Uusi jokkisprojekti 203:sesta
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Uusi jokkisprojekti 203:sesta
Moi
Olen sairaslomalla ja sen jälkeen joudun (ainakin) väliaikaisesti sairaseläkeelle vähintään heinäkuuhun asti.
Ja kun pystyn rauhallisesti puuhastelemaan niin saattaisin pitkästyä
joten kun muutakaan keksi niin taidan värkätä taas mersusta jokkiskorin
Ja kun Härmän JM-Autosta saan 203:sen korin niin siitä sitten
Mutta heti alkuunsa tarvitaan meseläisten on nimittäin osa puutteita puretussa autossa.
Tarvitaan ainakin
-takakopan kansi
-etupuskurin pinta (sisäosat on vaan turhaa painoa)
-hantin eli oik puolen ovet
Saavat olla kolhuisia/ruosteisia ja puskurin pinta sellainen et saa joten kuten harsittua kasaan.
ja tietysti harrastajaystävällisesti hinnoiteltuja
Rauhallista Joulua ja menestyksen täyteistä tulevaa vuotta kaikille
T: pete
Olen sairaslomalla ja sen jälkeen joudun (ainakin) väliaikaisesti sairaseläkeelle vähintään heinäkuuhun asti.
Ja kun pystyn rauhallisesti puuhastelemaan niin saattaisin pitkästyä
joten kun muutakaan keksi niin taidan värkätä taas mersusta jokkiskorin
Ja kun Härmän JM-Autosta saan 203:sen korin niin siitä sitten
Mutta heti alkuunsa tarvitaan meseläisten on nimittäin osa puutteita puretussa autossa.
Tarvitaan ainakin
-takakopan kansi
-etupuskurin pinta (sisäosat on vaan turhaa painoa)
-hantin eli oik puolen ovet
Saavat olla kolhuisia/ruosteisia ja puskurin pinta sellainen et saa joten kuten harsittua kasaan.
ja tietysti harrastajaystävällisesti hinnoiteltuja
Rauhallista Joulua ja menestyksen täyteistä tulevaa vuotta kaikille
T: pete
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Joo tästä olikin illalla kotona puhetta....liippaa niinkin läheltä, että toinen noista amislaisista on minun tytär (ja Jarnon sukulaasia) Innolla kävi kimppuun, vielä kun mersu kyseessä.... Harmitteli vain kun harkkarihommat loppuu tänään, jos ei sitten jatka iltaisin muutenvaan aiheen parissaPetri Rintala kirjoitti:
Tos vielä kuva tulevasta projektista purku amispojilla vielä vähän vaihees.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Moi
Mersu on haettu Raumalle ja alettu pikkuhiljaa sitä työstämään.
onneksi ei tässäkään tapauksessa tartte paljon ruostevaurioita korjailla
on tämä kyllä enemmän ruostees kun edellinen projekti (201)
etuakselia tekis mieli siirtää eteenpäin mutta mutta mieli muuttuu sen suhteen viiden minuutin välein, kun sitä ei pysty paljon siirtämään (noin max 100 mm) työtä olis siinä ihan riittämiin,noiden etutolppien yläpäiden siirtäminen hirvittää suurlujuusteräksen hitsaaminen ei ilmeisesti ole mitään herkkua,mutta sitten sais taka-akselia siirtää jo 150 mm eteenpäin ja sillä saattais olla jo huomattava vaikutus viivalta lähtemiseen.
tuollainen racing mallin takaovi on melkosen köykänen
Tänään oli ensin ohjelmassa väykyn katsastus huolto
öljyt,ö-suod,ilman suod ja nafta suod
kaikki suotimet mersun paketista ilmansuodatin on kyllä hintava alkuperäisenä
olin hyvillä mielin kun sain väykkyyn leiman siitä innostuneena projekti takaisin sisään ja varapyöräkoteloa (mitä lie muovia sekin) irroittamaan,voi ristus mikä homma jos joku sen ottaa ehjänä pois on kyllä ansainnu Mannerheim ristin,on sitten piukassa se liima/kitti on täysin tunteetonta lämmölle ym.
No pois se nyt on ei kylläkään ehjänä
nyt nukutaan taas yli yön ja mietitään sitä etuakselin siirtoa.
viettäkää riehakkaat uudenvuoden bileet.
