Jarruputket
Jarruputket
W204:n jarruputkista ei näytäkään vielä paljon keskustelua olevan. Monenkin mersun takapään putkisto kulkee vasemman lokasuojan ja pyörän välistä korin alle ja edelleen eteen, jolloin ongelmaksi muodostuu vasemman takapyörän tuottama töhnä korin ja muovikrämmäleiden välissä takapyörän etupuolella. Lopputuloksena ovat ruostuneet ja vuotavat putket.
Näin on nyt sitten -09 mallisen S204:nkin kanssa.
Kysymys kuuluukin mistä olette muut mahdollisesti putkia hommailleet? Motonetit sun muut alan liikkeet eivät näitä näytä tuntevan. Vai oletteko päätyneet tekemään metritavarasta?
Näin on nyt sitten -09 mallisen S204:nkin kanssa.
Kysymys kuuluukin mistä olette muut mahdollisesti putkia hommailleet? Motonetit sun muut alan liikkeet eivät näitä näytä tuntevan. Vai oletteko päätyneet tekemään metritavarasta?
Kielletty tai ei, niin olisikohan koko putken vaihtaminen samalla vaivalla tehty.Mikko K kirjoitti:Eikös Trafi taas kieltänyt jatkojen teot tään vuoden alusta.
Mielestäni Trafin sivuille on lisätty tieto asiasta.
Kuskin puoleinen putki näyttää EPC:n mukaan olevan 309cm pitkä ja toinen 429cm.
EPC näyttää laipaksi tyypin F. Motonetin sivuilla se näyttäisi olevan UNC-kierteellä, joten eipä taida täsmätä tuo tieto näiden firmojen välillä.
Eli olisiko oikeanlainen putki nyt liittimiltään tämä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/232064/J ... -310cm-A-A
Vai onko siinä erilaiset liittimet?
Kielsi tai ei, tarviiko sitä trafille mainostaa? Onhan siellä liitoksia jo alunperinkin aivan samalla systeemillä. Pätkät letkua ennen satulaa ja tehostimen tms. päässä.
Tuolla systeemillä huolella tehden aivan asiallinen systeemi!
Tuolla systeemillä huolella tehden aivan asiallinen systeemi!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vanhojen autojen räplääminen on toki iloinen asia. Tässä tapauksessa vieläpä halpaa huvia, kun jarruputki maksaa vain muutama hassun kympin. Sinä sait iloa elämääsi peräti maksutta.Sakari kirjoitti:Hahaha näistä saa aina hyvät naurut. Tosiasia on kuitenkin se ettei jatkos OIKEIN tehtynä ole yhtään sen huonompi kuin putki ilman jatkoksia. Trafit tms kieltävät ne korkeintaan siitä syystä että jotkut kyläsepät eivät niitä osaa tehdä, ja sitäpaitsi! Jos niitä ei osaa tehdä niin ei se ole silloin tippaakaan turvallisempi vetää alusta loppuunkaan uutta putkea, sillä onhan sielläkin liitokset päissä ja nekin täytyy itse tehdä. Piste.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Yleensä jos otetaan tankki irti ja aletaan putkia laittamaan, menee myös polttoaineputket uusiksi tankin päältä ja jos ne laitetaan kokonaisena niin sitten onkin pykälää isoja hommia. Asiakas sen onneksi päättää kuinka syvältä haluaa lompsaa kaivella.tilator kirjoitti:JustSakari kirjoitti:Parin tonnin remontti
Näytää jossain kohtaa rupeavan vuotamaan. Omassa, W204 -08 farkussa vuoto oli kuskin oven alla. Tunkin reijästä pääsee kurat sisälle ja muodostaa möntin jarruputkien ympärille, niin eihän se voi muuta kuin ruostua puhki.
Keskustelusta napparin nuo putkien pituudet ja lähdin Motonetiin ostoksille. Järjestelmä ei tuntenut millä päällä nuo pitäisi olla, näytti että käy muihin MB:n malleihin. Oli mukana nuo mitat ja tuo osanumero, joten sain tuon 310 cm pituisen putken ja 5m irtoputkea ja päät toiseen putkeen. Ja tietysti työkaluja.
Sitten vain auton alle töihin. Pääsin niin pitkälle että rupesin vetämään kuskin puoleista putkea paikalleen. Kun sain putken pujoteltua eteen, niin totesin että eihän tuo 310 com voi mitenkään riittii kun toinen pää oli takapyörän etupuolella enkä ollut vielä edes kierrättänyt putkea etulokasuojan sisällä.
Tietysti piti lähteä hakemaan lisää putkea. Kun sain homman tehtyä piti oikein mitata paljonko nuo putket mitkä farkussa oli. Vasen on noin 465 cm ja oikea noin 540 cm. Jälkikäteen on helppo sanoa, että jos akseliväli on 276 cm, niin 34 cm ei voi mitenkään rittää lokasuojien kiertämiseen.
Keskustelusta napparin nuo putkien pituudet ja lähdin Motonetiin ostoksille. Järjestelmä ei tuntenut millä päällä nuo pitäisi olla, näytti että käy muihin MB:n malleihin. Oli mukana nuo mitat ja tuo osanumero, joten sain tuon 310 cm pituisen putken ja 5m irtoputkea ja päät toiseen putkeen. Ja tietysti työkaluja.
Sitten vain auton alle töihin. Pääsin niin pitkälle että rupesin vetämään kuskin puoleista putkea paikalleen. Kun sain putken pujoteltua eteen, niin totesin että eihän tuo 310 com voi mitenkään riittii kun toinen pää oli takapyörän etupuolella enkä ollut vielä edes kierrättänyt putkea etulokasuojan sisällä.
Tietysti piti lähteä hakemaan lisää putkea. Kun sain homman tehtyä piti oikein mitata paljonko nuo putket mitkä farkussa oli. Vasen on noin 465 cm ja oikea noin 540 cm. Jälkikäteen on helppo sanoa, että jos akseliväli on 276 cm, niin 34 cm ei voi mitenkään rittää lokasuojien kiertämiseen.
Sama havainto tuli tehtyä kantapään kautta täälläkin.PV-MN kirjoitti:eihän tuo 310 com voi mitenkään riittii
WISin mukaan putkessa on jatkos etulokasuojan takaosassa, mutta elävässä elämässä sitä ei sitten ollutkaan.
Mitä ruostumiseen tulee, niin sitä edistävät muoviset kiinnikkeet, joilla putki on korissa kiinni. Vaimon ropposessa ensimmäinen vuoto tuli takapyörän etupuolelle, johon takapyörä oli päässyt vuosien kuluessa keräämään hiekkaa muovisen helman päälle korin alapuolelle juuri siihen, mistä putket kulkevat. Seuraava vuoto tuli sitten juurikin yhden kiinnikkeen alle.
Näin on täälläkin ja noita alle 10 vuotta vanhoja lahonneita putkia katsellessa tuli mietittyä, miten asia lienee alle vuoen vanhassa ropposessa. Eli onko rakenne sama.PV-MN kirjoitti:Pohjan alla oli lähtenyt happanemaan kaikkien kiinikkeiden kohdalta, vaikka likaa ei ollut merkittävästi. Myös oikean puoleinen oli myös aika huonossa hapessa siinä takakelkan ylityksen kohdalla. Yllättävästi sisälokareiden sisällä putket oli kuin uutta.
Mikäli on, pitänee ostaa spraypurkki alustamassaa ja haudata putket kiinnikkeiden kohdalta siihen.