HIKOILUTAA!!! W903 316cdi -06 ilmastointi ei jäähdytä
HIKOILUTAA!!! W903 316cdi -06 ilmastointi ei jäähdytä
Käytin Sprintterin perjantaina ilmastoinnin täyttöhuollossa, kun ei vehje pukannut kylmää lain. Yllätysyllätys, ainemäärissä ei ollut vajausta, eli järjestelmä ei vuoda. Vaan kompura ei lähde pyörimään lainkaan. Kaikki löytämäni ilmastointiin liittyvät sulakkeet (rattitolppa ja kuskin penkin alunen) ovat ehjiä.
Onko näissä ollut yleisesti tämänkaltaisia ongelmia?
Onko näissä ollut yleisesti tämänkaltaisia ongelmia?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Stari ei näköjään tiedä tuossa vehkeessä ilmastoinnin komponenteista yhtään mitään.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Eipä tullut eilen mieleen muuta kuin ajaa pikatesti läpi. Ja siinä ei näkynyt mitään modulia, joka viittais ilmastointiin. Täytyy huomenna koittaa etsiä tarkemmin.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Usein jos ei mittän löydy virtaa ei tuleMake_1 kirjoitti:Eipä tullut eilen mieleen muuta kuin ajaa pikatesti läpi. Ja siinä ei näkynyt mitään modulia, joka viittais ilmastointiin. Täytyy huomenna koittaa etsiä tarkemmin.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No olihan se siellä, kun avasi silmänsä. Ei olemssa olevia, eikä tallennettuja vikakoodeja.
https://onedrive.live.com/?cid=2AFD570C ... 85&o=OneUp
Jostain syystä kylmäaineen paine näyttää nollaa baaria, ja kun nyppäsee anturista piuhan irti, näyttää se 28,5bar. Eli ymmärtääkseni on joko yli, tai ali tuon kompuran käyntiehdoksi määritetyn painearvoalueen. Ja kompuraa ei siis saanut nasahtamaan päälle käsiohjauksella.
Eihän tuon paineen nollaa pitäisi näyttää, kun järjestelmässä on täysi määrä ainetta sisällä? Itellä ei ole anturin elämästä aiempaa kokemusta.
https://onedrive.live.com/?cid=2AFD570C ... 85&o=OneUp
Jostain syystä kylmäaineen paine näyttää nollaa baaria, ja kun nyppäsee anturista piuhan irti, näyttää se 28,5bar. Eli ymmärtääkseni on joko yli, tai ali tuon kompuran käyntiehdoksi määritetyn painearvoalueen. Ja kompuraa ei siis saanut nasahtamaan päälle käsiohjauksella.
Eihän tuon paineen nollaa pitäisi näyttää, kun järjestelmässä on täysi määrä ainetta sisällä? Itellä ei ole anturin elämästä aiempaa kokemusta.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Näin määkin vähän aavistelen. Tiistaina Thermo-Tek Nastolassa vahvistaa epäilyt.dealer kirjoitti:Paineentunnistin näillä tiedoilla rikki
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
En tiedä millä ilveellä varikolla saatiin lukemia, että ainetta olisi järjestelmässä, Kun Termotekissä typpitestissä kaik tuli mäjelle samontein lauhduttimen päästä. Nyt on kiinni uusi lauhdutin ja uusi kuivain. Kylmää pukkaa nyt komeasti.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Totatota, ennen typpitestiä järjestelmästä otetaan sisällä oleva kylmäaine pois ja vetäistään tyhjiö. Sen kyllä huomaa tuleeko sieltä kylmäainetta vai ei ja paljonko. Toinen asia on se että typpeä voi pistää korkeammallakin paineella kuin mitä järjestelmässä on ollut varsinkin jos se on ollut huomattavasti vajaa. Näin ollen systeemi on voinut vuotaa vain vähän ja osa tai kaikki kylmäaineet harakoille ilman että vuoto ollut suuri. Sitten typellä testatessa paine rikkonut mahdollisesti jo vuotaneesta kohdasta lisää ja vuotanut kuin seula. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Paitsi se että ei ole huomattu siellä ensimmäisessä paikassa.Make_1 kirjoitti:En tiedä millä ilveellä varikolla saatiin lukemia, että ainetta olisi järjestelmässä, Kun Termotekissä typpitestissä kaik tuli mäjelle samontein lauhduttimen päästä. Nyt on kiinni uusi lauhdutin ja uusi kuivain. Kylmää pukkaa nyt komeasti.
Liekkö siellä unohtunut avata pikaliittimien venttiilit ja on tyhjätty ja täytetty vain koneen omat letkut
Hyvä että vika löytyi ja pelaa, joskus on niin harmillista että suurempi vuoto löytyy ja korjataan ja pienempi vuoto toisaalla ei näy pikatestissä ja päivän parin päästä ei tulekkaan kuin lehmän hönkäys viileän ilman sijasta:D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
et kirjoitti:Typpeä laitettu korkeampi paine, kun kompuran kuumakaasulinjan kautta lauhduttimeen antama paine? Kaikkea sitä kuulee, mutta tietenkin mahdollista.
En osaa sanoa muuta, kuin että Varikon "huollon" jälkeen kylmää ei tullut ja star näytti paineeksi nollaa, mutta termotekin remontin jälkeen ilmastointi toimii. Ja eiköhän työkseen kylmäkoneita korjaava firma tiedä mitä tekee...
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man