Paavo tuli taloon
Paavo tuli taloon
Tuli tuossa innostuttua ja hankittua -98 E280 4MATIC farkku. Mitään tarvettahan kyseiselle kikkareelle ei ollut mutta kun halvalla sai niin mikäs siinä sitten. Huutokaupasta tosiaan ostin näkemättä tai muutenkaan kyselemättä enempää autosta. Olihan siinä kuitenkin leimaa lähes vuosi, automaatti ilmastointi, nahka jakkarat ja muutenkin kuvien perusteella yllättävän siisti metreihin nähden joita olikin jo kertynyt melkein 400tkm. Viat mitä myyjä oli ilmottanut oli jarrujen tärinä ja perän pehmeys.
Tänään lähettiin sitten töitten jälkeen hakemaan. Matkalla sitä vielä mietti kaikki maholliset kauhuskenaariot ja pysähdyttiinkin nopeesti varaosaliikkeessa hakemassa vähän öljyjä ja nesteitä varmuuden vuoksi. Perille päästyään se olikin lähes positiivinen yllätys, kuvat olikin kertonut kaiken tarpeellisen eikä siinä tullut mitään isompia yllätyksiä. Nopee vilkasu pellin alle että kaikki suunnilleen kunnossa ja vehkeet kerrasta käyntiin. Hiukan jännitti tasonsäätö koska perä selvästi alhaalla, mutta kannu täynnä öljyä eikä vuotoja näkynyt nopeella tutkimisella niin uskalsi sitten lähteä ajeleen kotiin sen satakunta kilometriä.
Kotimatkalla heti tuli huomattua viat, jarrut täristi siihen malliin että paikat putosi suusta ja takapää oli vähintäänkin mielenkiintonen. Tankille pysähtyessä oli pakko siirtää osa talvigummeista toisen auton perään, se rauhoitti heti onneks takapäätä jonkin verran. Niiden lisäksi ilmastointi ei toiminut ollenkaan ja jotenkin tuntui että tehoja puuttuis. Siinähän nuo ”yllätys” viat sitten olikin, muuten auto meni kuin juna, ei kilissyt tai kolissut.Jopa vakkari ja ortopedi penkit toimi mikä kyllä yllätti.
Täytyy tässä viikonloppu kruisailla ja kattella kuinka lähtee toimimaan. Sitten täytyy etujarrut kunnostaa ja taakse varmaankin vaihdella ensin ne kaasupallot. Nehän taitaa aiheuttaa ton tunteen että puuttuis iskarit kokonaan. Hirveesti ei viitti hakata rahaa tähän alkuun ennen kun tietää kuinka yhteiselo lähtee rullamaan.
Siinä varustelista
208A LEDER GRAU / SCHIEFERGRAU
249 Automatically dimming interior mirror
260 TYPENKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL - WEGFALL
273 D-network portable CTEL preinstallation
354 Telephone antenna (D and E nets)
363 UNVOLLSTAENDIGER LIEFERSCHEIN (FUER SAS U. KWS)
404 Left multicontour seat
533 Lautsprecher vorn und hinten - ohne Radio
543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LI UND RE BE-
551 Anti-theft alarm system
570 Armrest with stowage compartment and rear compartment ventilation
581 Comfort automatic air conditioning
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FUER FAHERERTUEREN
612 Xenon headlamp unit
659 LEICHTMETALLRAEDER 5-LOCH
673 BATTERIE MIT GROESSERER KAPAZITAET
693 WD-BLAUES GLAS RUNDUM, BANDFILTER, HECKSCHEIBE-ESG
744U BRILLANTSILBER - METALLICLACK
808 Model year 1998
873 Heated left and right front seats
954 Avantgarde
984 KFZ-BRIEF - WEGFALL JEDOCH MIT COC-PAPIERE
200A No code designations currently available
Ja loppuun pari kuvaa
Jatketaan tästä kun jotain kerrottavaa löytyy.
Tänään lähettiin sitten töitten jälkeen hakemaan. Matkalla sitä vielä mietti kaikki maholliset kauhuskenaariot ja pysähdyttiinkin nopeesti varaosaliikkeessa hakemassa vähän öljyjä ja nesteitä varmuuden vuoksi. Perille päästyään se olikin lähes positiivinen yllätys, kuvat olikin kertonut kaiken tarpeellisen eikä siinä tullut mitään isompia yllätyksiä. Nopee vilkasu pellin alle että kaikki suunnilleen kunnossa ja vehkeet kerrasta käyntiin. Hiukan jännitti tasonsäätö koska perä selvästi alhaalla, mutta kannu täynnä öljyä eikä vuotoja näkynyt nopeella tutkimisella niin uskalsi sitten lähteä ajeleen kotiin sen satakunta kilometriä.
