nix0nin S211 työmatkakulkine

Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eilen tuli vaihdettua uusin versio huohottimesta. Lisäksi eteen camber pultit löysi vihdoin paikkansa. Airmaticin kompuran ilmansuodattimen vaihdoin myös, kun viimeksi syksyllä vaihdettu. Nähtävästi se on hyvä aina syksyisin ja keväisin vaihtaa. Sen verran ehtii sontaantua.Kuva

Vieläkin tämä näyttää pölläyttävän huolella sinistä kun painaa pedaalia. Pitää maanantaina soitella turbotohtorille :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tohtorille soiteltu ja ensi viikon jälkeen lähtee ahdin hänen hellään hoivaan :) Tämän viikon ajanut -14 vuoden bensa forresterilla. Odotuksiin nähden aika hiljainen, mutta todella janoinen kun yhdistelmänä bensa vapari ja automaatti. Harmikseen tankkikin on turhan pieni..toisaalta taas erittäin sopiva maaseudun huonoille teille.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Perjantaina aamun ekalla lautalla Etelä Helsinkiin ja sieltä Hort Autoon. Iltapäivästä soi puhelin, että auto valmis. Määräaikaishuolto ja PT Racingin pakosarjat vaihdettu. Muuttui äänimaailma vielä paremmaksi kuin pelkillä takapönttöjen suolistuksella 8) Illalla lähdettiin vielä Laululavalle kuuntelemaan maailman vihatuinta bändiä eli Nickelbackiä. Porukkaa oli ihan mukavasti ja harmikseni huomasin että tänään olisi vielä Iron Maiden :?
Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tänään kaverin avustuksella irtosi ahdin. Mitään hälyttävää väljyyttä en löytänyt, mutta pakopuolella oli öljyä ja downpipessä myös. Seuraavaksi ahtimen lähetys Turbotohtorille.
Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tänään soiteltiin Turbotohtorilta. Öljykarsta oli rikkonut ahtimen, anatomiaa en oikein tiedä, mutta sen takia oli tullut välystä. Kysymys herää, että huohottaako moottori vai onkohan Saksan päässä 25tkm öljynvaihtoväli tehnyt tehtävänsä :roll: Nyt kuitenkin pitäisi tehdä moottorille huuhtelu pariin kertaan ja uudella ahtimella sitä ei viitsi tehdä. Eli jos jollain on jotenkin toimiva om642 ahdin, niin olisin kiinnostunut.
Jälkiviisaana olisi tehnyt tuon huuhtelun ennen ahtimen irroitusta, mutta empä tämän kiireen keskellä sitä tajunnut :oops: Pitääköhän tässä vielä kone käyttää auki..
Sitten uusi välijäähy pitäisi tilailla. Monet on varmasti sellaisen vaihtanut, niin kiinnostaisi vähän tietää kokoa, millainen mahtuu keulalle ja minkä kokoisillä lähdöillä pitäisi olla? Samaan konkurssiin katselen jo kolmatta autoa tähän talouteen, lomalla ehtisi hyvin Saksaan :whistle:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kummalla on ollut edullisempaa käydä töissä, tällä vai sillä kunnollisella S204:lla?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Arvaappa :lol:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kalevizer
Viestit: 35
Liittynyt: 30.9.2017 22:35
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Kalevizer »

