1.8e M102 Nyt toimii
1.8e M102 Nyt toimii
Jakajan kansi väärin päin paikoilleen, pyörijän hahlon lukitus pyörijästä rikki. Uusi pyörijä, ei käynnisty.
Puola vastuksia mitaten kunnossa.
Puolan johto uusi.
Kohtasiko pitkäaikainen kakkoskulkine loppunsa?
Puola vastuksia mitaten kunnossa.
Puolan johto uusi.
Kohtasiko pitkäaikainen kakkoskulkine loppunsa?
Viimeksi muokannut markoala, 30.10.2022 12:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Kerran kokeilin tarvikkepyörijää ja se sippas eka startilla. Vanha takas ja pelas että pääsi ostamaan uuden pyörijän... Ne pyörijät ja kopat saattaa olla vähän mitä ovat. Oliko orkkisosa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Ei todellakaan vaan mitä sunnuntaina sai .. Motonetista intermotor
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Puola, sytytys yksikkö, ecu , sytytys johdot, pyörijä, jakajan kansi ei ole syynä. Ei käynnisty.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Ongelma tuli siis tuossa remontissa ? Onpa merkillistä. Kokeilitko että kipinä puuttuu nyt ?
wiimax.fi
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Onko jakajankannen keskihiili tallessa?
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Täytyy perjantaina tutkia taas. Katsoin ennen puolan vaihtoa, yhdestä tulpasta. Kipinä tuli jonkunlainen ainakin. Täytyy tutkia letkut ja kumikaukalo vielä. Jos olisi posahtanut imusarjassa kun starttailin risalla pyörijällä. Kansi pitäisi olla ok, teen tupla tarkastuksen.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Jos on "potkassut takaisin" Niin käynnistymättömyyteen (olipa hankala sana ) riittää että se määräjakajan pohjasta lähtevä kumiletku on pullahtanut irti.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Ei löydy letku vikaa. Kokeilin tulpilta johtoja irti ja kipinä tuli. Ei käy.
Toinen kansi ja ei käy. Kokeilin kipinää, tuli, kohta ei. Pyörijä halki.
Toinen kansi , sama juttu.
Loppui pyörijät. Aiheuttiko tulpan huono maadoitus kokeillessa pyörijä rikon? Pyörijän asensin nyt ei merkkiviiva asennossa.
Auto ei käynnisty vaikka kipinä tuli ja bensa haisee.
Toinen kansi ja ei käy. Kokeilin kipinää, tuli, kohta ei. Pyörijä halki.
Toinen kansi , sama juttu.
Loppui pyörijät. Aiheuttiko tulpan huono maadoitus kokeillessa pyörijä rikon? Pyörijän asensin nyt ei merkkiviiva asennossa.
Auto ei käynnisty vaikka kipinä tuli ja bensa haisee.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Tarkista että kampuran (ja nokan) ollessa YKK:ssa pyörijä osottaa ykkösen tulpanjohdon suuntaan.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Minua ihmetyttää tuo pyörijän halkeaminen.
Vaikka sen kannen asentaisi miten päin siihen, sen ei pitäisi halkaista pyörijää, koska sehän käydessä osuisi kuitenkin johonkin.
Tietysti jos laittaa narupuolen sisäänpäin
Onkohan se nyt ihan oikea kieputin?
Vaikka sen kannen asentaisi miten päin siihen, sen ei pitäisi halkaista pyörijää, koska sehän käydessä osuisi kuitenkin johonkin.
Tietysti jos laittaa narupuolen sisäänpäin
Onkohan se nyt ihan oikea kieputin?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Nolla ja T väliin osuu kammen pyörällä.
Pyörijä hajosi todennäköisesti kannen asennusvirheeseen. Toinen ruuvi on joskus katkaistu ja porattu vähän vinoon. Sen kanssa on pärjännyt kunhan kannen asentaa onnistuneesti. Ensimmäinen kerta se nyt epäonnistui. En muistanut tuota. Haen huomenna pyörijän ja yritän taas.
Tässä jakaja on mallia ei alipaine mokkulaa. Koska 6/ 1991 kat malli. Ymmärtääkseni tässä jakajassa A0031584201 ei ole hall anturia.
Pyörijä hajosi todennäköisesti kannen asennusvirheeseen. Toinen ruuvi on joskus katkaistu ja porattu vähän vinoon. Sen kanssa on pärjännyt kunhan kannen asentaa onnistuneesti. Ensimmäinen kerta se nyt epäonnistui. En muistanut tuota. Haen huomenna pyörijän ja yritän taas.
Tässä jakaja on mallia ei alipaine mokkulaa. Koska 6/ 1991 kat malli. Ymmärtääkseni tässä jakajassa A0031584201 ei ole hall anturia.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Eli jakajan akseli ei todennäköisesti ole pyörähtäny eri hampaalle sieltä alapäästä jakajan akselia. SEmmonenkin vaara on jos pyörijä on tökänny kanteen ja jakaja on periaatteessa käynyt jumissa.
Eli taitaa hoitaa ajotuksen tutkimisen vauhtipyörältä kampuran asentoanturilla ja sytkäpoksi on herkkä sytkähäiriöille.
Vaarana on että on voinut viottua tuossa kun tulppa on ollu piuhan päässä koneen päällä, tms muuta huonoa maadoittumista.
