Jarruputket

Vastaa Viestiin
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Jarruputket

Viesti Kirjoittaja tilator »

W204:n jarruputkista ei näytäkään vielä paljon keskustelua olevan. Monenkin mersun takapään putkisto kulkee vasemman lokasuojan ja pyörän välistä korin alle ja edelleen eteen, jolloin ongelmaksi muodostuu vasemman takapyörän tuottama töhnä korin ja muovikrämmäleiden välissä takapyörän etupuolella. Lopputuloksena ovat ruostuneet ja vuotavat putket.

Näin on nyt sitten -09 mallisen S204:nkin kanssa.

Kysymys kuuluukin mistä olette muut mahdollisesti putkia hommailleet? Motonetit sun muut alan liikkeet eivät näitä näytä tuntevan. Vai oletteko päätyneet tekemään metritavarasta?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Sakari kirjoitti:Jollet jaksa eteen saakka tehdä niin ihan veholtakin saa jatkopaloja sekä nippoja
Jatkopaloja? Tarkoitatko, että laittaisi putken poikki ja tekisi siihen jatkoksen vaihtaen vain osan putkesta?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eikös Trafi taas kieltänyt jatkojen teot tään vuoden alusta.
Mielestäni Trafin sivuille on lisätty tieto asiasta.
Datsun Bluebird
Mb Vito
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Mikko K kirjoitti:Eikös Trafi taas kieltänyt jatkojen teot tään vuoden alusta.
Mielestäni Trafin sivuille on lisätty tieto asiasta.
Kielletty tai ei, niin olisikohan koko putken vaihtaminen samalla vaivalla tehty.

Kuskin puoleinen putki näyttää EPC:n mukaan olevan 309cm pitkä ja toinen 429cm.

EPC näyttää laipaksi tyypin F. Motonetin sivuilla se näyttäisi olevan UNC-kierteellä, joten eipä taida täsmätä tuo tieto näiden firmojen välillä.

Eli olisiko oikeanlainen putki nyt liittimiltään tämä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/232064/J ... -310cm-A-A

Vai onko siinä erilaiset liittimet?
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Kielsi tai ei, tarviiko sitä trafille mainostaa? Onhan siellä liitoksia jo alunperinkin aivan samalla systeemillä. Pätkät letkua ennen satulaa ja tehostimen tms. päässä.
Tuolla systeemillä huolella tehden aivan asiallinen systeemi!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Sakari kirjoitti:Hahaha :D näistä saa aina hyvät naurut. Tosiasia on kuitenkin se ettei jatkos OIKEIN tehtynä ole yhtään sen huonompi kuin putki ilman jatkoksia. Trafit tms kieltävät ne korkeintaan siitä syystä että jotkut kyläsepät eivät niitä osaa tehdä, ja sitäpaitsi! Jos niitä ei osaa tehdä niin ei se ole silloin tippaakaan turvallisempi vetää alusta loppuunkaan uutta putkea, sillä onhan sielläkin liitokset päissä ja nekin täytyy itse tehdä. Piste.
Vanhojen autojen räplääminen on toki iloinen asia. Tässä tapauksessa vieläpä halpaa huvia, kun jarruputki maksaa vain muutama hassun kympin. Sinä sait iloa elämääsi peräti maksutta.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Sakari kirjoitti:Parin tonnin remontti
Just :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tilator kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Parin tonnin remontti
Just :D
Yleensä jos otetaan tankki irti ja aletaan putkia laittamaan, menee myös polttoaineputket uusiksi tankin päältä ja jos ne laitetaan kokonaisena niin sitten onkin pykälää isoja hommia. Asiakas sen onneksi päättää kuinka syvältä haluaa lompsaa kaivella.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Sakari kirjoitti:Turha näistä nyt on kinata sen ihmeemmin.
Niin onkin. Keskustelu kun on mennyt alkuperäisen aiheen ulkopuolellekin jo ajat sitten.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Näytää jossain kohtaa rupeavan vuotamaan. Omassa, W204 -08 farkussa vuoto oli kuskin oven alla. Tunkin reijästä pääsee kurat sisälle ja muodostaa möntin jarruputkien ympärille, niin eihän se voi muuta kuin ruostua puhki.

Keskustelusta napparin nuo putkien pituudet ja lähdin Motonetiin ostoksille. Järjestelmä ei tuntenut millä päällä nuo pitäisi olla, näytti että käy muihin MB:n malleihin. Oli mukana nuo mitat ja tuo osanumero, joten sain tuon 310 cm pituisen putken ja 5m irtoputkea ja päät toiseen putkeen. Ja tietysti työkaluja.

Sitten vain auton alle töihin. Pääsin niin pitkälle että rupesin vetämään kuskin puoleista putkea paikalleen. Kun sain putken pujoteltua eteen, niin totesin että eihän tuo 310 com voi mitenkään riittii kun toinen pää oli takapyörän etupuolella enkä ollut vielä edes kierrättänyt putkea etulokasuojan sisällä.

Tietysti piti lähteä hakemaan lisää putkea. Kun sain homman tehtyä piti oikein mitata paljonko nuo putket mitkä farkussa oli. Vasen on noin 465 cm ja oikea noin 540 cm. Jälkikäteen on helppo sanoa, että jos akseliväli on 276 cm, niin 34 cm ei voi mitenkään rittää lokasuojien kiertämiseen.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

PV-MN kirjoitti:eihän tuo 310 com voi mitenkään riittii
Sama havainto tuli tehtyä kantapään kautta täälläkin.

WISin mukaan putkessa on jatkos etulokasuojan takaosassa, mutta elävässä elämässä sitä ei sitten ollutkaan.

Mitä ruostumiseen tulee, niin sitä edistävät muoviset kiinnikkeet, joilla putki on korissa kiinni. Vaimon ropposessa ensimmäinen vuoto tuli takapyörän etupuolelle, johon takapyörä oli päässyt vuosien kuluessa keräämään hiekkaa muovisen helman päälle korin alapuolelle juuri siihen, mistä putket kulkevat. Seuraava vuoto tuli sitten juurikin yhden kiinnikkeen alle.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Pohjan alla oli lähtenyt happanemaan kaikkien kiinikkeiden kohdalta, vaikka likaa ei ollut merkittävästi. Myös oikean puoleinen oli myös aika huonossa hapessa siinä takakelkan ylityksen kohdalla. Yllättävästi sisälokareiden sisällä putket oli kuin uutta.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

PV-MN kirjoitti:Pohjan alla oli lähtenyt happanemaan kaikkien kiinikkeiden kohdalta, vaikka likaa ei ollut merkittävästi. Myös oikean puoleinen oli myös aika huonossa hapessa siinä takakelkan ylityksen kohdalla. Yllättävästi sisälokareiden sisällä putket oli kuin uutta.
Näin on täälläkin ja noita alle 10 vuotta vanhoja lahonneita putkia katsellessa tuli mietittyä, miten asia lienee alle vuoen vanhassa ropposessa. Eli onko rakenne sama.

Mikäli on, pitänee ostaa spraypurkki alustamassaa ja haudata putket kiinnikkeiden kohdalta siihen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 jarrut”