Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kumipää kirjoitti:Käyhän Teslaa koittaan torinrannassa, perjantaina kävin model x:n tyyypittään, oli aika maukas peli. Rahamiehenä ostat semmosen ja minä sitte edukkaasti ostan sulta ooppelin pois :lol:
Kyllä minä suunnittelin että oisin tuon äxän käynyt ajamassa mutta ei sitten mennyt aikataulut oikein passelisti että oisin päässyt. Oishan tuo ens viikko aikaa mutta vähän kiirusta näyttää eikä kyllä äxä oo senkään vertaa vaihtoehto ku ässä. Mikähän S-malli siellä on ajettavana? P90D tai P100D ois kiva kokeilla. Onkohan niissä vielä Mersun viikset yms namikat niin kuin P85+:ssa oli ainakin?

Jos ois varaa ostaa Tesla niin taitais Obelixi jäädä taloon jos vaan ois niin paljon varaa. On tuo niin hyvä kapistus. Eilen osti taas yks kaveri samanlaisen. Leviää kuin kulovalkea sitä mukaa kun porukka käy koeajamassa :lol: Emmä tiiä onko tuo oikeesti niin hyvä mutta hyvä se on ja sähkömoottorilla on aivan mahtava ajaa. Vielä kun olis takavetoinen vaihtoehto olemassa tämmöselle tavallisen kukkaron omaavalle :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

XUX63 kirjoitti:Leviää kuin rutto sitä mukaa kun porukka käy koeajamassa :lol:
Korjasin tuon kirotsvreen. :ope:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

P100d oli ainakin toinen x millä ajoin, ässää ei näkynyt.
Joo mersun vaihevipu.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tulipahan pari tuntia luettua tätä tarinaa. tuolla mersuforumin puolella vähän toimintamatkoja kyselinkin. Tosin silloin luulin tätä himmeliä täyssähköautoksi.

Itse pääsisin tuollaisella hyvin sähköllä kokomatkan, kun 2x 8.5 km tulee päivässä. Tosin taitaisi olla polttomoottori käynnissä kokoajan pakkasilla, kun ei kerkeä lämpenemään, joten se siitä 8)

ML:llä ajelin tuota matkaa viimeksi ja 30 päivää, 527 km kulutus 12.02l/100km tankista laskettuna ja 87€. Eli säästö on melko pieni vaikka ajelisi sähköllä, kun kymäkäynnistyksiä on se 60 kpl tuossa.

No kohta se tuokin matkan ajeleminen loppuu muutenkin.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

noroljan kirjoitti:Tosin taitaisi olla polttomoottori käynnissä kokoajan pakkasilla, kun ei kerkeä lämpenemään, joten se siitä 8)
Tai sitten ei :wink:
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

En tiedä mikä hitto tässä autossa rupesi kiinnostaa niin vietävästi, kyseessä kuitenkin Opeli :D

No hintahan se on mikä kiinnostaa ja halvat verot. Näyttää olevan takuu akulla/jollain muilla sähköosilla 8 vuotta tai 160 tkm ja tuon jälkeen hinta onkin saksassa siinä 10 k€ luokkaa ja jopa alle. Tuollaisen 2012 vuotisen autovero on alle 1000e. Tosin tuo verotaulukko on ihan sekava, siellä on kahta mallia merkitty, vaikka tuota ei liene olevan kuin yhtenä versiona:

1.4 4D HB AUT 63KW
1.4 5D HB AUT 111KW
(Autostahan löytyy molemman tehoiset moottorit, mutta että ne pitää verottaa milloin minkäkin mukaan ja vielä 4 tai 5 ovisena.)

Mitenkäs tuolla tarkenee pikkupakkasilla, jos huijaa anturia eikä käytä polttomoottoria lämmitykseen? Kirjottelit että kaukosäätimellä voi laittaa lämmityksen päälle. Miten käytännössä jos auto on roikassa, niin lämpenee verkkovirralla, eikä käytä auton akkuja (tai lataa ainakin akut täyteen samalla) kö?

