken kaikkiaan. Hyvä fiilis on ajella.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tuli nuo alkuperäiset kilvet, ja homma menikin aika hyvin pieleen. Kysyin kilpiä tilatessa, että eihän katsastusajankohta muutu... Kassaneiti vannoi, että ei se mihinkään muutu, katsastusajankohta on auto- eikä kilpikohtainen.
Noh, kuten arvata saattaa, eihän se näin mene. Kävin Trafin sivuilla kilpien hakemisen jälkeen, ja siellähän luki punaisella "Määräaikaiskatsastus suorittamatta, ajokielto". Ei muuta kuin takaisin konttorille, että eihän sen näin pitänyt mennä. Sama kassaneiti sattui olemaan, ja lähinnä levitteli käsiään, että ei hän tätä tiennyt... Ehdotti, että voisin tilata uudelleen nuo vitoseen päättyvät kilvet, mutta vanhoja kilpiä ei hyllystä saa vaan pitää tilata uudet.
Kysyin samalla inssiltä, että saako huomautuksen vai hylsyn kun ei lämppäri puhalla, ja vastaus oli kylmä hylkäys.
Kaverini kertoi, että oli saanut leiman läpi autosta, josta puuttuu koko puhallin, yksinkertaisesti laittamalla 12 voltin tuulettimen kojelautaan. Laki puhuu pelkästään huurteenpoistojärjestelmästä yksilöimättä sen tarkemmin. Joten väliaikaisratkaisuna Motonetistä 9,90 euron tupakansytkälämmitin:
Ensimmäinen päästi toimintasavut viiden sekunnin jälkeen, mutta takuuseen uusi ja toinen peräti toimi.
Pissapoika oli seuraava ongelma. Uusin letkuja, kun vanhat näytti pahasti koppuraisilta. Aluksi näytti siltä, ettei pumppu jaksa nostaa nestettä tarpeeksi:
Video
Kun sain lopulta lappona veden kulkemaan pumpulle, niin neste lähti tulemaan lasillekin asti. Tämän jälkeen ei ollutkaan enää tiedossa yhtään asiaa, mikä aiheuttaisi hylsyä, joten varasin tälle aamulle ajan konttorille ja ajelin jännittäen katsastukseen.
Ja läpi meni, ei edes mainintaa lämppäristä. Kuskin puolelta raidetangon päässä oli havaittavissa pientä väljyyttä siinä rytkytyslaitteessa, mutta sen verran pientä ettei tullut edes korjauskehotusta. Pienet reiät löytyi kuskin puolen pyöräkotelosta sekä helman ja pohjan liitoskohdasta, mutta inssille pointsit ettei tämän takia hylännyt. Nyt on loppuvuosi aikaa pistää nuo kuntoon seuraavalle leimalle.
Noh, kuten arvata saattaa, eihän se näin mene. Kävin Trafin sivuilla kilpien hakemisen jälkeen, ja siellähän luki punaisella "Määräaikaiskatsastus suorittamatta, ajokielto". Ei muuta kuin takaisin konttorille, että eihän sen näin pitänyt mennä. Sama kassaneiti sattui olemaan, ja lähinnä levitteli käsiään, että ei hän tätä tiennyt... Ehdotti, että voisin tilata uudelleen nuo vitoseen päättyvät kilvet, mutta vanhoja kilpiä ei hyllystä saa vaan pitää tilata uudet.
Kysyin samalla inssiltä, että saako huomautuksen vai hylsyn kun ei lämppäri puhalla, ja vastaus oli kylmä hylkäys.
Kaverini kertoi, että oli saanut leiman läpi autosta, josta puuttuu koko puhallin, yksinkertaisesti laittamalla 12 voltin tuulettimen kojelautaan. Laki puhuu pelkästään huurteenpoistojärjestelmästä yksilöimättä sen tarkemmin. Joten väliaikaisratkaisuna Motonetistä 9,90 euron tupakansytkälämmitin:
Ensimmäinen päästi toimintasavut viiden sekunnin jälkeen, mutta takuuseen uusi ja toinen peräti toimi.
Pissapoika oli seuraava ongelma. Uusin letkuja, kun vanhat näytti pahasti koppuraisilta. Aluksi näytti siltä, ettei pumppu jaksa nostaa nestettä tarpeeksi:
Video
Kun sain lopulta lappona veden kulkemaan pumpulle, niin neste lähti tulemaan lasillekin asti. Tämän jälkeen ei ollutkaan enää tiedossa yhtään asiaa, mikä aiheuttaisi hylsyä, joten varasin tälle aamulle ajan konttorille ja ajelin jännittäen katsastukseen.
Ja läpi meni, ei edes mainintaa lämppäristä. Kuskin puolelta raidetangon päässä oli havaittavissa pientä väljyyttä siinä rytkytyslaitteessa, mutta sen verran pientä ettei tullut edes korjauskehotusta. Pienet reiät löytyi kuskin puolen pyöräkotelosta sekä helman ja pohjan liitoskohdasta, mutta inssille pointsit ettei tämän takia hylännyt. Nyt on loppuvuosi aikaa pistää nuo kuntoon seuraavalle leimalle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Peukku !
Miks mua aina alkaa nauratta tuo "maha iskaritesterii"
Miks mua aina alkaa nauratta tuo "maha iskaritesterii"
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17