Simoksin 300SEL
Yllättävän ripeä laitos on. Lähtee paikaltaan ku vammanen makuupussista(sarkasmi) eli kyllä liikkuu hyvinTeddy kirjoitti:On se myönnettävä, kateeks käy. Kuis tuo kolmesatanen jaksaa Ässää tuupata, meneekö ihan liukkaasti vai pääseekö itku ohituksissa?
Ohituskin onnistuu mukavasti
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
No ei tällä paljoa tarvinnu ajaa että lakkas toimimasta
Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
Noh perus toimenpiteet alkakoon kunhan jaksaa eli tarkistella kipinät sun muut.
Hinasin möhköllä kotia ja oli mm. ensimmäinen hinauskerta.. ompa tarkkaa hommaa hinausvaijerin kanssa kun veto pitäis olla periaatteessa kokoajan päällä ettei pääse vaijeri kiristyyn liian äkkiä kun taas liian kovaa ei viittis ajaa risteyksiin muun liikenteen takia hinattavan auton ollessa käytännössä jarruton
Matkaa oli onneks vaan 20km.
Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.
Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.
Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.
Noh perus toimenpiteet alkakoon kunhan jaksaa eli tarkistella kipinät sun muut.
Hinasin möhköllä kotia ja oli mm. ensimmäinen hinauskerta.. ompa tarkkaa hommaa hinausvaijerin kanssa kun veto pitäis olla periaatteessa kokoajan päällä ettei pääse vaijeri kiristyyn liian äkkiä kun taas liian kovaa ei viittis ajaa risteyksiin muun liikenteen takia hinattavan auton ollessa käytännössä jarruton
Matkaa oli onneks vaan 20km.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Nyt alkaa kyllä neuvot loppumaan. Siis kipinää ei tule. Vj-kansi tarkastettu,sytkäboksia kokeiltu toisella,puolaa kokeiltu toisella ja kampiakselin asentoanturi testattu toisella Mikä voi olla enää mahdollinen vika?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Nyt taas löin yön yli latauksessa olleen akun kiinni, lähti heti ku näytti avainta niinku ei mikään vaivaiskaan Ajelin 15min kylärinkiä ja kotiin tullessa sammu parkkipaikalle itestään siinä minuutin kehrättyä. Akun jännite 12.7 ja auto käynnissä 13.7?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
- Karvanaama
- Viestit: 848
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Joo täytyy kattoa vaikka iltasella. Mietin että oisko siinä asentoanturissa siltikin vikaa kun käyntilämpöön lämmetessä sammui itestään. Eikös se ole aika osuva oire tolle anturille? Kylmänä lähtee tai ei mutta jos lähtee niin lämpösenä sammuuKarvanaama kirjoitti:Koitas startata pimeässä ja kaveri tihrustamaan konetilaa jos siellä näkyisi tulpanjohtojen seutuvilla läpilyöntiä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Juu ei. Vaihdoin sen asentoanturin taas toiseen ja käytin pihalla niin kauan että lämmöt 80 astetta ja sitten sammu.
Tulee mieleen että joku YJ-rele tai bensapumpun rele sammuttaa moottorin jostain syystä koneen lämmetessä.. tai tyhjäkäyntiventtiili? Hyvin ja tasasesti se tyhjäkäyntiä jauhaa että en oikein usko alipainevuotoihinkaan
Tulee mieleen että joku YJ-rele tai bensapumpun rele sammuttaa moottorin jostain syystä koneen lämmetessä.. tai tyhjäkäyntiventtiili? Hyvin ja tasasesti se tyhjäkäyntiä jauhaa että en oikein usko alipainevuotoihinkaan
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
ihan koko laitos sammuu kerralla kuin katkasis valot seinästä Meinaat että kylmäspraylla lämmettyään suihkis esim sytkäboksiin ym?Mika.T kirjoitti:Kylmäspryytä noihin kriittisiin osiin niin eiköhän se ala selvitä.
Sammuuko se "kuin saunalyhty" eli kerralla kaikki pois vai alkaako röpeltää ja sammuu sitten kun ei jaksa enää käydä?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vaihdoin piuhan puolalta vj-kannelle. Pitkää starttia tarjoo edelleen. 2-3x joutuu sahaamaan ja sitten minuutin tauko ja sen jälkeen lähtee samantien käymään. Oiskohan kuitenkin polttoaineensaanti ongelmana nyt? Vissiin PA-linjassa oli joku pienempi suodatin myös olemassa kuin se isompi pumpun vieressä?