Täällä eteläsuomessa tietysti on talvi vähän erilainen, kun tainnut tänä syksynä olla 3 kertaa pakkasta yli 4 astetta. nyt just on -4.4 mittarissa, mutta edellinen olikin kuun alussa, kun yhden päivän oli -10 :?

Toi auto voisi olla hyvä ässän tilalle, kun sillä ajetaan 2 x 46 km päivässä (arkisin) ja molemmissa päissä omaan piikkiin voi ladata autoa. Ehkä pakkasilla ei ihan sähköllä pääse, mutta kesällä pitäisi ilmeisesti päästä ainakin. Ässässä ajoneuvovero lähentelee jo 1000e/vuodessa, eikä varmaan ole ainakaan laskemassa.

Vähän joutuisi tietty opettelemaan opelin tekniikkaa, kun pitäisi pyrkiä siihen ettei ulkopuoliselle tätäkään veisi vaan kaikki pitää tehdä itse. Jos takuu on päättynyt, niin ei ole estettäkään senkään puoleen itse harrastella.

Jos toi opeli hajoaa/lahoaa alta noi sähkörojuthan voisi harrastaa johonkin vanhaan mersuun.

E: Niin missäs ajassa tuo latautuu täyteen "tyhjästä" noilla saatavilla olevilla kaapeleilla?. Joku 8a rajoituskaapeli tuntuu onnettomalta, kun 16a rasiat tai vaikka voimavirtaa olisi tarjolla.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

noroljan kirjoitti:En tiedä mikä hitto tässä autossa rupesi kiinnostaa niin vietävästi, kyseessä kuitenkin Opeli :D
Jos tuntuu ylitsepääsemättömälle niin voi ajatella että auto on GM ja valmistettu Detroitissa samalla tehtaalla kuin konsernin premium-merkit/mallit kuten Cadillac ELR, Buick Lucerne, Cadillac DTS, Buick LaCrosse, Cadillac CT6 jne. :lol:
noroljan kirjoitti:Mitenkäs tuolla tarkenee pikkupakkasilla, jos huijaa anturia eikä käytä polttomoottoria lämmitykseen? Kirjottelit että kaukosäätimellä voi laittaa lämmityksen päälle. Miten käytännössä jos auto on roikassa, niin lämpenee verkkovirralla, eikä käytä auton akkuja (tai lataa ainakin akut täyteen samalla) kö?
Hyvin tarkenee pikkupakkasilla eikä tartte käyttää kuin jotain 50% maksimista. Mutta silloin jos on pakkasta reilusti (-28°C) pitää kyllä käyttää akustoa rankasti = range lyhenee. Jos lämmittää 100% teholla sähköllä niin neljällä kilovatilla akku on alle 2,5 tunnissa tyhjä vaikkei ajais lainkaan. No, hypoteettinen ajatus mutta kuitenkin :lol: Ei käytä akustoa lämmitykseen etäkäytöllä jos auto on roikassa. Jotkut on rakentaneet kakeen gsm-ohjauksen jos ei tuommoinen silmän kantama riitä.
noroljan kirjoitti:E: Niin missäs ajassa tuo latautuu täyteen "tyhjästä" noilla saatavilla olevilla kaapeleilla?. Joku 8a rajoituskaapeli tuntuu onnettomalta, kun 16a rasiat tai vaikka voimavirtaa olisi tarjolla.
Akustohan on 16kWh mutta siitä on käytössä 2012 mallissa 9,7kWh ja uudemmissa 10,4kWh. 16A laturi lataa todellisuudessa jotain +/-14A?, olisko 14,5A, jolloin tyhjästä täyteen menee vajaat kolme tuntia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kiitti vastauksista. Voishan tuollaisen leluksi ostaa. 10k€ voisi maksaa, mutta ihan sillä ei sitä saa suomeen ja kilpiin. joku 12k€ voisin max maksaa ja sillä se voisi onnistua pienellä kikkailulla :) Katotaan jos vastaan tulee jostain edullisesti, itse saksasta haku ei nyt tässä tapauksessa houkuttele.

