Mitä maksaa 124 ylläpito ?
Kyllä siitä onnellisuudesta karisee muistotkin viimeistään pajareissun jälkeen tuollaisen uudemman kanssamiqum_86 kirjoitti:Ei ole, voin vahvistaa. Vuonna 2013 myin viimesimmän mersun poies, ei ole ikävä, varsinkaan satalankkua. Ehkä jos mersun ottasin, se olisi vähintään vuosimallia 2010.pekkovee kirjoitti:Onnellinen on nimittäin mies, jolla on W124
Nimimerkillä kokemusta on.
Ihan käsittämättömiä vikoja, ihan käsittämättömän vähillä kilometreillä, ihan käsittämättömän hintaisia korjata
Kyllä W124 kestää vertailun ajo-ominaisuuksiltaankin aika paljon uudempiin muun merkkisiin, puhumattakaan ylläpidon helppoudesta ja edullisuudesta.
Jälkimmäisessä se hakkaa uudemmat mersutkin sata-nolla.
Tuulilasissa verrattiin taannoin w124 ja audi 100 rinnakkain. Mersusta muistan toimittajien todenneen, että lähtökohtaisesti 124 on rakennettu myös huollettavaksi. Näin eivät todenneet audista. Kyseessä oli joku käytettyjen vertailu silloin kun julkaisivat vielä ”Turboa”.
Lämpimät muistot omille Kakkosnelosille, aika ei enää palaa
Lämpimät muistot omille Kakkosnelosille, aika ei enää palaa
Pitänee jossain määrin paikkansa uudemmissakin mersuissa, ainakin moni muu merkki on sitten vielä hankalampiPappi kirjoitti:Tuulilasissa verrattiin taannoin w124 ja audi 100 rinnakkain. Mersusta muistan toimittajien todenneen, että lähtökohtaisesti 124 on rakennettu myös huollettavaksi. Näin eivät todenneet audista. Kyseessä oli joku käytettyjen vertailu silloin kun julkaisivat vielä ”Turboa”.
Lämpimät muistot omille Kakkosnelosille, aika ei enää palaa
Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Ja tietysti kolariturvallisuudessa jos sattuu kohdalle..
Muutoin ei ole mielestäni juuri moitittavaa, penkki voisi olla parempi ja ohjauspyörän korkeus säädettävissä.
Tässähän oli kyseessä vain huoltokulut. Kun aletaan pelaan pääomakuluilla, niin taitaa tuo halvin pitomersu miten vain laskettuna olla karvalakki a-sarjalainen (tai Smart, jos sellaiset lasketaan).
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Omat kokemukset on että polttoainetalous riippuu minkälaista ajoa on.Leemu kirjoitti: Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Kaupunki painotteisessa ajossa tuo ero on mielestäni pieni.
Maantie painotteisella ajolla on isompi ero.
Esim. W124 300D turbo noin 8-9litraan ja C250CDI aut.- 2012 noin litran vähemmällä omien kokemuksien mukaan.
Autojen koko ja paino suht vertailu kelposia.
Suurin ero tulee vaihteistosta ja välityksistä.
Mitä oon lukenut niin w211 320cdi(v6) näyttää kuluttavan saman
kuin tuo 300dt todellisuudessa( ja paperissa) vaikka on 7-vaihteinen. Kehitystä
Suorituskykyä voi optimoida kummastakin mutta kun istuu paljon ruuhkassa ja ajellaan muitten mukaan suorituskyky on toissijainen asia.
Rehellisesti sanoen niin just suorituskyvyssä ja miten tasaisesti ja hienosti se on saatu ulos on se isoin ero.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Ihan uudemmat ovat tosi puhtaita kun kaikki on ok.204 kirjoitti:Voi olla ettei mene montakaan vuotta kun nämä autot kielletään liikenne käytöstä.
Saaste päästöjen takia.
https://www.thisismoney.co.uk/money/car ... sions.html
Mut kaikki nämä muut. Kylymänä käyvät mottorit jotka eivät koskaan lämpiä kunnolla
saavuttaakseen kunnon puhdistuksen kun seisovat ruuhkissa. Kun sit puhdistus käynistyy mitä sieltä sit tupruaa.
Oli se diesel tai bensa paskaa tulee.
Vanhemmissa dieseleissä(w124) nuo hiukkaset on sen verran isoja että ne näkyy ja köhii pois mutta esim. suora suihku bensan mikro partikkelit jotka ei näy menee soluihin ja veren kiertoon. Mikä sitten on hyvä.
turbocompound kirjoitti:Omat kokemukset on että polttoainetalous riippuu minkälaista ajoa on.Leemu kirjoitti: Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Kaupunki painotteisessa ajossa tuo ero on mielestäni pieni.
Maantie painotteisella ajolla on isompi ero.
Esim. W124 300D turbo noin 8-9litraan ja C250CDI aut.- 2012 noin litran vähemmällä omien kokemuksien mukaan.
Autojen koko ja paino suht vertailu kelposia.
Suurin ero tulee vaihteistosta ja välityksistä.
Mitä oon lukenut niin w211 320cdi(v6) näyttää kuluttavan saman
kuin tuo 300dt todellisuudessa( ja paperissa) vaikka on 7-vaihteinen. Kehitystä
Suorituskykyä voi optimoida kummastakin mutta kun istuu paljon ruuhkassa ja ajellaan muitten mukaan suorituskyky on toissijainen asia.
Rehellisesti sanoen niin just suorituskyvyssä ja miten tasaisesti ja hienosti se on saatu ulos on se isoin ero.
Ehjä v6 om642 tankista mitattu kulutus pitkässä matka-ajossa 6.6 litraa ja kaupungissa 7.5 litraa. Mainio kulutus voimaan nähden. Puolilämpimänä nurkka-ajossa sen 7-8 riippuen kaasujalasta. Täytyy ottaa huomioon että tälläisellä tekniikalla kuitenkin se kiihdyttelykin haluttuun nopeuteen on melko rivakkaa verrattuna 124 aikakauden dieseleihin ja silti kulutukset pysyy hyvänä. Toisaalta, ihansama mitä nämä vie polttoainetta kun rahaa palaa näiden ylläpitoon siitä huolimatta aivan järkyttäviä määriä...