Pete
Mersu on haettu Raumalle ja alettu pikkuhiljaa sitä työstämään.
onneksi ei tässäkään tapauksessa tartte paljon ruostevaurioita korjailla
on tämä kyllä enemmän ruostees kun edellinen projekti (201)
etuakselia tekis mieli siirtää eteenpäin mutta mutta mieli muuttuu sen suhteen viiden minuutin välein, kun sitä ei pysty paljon siirtämään (noin max 100 mm) työtä olis siinä ihan riittämiin,noiden etutolppien yläpäiden siirtäminen hirvittää suurlujuusteräksen hitsaaminen ei ilmeisesti ole mitään herkkua,mutta sitten sais taka-akselia siirtää jo 150 mm eteenpäin ja sillä saattais olla jo huomattava vaikutus viivalta lähtemiseen.
tuollainen racing mallin takaovi on melkosen köykänen
Tänään oli ensin ohjelmassa väykyn katsastus huolto
öljyt,ö-suod,ilman suod ja nafta suod
kaikki suotimet mersun paketista ilmansuodatin on kyllä hintava alkuperäisenä
olin hyvillä mielin kun sain väykkyyn leiman siitä innostuneena projekti takaisin sisään ja varapyöräkoteloa (mitä lie muovia sekin) irroittamaan,voi ristus mikä homma jos joku sen ottaa ehjänä pois on kyllä ansainnu Mannerheim ristin,on sitten piukassa se liima/kitti on täysin tunteetonta lämmölle ym.
No pois se nyt on ei kylläkään ehjänä
nyt nukutaan taas yli yön ja mietitään sitä etuakselin siirtoa.
viettäkää riehakkaat uudenvuoden bileet.
Pete
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Hei
Pontevasti on projektin parissa puuhailtu takakulmaa oioin ihan ekana
ja nyt alkais kuulkaat olla tarve sille ruosteiselle/kolhuiselle tai muuten vaan halvalle takakopankannelle että sais siitä mallia tehdä kulma valmiiiksi
Olihan siinä hommaa mutta nyt se on siirretty nyt on sitten vaan pakko siirtää taka-akseliakin vähintään se 100 mm mielummin enemmän pikku homma uudet pyöränkotelot jne
Ja sitten alettiin tekemään tilaa Volvon voimanpesälle
yks kasiventtiilinen on jo valmiina mutta toivottavasti saan sen myytyä että sais tehdä mersuun 16 venttiilisen.
Tuollaiset puuhastelut on nyt saatu tehtyä huomenna täytyy hakea perä ja vaihdelaatikko (volvon) ja jonkunlainen ohjauspylväs sitten sovitellaan kone ja laatikko paikoilleen jotta pääsee sepittämään tuliseinää taas ehjäksi perää sovitellaan myöhemmin.
Tiistaina on taas sytostaattihoito josta voi mennä vähän huonoon kuntoon joten ens viikon lopulla voip olla hiljasta mut toivottavasti ei et pääsee puuhastelemaan
Pete
aja millä ajat ja Mersulla loput
Pontevasti on projektin parissa puuhailtu takakulmaa oioin ihan ekana
ja nyt alkais kuulkaat olla tarve sille ruosteiselle/kolhuiselle tai muuten vaan halvalle takakopankannelle että sais siitä mallia tehdä kulma valmiiiksi
Olihan siinä hommaa mutta nyt se on siirretty nyt on sitten vaan pakko siirtää taka-akseliakin vähintään se 100 mm mielummin enemmän pikku homma uudet pyöränkotelot jne
Ja sitten alettiin tekemään tilaa Volvon voimanpesälle
yks kasiventtiilinen on jo valmiina mutta toivottavasti saan sen myytyä että sais tehdä mersuun 16 venttiilisen.
Tuollaiset puuhastelut on nyt saatu tehtyä huomenna täytyy hakea perä ja vaihdelaatikko (volvon) ja jonkunlainen ohjauspylväs sitten sovitellaan kone ja laatikko paikoilleen jotta pääsee sepittämään tuliseinää taas ehjäksi perää sovitellaan myöhemmin.
Tiistaina on taas sytostaattihoito josta voi mennä vähän huonoon kuntoon joten ens viikon lopulla voip olla hiljasta mut toivottavasti ei et pääsee puuhastelemaan
Pete
aja millä ajat ja Mersulla loput
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Moi
Pontevasti on projektin parissa yritetty olla ja edistystäkin on tapahtunut.
volvon konetta sinne sovitellaan ja sopiihan se kun tuliseinä tehdään uudestaan
Tuliseinä tuli "valmiiksi"
ja tietysti volvon poljinpaketti tulee myös niin on kytkin heti toimiva
Parhaillaan on työnalla volvon perän asentaminen, siinä onkin melko paljon taas puuhaan ja välillä tuntuu taastusti tältä.
Pete
Pontevasti on projektin parissa yritetty olla ja edistystäkin on tapahtunut.
volvon konetta sinne sovitellaan ja sopiihan se kun tuliseinä tehdään uudestaan
Tuliseinä tuli "valmiiksi"
ja tietysti volvon poljinpaketti tulee myös niin on kytkin heti toimiva
Parhaillaan on työnalla volvon perän asentaminen, siinä onkin melko paljon taas puuhaan ja välillä tuntuu taastusti tältä.