Voisi tietty kysyä noilta nettiauton halvimpien amperan myyjiltä (yksityisiltä) josko myisi 12k€ käteisellä, mutta epäilen. Siellä on pari reilulla 15k€ pyynnillä, molemmat vaan on niin kaukana ettei huvikseen jaksa lähteä katsomaan.

Olikos tämä linkki tässä ketjussa esitteeseen, tuo selvitti jonkun verran asiaa:
https://www.opel.fi/bypass/download/fi/ ... ng-FIN.pdf
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mikäs on Suksi maksimi Range pelkällä akulla mitä olet itse saanut ajettua, ja mikä on luvattu?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sergey kirjoitti:mikäs on Suksi maksimi Range pelkällä akulla mitä olet itse saanut ajettua, ja mikä on luvattu?
81km on ollut maksimi. Silloin pitää olla kelit kohdillaan kun jäähdytys/lämmitys ovat suurimpia syöppöjä. Luvattu ei ihan nuin paljoa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pitäis lähtee tänään illalla tai huomenna aamusta hakemaan poikanen maakunnista. :kuski:
Dinoa on enään pikkusen yli 3 litraa tankissa joten pitänee käydä eka kerran tälle vuotta lorottamassa muillakin letkuilla....
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eipä taaskaan paljoo uutta :roll: Pitäis imurointi ja kesäpesu tehdä sisustalle. Ihmeen paljon tulee pölyä raikkarin läpi? Ei varmaan tehokkaimmasta päästä :roll:

Alustan vois käyttää nosturilla. Etupään koiranluut pitäis ainakin vaihtaa metallisiin ja ainakin tuntuu että takaakin joku napse kuuluu kun mukulakivetystä ajaa. Jotkut väittää että olen vainoharhainen mutta kyllä, jotain sieltä kuuluu! Vaihteitten vaihdon yhteydessä ei kolahtele mutta siihen voi olla syynsä :lol:

Pääsiäisen alla tankkasin dinoa. Pahoin pelkään että Jussin kieppeillä pitää taas :roll: :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juhannuksen alla tankkasin niin kuin etukäteen arvelinkin :roll:

Eilen käytin leimalla. Inssi ei löytänyt väljää alustasta mutta kyllä siellä jotain on. Pitää varmaan käyttää PointS:llä jos siellä on Ari vielä töissä. Pitäis löytyä jos ei tosiaan ole pään sisällä tuo :roll: No kuitenkin ilman huomautuksia "leima lappuun" :P

16Amp laturi on alkanut oikuttelemaan eli olen nyt käyttänyt auton omaan 6/10Amp laturia. Pitää irroitella tuo kuustoistanen ja vielä sähkärille katsottavaksi. Ihan peruskomponenteista tuo on tehty eli jos DOTSeja pitää vaihtaa niin ne löytyy Onnisen hyllystä.

Jossain lehdessä oli artikkeli että sähkömoottorilla syö renkaita huomaamatta ja kävin mittomassa Ampusta. Edestä oli syönyt muutaman millin enemmän eli pitää varmaan ensihoitona vaihtaa edestä taakse ja varmaan samalla takaa eteen :roll: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko ollut tarvetta käydä tankilla? Kiertonet.fi sivustolla oli vasta myynnissä Prius, jossa oli lisätty mittaustekniikkaa??? Laboratorio pyörien päällä.