Kipunaa vois tutkia semmosella perinteisellä ajotuslampulla, piuha ykkösen johtoon ja lampulla osottelemaan kampuran asteikkoa että tuleeko kipuna aina samaan aikaan. Ja erityisesti oikeaan aikaan.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Tarkastettu:Jako on kohdallaan. kampiakselinmerkki, nokan merkki ja jakajan merkki. Kampiakselin asento anturin kohdistuu epäily.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Otapa irti sytkäboksilta se kampuran asentoanturi ja mittaa resistanssi.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Ehkä 0.8 k ohm
Ilmeisesti tuo on lähellä ehjää. Uusi on tulossa, muuta vikaa on hankala keksiä.
Ilmeisesti tuo on lähellä ehjää. Uusi on tulossa, muuta vikaa on hankala keksiä.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Jakaja vaihdettu. Nyt on ehjä, myös kannen kiinnitysreikien osalta. Ei muutosta käynnistyvyyteen.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Siinähän on kohta vaihdettu kaikki sytkäosat?
Tuli mieleen että voiko heikko akku tai sittenkin hajusta huolimatta bensaa puuttua (rele, pumppu, joku muu syy).
Onko tulpanjohtojen järjestys tarkistettu ainaskin 3 kertaa? Kerran laitoin m102 tulpanjohdot kahdesti väärin
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Sama tuli mieleen, että tuleeko varmasti bensaa perille asti?AK47 kirjoitti: ↑21.4.2022 18:50
Siinähän on kohta vaihdettu kaikki sytkäosat?
Tuli mieleen että voiko heikko akku tai sittenkin hajusta huolimatta bensaa puuttua (rele, pumppu, joku muu syy).
Onko tulpanjohtojen järjestys tarkistettu ainaskin 3 kertaa? Kerran laitoin m102 tulpanjohdot kahdesti väärin
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
minä.
Sytysjohdot oli väärin. 1. Siis kuuluu jakopäästä ensimmäiseen. Ja siitä rintapeltiä kohti.
Kokemusta.
Sytysjohdot oli väärin. 1. Siis kuuluu jakopäästä ensimmäiseen. Ja siitä rintapeltiä kohti.
Kokemusta.
Re: 1.8e M102 rikoin pyörijän. ei käynnisty
Hmm, tuosta olin alkaa vänkäämään alussa mutten kehdannut hienoa kun tuli kuntoon, ja halvalla.
wiimax.fi
Re: 1.8e M102 taas ei käynnisty
No nyt.. w201 on eläkkeellä, odottaa opetustehtävää. Seisottuuaan kuukauden päivät katoksessa syksyn kosteassa auto ei taas käynnisty.. edellinen ajo 20 m pihasta katokseen. Sitä ennen siirto 30km peltiremontista meille syyskuun alussa . 95e10 tankissa n 10L , tankattu kesäkuussa ehkä. Nyt lisäsin 5L 98, ei vaikutusta. Puolan johto irti, kiinni, eroa on, sytyttää kyllä. Bensa pumppu surahtaa,. Tulpan johdot ei nyt itsekseen ole voinut mennä väärin. Bensa putkea avasin , tavaraa tulee. Wd40 suihkuttelin nyt,. Ei näy hiiren syömiä johtoja tms... Outoa. Auto on suivaantunut käytön puutteesta.
Re: 1.8e M102 Nyt uusi vika
Jakajan kannen alla kosteutta
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Re: 1.8e M102 Nyt uusi vika
Kosteat nollakelit oli omallakin lankulla muutaman kerran haastavia. Pyörähti vähän käyntiin mutta sitten alkoi pätkiä, mutta kertaakaan ei onneksi akku loppunut tien päälle (purki vielä vähän virtaakin niin sai pitää akun kenkää irti, jos ei joka päivä ajanut). Jos joka päivä ajoi niin ei mitään ongelmaa, mutta jos viikonkin seisoi lämpötilan heiluessa niin oli melkoinen kaasupolkimen ja starttailun kombo, että sai koneeseen lämpöä ja paikat kuivaksi.
204.201
EX 124.083
EX 124.083
Re: 1.8e M102 Nyt uusi vika
Nyt toimii. Avasin jakajan jo aiemmin, wd suhtautus silloin. Nyt uudelleen kuivasin, vaihdoin bremi pyörijän jonkun vähän kapeamman tilalle. Näin auton sai kaasu pohjassa käymään vaivoin. Välillä auto toimi kaasulla, mutta ei käynyt hyvin tyhjäkäyntiä. Aikansa käyttelyn ja kaasuttelun jälkeen auto toimii normaalisti.
Joko E10 oli hartsiutunut suuttimiiin tai kosteutta jossain.
Joko E10 oli hartsiutunut suuttimiiin tai kosteutta jossain.
Re: 1.8e M102 Nyt toimii
Kosteutta.
Ihan yleinen vaiva melkeimpä kaikissa jakajallisissa mersuissa. Itellä on vähällä ajolla olleet bensat temppuilleet aina kosteilla keleillä. Niin W123/201 ja W140:t
Ne tykkää kun ne pidetään säännöllisessä ajossa
Ihan yleinen vaiva melkeimpä kaikissa jakajallisissa mersuissa. Itellä on vähällä ajolla olleet bensat temppuilleet aina kosteilla keleillä. Niin W123/201 ja W140:t
Ne tykkää kun ne pidetään säännöllisessä ajossa