Pete
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Moi
Projekti on edistynyt melkoisesti topikin päivitys ei niinkään ,
Perän asennus on saatu tehtyä valmiiksi (kunnes tulee ensimmäinen testiajo)
Aika murheelliselta näytti ensi alkuun.
Mutta kyllä se siitä alkoi edistymään
lankkujouset on muuten melko kovat
Ihan kuin etuakseli olisi väärässä paikassa ostin puskurin nahan ja lokarit uudet olivat alle 150 euroo
Sitte tulee kuvasarja siihen missä nyt ollaan (suurinpiirtein)
takana on kynnyskotelossa melko monta peltiä päällisin
Ja aikaahan on mennyt h...ti mutta mihinkäs muuhunkaan sen käyttäisi
Projekti on edistynyt melkoisesti topikin päivitys ei niinkään ,
Perän asennus on saatu tehtyä valmiiksi (kunnes tulee ensimmäinen testiajo)
Aika murheelliselta näytti ensi alkuun.
Mutta kyllä se siitä alkoi edistymään
lankkujouset on muuten melko kovat
Ihan kuin etuakseli olisi väärässä paikassa ostin puskurin nahan ja lokarit uudet olivat alle 150 euroo
Sitte tulee kuvasarja siihen missä nyt ollaan (suurinpiirtein)
takana on kynnyskotelossa melko monta peltiä päällisin
Ja aikaahan on mennyt h...ti mutta mihinkäs muuhunkaan sen käyttäisi
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Eikös tuohon taka-akselistoon tuentoineen menny jo 1500ePetri Rintala kirjoitti:Moi
Onhan ne
Ja hintakin nousi tälle vuodelle tuhanteenviiteensataan
pete
Hienon näköstä tekemistä ja mukava olisi tietää mistä tuo rakenne taka-akselille tulee, millasta hyötyä siitä saa. Tokihan tuossa retkuperä vaihtuu jäykkään
® Mesen linttaklubi
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Moi
Päivitellääs taas (on kyllä menny nolon kauan viime kerrasta)
Kuten kuvista näkee alkaa olla melko valmista tekniikkakin on enää koneen osalta kesken.
Kone on tosiaankin vielä työn alla, kaikki pitää rakentaa itse laturin kiinnikkeistä alkaen ja tietysti maalata kilikali pullolla
Kannen parannukset on tehnyt sellainen kaveri joka sen paremmin osaa
imu venttiilit 50 mm Ja pako 38
toistaiseksi tulee 8 venttiilinen 2530 kuutioinen moottori kun meinaan käydä vaan huvikseen ajelemassa, myöhemmin sitten tehdään 16v moottori.
Nyt tarvittais meseläisten tietoja taas tuo on ollut 200 cdi koneella ja etujouset on aivan liian jäykät onko jossain 203 mallissa pehmeämpiä jotka sopis paikoilleen ilman sepittämistä
yritän päivitellä taas kun projektin on valmis
Pete
Päivitellääs taas (on kyllä menny nolon kauan viime kerrasta)
Kuten kuvista näkee alkaa olla melko valmista tekniikkakin on enää koneen osalta kesken.
Kone on tosiaankin vielä työn alla, kaikki pitää rakentaa itse laturin kiinnikkeistä alkaen ja tietysti maalata kilikali pullolla
Kannen parannukset on tehnyt sellainen kaveri joka sen paremmin osaa
imu venttiilit 50 mm Ja pako 38
toistaiseksi tulee 8 venttiilinen 2530 kuutioinen moottori kun meinaan käydä vaan huvikseen ajelemassa, myöhemmin sitten tehdään 16v moottori.
Nyt tarvittais meseläisten tietoja taas tuo on ollut 200 cdi koneella ja etujouset on aivan liian jäykät onko jossain 203 mallissa pehmeämpiä jotka sopis paikoilleen ilman sepittämistä
yritän päivitellä taas kun projektin on valmis
Pete
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Moi
Mese on nyt lähdössä Lapualle penkkiin säädettäväksi
Alkaa olemaan valmis peli tuulilasin pyyhkijät täytyy vielä rakennella
eikä tule olemaan mikään simppeli homma kun tuli laitettua tuo moottori liian ylös
tässä muutama kuva pestystä laitteesta.
Niin ja onhan ne etujousetkin vielä vaihtamatta mimmones tyäkalu siihen on hyvä
laitan tietoo kun on selvillä minkä verran kiukaas on löylyä
Pete
Mese on nyt lähdössä Lapualle penkkiin säädettäväksi
Alkaa olemaan valmis peli tuulilasin pyyhkijät täytyy vielä rakennella
eikä tule olemaan mikään simppeli homma kun tuli laitettua tuo moottori liian ylös
tässä muutama kuva pestystä laitteesta.
Niin ja onhan ne etujousetkin vielä vaihtamatta mimmones tyäkalu siihen on hyvä
laitan tietoo kun on selvillä minkä verran kiukaas on löylyä
Pete
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma