Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Moro,
Tilanne
Auto käynnistettäessä hyppää jäähdyttimen tuuletin heti täysille jengoille ja pysyy siellä niin kauan kun auto käy.
Auto
W202 cdi200 2000 automaatti
Vika
Onko esim. lämpötila-anturi pois pelistä?
Mistä aloitan etsinnän ja mitä vaihtoehtoja käytännössä olis? Miten poissuljen vaihtoehtoja? Tämä jäähdyttimen.järj. ei ole kyllä yhtään tuttu minulle.
Saa taas ajan kulumaan..
Tilanne
Auto käynnistettäessä hyppää jäähdyttimen tuuletin heti täysille jengoille ja pysyy siellä niin kauan kun auto käy.
Auto
W202 cdi200 2000 automaatti
Vika
Onko esim. lämpötila-anturi pois pelistä?
Mistä aloitan etsinnän ja mitä vaihtoehtoja käytännössä olis? Miten poissuljen vaihtoehtoja? Tämä jäähdyttimen.järj. ei ole kyllä yhtään tuttu minulle.
Saa taas ajan kulumaan..
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Katsele sulake/relepohjan ja sam boksin hapettumat. Itsellä oli se sulakepohjan ja samin välinen kytkentälaatikko ihan hapettunut ja tuuletin huuteli miten sattui ja oli joulukuusen valot mittaristossa... Siis niin oli hapettunut paskaksi että piuhoja ihan poikki. Kun vaihtoi kyseisen lootan niin taas mentiin. Sinne pääsi vettä pesukoneessa käydessä siis.suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Moro,
Tilanne
Auto käynnistettäessä hyppää jäähdyttimen tuuletin heti täysille jengoille ja pysyy siellä niin kauan kun auto käy.
Auto
W202 cdi200 2000 automaatti
Vika
Onko esim. lämpötila-anturi pois pelistä?
Mistä aloitan etsinnän ja mitä vaihtoehtoja käytännössä olis? Miten poissuljen vaihtoehtoja? Tämä jäähdyttimen.järj. ei ole kyllä yhtään tuttu minulle.
Saa taas ajan kulumaan..
Starilla piti lopunperin kuitata viat pois ennenkuin lopulta suostui pelaamaan. Pelkkä osan vaihto ei auttanut. Silloin päätinkin ostaa ekan starin kun ton takia joululomareissu meni reisille.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Selvä, katselen nuo. KiittiAK47 kirjoitti:Katsele sulake/relepohjan ja sam boksin hapettumat. Itsellä oli se sulakepohjan ja samin välinen kytkentälaatikko ihan hapettunut ja tuuletin huuteli miten sattui ja oli joulukuusen valot mittaristossa... Siis niin oli hapettunut paskaksi että piuhoja ihan poikki. Kun vaihtoi kyseisen lootan niin taas mentiin. Sinne pääsi vettä pesukoneessa käydessä siis.suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Moro,
Tilanne
Auto käynnistettäessä hyppää jäähdyttimen tuuletin heti täysille jengoille ja pysyy siellä niin kauan kun auto käy.
Auto
W202 cdi200 2000 automaatti
Vika
Onko esim. lämpötila-anturi pois pelistä?
Mistä aloitan etsinnän ja mitä vaihtoehtoja käytännössä olis? Miten poissuljen vaihtoehtoja? Tämä jäähdyttimen.järj. ei ole kyllä yhtään tuttu minulle.
Saa taas ajan kulumaan..
Starilla piti lopunperin kuitata viat pois ennenkuin lopulta suostui pelaamaan. Pelkkä osan vaihto ei auttanut. Silloin päätinkin ostaa ekan starin kun ton takia joululomareissu meni reisille.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Kirjottelen tästä tapauksestani vielä vähän:
- Käyty tänään läpi auton sulakkeet ja releet. Kaikki kunnossa.
- Termostaatti vaihdettu tämmösenä yleishuoltona ja jäähd.nest. lämpötila-anturi luonnollisesti tuli tässä samalla.
- Tuo SAM-boksi irrotettu muttei avattu. Todettu liittimien olevan hyvässä kunnossa - ei hapettumia yms.
Kuulemmma näissä molemmissa bokseissa (tämä ja ohjaus) ollu ongelmaa. Star paljastaa varmaan tämän viallisena.
- Tätä erillistä ohjausyksikköä ei vielä katottu millään muotoa.
(Tarkotitko tuossa viestissäsi AK tätä vai tuota SAM:ia? vissiin tätä. joo puhutkin kytkentälaatikosta eli ohjausyksiköstä?)
- Tuuletin huutaa edelleen jos virroissa. Nyt irtikytketty.
Tuossa aivan alussa en muuten todennu sitä seikkaa, että autossa ei ole tällä hetkellä mittaristo paikoillaan. Ajattelin tuossa aiemmin, että tällä asialla ei ole tässäkohtaa merkitystä, mietin tuollon kyllä asiaa. Mutta onko tällä asialla kuitenkin merkitystä tuulettimen toimintaan? Kulkeeko jotain ohjaustietoja yms. mittariston kautta? ELi voiko probleema häipyä kunhan saan uuden mittarin postista kehiin?
Toisaalta tämä tuulettimen vikatoiminnan synty voi liittyä aikasempaan mittariston korjausyritykseen (yritin palauttaa pikseleitä mittariston lcd:hin mutten saanut aivan kaikkia takaisin. Käytin mittaristoa paikoillaan kahdesti ilman akkukengän irroitusta ja otin lopulta pois kun ei täysin onnistunu tuo pikselimeininki) Ajallisesti nämä vois sopia yhteen..
Annatteko kommenttia kenellä nyt tähän semmosta ois.
Nyt ajatus on ootella tuo uus mittari tulevaksi ja panna paikalleen. Sitten pitää kai koodata/kalibroida? Tämän jälkeen on ajatus jatkaa johonkin suuntaan mikäli ongelma on
- Käyty tänään läpi auton sulakkeet ja releet. Kaikki kunnossa.
- Termostaatti vaihdettu tämmösenä yleishuoltona ja jäähd.nest. lämpötila-anturi luonnollisesti tuli tässä samalla.
- Tuo SAM-boksi irrotettu muttei avattu. Todettu liittimien olevan hyvässä kunnossa - ei hapettumia yms.
Kuulemmma näissä molemmissa bokseissa (tämä ja ohjaus) ollu ongelmaa. Star paljastaa varmaan tämän viallisena.
- Tätä erillistä ohjausyksikköä ei vielä katottu millään muotoa.
(Tarkotitko tuossa viestissäsi AK tätä vai tuota SAM:ia? vissiin tätä. joo puhutkin kytkentälaatikosta eli ohjausyksiköstä?)
- Tuuletin huutaa edelleen jos virroissa. Nyt irtikytketty.
Tuossa aivan alussa en muuten todennu sitä seikkaa, että autossa ei ole tällä hetkellä mittaristo paikoillaan. Ajattelin tuossa aiemmin, että tällä asialla ei ole tässäkohtaa merkitystä, mietin tuollon kyllä asiaa. Mutta onko tällä asialla kuitenkin merkitystä tuulettimen toimintaan? Kulkeeko jotain ohjaustietoja yms. mittariston kautta? ELi voiko probleema häipyä kunhan saan uuden mittarin postista kehiin?
Toisaalta tämä tuulettimen vikatoiminnan synty voi liittyä aikasempaan mittariston korjausyritykseen (yritin palauttaa pikseleitä mittariston lcd:hin mutten saanut aivan kaikkia takaisin. Käytin mittaristoa paikoillaan kahdesti ilman akkukengän irroitusta ja otin lopulta pois kun ei täysin onnistunu tuo pikselimeininki) Ajallisesti nämä vois sopia yhteen..
Annatteko kommenttia kenellä nyt tähän semmosta ois.
Nyt ajatus on ootella tuo uus mittari tulevaksi ja panna paikalleen. Sitten pitää kai koodata/kalibroida? Tämän jälkeen on ajatus jatkaa johonkin suuntaan mikäli ongelma on
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kirjottelen tästä tapauksestani vielä vähän:
- Käyty tänään läpi auton sulakkeet ja releet. Kaikki kunnossa.
- Termostaatti vaihdettu tämmösenä yleishuoltona ja jäähd.nest. lämpötila-anturi luonnollisesti tuli tässä samalla.
- Tuo SAM-boksi irrotettu muttei avattu. Todettu liittimien olevan hyvässä kunnossa - ei hapettumia yms.