Kotimatkalla heti tuli huomattua viat, jarrut täristi siihen malliin että paikat putosi suusta ja takapää oli vähintäänkin mielenkiintonen. Tankille pysähtyessä oli pakko siirtää osa talvigummeista toisen auton perään, se rauhoitti heti onneks takapäätä jonkin verran. Niiden lisäksi ilmastointi ei toiminut ollenkaan ja jotenkin tuntui että tehoja puuttuis. Siinähän nuo ”yllätys” viat sitten olikin, muuten auto meni kuin juna, ei kilissyt tai kolissut.Jopa vakkari ja ortopedi penkit toimi mikä kyllä yllätti.
Täytyy tässä viikonloppu kruisailla ja kattella kuinka lähtee toimimaan. Sitten täytyy etujarrut kunnostaa ja taakse varmaankin vaihdella ensin ne kaasupallot. Nehän taitaa aiheuttaa ton tunteen että puuttuis iskarit kokonaan. Hirveesti ei viitti hakata rahaa tähän alkuun ennen kun tietää kuinka yhteiselo lähtee rullamaan.
Siinä varustelista
208A LEDER GRAU / SCHIEFERGRAU
249 Automatically dimming interior mirror
260 TYPENKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL - WEGFALL
273 D-network portable CTEL preinstallation
354 Telephone antenna (D and E nets)
363 UNVOLLSTAENDIGER LIEFERSCHEIN (FUER SAS U. KWS)
404 Left multicontour seat
533 Lautsprecher vorn und hinten - ohne Radio
543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LI UND RE BE-
551 Anti-theft alarm system
570 Armrest with stowage compartment and rear compartment ventilation
581 Comfort automatic air conditioning
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FUER FAHERERTUEREN
612 Xenon headlamp unit
659 LEICHTMETALLRAEDER 5-LOCH
673 BATTERIE MIT GROESSERER KAPAZITAET
693 WD-BLAUES GLAS RUNDUM, BANDFILTER, HECKSCHEIBE-ESG
744U BRILLANTSILBER - METALLICLACK
808 Model year 1998
873 Heated left and right front seats
954 Avantgarde
984 KFZ-BRIEF - WEGFALL JEDOCH MIT COC-PAPIERE
200A No code designations currently available
Ja loppuun pari kuvaa
Jatketaan tästä kun jotain kerrottavaa löytyy.
Ensimnmäinen aamu alko lupaavasti, hommiin kun piti lähtee niin herjasi jäähdytinnesteestä. Paisari oli aivan tyhjä, mutta mitään ulkosia vuotoja ei näkynyt, ainakaan että olis maahan asti valuttanut. Hakiessa olin kuitenkin kattonut, että vettä olis ollut. Sen verta kerkesin pikasesti kattomaan, että jalkatilat kuivat, öljyn taso normaali ja öljy muutenkin ok. Korkkiin oli hiukan kertynyt mönjää, mutta samanlailla kertyy aikasempaan M113 moottoriin jos oli pitkiä aikoja ajamatta tai ajo lyhyitä matkoja. Kahtellaan ja seuraillaan
Tänään tuli sopiva rako iltapäivään ja kerkesi hiukan perehtymään mitä sitä tuli ostettua. Taakse jo ostin jousipallot kun löyty oikeen kohtuulliseen hintaan pari käytettynä. Lähinnä tuli tutkittua kummasta päästä on levyt kierot kun ravistaa jarruttaessa koko autoon, eikä pelkästään rattiin.
Etulevyistä olikin heittoo ihan reippaasti, toisessa n. 7 satkua ja toisessa peräti 2 kymppää. Ei ihmekkään että vatkas
Samalla löyty syy täristykseen kiihdyttäessä renkaat linkussa, vasemman puolen vetarin sisempi kumi rikki ja nivel aivan loppu. Samoin vasemmalla on jotain pientä välystä raidetangossa, mutta ei oo ensimmäinen asia. Sitten kysymys, saako näihin erikseen niveltä vai täytyykö vaihtaa koko keppi?
