W124 230E 1986
Re: W124 230E 1986
Kukaan ei auton molempia puolia näe yhtä aikaa eli eipä tuosta tarvinne murehtia. Itsellesi jos autoa teet niin tinaa vaan noihin lokarinsaumoihin, tosin pakkelikin kyllä kymmeniä vuosia säilyy pinnassa kunhan pohjat on hyvät.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Re: W124 230E 1986
Totta tuokin. Itselleni teen ja tarkoitus muutenkin oppia ja tehdä mahdollisimman hyvin. Koritinaa voisi kokeilla, en sellaista(kaan) ole koskaan käsitellyt. Aika monessa paikkaa näytti olevan myynnissä vain ammattikäyttöön, ilmeisesti rajoitettu yksityiskäyttöä haitallisuuden takia?
Etupuskurin irrotin myös, siinä on hinausluukun kohdalla halkeama ja puuttuu pieni pala. Pitäisi askarrella sitäkin kuntoon. Täytyy myös puhdistaa puskurin kiinnikkeet pintaruosteesta. Ajattelin pistehiekkapuhaltimella puhaltaa loput korin pienemmät ruostepaikat puhtaaksi.
Etupuskurin irrotin myös, siinä on hinausluukun kohdalla halkeama ja puuttuu pieni pala. Pitäisi askarrella sitäkin kuntoon. Täytyy myös puhdistaa puskurin kiinnikkeet pintaruosteesta. Ajattelin pistehiekkapuhaltimella puhaltaa loput korin pienemmät ruostepaikat puhtaaksi.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Homma jatkui hiekkapuhalluksella. Piha alkoi olla liukas joten oli sopiva hetki hiekottaa tienoo
Puhalsin etulokasuojista pintaruosteet ja kiveniskemät sekä hitsaussaumat läpi molemmin puolin. Paikkailin vielä muutamaa kohtaa hitsaamalla.
Itse autosta puhalsin myös korin ruosteet pois sekä hitsatut alueet. Pahimpia alueita oli takavalon kehykset, takakontin luukun kulmakohdat korissa, etummaiset tunkkauskohdat- Lisäksi muutamat yksittäiset ruostetäplät/kiveniskemät takaovissa ja peräpäässä. Ja yritin hiekkapuhaltaa kaiken ruosteisen näköisen, minkä näki ja mikä oli mahdollista nyt puhaltaa. Laitteena minulla oli 50l säiliöllä oleva 3hv kompsessori, ämpäristä imevä hiekkapuhalluspistooli sekä säiliöllinen pistehekkapuhallin. Kompura on hieman mopo tällaiseen hommaan, mutta kun välillä piti taukoa niin ihan hyvin sujui. Pienet korjaukset täytyy tehdä kuskin puolen takavalokehykseen ja etummaisiin tunkkauskohtiin.
Puhalsin etulokasuojista pintaruosteet ja kiveniskemät sekä hitsaussaumat läpi molemmin puolin. Paikkailin vielä muutamaa kohtaa hitsaamalla.
Itse autosta puhalsin myös korin ruosteet pois sekä hitsatut alueet. Pahimpia alueita oli takavalon kehykset, takakontin luukun kulmakohdat korissa, etummaiset tunkkauskohdat- Lisäksi muutamat yksittäiset ruostetäplät/kiveniskemät takaovissa ja peräpäässä. Ja yritin hiekkapuhaltaa kaiken ruosteisen näköisen, minkä näki ja mikä oli mahdollista nyt puhaltaa. Laitteena minulla oli 50l säiliöllä oleva 3hv kompsessori, ämpäristä imevä hiekkapuhalluspistooli sekä säiliöllinen pistehekkapuhallin. Kompura on hieman mopo tällaiseen hommaan, mutta kun välillä piti taukoa niin ihan hyvin sujui. Pienet korjaukset täytyy tehdä kuskin puolen takavalokehykseen ja etummaisiin tunkkauskohtiin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
JOtain pientä taas väsätty eteenpäin....
Takavalon kehykseen askartelin paskartelin pienen paikan ja hitsasin paikalleen. Hitsasin sauman umpeen kontin sisältäpäin, sieltä oli helpompi hioa. Tuon ulkosauman täytän vielä tinalla. Tunkinreiät saivat pienet paikat myös. Isonsin puhalluksessa ilmestyneitä reikiä hieman ja hitsasin paikkalaput niihin. Harjottelin koritinan käyttöä lokasuojaan. Lämmitin ensin pohjusteen puhtaaseen peltiin ja sitten sulatin tinatangosta tinaa tarvittaviin kohtiin. Hankalaa saada tina pehmenemään sopivaksi, herkästi sulaa liian juoksevaksi. Eiköhän tuo jotenkin luonnistu, kun homma käy tutummaksi. Kuvassa tinailtu joitain hitsisauman kraatereita täyteen.
Takavalon kehykseen askartelin paskartelin pienen paikan ja hitsasin paikalleen. Hitsasin sauman umpeen kontin sisältäpäin, sieltä oli helpompi hioa. Tuon ulkosauman täytän vielä tinalla. Tunkinreiät saivat pienet paikat myös. Isonsin puhalluksessa ilmestyneitä reikiä hieman ja hitsasin paikkalaput niihin. Harjottelin koritinan käyttöä lokasuojaan. Lämmitin ensin pohjusteen puhtaaseen peltiin ja sitten sulatin tinatangosta tinaa tarvittaviin kohtiin. Hankalaa saada tina pehmenemään sopivaksi, herkästi sulaa liian juoksevaksi. Eiköhän tuo jotenkin luonnistu, kun homma käy tutummaksi. Kuvassa tinailtu joitain hitsisauman kraatereita täyteen.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Mukava seurata kun joku viittii tehä kunnolla ja aikaa säästämättä...toki ymmärrän tämän tuusaus ja rekentelumieltymyksen Kuvat on aina kivoja
® Mesen linttaklubi
Re: W124 230E 1986
Käsityö kunniaan. Koritinan käyttö on katoavaa perinnettä. Arvostan.
Re: W124 230E 1986
Hei kiitos.
Paljon helpommalla pääsisi, jos etsisi esimerkiksi ehjät lokasuojat tai vaikka ostaisi ihan uudet alkuperäiset. Mutta kun jo osaan tilata/ostaa/maksaa. Ideana on, että näiden tuusausten jälkeen olisi edes kokemuksia ja joitain taitoja rikkaampi.
Aikaahan tähän turautuu, mutta "vähän päivässä, paljon viikossa" - mentaliteetilla eteenpäin
Oli muuten useassa verkkokaupassa nuo koritinat ja pohjusteet vain ammattikäyttöön. Tooloutletista sai ainakin tilattua.
Paljon helpommalla pääsisi, jos etsisi esimerkiksi ehjät lokasuojat tai vaikka ostaisi ihan uudet alkuperäiset. Mutta kun jo osaan tilata/ostaa/maksaa. Ideana on, että näiden tuusausten jälkeen olisi edes kokemuksia ja joitain taitoja rikkaampi.
Aikaahan tähän turautuu, mutta "vähän päivässä, paljon viikossa" - mentaliteetilla eteenpäin
Oli muuten useassa verkkokaupassa nuo koritinat ja pohjusteet vain ammattikäyttöön. Tooloutletista sai ainakin tilattua.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Sain hitsattua vielä kuskin puolen tunkkkauskohdan ympäristön loppuun. Edelliskerralla se jäi muutamaa hitsitäppää vaille, kun kaasu loppui.
Korin hitsatut kohdat lääräsin tinalla. Pystyseinämällä vielä haastavampaa saada tinan juoksevuus sopivaksi. Eipä niistä pinnoista ihan valmiita tullut, mutta hitsisaumojen kraatereita sain piiloon.
Jatketaan työstöä...
Korin hitsatut kohdat lääräsin tinalla. Pystyseinämällä vielä haastavampaa saada tinan juoksevuus sopivaksi. Eipä niistä pinnoista ihan valmiita tullut, mutta hitsisaumojen kraatereita sain piiloon.
Jatketaan työstöä...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Verkkaisesti etenee...
Hieman kävin taas ehostelemassa fiksattavia kohtia korissa. Nyt sain jotain tehtyäkin, viimeviikollakin menin kyllä tallille mutta tein mieluummin 4 tuntia polttopuita Tuo viimeistely ei kyllä missään nimessä ole lempipuuhaa.
Mutta laitetaan nyt jokin kuva tuosta vänkärin takaosasta. Tuota kylkeä on paikkailtu ennenkin. Aika monta maalirajaa löytyi, mutta ei onneksi mitään vauriota.