Eiköhän tuolla aja pitkään noiden remonttien jälkeen, kerta alkaa olla kaikki (tyyppi)viat korjattu. :) Toiset vaan ei pääse helpolla näiden kanssa.
S211 320 CDI 4matic -08
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Voisko joku kattoa epc:stä, että mitkä on vakiomitat oem coolerille? Mietinnässä 550x180x65 kokoinen kenno :roll: Mishimotolta saisi 560x180x100 kokoista.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mersun remontointi otti tuulta alle viime perjantaina kun hyvällä kaverilla oli tallissa rakoa saada mersu sisälle. Ensimmäiseksi ruuvasin käytetyn ahtimen paikoilleen, jonka kävin Helsingistä ostamassa ja vanha cooleri purettiin pois paikoiltaan. Seuraavaksi alkoi kylmä hiki puskea otsalle, kun auto halusi taas osoittaa mieltään tai itseasiassa jatkoi mielenosoitusta.
Kaikki lähti siitä kun irroitettiin vanha ahdin, minkä lähetin Turbotohtorille muokkaukseen. Laitoin autoon virrat päälle, jotta sen sai työnnettyä sivuun. Samalla hetkellä kun virrat käänsin päälle alkoi flekti huutamaan täysiä ja kaikki mahdolliset vikavalot paloi mittaristossa. Siinä kohtaa alkoi taas käyrä olemaan korkealla ja auto seisoikin sen johdosta 1,5kk pölyyntymässä hallin pihalla. Sitten koitti se päivä kun käytetty ahdin löysi pakoilleen konehuoneessa ja sitten fortet koneeseen. Noh sama vikavaloshow ja flekti huutaa täysiä. Meinasi taas hanskat lentää seinään, mersu oli turhan painava lentämään vaikka flekti täysiä huusikin. Siinä sitten mietintämyssy päähän kun avaimesta ei tapahdu mitään. Starilla autoa päästiin lopulta tutkimaan ja vikatiedot melkein kaikista ohjainlaitteista ja kylmähiki hiipii taas otsalle, että onkohan ECU mennyt. Konsultaatio Dealerin kanssa, tarkasta sulakkeet etusamista. Noh sieltä lopulta löytyikin palanut 25A sulake. Uusi tilalle ja mersu hörähti käyntiin ja starilla vikakoodien luku. Puhdasta näytti ja ei muutakun antaa auton käydä lämpöiseksi. Sitten koneeseen fortet ja reilu 30min käyttöä ohjeiden mukaan.Siitä auto nosturille ja öljyt pihalle koneesta.
Kuva

Seuraavaksi coolerin mallailua paikoilleen. Cooleriksi valikoitui 550x180x65 do88 tuotos. Suoraltaan se ei mahtunut paikoilleen, vaan palkille piti näyttää lentävää, jotta saatiin tarpeeksi tilaa, sekä tukirautoja piti pajavasaralla muotoilla uusiksi ja hitsata jatkot, jotta ahtoputket mahtuu olemaan paikoillaan menemättä lyttyyn.

Kuva

Kuva

Nyt on coolerilla riittävästi tilaa ja kaveri maalasi päädyt mustaksi oem henkisesti.

Kuva

Sinne se lopulta istui paikoilleen.

Kuva

Samalla asentui vielä Turbotohtorin muokkaama ahdin. To do listalla on uuden ohjelman asennus ja rullilla käynti.

Yhteenveto tänhetkisestä kokoonpanosta:
-Turbotohtorin ahdin
-PT Racingin pakosarjat
-Do88 cooleri
-Hitupönttö tyhjätty
-Takapöntöt mallia suorat
-Imusarjanläpät poistettu ja tulpattu sekä imusarjat pesty.
-Egr off

Jatkuu...
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4391
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Siistiä jälkeä.
Hyvä että homma etenee.
Btw, onko tänä vuonna Itätähteä, ja jos niin meetkö viemään voimamersun esille?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kiitoksia. Viikko tuli oltua mökillä ja testailtua samalla mersua. Menomatkalla pyysi lisäämään öljyä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut ainakaan vielä lisäillä. Fortekäsittelyn jälkeen voi kuulemma alkuun kuluttaa vähän, mutta seuraillaan.

