Multivirin V8:t
Hyvää pelastamista. Mä oon aina tykännyt näistä tarinoista kun joku spesiaali kärry pelastetaan ennenkuin on liian myöhäistä. Lisää kuvia vaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Multivirin V8:t
Vissiin jotain tekstejä jäänyt pois.
Kelit lämpeni ja talvisäilytys paikassa piti siirrellä autoa pois edestä että sai peremmälle tyhjäksi niin otin sitten CLK:n hallin pihalle odottelemaan katasastusta kun kerkesi menemään marraskuussa umpeen.
Ennen katsastusta ei ollut oikeastaan muuta kuin putkenpäiden teko ja sumuvalojen liittymien muokkaus että passaa puskurissa oleviin sumareihin. Sähkötyöt tein itse, työkaveri laitteli putken päät paikoilleen, kaverille 211:een jousien laikkausta samalla ”vastapalveluksena”. Itsellä ei tuo hitsaus ole top10 harrasteissa, viimeksi jotain hitsasessa tippui kengässä piilossa olevasta reiästä kipinä varpaiden väliin ja lopun arvaattekin, yhden jalan flamingotanssihan siitä tuli.
Takaiskarit myös jäi vaihtamatta kun alustan vaihtelin, harjoittelijan kanssa laitettiin paikoilleen nekin.
Leiman kävin hakemassa myös ja otin auton käyttöön.
https://youtu.be/DWJndVEDoQg
Siinä ääninäytettä paikallaan kaasutellessa.
Sitten väyryseen. Lomalla on tunnetusti tylsää ja hyvin aikaa. Edellämainittu hitsauksen ihanuus olisi edessä myös tässä yksilössä, haasteena vielä että paikat pohjaan ei niitä kaikista helpoimpia. Siispä lähdin käymään naapurikunnassa kyselemässä hitsaushommille hinta-arviota, 350€ maksoi kolmen paikan teko ja niillä kolmella paikalla sitten heltiäisi leimakin.
Etukäteen leimalle tiedossa oikean etualatukivarren vaihto (vanhaa hitsailtu edellisen omistajan toimesta). Jonoon ja hylky päästöistä (lambda 1.037), EM tukivarsi ja vasemmalta edestä puuttuvasta jarrusatulan kiinnikeraudasta.
Nyt tukivarsi vaihdettu, pakoputkesta tilkitty isoimmat reiät ja jarrusatulan jousi tilattu. Lisäksi kontinkannessa vasemman puolen valoissa kosketushäiriö mistä korjauskehoitus kun takasumari ei toiminut, sekin ok nyt.
Jospa siihen ensi viikolla leiman saisi siihenkin.
Kelit lämpeni ja talvisäilytys paikassa piti siirrellä autoa pois edestä että sai peremmälle tyhjäksi niin otin sitten CLK:n hallin pihalle odottelemaan katasastusta kun kerkesi menemään marraskuussa umpeen.
Ennen katsastusta ei ollut oikeastaan muuta kuin putkenpäiden teko ja sumuvalojen liittymien muokkaus että passaa puskurissa oleviin sumareihin. Sähkötyöt tein itse, työkaveri laitteli putken päät paikoilleen, kaverille 211:een jousien laikkausta samalla ”vastapalveluksena”. Itsellä ei tuo hitsaus ole top10 harrasteissa, viimeksi jotain hitsasessa tippui kengässä piilossa olevasta reiästä kipinä varpaiden väliin ja lopun arvaattekin, yhden jalan flamingotanssihan siitä tuli.
Takaiskarit myös jäi vaihtamatta kun alustan vaihtelin, harjoittelijan kanssa laitettiin paikoilleen nekin.
Leiman kävin hakemassa myös ja otin auton käyttöön.
https://youtu.be/DWJndVEDoQg
Siinä ääninäytettä paikallaan kaasutellessa.
Sitten väyryseen. Lomalla on tunnetusti tylsää ja hyvin aikaa. Edellämainittu hitsauksen ihanuus olisi edessä myös tässä yksilössä, haasteena vielä että paikat pohjaan ei niitä kaikista helpoimpia. Siispä lähdin käymään naapurikunnassa kyselemässä hitsaushommille hinta-arviota, 350€ maksoi kolmen paikan teko ja niillä kolmella paikalla sitten heltiäisi leimakin.
Etukäteen leimalle tiedossa oikean etualatukivarren vaihto (vanhaa hitsailtu edellisen omistajan toimesta). Jonoon ja hylky päästöistä (lambda 1.037), EM tukivarsi ja vasemmalta edestä puuttuvasta jarrusatulan kiinnikeraudasta.
Nyt tukivarsi vaihdettu, pakoputkesta tilkitty isoimmat reiät ja jarrusatulan jousi tilattu. Lisäksi kontinkannessa vasemman puolen valoissa kosketushäiriö mistä korjauskehoitus kun takasumari ei toiminut, sekin ok nyt.
Jospa siihen ensi viikolla leiman saisi siihenkin.
Viimeksi muokannut Multiviri, 10.4.2021 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Väyryseen sain leiman ja sain myytyä pois. Jos ensi talveksi laittaisi nelivetoisen käyttiksen, olisi kivaa ajaa talvi nelivedolla. Mersun nelivedot tuntien ei välttämättä uskalla ostaa uudempia (7G+4matic) yhdistelmää, jos sattuisi korilleen hyvä 203 4matic tulemaan niin semmoista pitää harkita vakavasti. Samoiten 211 4matic kohtuu lujan oloinen (sama 4matic kuin 203) niin semmoinen olisi kans kiva..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Vanha A8. Se on aivan loistava nelikko talveen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Multivirin V8:t
En tiiä mikä ihme siinä on mutta nämä 203 johdannaiset eksyy jotenkin helposti omaan autokantaan
Muutaman mutkan kautta tuli C200 kompressor sportcoupe hommattua. Pari vuotta sitten leimattu viimeksi. Auton katselin läpi ja selvät viat pois ennen ”vikalistan hakua”. Pakoputki oli kokonaan poikki, sen hitsasin kasaan ja puhdistin 2.lambdan liittimen kun perus M271 tyyppivika eli työntänyt öljyt johtosarjaan nokka-akselin magneeteilta. Vikakoodit sai pois ja käytin sitten inssillä tutkittavana. Kaikin puolin kelpasi ja päästötkin hyvät, viimeksi yläasteella hitsannut niin yllätyin että tuli tiivis sauma
Muutamat pikkujutut laitella kuntoon, josko tuolla talven ajaisi kun oli talvirenkaat valmiiksi alla. Antenni/antennivahvistin osastolla vikaa, ei kuulu radio eikä aukea ovet. Joku sitä oli jo tutkinut ja vaihtanutkin osaa kun oli luukun verhoilut irrallaan. Katsotaan saisiko tuohon itse jotain järkeä että missä vika…
Ja kuten mainittu, M271 niin koko ajan pelko perseessä jakopään takia. 243tkm ajettu, todennäköisestihän sinne on jotain vaihdettu mutta ei vain uskalla ajaa ja odottaa. Plussaa jos selviää pelkällä tarkastuksella, jos pitää laittaa nokkapyöriä varten niin se hieman tympäisee kun menee auton ostohinta osiin.
Ihan ok varusteilla, nahkajakkarat, penkinlämmittimet (toimii), ilmastointi (toimii), orggis bixenonit (kiilloitusta vailla), parkkitutkat (ei toimi). Värinä tässä on se perus ”senilite silber” eli brilliant silver, hieman tylsä väri mutta onneksi ei ole ruosteessa pahasti.
Muutaman mutkan kautta tuli C200 kompressor sportcoupe hommattua. Pari vuotta sitten leimattu viimeksi. Auton katselin läpi ja selvät viat pois ennen ”vikalistan hakua”. Pakoputki oli kokonaan poikki, sen hitsasin kasaan ja puhdistin 2.lambdan liittimen kun perus M271 tyyppivika eli työntänyt öljyt johtosarjaan nokka-akselin magneeteilta. Vikakoodit sai pois ja käytin sitten inssillä tutkittavana. Kaikin puolin kelpasi ja päästötkin hyvät, viimeksi yläasteella hitsannut niin yllätyin että tuli tiivis sauma
Muutamat pikkujutut laitella kuntoon, josko tuolla talven ajaisi kun oli talvirenkaat valmiiksi alla. Antenni/antennivahvistin osastolla vikaa, ei kuulu radio eikä aukea ovet. Joku sitä oli jo tutkinut ja vaihtanutkin osaa kun oli luukun verhoilut irrallaan. Katsotaan saisiko tuohon itse jotain järkeä että missä vika…
Ja kuten mainittu, M271 niin koko ajan pelko perseessä jakopään takia. 243tkm ajettu, todennäköisestihän sinne on jotain vaihdettu mutta ei vain uskalla ajaa ja odottaa. Plussaa jos selviää pelkällä tarkastuksella, jos pitää laittaa nokkapyöriä varten niin se hieman tympäisee kun menee auton ostohinta osiin.
Ihan ok varusteilla, nahkajakkarat, penkinlämmittimet (toimii), ilmastointi (toimii), orggis bixenonit (kiilloitusta vailla), parkkitutkat (ei toimi). Värinä tässä on se perus ”senilite silber” eli brilliant silver, hieman tylsä väri mutta onneksi ei ole ruosteessa pahasti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Talviautoon vaihdettu ketju. Samalla asentaja huomioi että kiristin rikki ja yksi ohjainrulla ääntää hihnapuolella. Kiristimen vaihto sen verran työläs tässä 271:ssä että sai harjoittelija perehtyä aiheeseen. Samalla vaihdettu imusarjan alle letkut kun olivat yllätysyllätys huonot.
Antennivahvistinta tutkin itse, virrat ja maat tulee ok, vaihdoin irrallaan olleen originaaliosan johtojen nokkaan ja radiopuoli alkoi kuulua, olisiko särjetty lasista antennit tummennuksen yhteydessä kun ei kuulu siltikään kunnolla kuin välistä. Jännä rakenne tuossa, sähköä johtavat silikonitapit kuljettaa antennisignaalin lasista vahvistimeen ja siitä eteenpäin. Keskuslukko toimii infrapunalla jotenkuten, en taida alkaa takalasin vaihtoon joten saa kelvata nuin.
Tänään oli tylsää niin käytin clk:n taas leimalla, viime vuoden seisonnassa meni leima umpeen joten ajattelin että mukavampi käyttää näin syksyllä niin ei tarvi keväällä hätäillä. Ei huomautuksia ja vuoden päästä uudelleen kiitos.
Jonkun verran vienyt intoa autoharrastukselta moottoripyörän osto ja kortin ajo. On se silti mukava laittaa V8 tulille ja lähtä ajelemaan silläkin
Antennivahvistinta tutkin itse, virrat ja maat tulee ok, vaihdoin irrallaan olleen originaaliosan johtojen nokkaan ja radiopuoli alkoi kuulua, olisiko särjetty lasista antennit tummennuksen yhteydessä kun ei kuulu siltikään kunnolla kuin välistä. Jännä rakenne tuossa, sähköä johtavat silikonitapit kuljettaa antennisignaalin lasista vahvistimeen ja siitä eteenpäin. Keskuslukko toimii infrapunalla jotenkuten, en taida alkaa takalasin vaihtoon joten saa kelvata nuin.
Tänään oli tylsää niin käytin clk:n taas leimalla, viime vuoden seisonnassa meni leima umpeen joten ajattelin että mukavampi käyttää näin syksyllä niin ei tarvi keväällä hätäillä. Ei huomautuksia ja vuoden päästä uudelleen kiitos.
Jonkun verran vienyt intoa autoharrastukselta moottoripyörän osto ja kortin ajo. On se silti mukava laittaa V8 tulille ja lähtä ajelemaan silläkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Siinäpä kuvia uusimmista hankinnoista
- Liitteet
-
- 856DFB19-18DD-4BCF-B347-CB0153EC7064.jpeg (422.41 KiB) Katsottu 6087 kertaa
-
- 1EB78349-E2CA-4DFE-958F-3A75E171218A.jpeg (260.88 KiB) Katsottu 6087 kertaa
-
- 7740BFAF-CB8F-4A7A-92B1-DA3FF8049A14.jpeg (266.58 KiB) Katsottu 6087 kertaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Minkä verran tuli mopoon kilometrejä, tai ajoitko kortin jo alkukesästä että olisit ehtinytkään ajaa...
wiimax.fi
Re: Multivirin V8:t
Vähän vajaa tonni, elokuun puoli välissä vasta kortin kerkesi saamaan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Multivirin V8:t
Ei ihan vähäänaikaan olekaan tullut mitään kirjattua. Muutettiin paremman puoliskon kanssa ympäryskuntaan asumaan ja työmatka piteni huomattavasti. Polttoainetta rupesi siis kulumaan runsaammin. Kohtuu hyvityksen sain clk:sta ja sportcoupesta, katselin marsuja hintaluokasta 10-12k€ mutta ei oikein löytynyt mieluisaa, 651 ei nappaa ja monesti ym budjetissa olevat tötteröt huonoilla varusteilla. Vedin ässän hihasta ja xc Volvo AWD:nä alle. Ajellaan jonkunaikaa semmoisella
- Liitteet
-
- FEB3A1A9-20A2-4A09-B3B5-44CFD1778A83.jpeg (98.6 KiB) Katsottu 4111 kertaa
-
- 16D88D30-C2AC-4DFB-9FD6-97FEBB60CC8B.jpeg (123.12 KiB) Katsottu 4111 kertaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex