W211 200 cdi facelift 07. Egr pois toiminnasta ja lisävoimaa
W211 200 cdi facelift 07. Egr pois toiminnasta ja lisävoimaa
Täältä varmaan joltain löytyy tieto ja kokemus egr:n. poistosta hyöty on tiedossa mutta onko haittoja? Ja voiman lisäyskään ei pahitteeksi olis.
Nyt on digituning ohjelma 170 hv./350 nm. palijoku tuohon voi lisätä että on vielä järjellistä ja pysyy nipussa?
Moottori on OM 646 ja automaattilaatikko 722.699.
Nyt on digituning ohjelma 170 hv./350 nm. palijoku tuohon voi lisätä että on vielä järjellistä ja pysyy nipussa?
Moottori on OM 646 ja automaattilaatikko 722.699.
Joo pikkusen siihen näköjään saa lisää, onko tuossa lämpiämisessä miten paljon eroa. Tuo nokiaminen tuossa onki se pahin ongelma tuo auto rouvalla ajossa ja reilusti suurin osa on pelkkää kyläajoa.markoala kirjoitti:Tuikulta apu löytyy. N. 190 /400 ja puhtaampi imu puoli haittana hitaampi lämpenemään.
Yritin tuikulle pistää yv:tä mutta näyttää että eivät lähe jäävät vaan lähteviin kansioihin.
Kysynpä tässä topicissa että paljonko tuosta vanhemmasta 150hv w211 220cdi:stä saikaan Tuikun softalla irti?
Tuskin tuolla kauan jaksaa vakiokuntoisena ajella
Tuskin tuolla kauan jaksaa vakiokuntoisena ajella
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Viestit näkyy lähtevien kansiossa kunnes vastaanottaja on ne lukenut, eli ovat kyllä lähteneet.V-M kirjoitti: Yritin tuikulle pistää yv:tä mutta näyttää että eivät lähe jäävät vaan lähteviin kansioihin.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Tämä keksintö se ei kyllä hyväksy tuota starilla eegeeärrän poistoa. Lähtee hetkeksi pois päältä ja kaasun polkaisun jälkeen palautuu normaali tilaan eli egr taas käytössä. Näyttäs että uus moottori ohjelma olis paikallaan. Jollaki kujeella tuo kyllä pitää saaha pois käytöstä. Onko joku saanu tuon egr:n. pois starilla pysyvästi pois ilman uutta ohjelmaa?
Tuosta ensimmäisen sukupolven Delphistä noin 210/500.V-M kirjoitti:Täältä varmaan joltain löytyy tieto ja kokemus egr:n. poistosta hyöty on tiedossa mutta onko haittoja? Ja voiman lisäyskään ei pahitteeksi olis.
Nyt on digituning ohjelma 170 hv./350 nm. palijoku tuohon voi lisätä että on vielä järjellistä ja pysyy nipussa?
Moottori on OM 646 ja automaattilaatikko 722.699.
Egr,n saa pois, ohjelmoimalla, tai staarilla, kumminka vaan haluaa.
Tämän moottorin vanhemmasta versiosta, jossa on Boschin systeemit, saatavan tehon määrä riippuu niistä osista, millä se on satuttu kokoamaan, niitä on kirjava versiomäärä. Mutta kaikista sellainen 190/400 pitäisi ainakin lähtemän. Asaa ei oikein tiedä etukäteen, ennen kuin on saanut ohjelman ulos ja silmien alle, nyrkkisääntönä voisi sanoa, että aivan mallisarjan viimeisissä, jotka on "suomiautoja" syntyjään, on suurimmat suuttimet, jotka on suuret. Alkupään autoissa pienimmät.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Lainataanpas vanhaa topiikkia.
Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Auton optimointi realisoitui tänään, kun autoon laitettiin tuikun tekemä normiohjelma. Lyhyen (150km) kokemuksen perusteella muutama kommentti:
- automaattilaatikon vaihdot terävöityivät hyvällä tavalla, laatikko muutenkin toimii nyt paremmin ja empimättä
- laatikko ei vaihda "liian" herkästi pienempää sisään kun painaa kaasua vaan vääntää "oikealla" vaihteella, toki pienempääkin vaihtuu kun vaan kaasua painaa
- tehoa tuli oikein mukavasti lisää, ei se mikään tykki vieläkään ole, mutta huomattavasti pirteämpi kuin aiemmin
- kulutus matka-ajossa ajotietokoneen mukaan näyttäisi tippuneen reilut 0,5l satasella, tankkauksen perusteella sitten tietää tarkemmin, mikä muutos oikeasti oli
-> tähänastisen, tosin kovin lyhyen kokemuksen perusteella voin vain suositella ohjelmointia tällaiseen vähän vanhempaankin kamppeeseen.
Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Auton optimointi realisoitui tänään, kun autoon laitettiin tuikun tekemä normiohjelma. Lyhyen (150km) kokemuksen perusteella muutama kommentti:
- automaattilaatikon vaihdot terävöityivät hyvällä tavalla, laatikko muutenkin toimii nyt paremmin ja empimättä
- laatikko ei vaihda "liian" herkästi pienempää sisään kun painaa kaasua vaan vääntää "oikealla" vaihteella, toki pienempääkin vaihtuu kun vaan kaasua painaa
- tehoa tuli oikein mukavasti lisää, ei se mikään tykki vieläkään ole, mutta huomattavasti pirteämpi kuin aiemmin
- kulutus matka-ajossa ajotietokoneen mukaan näyttäisi tippuneen reilut 0,5l satasella, tankkauksen perusteella sitten tietää tarkemmin, mikä muutos oikeasti oli
-> tähänastisen, tosin kovin lyhyen kokemuksen perusteella voin vain suositella ohjelmointia tällaiseen vähän vanhempaankin kamppeeseen.
Re: W211 200 cdi facelift 07. Egr pois toiminnasta ja lisävoimaa
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, 11.11.2023 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 200 cdi facelift 07. Egr pois toiminnasta ja lisävoimaa
Laitahan kuva penkkilapusta, kiitos
wiimax.fi