Hieman kävin taas ehostelemassa fiksattavia kohtia korissa. Nyt sain jotain tehtyäkin, viimeviikollakin menin kyllä tallille mutta tein mieluummin 4 tuntia polttopuita Tuo viimeistely ei kyllä missään nimessä ole lempipuuhaa.
Mutta laitetaan nyt jokin kuva tuosta vänkärin takaosasta. Tuota kylkeä on paikkailtu ennenkin. Aika monta maalirajaa löytyi, mutta ei onneksi mitään vauriota.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Nojoo tuo takakaari on ihan loistavasti korjailtu, yleensä nähny paljon kauheampia
® Mesen linttaklubi
Re: W124 230E 1986
Kiitos. Ensimäiseksi kerraksi ihan ok... On siinä vielä tekemistä, ennen kuin maalia vois harkita pintaan.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Autossa jotain pientä edistystä tapahtunut. Päätin, että tinailut riittää ja siirryin tasoittelussa pakkelointiin.
Vänkärin puolen lokasuojasta painelin hitsatessa vedelleitä lommoja oikoseen ja loppuja koloja tasasin pakkelilla. Samoin auton korinosalta tasoittelin paikattuja kohtia.
Ei ole vielä valmis, mutta osa kohdista alkaa olla kelvollisia. Vänkärin puolen takakaari teettää varmaan eniten hommaa.
Meinaa Mersun paljaat pellit ruostua jo uudelleen kun ilma on niin kosteaa
Vänkärin puolen lokasuojasta painelin hitsatessa vedelleitä lommoja oikoseen ja loppuja koloja tasasin pakkelilla. Samoin auton korinosalta tasoittelin paikattuja kohtia.
Ei ole vielä valmis, mutta osa kohdista alkaa olla kelvollisia. Vänkärin puolen takakaari teettää varmaan eniten hommaa.
Meinaa Mersun paljaat pellit ruostua jo uudelleen kun ilma on niin kosteaa
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Tälleppä ei tullut kesällä tehtyä yhtään mitään. Jotenkin tuntuu kesäaikana olevan niin paljon kaikkea muuta touhua, ettei aika millään meinaa riittää. Pari kertaa taisin ajaa tallista pihalle, kun oli toiselle autolle tallin tarvetta.
Nyt lähipäivinä tarkoitus jatkaa projektia kohti valmista. Seuraavana vuorossa korin viimeistelyä paikatuilta osin ja eiköhän se sitten maalaria huuda. Sisätiloissa pitää korjata vielä kuskin penkki ja ovipahvi. Myös kojelaudassa on pari pientä halkeamaa, katsotaan saisiko ne piiloon...
Koneen osalta oli tarkoitus tilkitä jotain öljyvuotoja ja laittaa ilmastointi kuntoon.
Viimeistään ensiviikolla pitää raahautua tallille jatkamaan. Sitten lisää tarinaa ja kuvia
Nyt lähipäivinä tarkoitus jatkaa projektia kohti valmista. Seuraavana vuorossa korin viimeistelyä paikatuilta osin ja eiköhän se sitten maalaria huuda. Sisätiloissa pitää korjata vielä kuskin penkki ja ovipahvi. Myös kojelaudassa on pari pientä halkeamaa, katsotaan saisiko ne piiloon...
Koneen osalta oli tarkoitus tilkitä jotain öljyvuotoja ja laittaa ilmastointi kuntoon.
Viimeistään ensiviikolla pitää raahautua tallille jatkamaan. Sitten lisää tarinaa ja kuvia
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
No viimein pääsi kesätauolta raahautumaan auton kimppuun. Viimeistelyt jatkui, hioin ja pakkeloin pariin kertaan työstettävät kohdat. Vänkärin takakaarestakin pitäisi tulla ihan hyvä. Hieman pitää kitillä muotoilla liitettyjen peltien kulmaa loivemmaksi. Kuvia tulee ensi kerralla
Ovipahvia tuntuu olla hankala löytää. Ostoilmoituksia on ollut ja myytävistä yrittänyt metsästää ilman tulosta. Noh, yksi tyyppi otti yhteyttä muutama viikko sitten Torissa ja kertoi, että hänellä olisi pahvi ja ehjä penkkikin. Pyysin kuvaa ja lupasi laittaa illalla. Ei ole vielä sen illan aurinko laskenut, eikä henkilöön saa yhteyttä ... Korjaustakin kysyin kahdesta paikkaa, mutta ei ole kuulemma korjattavissa... Penkin verhouksen korjaus onnistuisi lähikaupungissa jos itse hommaan kankaan. Toinen, hieman kauempana oleva pulju, haluaisi vaihtaa koko penkin verhoilun, ettei jää sävyeroja...