Tainnut olla aika huoleton auto tämä Ampera? 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Onko ollut tarvetta käydä tankilla?
Piti käydä tässä kuussa ja luultavasti ens kuussa taas. Pääsis vähemmällä jos olis kunnon pikalataus.
Pappi kirjoitti:Tainnut olla aika huoleton auto tämä Ampera? 8)
Ihmeen huoleton totta tosiaan. Kyllähän tässä ois kiva kerjätä verta nenästä vaikka Hyundai Kona EV:n muodossa :lol: Ekat tuli viime viikolla maahan ja ovat nyt Hangossa maahantulohuollossa. Akkutakuu on kahdeksan vuotta tai 200 000 kilometriä. Amperassa takuu kattaa seinästä alkaen koko sähkölinjaston eli sikäli paree mutta toisaalta on Hyundain normitakuu 7 vuotta. Kuka sitä silti uudella autolla :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

XUX63 kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Onko ollut tarvetta käydä tankilla?
Piti käydä tässä kuussa ja luultavasti ens kuussa taas. Pääsis vähemmällä jos olis kunnon pikalataus.
Pappi kirjoitti:Tainnut olla aika huoleton auto tämä Ampera? 8)
Ihmeen huoleton totta tosiaan. Kyllähän tässä ois kiva kerjätä verta nenästä vaikka Hyundai Kona EV:n muodossa :lol: Ekat tuli viime viikolla maahan ja ovat nyt Hangossa maahantulohuollossa. Akkutakuu on kahdeksan vuotta tai 200 000 kilometriä. Amperassa takuu kattaa seinästä alkaen koko sähkölinjaston eli sikäli paree mutta toisaalta on Hyundain normitakuu 7 vuotta. Kuka sitä silti uudella autolla :roll:
Tästä kiinnostaa, miten sähkölasku kotona on muuttunut tällaisen pirunkeksinnön myötä?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Samaa olen miettinyt.
Siis paljonko maksaa sähköllä 100km ajo? Voi olla jo porinaa aiheesta mutta ei ole sattunut silmiin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Allekirjoitusta kun klikkaa niin näyttäisi olevan pikkusen päälle 2€ 100km kustannus sähkön osalta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Pappi kirjoitti:Allekirjoitusta kun klikkaa niin näyttäisi olevan pikkusen päälle 2€ 100km kustannus sähkön osalta.
Jokamiehen matematiikkaa käyttäen yhdistetty polttoaineen ja sähkön kulutus näyttäisi rahallisesti vastaavan n. 4litraa/100km polttoainekulutuksen tasoa.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Onko tuossa kulussa siirto mukana - kun ei tyhmä ymmärrä?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Dieseliksi muutettuna 4,23 litraa sadalle, verossa säästyy jotain 250-600€ / vuosi lisäksi.
Jos ajaa 40tkm vuodessa säästyy 1800-2400 euroa / vuosi / vero + polttoaine.

(korjatkaa ihmeessä jos meni pieleen)
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Njaa - nihilisti tankkaa Venäjällä 65senttiä litra... Bentsaa tai kiisselii... Vielä tulee miun kilsoilla halvemmaksi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dealer kirjoitti:Dieseliksi muutettuna 4,23 litraa sadalle, verossa säästyy jotain 250-600€ / vuosi lisäksi.
Jos ajaa 40tkm vuodessa säästyy 1800-2400 euroa / vuosi / vero + polttoaine.

(korjatkaa ihmeessä jos meni pieleen)
Meikäläisen ajomäärilä taitais mennä maksun puolele, tullee mulla senverran vähä nuita kilometriä
No Merc at the moment
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