Takapäästä ei mitään suurempia yllätyksiä löytynyt, palat vähissä, toinen jousi yllättäen poikki ja toinen iskari oli jossain välissä päästänyt mehut ainakin osittain pihalle. Kevyellä tarkastuksella päättellen tais olla tuttu leimamies
Levyn mittausta, renkaant meinas olla piukassa, oli varmaan kiristäjällä joskus pudonnut pyörä
Siinä revennyt kumi, olis aikanaan päässy helpommalla kun olis vaan vaihtanut kumin, nyt tulee pieni lisätyö. Oli myös jotain hyvää, lähes uudet bilsteinin etu iskarit. Tarratkin vielä paikoillaan
Oikeen puolen takaiskari. Jonkin verran on aikaa kun öljyt valahtanut pellolle kun ei kerran enään oo märkä
Jos tuohon vetari hommaan olis jollakin vastaus niin arvoistaisin, myös ton iskarin kunnostukseen vinkit kelpais. On uus iskari sen verta arvokas etten nää hirveesti järkee laittaa sitä summaa tähän kotteroon
Tänään tuli sopiva rako iltapäivään ja kerkesi hiukan perehtymään mitä sitä tuli ostettua. Taakse jo ostin jousipallot kun löyty oikeen kohtuulliseen hintaan pari käytettynä. Lähinnä tuli tutkittua kummasta päästä on levyt kierot kun ravistaa jarruttaessa koko autoon, eikä pelkästään rattiin.
Etulevyistä olikin heittoo ihan reippaasti, toisessa n. 7 satkua ja toisessa peräti 2 kymppää. Ei ihmekkään että vatkas
Samalla löyty syy täristykseen kiihdyttäessä renkaat linkussa, vasemman puolen vetarin sisempi kumi rikki ja nivel aivan loppu. Samoin vasemmalla on jotain pientä välystä raidetangossa, mutta ei oo ensimmäinen asia. Sitten kysymys, saako näihin erikseen niveltä vai täytyykö vaihtaa koko keppi?
Takapäästä ei mitään suurempia yllätyksiä löytynyt, palat vähissä, toinen jousi yllättäen poikki ja toinen iskari oli jossain välissä päästänyt mehut ainakin osittain pihalle. Kevyellä tarkastuksella päättellen tais olla tuttu leimamies
Levyn mittausta, renkaant meinas olla piukassa, oli varmaan kiristäjällä joskus pudonnut pyörä
Siinä revennyt kumi, olis aikanaan päässy helpommalla kun olis vaan vaihtanut kumin, nyt tulee pieni lisätyö. Oli myös jotain hyvää, lähes uudet bilsteinin etu iskarit. Tarratkin vielä paikoillaan
Oikeen puolen takaiskari. Jonkin verran on aikaa kun öljyt valahtanut pellolle kun ei kerran enään oo märkä
Jos tuohon vetari hommaan olis jollakin vastaus niin arvoistaisin, myös ton iskarin kunnostukseen vinkit kelpais. On uus iskari sen verta arvokas etten nää hirveesti järkee laittaa sitä summaa tähän kotteroon
Iskariin tulee öljy konetilan säiliöstä joka tuskin on tyhjä, eli onkohan iskarissa kuitenkaan käyttöön vaikuttavaa vikaa, oletko huomannut jotain muutakin kuin tuon kosteuden ?Oikeen puolen takaiskari. Jonkin verran on aikaa kun öljyt valahtanut pellolle kun ei kerran enään oo märkä
Jousipallotko oli rikki eli perä pomppi ? Ilmeisesti sait melkein uudet käytetyt, ei kai niitä muuten B-osana kannata laittaa.
A2103300901 ja A2103300401 on vasemman vetarin numerot. Auton kilpi on jostain syystä peitetty joten ihan varma ei voi olla. Niveltä EPC ei joka tapauksessa erittele.
wiimax.fi
Joo kyllä konehuoneen säiliö on täynnä, eikä mitään muita vuotoja nopeella vilkasulla näkynyt. Pisti vaan silmään tohon iskariin kertynyt kura. Oliskohan vaan talvella hiukan päästänyt mehuja pihalle jossain tilanteessa.