Ovipahvia tuntuu olla hankala löytää. Ostoilmoituksia on ollut ja myytävistä yrittänyt metsästää ilman tulosta. Noh, yksi tyyppi otti yhteyttä muutama viikko sitten Torissa ja kertoi, että hänellä olisi pahvi ja ehjä penkkikin. Pyysin kuvaa ja lupasi laittaa illalla. Ei ole vielä sen illan aurinko laskenut, eikä henkilöön saa yhteyttä ... Korjaustakin kysyin kahdesta paikkaa, mutta ei ole kuulemma korjattavissa... Penkin verhouksen korjaus onnistuisi lähikaupungissa jos itse hommaan kankaan. Toinen, hieman kauempana oleva pulju, haluaisi vaihtaa koko penkin verhoilun, ettei jää sävyeroja...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Samalla kaavalla jatkuu...
Etulokasuoja alkoi olla sen verran tasainen hipelöitäessä, että maalasin pienen kerroksen pohjamaalia paikkattuihin kohtiin. Maali paljastaa paremmin puutteelliset kohdat siinä vaiheessa kun sormituntumalla alkaa olla hyvä. Olisi pitänyt olla jotain filleriä, mutta se oli loppu... Ihan hyvä tuo on, pikuisen pitää parannella lähinnä sivuvilkunreiän ympäriltä. Tuo on siis vänkärin lokasuoja, johon piti hitsata parikin paikkaa. Kuskin puolelta takakaaren pakkeloinnit alakavat tuntua hyvältä, niille pääsee tekemään maalitarkastuksen piakkoin. Eniten tekemistä on edelleen toisella puolella. Pikkuhiljaa olen saanut kaaren muotoa pehmeämmäksi, mutta en ole vielä tyytyväinen.
Etulokasuoja alkoi olla sen verran tasainen hipelöitäessä, että maalasin pienen kerroksen pohjamaalia paikkattuihin kohtiin. Maali paljastaa paremmin puutteelliset kohdat siinä vaiheessa kun sormituntumalla alkaa olla hyvä. Olisi pitänyt olla jotain filleriä, mutta se oli loppu... Ihan hyvä tuo on, pikuisen pitää parannella lähinnä sivuvilkunreiän ympäriltä. Tuo on siis vänkärin lokasuoja, johon piti hitsata parikin paikkaa. Kuskin puolelta takakaaren pakkeloinnit alakavat tuntua hyvältä, niille pääsee tekemään maalitarkastuksen piakkoin. Eniten tekemistä on edelleen toisella puolella. Pikkuhiljaa olen saanut kaaren muotoa pehmeämmäksi, mutta en ole vielä tyytyväinen.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Nyt yritetään jatkaa vähintään kerta viikkoon tuusausta. Tarinaa sitä mukaan...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Tuusauspäivä takana.
Hiontaa ja pakkelia vuoronperään... En ollut ihan tyytyväinen lokasuojaan, siinä oli pari kohoumaa ja yritin niitä tasata. On parempi.
Samoin takakaareen piti vielä lääriä kitti, kun ei kelpaa vaikka vähän paremmaksi taas sain hiottua.
Takaluukku on tarkoitus vaihtaa, minulla on hyväkuntoinen tarjokas olemassa. Siitä olen jo aiemmin poistanut mallimerkinnän ja listat. Nyt tein tarkempaa syyniä luukulle ja kyllähän siitä 4 ruosteenalkua löytyi. Kaksi alalistan kiinnitysreiien ympäriltä, yksi rekisterikilven valon kiinnitysreiästä ja yksi mersunmerkin vierestä. Myös kiinnityskohdat kontin saranoihin olivat pintaruosteessa.
Luukku on 2. sarjalaisesta ja ulkoisesti se on ihan samanlainen. Sisäverhoilu siinä oli, kun taas 1. sarjalaisessa kontin sisäpinta on pellillä. Tästä johtuen luukun sisäpuolen viimeistely on tarjokkaassa huonompi. 1.sarjalaisessa siististi mustaksi maalattu, mutta verhoillussa kirjava. Toinen pieni ero on kontin sisävalon katkaisijassa; 1.sarjassa kontissa erillinen katkaisin jolla valo päälle/pois, kun myöhemmässä versiossa katkaisin on luukussa ja valo syttyy kun luukun avaa.
Eipä nuo erot mitään haittaa, hauska vaan huomata pieniä eroja "samanlaisissa" autoissa.
Hiontaa ja pakkelia vuoronperään... En ollut ihan tyytyväinen lokasuojaan, siinä oli pari kohoumaa ja yritin niitä tasata. On parempi.
Samoin takakaareen piti vielä lääriä kitti, kun ei kelpaa vaikka vähän paremmaksi taas sain hiottua.
Takaluukku on tarkoitus vaihtaa, minulla on hyväkuntoinen tarjokas olemassa. Siitä olen jo aiemmin poistanut mallimerkinnän ja listat. Nyt tein tarkempaa syyniä luukulle ja kyllähän siitä 4 ruosteenalkua löytyi. Kaksi alalistan kiinnitysreiien ympäriltä, yksi rekisterikilven valon kiinnitysreiästä ja yksi mersunmerkin vierestä. Myös kiinnityskohdat kontin saranoihin olivat pintaruosteessa.
Luukku on 2. sarjalaisesta ja ulkoisesti se on ihan samanlainen. Sisäverhoilu siinä oli, kun taas 1. sarjalaisessa kontin sisäpinta on pellillä. Tästä johtuen luukun sisäpuolen viimeistely on tarjokkaassa huonompi. 1.sarjalaisessa siististi mustaksi maalattu, mutta verhoillussa kirjava. Toinen pieni ero on kontin sisävalon katkaisijassa; 1.sarjassa kontissa erillinen katkaisin jolla valo päälle/pois, kun myöhemmässä versiossa katkaisin on luukussa ja valo syttyy kun luukun avaa.
Eipä nuo erot mitään haittaa, hauska vaan huomata pieniä eroja "samanlaisissa" autoissa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Vielä hiontaa ja pakkelin levitystä. Nyt alan olla jo melko tyytyväinen paikattuihin kohtiin. Täytyy vielä maalilla varmistaa, miltä näyttää.
Kävin hakemassa saman värisen käytetyn penkkisarjan, kun löytyi sopuhintaan. Kuskin penkki oli yllättäen kulunut, mutta vänkärin penkki hyvässä kunnossa. Ajatuksena ottaa vänkärin penkistä selkänojan verhoilu ja vaihtaa se tämän auton kuskin penkkiin. Saan ehjän verhoilun ilman sävyeroja, tuo harmaa osaa nimittäin vaaleta 35 vuodessa. Myös istuinosan meinasin vaihtaa varaosapenkistä, verhoilu on siinäkin siistimpi ja jouset paremmassa kunnossa. Kerkesinkin purkaa varaosapenkistä selkänojan verhoilun irti ja auton kuskinpenkin selkänojan palastelin irralleen. Siitä pitää vielä verhoilu ottaa pois ja kiikuttaa verhoilijalle.
Kuvassa näkyvät valkoiset klipsit kun irrottaa, saa verhoilun ujuteltua pois pehmusteista. Yllättävän helposti purkaantui, saattaapi olla jotta takaisinlaitto on tuskaisempaa..
Kävin hakemassa saman värisen käytetyn penkkisarjan, kun löytyi sopuhintaan. Kuskin penkki oli yllättäen kulunut, mutta vänkärin penkki hyvässä kunnossa. Ajatuksena ottaa vänkärin penkistä selkänojan verhoilu ja vaihtaa se tämän auton kuskin penkkiin. Saan ehjän verhoilun ilman sävyeroja, tuo harmaa osaa nimittäin vaaleta 35 vuodessa. Myös istuinosan meinasin vaihtaa varaosapenkistä, verhoilu on siinäkin siistimpi ja jouset paremmassa kunnossa. Kerkesinkin purkaa varaosapenkistä selkänojan verhoilun irti ja auton kuskinpenkin selkänojan palastelin irralleen. Siitä pitää vielä verhoilu ottaa pois ja kiikuttaa verhoilijalle.
Kuvassa näkyvät valkoiset klipsit kun irrottaa, saa verhoilun ujuteltua pois pehmusteista. Yllättävän helposti purkaantui, saattaapi olla jotta takaisinlaitto on tuskaisempaa..
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Otin selkänojan verhoilun irti myös auton kuljettajan penkistä. Samanlainen operaatio kuin vänkärin puolellakin, ainoana erona ortopediselkänoja. Eli selkänojan pehmusteissa on ilmapusseja, joihin saa säädettyä ilman määrää. Ei vaikuttanut verhoilun purkuun, neljä ilmaletkua piti irrottaa säätimen ja selkänojan väliltä jotka nekin ovat valmiiksi merkitty eri värein.
Jotta saisi säätää ja räpeltää mahdollisimman montaa kohdetta kerralla, otin vielä etupuskurin työn alle. Hinauslenkin luukun alapuolelta puuttuu pieni pala, jonka aion paikata. Saatui olemaan toinen risa puskuri, josta tuon kohdan muovi oli kuitenkin ehjä. Leikkasin ja mallasin korjauspalan sopivaksi. Korjauskohdan taakse tuli peltilätkä, johon kiinnitin muovit popniiteillä. Täytyy vielä kittailla jollain railot piiloon. Mikä on muuten puskureiden ja helmojen värikoodi tässä autossa? Pellit ovat siis 355 (Diamond Blue Metallic) mutta helmapellit ja puskurit ovat jollain tumman harmaalla värjätyt. Puskureiden törmäyslistat näyttäisivät olevan ihan mustat.
Etulokasuojia viimeistelin ja maalasin hiontavärillä. Alkavat olla kelvolliset.Jotta saisi säätää ja räpeltää mahdollisimman montaa kohdetta kerralla, otin vielä etupuskurin työn alle. Hinauslenkin luukun alapuolelta puuttuu pieni pala, jonka aion paikata. Saatui olemaan toinen risa puskuri, josta tuon kohdan muovi oli kuitenkin ehjä. Leikkasin ja mallasin korjauspalan sopivaksi. Korjauskohdan taakse tuli peltilätkä, johon kiinnitin muovit popniiteillä. Täytyy vielä kittailla jollain railot piiloon. Mikä on muuten puskureiden ja helmojen värikoodi tässä autossa? Pellit ovat siis 355 (Diamond Blue Metallic) mutta helmapellit ja puskurit ovat jollain tumman harmaalla värjätyt. Puskureiden törmäyslistat näyttäisivät olevan ihan mustat.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Isolla virkkuukoukulla taisin itse kaivella ja vedellä ne rautalenkit jouhihässäkän läpi. Kohtuudella asentui.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: W124 230E 1986
Jep, näin ajattelin tehdä. Nuo ei onneksi olleet edes mitenkään pahasti pingotettu.
Kiitos, mutta tuo taitaa olla muovipaneeleiden, helmamuovien yms värikoodi 2. sarjasta eteenpäin? Tässä puskuri on joku tummanharmaan sävy, samoin helmapelti maalattu jollain tummalla sävyllä...dealer kirjoitti:5301 andorblau
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Mulle myivät maaliliikkeessä aikoinaan harmaata Motipin pullossa, kun oman -230 TE -87:n puskuria piti maalata. Aika hyvin passasi se. Katselin vanhat spraypullot läpi ja ainoa Motipin harmaa oli 46818. Voisikohan olla se?
Itse pullosta ei ole näköjään kuvaa mutta naapurifoorumilla oli näköjään vielä projektikertomus tallessa.
EDIT: Vähän alempana samassa topikissa oli näköjään myös oma penkkiprojekti.
t.
Risto
Itse pullosta ei ole näköjään kuvaa mutta naapurifoorumilla oli näköjään vielä projektikertomus tallessa.
EDIT: Vähän alempana samassa topikissa oli näköjään myös oma penkkiprojekti.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: W124 230E 1986
Höh, eipä tullut juuri luettua kysymystä eikä ajateltua vastausta Tuo "helmat" vei automaattisesti ajatukset muovihelmoihin.
wiimax.fi
Re: W124 230E 1986
Hienosti korjattu puskuri. Empäs edes ajatellut muovin hitsausta, kun olen ollut siinä käsityksessä ettei nämä 124 puskurimuvit ole enää siihen soveltuvia. Voisi kyllä kokeilla... Tuolla Motipilla saisi varmasti puskurin hyväksi, mutta jos tämä koko rassi eksyy maalamolle jossain vaiheessa, niin täytyy kaivella tarkka koodi.Roisto kirjoitti: ↑03.10.2021 20:00 Mulle myivät maaliliikkeessä aikoinaan harmaata Motipin pullossa, kun oman -230 TE -87:n puskuria piti maalata. Aika hyvin passasi se. Katselin vanhat spraypullot läpi ja ainoa Motipin harmaa oli 46818. Voisikohan olla se?