Ajelin tossa taas puolituntia ja tuntu toimivan ihan normaalisti.
Toimii muuten nuo euroopankitkat aivan täydellisesti tähän keliin kun on kunnolla lunta maassa
Ajelin tossa taas puolituntia ja tuntu toimivan ihan normaalisti.
Toimii muuten nuo euroopankitkat aivan täydellisesti tähän keliin kun on kunnolla lunta maassa
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eikös se seleviä paraiten kun ottaa koko takalasin pois, niin näkee ikkunan reijän paraiten ja samalla hyvä korjata se aukkosimoks kirjoitti:Ajattelin tarkistaa löytyiskö vuodon aiheuttajaa mistä valuu lattiatilaan vedettouhottaja kirjoitti:miksi ne listat pitäisi irrottaa
onko muuten etulattiat kuivat
Se on akku/laturi vissiin. Jos lataan akun täyteen auto hörähtää heti kun näyttää vaan avainta. Muuten jos akku puolillaan niin sahaa vain eikä meinaa startata. Mutta auto on nyt seisonnassa.dry kirjoitti:Selviskö tuo käyntiongelma? Mä lähtisin YJ-releestä ja sen sulakkeista liikkeelle...
Kaikki lattiat enemmän tai vähemmän. Kuitenkin takalattia eniten märkä ja pihalla ollessaan takalasi oli sisäpuolelta kosteaeikös se seleviä paraiten kun ottaa koko takalasin pois, niin näkee ikkunan reijän paraiten ja samalla hyvä korjata se aukko Wink
onko muuten etulattiat kuivat Rolling Eyes
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olekko ottanu hattuhyllyn pahvit pois ja onko siellä kosteutta/vettä
onkos etu lattioilla isommalti vettä, että tulisko konehuoneen puolelta, sulakerasian alta, akkutelineen alta taikka lämmityslaitteen läpi, siellä on lämmityslaitteen imuilman aukon vieressä kumi venttiili joka päästää veden poisto putkeen jos läppä jäässä vedet menee lämppärin imureijästä lämppärin sisälle ja sieltä jalkatilaan
tämä ei ole varmaa, mutta mahollista
onkos etu lattioilla isommalti vettä, että tulisko konehuoneen puolelta, sulakerasian alta, akkutelineen alta taikka lämmityslaitteen läpi, siellä on lämmityslaitteen imuilman aukon vieressä kumi venttiili joka päästää veden poisto putkeen jos läppä jäässä vedet menee lämppärin imureijästä lämppärin sisälle ja sieltä jalkatilaan
tämä ei ole varmaa, mutta mahollista
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Tarkistitko jo sen yj-releen?
Mulla on jotain kosketushäikkää sillä suunnalla ja tyhjäkäynnin korotus ei toimi välillä. Samalla tippuu kiekkamittari pois pelistä ja ilmastointi.
Pikku tönäisy releeseen ja kaikki palautuu takaisin.
Mulla on jotain kosketushäikkää sillä suunnalla ja tyhjäkäynnin korotus ei toimi välillä. Samalla tippuu kiekkamittari pois pelistä ja ilmastointi.
Pikku tönäisy releeseen ja kaikki palautuu takaisin.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi
Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mullakin on uusi rele, mutta ei johtunut siitä.
Vika on ilmeisesti johdotuksissa jotka tulee siihen yj-releen "telineeseen"
Eli siihen jossa on joku muukin ohjainlaite.
(taitaa olla ilmastointi ja kickdown)
Vika on ilmeisesti johdotuksissa jotka tulee siihen yj-releen "telineeseen"
Eli siihen jossa on joku muukin ohjainlaite.
(taitaa olla ilmastointi ja kickdown)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no hitto, eikös tuossa akussa ole vielä takuu saattaapi hyvinki olla että akun vaiholla korjaantuu ja toivottavasti laturi antaa sen 14,5vsimoks kirjoitti:Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi
Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
Jep. Vaan ompa akkujen hinnat kallistunu Olikos se 100ah vakiona näissä vai käykö 6koneiseen esim 70ah?touhottaja kirjoitti:no hitto, eikös tuossa akussa ole vielä takuu saattaapi hyvinki olla että akun vaiholla korjaantuu ja toivottavasti laturi antaa sen 14,5vsimoks kirjoitti:Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi
Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
Joku exide tai bosch varmaan kuitenki.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55