Jousipallot vielä vaihtamatta joten sen jälkeen vasta huomaa jos jotain muuta on vialla. Perä on tosiaan sen tuntuinen kun iskunvaimennus puuttuisi kokonaan, jää heilumaan ja pomppimaan jokaisessa heitossa. Osien iästä ei tietoa, mutta myyjä vakuutteli niiden olevan ehjiä. Ja sanotaan näin että hinta jäi posteineen reilusti alle sen mitä yksi uusi tarvike olisi maksanut ulkomailla niin ei tässä hirveetä tappiota tule
Kiitokset dealerille osanumeroiden kaivamisesta, juuri tuo A2103300901 olisi hakusessa, ainakin ebayn haulla löytyy juuri se sisempi nivel, toisella löyty sitten koko keppi
WDB2102811X010554 tuossa tuo vin, jos joku kehtaa tarkastaa vielä nivelten sopivuuden
Jousipallot vielä vaihtamatta joten sen jälkeen vasta huomaa jos jotain muuta on vialla. Perä on tosiaan sen tuntuinen kun iskunvaimennus puuttuisi kokonaan, jää heilumaan ja pomppimaan jokaisessa heitossa. Osien iästä ei tietoa, mutta myyjä vakuutteli niiden olevan ehjiä. Ja sanotaan näin että hinta jäi posteineen reilusti alle sen mitä yksi uusi tarvike olisi maksanut ulkomailla niin ei tässä hirveetä tappiota tule
Kiitokset dealerille osanumeroiden kaivamisesta, juuri tuo A2103300901 olisi hakusessa, ainakin ebayn haulla löytyy juuri se sisempi nivel, toisella löyty sitten koko keppi
WDB2102811X010554 tuossa tuo vin, jos joku kehtaa tarkastaa vielä nivelten sopivuuden
Tänään sai taas hiukan jotain aikaseks, tai lähinnä tutkimista ei mitään konkreettista. EPC:stä kun yritti etsiä tuota vetarin niveltä niin ei löytynyt, näytti pelkän akselin. Sitten kun haki tuolla dealerin kertomalla numerolla ilmoitti vain ei sovi autoon tai jotain. Kuitenkin sitten ainakin autodoc tarjoaa pelkkää niveltäkin kun hakee rekkarilla.
Jarrulevyt tuli kuitenkin autodocista ostettua kun siellä oli sopivasti vielä alekin päällä. Vaicon levyt 60€ posteineen.
Myös ilmastointi asiaan tuli hiukan perehdyttyä. Kylmäainetta oli jäljellä vain 125g kun 1000g pitäsi olla. Vuotoja ei siinä havaittu ja alipainetestikin meni läpi niin laitettiin uudet kylmä- ja väriaineet sisään. Vaan eipä tuo silti viitsinyt lähtee lykkäämään kylmää, vikakoodit katottiin siinä samalla. Olihan sielä mm. magneettikytkimelle, kiertovesipumpulle ja joitakin muita. Kaikki lähti pois, mutta kytkimen koodi tuli takasin. Täytyy nyt vielä mittailla tuleeko syöttö, mutta muuten taitaa olla kompura kaput. Onneks on talvi tuloillaan niin kylmä tulee ilman ilmastointiakin
Moottori puolella oli koodit molemman puolen happiantureille. Ne oli aktiivisena, lähti kyllä pois, mutta eiköhän nuo jossakin välissä tuu takasin. Muutenkin oli vähän joka ohjain täynnä koodeja jotka nollattiin surutta pois.
Toisena huomion arvosena asiana oli ettei vasempaan takaoven ohjaimeen saanu yhteyttä, täytyy tuohon perehtyä tässä jossakin kohtaa kun ehtii.
Jarrulevyt tuli kuitenkin autodocista ostettua kun siellä oli sopivasti vielä alekin päällä. Vaicon levyt 60€ posteineen.
Myös ilmastointi asiaan tuli hiukan perehdyttyä. Kylmäainetta oli jäljellä vain 125g kun 1000g pitäsi olla. Vuotoja ei siinä havaittu ja alipainetestikin meni läpi niin laitettiin uudet kylmä- ja väriaineet sisään. Vaan eipä tuo silti viitsinyt lähtee lykkäämään kylmää, vikakoodit katottiin siinä samalla. Olihan sielä mm. magneettikytkimelle, kiertovesipumpulle ja joitakin muita. Kaikki lähti pois, mutta kytkimen koodi tuli takasin. Täytyy nyt vielä mittailla tuleeko syöttö, mutta muuten taitaa olla kompura kaput. Onneks on talvi tuloillaan niin kylmä tulee ilman ilmastointiakin
Moottori puolella oli koodit molemman puolen happiantureille. Ne oli aktiivisena, lähti kyllä pois, mutta eiköhän nuo jossakin välissä tuu takasin. Muutenkin oli vähän joka ohjain täynnä koodeja jotka nollattiin surutta pois.