Kuulemmma näissä molemmissa bokseissa (tämä ja ohjaus) ollu ongelmaa. Star paljastaa varmaan tämän viallisena.
- Tätä erillistä ohjausyksikköä ei vielä katottu millään muotoa.
(Tarkotitko tuossa viestissäsi AK tätä vai tuota SAM:ia? vissiin tätä. joo puhutkin kytkentälaatikosta eli ohjausyksiköstä?)
- Tuuletin huutaa edelleen jos virroissa. Nyt irtikytketty.
Tuossa aivan alussa en muuten todennu sitä seikkaa, että autossa ei ole tällä hetkellä mittaristo paikoillaan. Ajattelin tuossa aiemmin, että tällä asialla ei ole tässäkohtaa merkitystä, mietin tuollon kyllä asiaa. Mutta onko tällä asialla kuitenkin merkitystä tuulettimen toimintaan? Kulkeeko jotain ohjaustietoja yms. mittariston kautta? ELi voiko probleema häipyä kunhan saan uuden mittarin postista kehiin?
Toisaalta tämä tuulettimen vikatoiminnan synty voi liittyä aikasempaan mittariston korjausyritykseen (yritin palauttaa pikseleitä mittariston lcd:hin mutten saanut aivan kaikkia takaisin. Käytin mittaristoa paikoillaan kahdesti ilman akkukengän irroitusta ja otin lopulta pois kun ei täysin onnistunu tuo pikselimeininki) Ajallisesti nämä vois sopia yhteen..
Annatteko kommenttia kenellä nyt tähän semmosta ois.
Nyt ajatus on ootella tuo uus mittari tulevaksi ja panna paikalleen. Sitten pitää kai koodata/kalibroida? Tämän jälkeen on ajatus jatkaa johonkin suuntaan mikäli ongelma on
Tarkoitin sitä lootaa joka sam modulin ja relejen välissä. Sen kun avasin niin oli useammasta kohdasta hapettunut ja poikki ja märkänä.
Voi olla että ongelma liittyy mittariston kanssa tehtyyn remontinkorjuuseen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Ymmärrän tuon "lootan" ohjausyksiköksi. Sijainti on tässä mallissa eri. Käyn sen kimppuun mittariston asennuksen jälkeen. Onkohan tuolla yksiköllä muita toimia kuin tuo tuulettimen ajo? Kallis osa. Vois samalla käytön kautta testataAK47 kirjoitti:suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kirjottelen tästä tapauksestani vielä vähän:
- Käyty tänään läpi auton sulakkeet ja releet. Kaikki kunnossa.
- Termostaatti vaihdettu tämmösenä yleishuoltona ja jäähd.nest. lämpötila-anturi luonnollisesti tuli tässä samalla.
- Tuo SAM-boksi irrotettu muttei avattu. Todettu liittimien olevan hyvässä kunnossa - ei hapettumia yms.
Kuulemmma näissä molemmissa bokseissa (tämä ja ohjaus) ollu ongelmaa. Star paljastaa varmaan tämän viallisena.
- Tätä erillistä ohjausyksikköä ei vielä katottu millään muotoa.
(Tarkotitko tuossa viestissäsi AK tätä vai tuota SAM:ia? vissiin tätä. joo puhutkin kytkentälaatikosta eli ohjausyksiköstä?)
- Tuuletin huutaa edelleen jos virroissa. Nyt irtikytketty.
Tuossa aivan alussa en muuten todennu sitä seikkaa, että autossa ei ole tällä hetkellä mittaristo paikoillaan. Ajattelin tuossa aiemmin, että tällä asialla ei ole tässäkohtaa merkitystä, mietin tuollon kyllä asiaa. Mutta onko tällä asialla kuitenkin merkitystä tuulettimen toimintaan? Kulkeeko jotain ohjaustietoja yms. mittariston kautta? ELi voiko probleema häipyä kunhan saan uuden mittarin postista kehiin?
Toisaalta tämä tuulettimen vikatoiminnan synty voi liittyä aikasempaan mittariston korjausyritykseen (yritin palauttaa pikseleitä mittariston lcd:hin mutten saanut aivan kaikkia takaisin. Käytin mittaristoa paikoillaan kahdesti ilman akkukengän irroitusta ja otin lopulta pois kun ei täysin onnistunu tuo pikselimeininki) Ajallisesti nämä vois sopia yhteen..