Itse pullosta ei ole näköjään kuvaa mutta naapurifoorumilla oli näköjään vielä projektikertomus tallessa.
EDIT: Vähän alempana samassa topikissa oli näköjään myös oma penkkiprojekti.
t.
Risto
Kah, samanlainen kuosi ollut tuossa sinunkin penkkiprojektissa. Penkinlämmittimiäkin ajatuksissa harkinnut tässä "samalla" mutta jää tekemättä. Kesä/harrastepeli tästä tulee ja tuli tehtyä kohtuullinen työ noiden puupaneelien kanssa....
Sitä sattuudealer kirjoitti:Höh, eipä tullut juuri luettua kysymystä eikä ajateltua vastausta Tuo "helmat" vei automaattisesti ajatukset muovihelmoihin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Joo. Ilman muuta jos kunnolla tehdään maalaamossa, niin kannattaa olla oikea koodi. Täällä puhutaan Galinitgrau (7129) -väristä ja vielä silkinhimmeästä eikä kiiltävästä. Ilmanko sitä omaakin piti maalauksen jälkeen vähän "himmentää".
Itsekin olen kuullut, että esim. joissain W201:ssä on ollut hitsauskelvotonta muovia. Testasin enste jämäpalaan ja sen voimalla uskalsin otta kolvin käteen.
t.
Risto
Itsekin olen kuullut, että esim. joissain W201:ssä on ollut hitsauskelvotonta muovia. Testasin enste jämäpalaan ja sen voimalla uskalsin otta kolvin käteen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: W124 230E 1986
Parts Informationista auton tiedoilla löytyi tällaiset värikoodit kohteeseen Detachable Plastic Parts:
1658 - LIGHT IVORY
7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED
7167 - DEEP DARK GREY
7387 - CHAMOIS GRAY
Tuohon 7129 kallistus pienen Googlettelun jälkeen itsekin ainakin puskureiden osalta. Helmapellit ei ihan mene kategoriaan "irroitettava muoviosa".
1658 - LIGHT IVORY
7129 - GALENA GRAY,SEMI-POLISHED
7167 - DEEP DARK GREY
7387 - CHAMOIS GRAY
Tuohon 7129 kallistus pienen Googlettelun jälkeen itsekin ainakin puskureiden osalta. Helmapellit ei ihan mene kategoriaan "irroitettava muoviosa".
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Kävin koria vielä tarkemmin läpi ja otin kiinni muutamat kiveniskemät ympäri koria. Konepellissä, a-pilarissa, ovissa ja takaosasta löytyi pieniä rupia jotka hioin pois. Sipaisin hankalimmissa kohdissa oleviin hieman tasoitetta. Laakapellillä olevat on helpompi hioa tasaiseksi esim. epäkeskohiomakoneella.
Puskurin muovi taisi sittenkin olla hitsauskelvollista. Ajoin saumakohdat hieman viistoksi ja tinakolvilla sulattelin muovisoiroja railon täytteeksi.
Penkin verhoilut kävivät verhoilijalla, joka onnistuneesti vaihtoi ehjän selkänojan verhoilun. Rikkinäisestä selkänojan verhoilusta sai vielä ehjät tereet kyynärnojaan, jonka verhoilun olin purkanut myös valmiiksi. Kasasin sitten ehjät kankaat takaisin paikalleen. Vielä en istuttanut autoon kiinni, ettei likkaantuisi suotta. Vanha kuskinpenkin irti ratkottu kangas näkyykin tuossa kuvassa maassa. Sävyeroa ei käytännössä ole yhtään.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: W124 230E 1986
Uusi tarvikepuskuri on muuten varsin halpa, reilun satasen ja lista parikymppiä.
Materiaali on kovempaa (heikompaa) kuin alkuperäinen, mutta puskuri istuu kuitenkin hyvin paikalleen.
Materiaali on kovempaa (heikompaa) kuin alkuperäinen, mutta puskuri istuu kuitenkin hyvin paikalleen.
wiimax.fi