Toisena huomion arvosena asiana oli ettei vasempaan takaoven ohjaimeen saanu yhteyttä, täytyy tuohon perehtyä tässä jossakin kohtaa kun ehtii.
Juu siis koko vetari oli juuri tuolla numerolla, mutta tarkotin että EPC ei näyttänyt niveltä ollenkaan autoon. Oli vähän huonosti selitetty aikasemmin
Ja sitten autodocille kevyitä risuja. Tilasin siis vaicon etulevyt jotka oli sitten muuttunut stark merkkisiin. Noh, asiakaspalvelussa siitä huomatin ja sanottiin että ne vaicon levyt eivät sovi autoon. Eipä siinä muuten mitään kun en merkistä niin välitä, mutta kun nämä korvaavatkaan eivät sovi
Onneks tässä ei mitää vahinkoa satu kun en niitä vielä saanut niin sanottiin vaan että älä ota vastaan niin homma sillä ok.
Itsellä ensimmäinen tilaus ko. puljusta niin kuinka nopeesti rahat palautuvat tilille, kokemuksia kenelläkään?
Ja sitten autodocille kevyitä risuja. Tilasin siis vaicon etulevyt jotka oli sitten muuttunut stark merkkisiin. Noh, asiakaspalvelussa siitä huomatin ja sanottiin että ne vaicon levyt eivät sovi autoon. Eipä siinä muuten mitään kun en merkistä niin välitä, mutta kun nämä korvaavatkaan eivät sovi
Onneks tässä ei mitää vahinkoa satu kun en niitä vielä saanut niin sanottiin vaan että älä ota vastaan niin homma sillä ok.
Itsellä ensimmäinen tilaus ko. puljusta niin kuinka nopeesti rahat palautuvat tilille, kokemuksia kenelläkään?
Mikähän mahtaa olla oikea öljy tasonsäätöön? Korkissa on numero 001 989 20 03 jolla löytyy 344.0 luokitus. Ongelma vaan on etten löytänyt suomesta tolla luokituksella olevaa öljyä, ulkomailta kylläkin mutten millään jaksaisi odottaa montaa päivää yhen öljylitran takia.
EPC:stä kun katsoi niin listasta löytyi myös 001 989 91 03 joka on 343.0 luokituksella. Sitä löytyisi mm. motonetistä. Mitä eroa oikeesti noilla kahella on ja voiko niitä käyttää ristiin?
EPC:stä kun katsoi niin listasta löytyi myös 001 989 91 03 joka on 343.0 luokituksella. Sitä löytyisi mm. motonetistä. Mitä eroa oikeesti noilla kahella on ja voiko niitä käyttää ristiin?
Ja kiitos taas kerran dealerille,enpä tuota ollenkaan huomannut vaikka tuoltakin selailin. Täytyy huomenna käydä hakemassadealer kirjoitti:Tämä on oikeanlaista 344.0
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... ts/344.0/0
No niin, nyt on pallot vaihdettu. On kyllä ero kuin yöllä ja päivällä kun vertaa aikasempaan Meni yllättävän kivuttomasti tää prokkis, toisen puolen juntturit lähti ihan kun vaan avas, mutta toisella puolen piti käyttää jo vähän lämpöö että sai auki. Samaan aikaan kun toimi lapsenvahtina niin kyllä siinä yhen illan sai kulumaan.
Piirretyt tulille niin rupes pysyyn jälkikasvukin paikallaa
Perä tosin roikkuu edelleen, kuinka näissä on toteutettu korkeuden tunnistus?
Onko sielä joku tanko mikä voisi jumittaa tai vastaavaa.
Vielä kun etulevyt ja takapalat tulis ja sais vaihdettua niin rupeis olemaan ajokunnossa. Sitten voikin räjäyttää ton 211 kurahaaran auki
Piirretyt tulille niin rupes pysyyn jälkikasvukin paikallaa
Perä tosin roikkuu edelleen, kuinka näissä on toteutettu korkeuden tunnistus?
Onko sielä joku tanko mikä voisi jumittaa tai vastaavaa.
Vielä kun etulevyt ja takapalat tulis ja sais vaihdettua niin rupeis olemaan ajokunnossa. Sitten voikin räjäyttää ton 211 kurahaaran auki
Okei, no ainakin toisen puolen jousi poikki. Täytyy jossakin välissä kattella uudet vieterit sinne.dealer kirjoitti:Jousien varassa pitäisi olla suunnilleen normikorkeudessa, eli väärä/väsynyt/katkennut jousipari ehkä paikallaan.
Takajarrut sain avattua tossa eilein. Lähti yllättävän helposti ne tapit liikkelle vaikka näytti siltä että on samaa tavaraa satulan kanssa. Palat vielä puuttuu, mutta täytyy maanantaina käydä hakemassa paikallissesta varaosa iikkeestä
Vihdosta viimein sai jarrut kuntoon, viikko siinä menikin Nappasin myös etulevyt ihan kivijalkaliikkeestä kun ei toi Autodocin touhu oikeen vakuuttanut.
Oli kyllä sellanen sotku PostNordin ja Autodocin kanssa, että ei tarvii kyllä jatkossa ostaa sieltä yhtään mitään. Ennemmin laittaa sen pari kymppiä lisää ja ostaa suomesta, että tulee oikee osa ja tarvittessa palautuskin onnistuu ilman tappeluita.
Oli kyllä sellanen sotku PostNordin ja Autodocin kanssa, että ei tarvii kyllä jatkossa ostaa sieltä yhtään mitään. Ennemmin laittaa sen pari kymppiä lisää ja ostaa suomesta, että tulee oikee osa ja tarvittessa palautuskin onnistuu ilman tappeluita.
Tämän olen huomannut jo aiemmin. En pahemmin jaksa selailla nettiä ja tilata sieltä kulutusosaa jota saa perusvauhtiputkasta kympin pari tai kolme kallimmaalla. Osat saa joko heti tai välittömästi huomenna ja vaihto onnistuu helposti, ei tartte odotella. Asia on eri, jos kyseessä on osa, jota ei enää muuten saa tai hinta ero on satasia.Torx kirjoitti:Oli kyllä sellanen sotku PostNordin ja Autodocin kanssa, että ei tarvii kyllä jatkossa ostaa sieltä yhtään mitään. Ennemmin laittaa sen pari kymppiä lisää ja ostaa suomesta, että tulee oikee osa ja tarvittessa palautuskin onnistuu ilman tappeluita.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tämäkin touhu olis tullut kalliimaksi kun Fixukselta osto, jos PostNord ei olis myöntänyt virhettä Että näin, nyt enään ootellaan että Autodoc maksaa rahat takasin
Paljon on tullut ulkomailta osia tilattua ilman mitään ongelmia, mutta tänä kesänä kaks viimesintä on mennyt enemmän tai vähemmän vituiks
Paljon on tullut ulkomailta osia tilattua ilman mitään ongelmia, mutta tänä kesänä kaks viimesintä on mennyt enemmän tai vähemmän vituiks
Ensimmäinen vikakin ilmestyi eilen töihin ajaessa. Mutkassa syttyi ETS ja BAS valot mittaristoon, seuraavalla startilla kuitenkin hävisi. Illasta katteltiin että mitä on muistiin jäänyt ja jarruvalokatkasimesta löytyi herja.
Sillä hetkellä vähemmän yllättäen näytti toimivan täysin joten olkoot sielä paikallaan, vaihdellaan sitten kun menee lopullisesti rikki
Sillä hetkellä vähemmän yllättäen näytti toimivan täysin joten olkoot sielä paikallaan, vaihdellaan sitten kun menee lopullisesti rikki
Edelleen ilman ongelmia, jos ei välillä syttyvää Bas valoa ja itsestään tyhjeneviä renkaita lasketa Kohtahan voi talvipyöriä jo sovitella alle niin toinen vika korjaantuu kuin itsestään
Talven tullessa mielessä pyörii, josko sitä laittaisi eeberin lämmittämään autoo ja kuljettajaa. Hyllystä löytyis korttivikanen lämmitin, mikä oli tarkotus jo viime talvena laittaa lankkuun, mutta niin vaan jäi laittamatta. Muutenhan tollaseen vanhaan katiskaan ei ole kummonen homma sitä laittaa, mutta löytyisköhän keltään suoraan kytkiksiä aut. ilmastoinnin osalta?
Talven tullessa mielessä pyörii, josko sitä laittaisi eeberin lämmittämään autoo ja kuljettajaa. Hyllystä löytyis korttivikanen lämmitin, mikä oli tarkotus jo viime talvena laittaa lankkuun, mutta niin vaan jäi laittamatta. Muutenhan tollaseen vanhaan katiskaan ei ole kummonen homma sitä laittaa, mutta löytyisköhän keltään suoraan kytkiksiä aut. ilmastoinnin osalta?