Annatteko kommenttia kenellä nyt tähän semmosta ois.
Nyt ajatus on ootella tuo uus mittari tulevaksi ja panna paikalleen. Sitten pitää kai koodata/kalibroida? Tämän jälkeen on ajatus jatkaa johonkin suuntaan mikäli ongelma on
Tarkoitin sitä lootaa joka sam modulin ja relejen välissä. Sen kun avasin niin oli useammasta kohdasta hapettunut ja poikki ja märkänä.
Voi olla että ongelma liittyy mittariston kanssa tehtyyn remontinkorjuuseen.
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Ymmärrät väärin.suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Ymmärrän tuon "lootan" ohjausyksiköksi. Sijainti on tässä mallissa eri. Käyn sen kimppuun mittariston asennuksen jälkeen. Onkohan tuolla yksiköllä muita toimia kuin tuo tuulettimen ajo? Kallis osa. Vois samalla käytön kautta testataAK47 kirjoitti:suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kirjottelen tästä tapauksestani vielä vähän:
- Käyty tänään läpi auton sulakkeet ja releet. Kaikki kunnossa.
- Termostaatti vaihdettu tämmösenä yleishuoltona ja jäähd.nest. lämpötila-anturi luonnollisesti tuli tässä samalla.
- Tuo SAM-boksi irrotettu muttei avattu. Todettu liittimien olevan hyvässä kunnossa - ei hapettumia yms.
Kuulemmma näissä molemmissa bokseissa (tämä ja ohjaus) ollu ongelmaa. Star paljastaa varmaan tämän viallisena.
- Tätä erillistä ohjausyksikköä ei vielä katottu millään muotoa.
(Tarkotitko tuossa viestissäsi AK tätä vai tuota SAM:ia? vissiin tätä. joo puhutkin kytkentälaatikosta eli ohjausyksiköstä?)
- Tuuletin huutaa edelleen jos virroissa. Nyt irtikytketty.
Tuossa aivan alussa en muuten todennu sitä seikkaa, että autossa ei ole tällä hetkellä mittaristo paikoillaan. Ajattelin tuossa aiemmin, että tällä asialla ei ole tässäkohtaa merkitystä, mietin tuollon kyllä asiaa. Mutta onko tällä asialla kuitenkin merkitystä tuulettimen toimintaan? Kulkeeko jotain ohjaustietoja yms. mittariston kautta? ELi voiko probleema häipyä kunhan saan uuden mittarin postista kehiin?
Toisaalta tämä tuulettimen vikatoiminnan synty voi liittyä aikasempaan mittariston korjausyritykseen (yritin palauttaa pikseleitä mittariston lcd:hin mutten saanut aivan kaikkia takaisin. Käytin mittaristoa paikoillaan kahdesti ilman akkukengän irroitusta ja otin lopulta pois kun ei täysin onnistunu tuo pikselimeininki) Ajallisesti nämä vois sopia yhteen..
Annatteko kommenttia kenellä nyt tähän semmosta ois.
Nyt ajatus on ootella tuo uus mittari tulevaksi ja panna paikalleen. Sitten pitää kai koodata/kalibroida? Tämän jälkeen on ajatus jatkaa johonkin suuntaan mikäli ongelma on
Tarkoitin sitä lootaa joka sam modulin ja relejen välissä. Sen kun avasin niin oli useammasta kohdasta hapettunut ja poikki ja märkänä.
Voi olla että ongelma liittyy mittariston kanssa tehtyyn remontinkorjuuseen.
Kuljettajan puolella on muovilaatikko jossa sulakkeita ja relejä. Ne on kiinni relepohjassa joka on laatikkomallinen. Sen laatikon alapuolelle on kiinnitetty SAM boksi.
Välissä oleva sulake ja releboksi on paikka jossa tulee hapettumia ja katkoksia ja oikosulkuja jos se ei pysy kuivana.
Myös sam boksi voi kastua.
Se sam hoitaa sen tuulettimen, mittariston ja lähes kaiken mikä on kytketty can väylään että on sillä samilla ja kytkentäboksilla aika monta tehtävää - itseasiassa lähes kaikki mikä sähköllä pelaa moottorin sähköjä ja laatikon sähköjä lukuunottamatta - niille oma sähkömaailmansa. No, viihdelaitteet ei kuulu samille.