Itätähti on 11.8 tällä kertaa Tykkimäellä ja voisi sinne tämän vanhan nuutuneen rouvan kanssa mennä, mikäli ystävän polttarit eivät satu juuri samaan aikaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tämän kanssa loppui neuvot kesken, joten lähti kaverille pilkkahintaan. Uudella kokoonpanolla ei lähtenyt toivottua tehoa ulos. Mittauksessa teho vakio eli viritys onnistunut :D Laittelen myöhemmin vähän kertomusta kesäreissusta sekä kommelluksista auton kanssa. Tilalle kävin hakemassa kaksi mersua, joista teen omat topicit. Ketkä arvaavat oikein uudet tulokkaat, tarjoan pullakahvit. Kilander ei saa osallistua veikkauksiin :wink:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4391
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Höh , aina kaikki kielletään :cry:
Mutta veikkaan että heti ei tarvia pullakahveja tarjota.
Vaikea veikkauskohde nyt :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kenes ohjelma siellä oli?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Lisäätehoa.fi oli aluksi, kesälomareissulla käytiin Kajaanissa. Ongelmaksi muodostui täysi rötääminen/kuoleminen 3000rpm kohdalla ja savuttikin aika reilusti. Eri versioita softasta kokeiltiin useampia, mutta aina sama homma toistui. Ahtopaineet eivät nousseet pyydetylle tasolle jne. Kalajoella autoa tutkittiin lisää. Vaihdettiin turbon ja paineputken välinen O-rengas kun vuoti sekä ahtoputken äänenvaimennin. Muita vuotoja ei löytynyt ja kokeiltiin vielä eri versioita softasta ja kumipää tutki autoa. Kiitoksia vielä tätä kautta kaikille auttaneille! Auto meni tuohon kaverille, hän alkoi epäilemään turboa. Hän lähetti turbon uudelleen muokattavaksi toisaalle. Muokkauksen jälkeen pakopaineet tippuivat ja penkissä autosta irtosi 350/713 jos en väärin muista. Dynokäyrä on puhelimessa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tuliko tähän tuon kaverin teettämän ahtimen jälkeen muita muutoksia esim. Ohjelmointi. Haarukoin vain sitä että oliko ahdin vai ahdin ja ohjelma ongelmainen. Missä ahdin tälläkertaa kävi muokkauksessa ?
Star
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Uusiksi muokatulla ahtimella loppui jo rötääminen, ilman softan muokkaamista. Ahdin kävi finturbolla. Tämän jälkeen auto vietiin penkkiin ja muokattiin softaa tietysti, sillä ahdinkin on nyt vähän erityyppinen.

Vähän harmittaa, että en itse tajunnut missä vika ja rahaa paloi. Toisaalta tässä virittämisessä on hyvä muistaa, että omiaan ei saa takaisin ja vastoinkäymisiä voi tulla. Ne on hyväksyttävä, kun näin paljon muutoksia lähtee tekemään. Positiivista on se, että vika löytyi ja autosta saatiin haluttu tavoite pihalle sekä itse on taas yhden kokemuksen rikkaampi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tuliko Laitettua palautettu ahtimen ekalla muokkaajalle, ja selviskö siitä se vika mikä aiheutti ko. Toimintahäiriön?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Etkös sää puhunut että turbo kävi ensin tohtorilla muokkauksessa? Ei voi kun ihmetellä jos siellä joku kämmi tehty :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

laineracing kirjoitti:Tuliko Laitettua palautettu ahtimen ekalla muokkaajalle, ja selviskö siitä se vika mikä aiheutti ko. Toimintahäiriön?
En ole laittanut palautetta vielä. Lähinnä ongelmaksi muodostuu se, että en todellakaan osannut epäillä, että ahtimisessa voisi jokin olla vialla. Mikäli olisin sen hoksannut, olisin lähettänyt ahtimen takaisin ja todennut että se on viallinen. Nyt kaverin toimesta (kenelle auton myin viallisena) lähetti ahtimen finturbolle, jossa korjattiin ongelmat. Ensimmäiselle tekijälle vähän huono reklamoida, kun ahdin kävi toisaalla muokkauksessa. Kaverilla olisi tietysti tallessa raportti. Sen muistain ainakin, että imupuoli tehtiin uusiksi ja vaihdettiin kokonaan uusi servo (vanha oli huollettu). Sonikki: juu siellä kävi aluksi muokkauksessa. Aina välillä tekevälle sattuu ja sille ei voi mitään, kukaan ei ole täydellinen. Harmittaahan se kun aina omalle kohdalle osuu :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Juu, mun käsittääkseni sielläkin on kuitenkin vain ihmisiä töissä :) Hyvä kuitenkin jos nyt pelittää :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Juu kyllä sieltä ihan mukavat tehot irtosi ja upea käyrä :) kaveri sai siitä hyvän auton :D jottei pääse vierottumaan liian pahasti, niin taloudesta löytyy taas pari kutosdieseliä ja toinen on tietysti om642 :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”