A-160 diesel pelasi mainiosti viime talven. Seisoi kesän ja viimeiset 1,5 kk koivun alla sateessa. Akku oli hiipunut ja auto piti panna käyntiin apukaapeleilla. Tämän jälkeen pari päivää C-Tek laturissa ja hienosti tuli laturista vihreää valoa, että kaikki OK.
Muutaman sekunnin käynnin jälkeen syttyi herja, Coolant, visit workshop.
Vettä oli riittävästi paisuntasäiliössä, silti lisäsin vähän. Ei vaikutusta.
Silti auto käyntiin ja ajoon. Seuraavana iltapäivänä alkoi ajotietokoneesta pukata koodia, oli alhaista lauatus ja sitten pikkuhiljaa kaikki herjat putkeen. Sain pienne ajon hoidettua ja taas pariksi päiväkäsi lataukseen piuhan päähän sisätiloissa. Kaikki herjat sitä Coolant'ia lukuunottamatta häipyvät, kun akku on ladattu ja kaikki toimii hyvin.
Akku latautuu, mutta koneen käydessä auton oma laturi ei anna mitään. Jännite putoaa 12,6 V nopeasti käynnin aikana alle 12V.
Voiko laturi ottaa siipeensä 1,5 kk ulkona seisonnasta? Missä se laturi edes on, moottorin allako? Päällä ei näy mitään?
Motonet ja Merteil eivät mainitse kunnostetutsta tai uudesta laturista mitään nettisivuillaan. Ei kai se vaan ole pelkkää marmoritiskitavaraa?
Onko näihin jouduttu usein latureita uusimaan ja mistä niitä sopuhintaan saisi?
Voiko olla joku muu kohta, onko siellä erillistä latausrelettä tms. mikä voisi kärähtää tai muuten hajota, kun akku pääsee tyhjenemään?
Autolla on ajettu vasta 230 000 km, joten aika lyhyt ikä laturille...
Vinkkejä ottaisin vastaan kiitollisena.
A-160 diesel W169 ja lataus loppui
Joo alakautta laturinvaihto, nosturin melkein tarvii jotta saa helpommin tehtyä.
Normi ikä 230tonnia laturille, monesti ainakin mitä takseihin vaihtanu ni menneet n.250tkm
Coolant herja ei välttämättä johdu nesteen tasosta, toimiiko flekti ok? Joskus oli tollanen missä herjas coolantia ni oli flekti rikki, eli vikakoodit lukuun.
Flekti tyyppivika näissä 169 , se hapettuu se ohjainboksin liitin sieltä ja usein näkee hapettumat jo ulospäin.
Normi ikä 230tonnia laturille, monesti ainakin mitä takseihin vaihtanu ni menneet n.250tkm
Coolant herja ei välttämättä johdu nesteen tasosta, toimiiko flekti ok? Joskus oli tollanen missä herjas coolantia ni oli flekti rikki, eli vikakoodit lukuun.
Flekti tyyppivika näissä 169 , se hapettuu se ohjainboksin liitin sieltä ja usein näkee hapettumat jo ulospäin.