TimoV kirjoitti:Onko tuossa kulussa siirto mukana - kun ei tyhmä ymmärrä?
On mukana ja verokin vielä kiitos dealerin vinkin jossain ketjun alkupäässä ;)
dealer kirjoitti:Dieseliksi muutettuna 4,23 litraa sadalle
Nuihan se :) Ehkä Pohjoismaisen sähkön tuntihintaa seuraten säästäisi mutta vähän laiskuus vaivannut tuon suhteen.
TimoV kirjoitti:Njaa - nihilisti tankkaa Venäjällä 65senttiä litra... Bentsaa tai kiisselii... Vielä tulee miun kilsoilla halvemmaksi.
Ois tuossa rajan tuntumassa Kostamukseen mennessä mutta vähän vajaa kolmesataa on tankille on matkana vähän pitkähkö, muuten kyllä houkuttelis ja taitais olla iso diisselimosa pellin alla 8)
pp d kirjoitti:Meikäläisen ajomäärilä taitais mennä maksun puolele, tullee mulla senverran vähä nuita kilometriä
Taitais käydä just toistenpäin :roll: :lol: Pelkkää pätkäajoa ajaen alle 50km päiväajoin ei saa litraa menemään satkulle eli tankkia ei kannata edes täyteen laittaa ettei tavara happane. Nyt on tärpätillä ladattu matka-ajoa 170km ja vähän lämmitykseen käytetty niin 0,8L/100km on nyt tripissä kulutuksena. Pikkuruokaiset diisselipakut on tietenkin erittäin miellyttävä vaihtoehto nuukapihille. Niillähän päästelee evukkaasti!
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

50 km päivässä :shock:
Kuka hiipatti sitä nuin paljo aijaa, hyä jos kuukauessa tullee nuin paljo :roll:
No Merc at the moment
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

pp d kirjoitti:50 km päivässä :shock:
Kuka hiipatti sitä nuin paljo aijaa, hyä jos kuukauessa tullee nuin paljo :roll:
:lol: :lol: :lol: Verojen määrä on siis aika suuri kokonaiskustannuksista :wink: Toisaalta nuilla kilsoilla taitaa olla aivan sama vaikka ajais 426 Hemillä niin kokonaiskulut ei kasva kuitenkaan diisseliässää isommaksi 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

pp d kirjoitti:50 km päivässä :shock:
Kuka hiipatti sitä nuin paljo aijaa, hyä jos kuukauessa tullee nuin paljo :roll:
Vuosi ja neljä kuukautta: tuohon kilsahirviöön tuli 67tkm... aika paljon. Ja kilsahirviö kakkoseen sanalla aikaa (nyt jo myytyyn 03 e220cdi) vajaaseen 9 kuukauteen 40tkm. Oli vaimon kanssa pitkähköt työmatkat. Kannatti käydä tossa rajan takana tankilla 60 kilsaa suuntaansa työmatkojen lisäksi. Kaksi - kolme kertaa viikkoon 2,5-4h töiden päälle. Siinä sitten vielä opetat opetusluvalla juniooria samaan aikaan ja hoidat 4 ja 5-v junnuja. Voin kertoa, että välillä oli vähän :bondage: -olo. :hang:

Nyt vaimolla työmatka 10 km ja mulla 0 - suuntaansa. Mistähän sitä töitä taas?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9913463

Tämmönen 212 vähän kiinnostelis mutta eipä tuo mikää ladattava sähköauto ollukkaan.
Kulutuskin vain pari desiä normaalimallia vähemmän. :lol:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onhan siinä myöskin 651 moottori
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

XUX63 kirjoitti:
pp d kirjoitti:50 km päivässä :shock:
Kuka hiipatti sitä nuin paljo aijaa, hyä jos kuukauessa tullee nuin paljo :roll:
:lol: :lol: :lol: Verojen määrä on siis aika suuri kokonaiskustannuksista :wink: Toisaalta nuilla kilsoilla taitaa olla aivan sama vaikka ajais 426 Hemillä niin kokonaiskulut ei kasva kuitenkaan diisseliässää isommaksi 8)
Näin.
Tuossa on monesti appiukon kans poristu että meän ajoila sama vaikka konjakkia laittas tankhiin.

Mie ko tuossa viimitalvena vaihoin tiisselistä penssaan niin laskin että n 800 € vuessa säästyy vaikkei aja yhtään. Ja jos ajelee niin säästyy vielä enemmän ko kulutus on kohta puolet entisestä.

Halpaa :lol: :lol:
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”