SAM= Signal Acguisition/Actuation Module nimikin jo kertoo mitä se tekee eli käsittelee kaikki signaalit.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
Kun kirjotellaan - eikä puhuta - tulee helposti väärinymmärryksiä.AK47 kirjoitti:Ymmärrät väärin.suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Ymmärrän tuon "lootan" ohjausyksiköksi. Sijainti on tässä mallissa eri. Käyn sen kimppuun mittariston asennuksen jälkeen. Onkohan tuolla yksiköllä muita toimia kuin tuo tuulettimen ajo? Kallis osa. Vois samalla käytön kautta testataAK47 kirjoitti:
Tarkoitin sitä lootaa joka sam modulin ja relejen välissä. Sen kun avasin niin oli useammasta kohdasta hapettunut ja poikki ja märkänä.
Voi olla että ongelma liittyy mittariston kanssa tehtyyn remontinkorjuuseen.
Kuljettajan puolella on muovilaatikko jossa sulakkeita ja relejä. Ne on kiinni relepohjassa joka on laatikkomallinen. Sen laatikon alapuolelle on kiinnitetty SAM boksi.
Välissä oleva sulake ja releboksi on paikka jossa tulee hapettumia ja katkoksia ja oikosulkuja jos se ei pysy kuivana.
Myös sam boksi voi kastua.
Se sam hoitaa sen tuulettimen, mittariston ja lähes kaiken mikä on kytketty can väylään että on sillä samilla ja kytkentäboksilla aika monta tehtävää - itseasiassa lähes kaikki mikä sähköllä pelaa moottorin sähköjä ja laatikon sähköjä lukuunottamatta - niille oma sähkömaailmansa. No, viihdelaitteet ei kuulu samille.
SAM= Signal Acguisition/Actuation Module nimikin jo kertoo mitä se tekee eli käsittelee kaikki signaalit.
Tarkotin tuossa aikasemmassa viestissä "lootalla" ohjausyksikköä, joka sijaitsee tuulettimen jälkeen (Tässä autossa vissiin) lokasuojassa ennen Samia, releitä ja varsinaista sulakerasiaa. Tämä yksikkö on pintapuolisesti kallis ohjatessaan vain tuuletinta. Varmaan tekee muutakin
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24.10.2018 18:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jäähdyttimen tuuletin huutaa heti ja koko ajan
EDIT 1.12.2018 Itse mittaristo on sökösuomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kun kirjotellaan - eikä puhuta - tulee helposti väärinymmärryksiä.AK47 kirjoitti:Ymmärrät väärin.suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti: Ymmärrän tuon "lootan" ohjausyksiköksi. Sijainti on tässä mallissa eri. Käyn sen kimppuun mittariston asennuksen jälkeen. Onkohan tuolla yksiköllä muita toimia kuin tuo tuulettimen ajo? Kallis osa. Vois samalla käytön kautta testata
Kuljettajan puolella on muovilaatikko jossa sulakkeita ja relejä. Ne on kiinni relepohjassa joka on laatikkomallinen. Sen laatikon alapuolelle on kiinnitetty SAM boksi.
Välissä oleva sulake ja releboksi on paikka jossa tulee hapettumia ja katkoksia ja oikosulkuja jos se ei pysy kuivana.
Myös sam boksi voi kastua.
Se sam hoitaa sen tuulettimen, mittariston ja lähes kaiken mikä on kytketty can väylään että on sillä samilla ja kytkentäboksilla aika monta tehtävää - itseasiassa lähes kaikki mikä sähköllä pelaa moottorin sähköjä ja laatikon sähköjä lukuunottamatta - niille oma sähkömaailmansa. No, viihdelaitteet ei kuulu samille.
SAM= Signal Acguisition/Actuation Module nimikin jo kertoo mitä se tekee eli käsittelee kaikki signaalit.
Tarkotin tuossa aikasemmassa viestissä "lootalla" ohjausyksikköä, joka sijaitsee tuulettimen jälkeen (Tässä autossa vissiin) lokasuojassa ennen Samia, releitä ja varsinaista sulakerasiaa. Tämä yksikkö on pintapuolisesti kallis ohjatessaan vain tuuletinta. Varmaan tekee muutakin