Olisko tullu vastaavaa vikaa kellään vastaan. Hyytyi tuo oma 2010 nelikko automaatti Vito paikallisen Motonetin parkki ruutuun ja hinurilla kotia.
Eli teki seuraavaa.
- normaalisti keskuslukitus avaimesta auki ja auto käyntiin.
- kävi noin 1 sekunnin ja sammui
- uudestaan sama juttu
- kolmannella kerralla ei enää avain käänny virtalukossa, rattilukko on pois päältä ja aika pitkälti sähköt kateissa.
- keskuslukitus ei toimi
- sisävalo toimii napista, ei jos oven avaa
- radio lähtee napista päälle, 10-12 sek näyttöö teksti PROD
- Hätävilkut toimii, paitsi nappulassa ei vilku valo eikä mittaristossa
-ajovalot menee päälle katkaisijasta
Mutta muuten tuo nyt lepää raatona pihalla ja ei mitään elon merkkejä. Akun jännite 12,7..V
Että jos jollain antaa jotain vinkkejä mistä lähtee vikaa paikallistamaan. Vai voisko se surullisen kuuluisa virtalukko tehdä tuon ilmiön, kolmella eri avaimella kokeiltu ei vaikutusta.
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen
W639 sähköt kateissa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W639 sähköt kateissa
Alkuun tarkista että akun johdot on kunnolla kiinniIssu84 kirjoitti: ↑19.1.2023 22:51 Olisko tullu vastaavaa vikaa kellään vastaan. Hyytyi tuo oma 2010 nelikko automaatti Vito paikallisen Motonetin parkki ruutuun ja hinurilla kotia.
Eli teki seuraavaa.
- normaalisti keskuslukitus avaimesta auki ja auto käyntiin.
- kävi noin 1 sekunnin ja sammui
- uudestaan sama juttu
- kolmannella kerralla ei enää avain käänny virtalukossa, rattilukko on pois päältä ja aika pitkälti sähköt kateissa.
- keskuslukitus ei toimi
- sisävalo toimii napista, ei jos oven avaa
- radio lähtee napista päälle, 10-12 sek näyttöö teksti PROD
- Hätävilkut toimii, paitsi nappulassa ei vilku valo eikä mittaristossa
-ajovalot menee päälle katkaisijasta
Mutta muuten tuo nyt lepää raatona pihalla ja ei mitään elon merkkejä. Akun jännite 12,7..V
Että jos jollain antaa jotain vinkkejä mistä lähtee vikaa paikallistamaan. Vai voisko se surullisen kuuluisa virtalukko tehdä tuon ilmiön, kolmella eri avaimella kokeiltu ei vaikutusta.
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen
luvatoman paljon ollut tänä talvena autoja joissa on vaan painettu kenkä kiristämättä sitä,
tarkista myös korin ja koneen välinen maa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W639 sähköt kateissa
Sain vian paikallistettua ja korjattua.
Maadoitukset katsoin ekana, ne oli kunnossa, samoin akun kengät.
Virtalukko ja rattilukko testattii, ei vikaa
Epäiltiin viallista etuSAMia. Sen avasin ja siistissä kunnossa.
SAMille ja relerasiaan tulevat + johdot mitatasin, näytti olevan kunnossa...paitsi. Syyksi paljastu lopulta kuskin penkin alla oleva
80A sulakepesä. Huono kontakti että ilman kuormaa näytti kyllä täydet voltit, mutta kuormalla sitten jännitteet tippu luvattoman alas. Vaihdoin uuden AN sulake pesän ja ongelmat poistui sen siliän tien.
Maadoitukset katsoin ekana, ne oli kunnossa, samoin akun kengät.
Virtalukko ja rattilukko testattii, ei vikaa
Epäiltiin viallista etuSAMia. Sen avasin ja siistissä kunnossa.
SAMille ja relerasiaan tulevat + johdot mitatasin, näytti olevan kunnossa...paitsi. Syyksi paljastu lopulta kuskin penkin alla oleva
80A sulakepesä. Huono kontakti että ilman kuormaa näytti kyllä täydet voltit, mutta kuormalla sitten jännitteet tippu luvattoman alas. Vaihdoin uuden AN sulake pesän ja ongelmat poistui sen siliän tien.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W639 sähköt kateissa
Hyvä että tuli kuntoon,Issu84 kirjoitti: ↑26.1.2023 9:55 Sain vian paikallistettua ja korjattua.
Maadoitukset katsoin ekana, ne oli kunnossa, samoin akun kengät.
Virtalukko ja rattilukko testattii, ei vikaa
Epäiltiin viallista etuSAMia. Sen avasin ja siistissä kunnossa.
SAMille ja relerasiaan tulevat + johdot mitatasin, näytti olevan kunnossa...paitsi. Syyksi paljastu lopulta kuskin penkin alla oleva
80A sulakepesä. Huono kontakti että ilman kuormaa näytti kyllä täydet voltit, mutta kuormalla sitten jännitteet tippu luvattoman alas. Vaihdoin uuden AN sulake pesän ja ongelmat poistui sen siliän tien.
yleensähän vitoissa on penkin alla olevat sulakeet paikkallaan teipillä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä