Kolopalloon vaihdettin tänään yksi parkkianturi. Uuden hinta noin 200€ plus työt. Otettiin purkuautosta anturi ja korjaamolla asennus. Ohjeen mukaan olisi pitänyt irroittaa takapuskuri mutta näppärä asentaja sai vaihdettua paikallaan. Nyt pelaa park assistance yms avustimet oikein. Kustannuksia koko savotalle noin 150€. Moottorin suojamuovin päällä oli ollut aika paljon hiekkaa. Liittimet oli ok kuntoiset, missään ei näkynyt hapettumia ja akkukotelo naarmuton.
Kulutus nyt kesäkelissä 14-20kwh/100km.
Mittarissa noin 178tkm. Ostettu takuu ei korvannut parkkianturia, joten tämä meni omasta lompakosta. Onhan tuohon kilometrejä kertynyt.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Wolkkari yhteensoppii...
Re: Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Wolkkari yhteensoppii...
Muutama kokemus nyt kun nuo tutkat toimii oikein.
* Peräkärry / traileri aiheuttaa hätäjarrutuksen, mikäli pistoke ei ole kytkettynä. Varsinkin venetraileri tuotti äkkipysäyksen kun käytettiin venettä vesillä. Järjestelmä varoittaa sivistyneesti "valmistaudu jarrutukseen". Ei tarvi ihmetellä jos jonkun kanssa autoilijan peruuttaminen näyttää tökkivältä. Kyseessä ei ole huonoin kuski ohjelman peruutusrasti.
* Saman jarrutuksen aiheuttaa myös pyöräteline, jossa ei ole valoja. Liikkeelle lähtö onnistuu hyvin, mutta kiinnitysremmin heilahtaessa tutkaan tai kameraan sama homma kuin kärryssäkin. Toinen teline missä on valot ei tätä sirkusta aiheuta.
Traileri ja teline näkyy kamerasta hyvin, joten peruuttaminen on helppoa. Itse kun en tykkää traileria uittaa kovin syvässä niin näkee hyvin milloin ollaan riittävän syvällä vedessä. Hurjalta tuntuu jättää yhdistelmä luiskaan kun pitää vaan luottaa P tekstiin näytössä. Oispahan uutiskynnys ylitetty kun "sähköauto meni jokeen venettä laskiessa".
* Itsestään ajoa ruutuun en ole kokeillut. Meidän kylän kauppojen ruudut on niin kuluneet, että käytännössä niitä ole.
Näiden havaintojen osalta voidaan todeta auton olevan kunnossa ja varusteet toimivat.
* Peräkärry / traileri aiheuttaa hätäjarrutuksen, mikäli pistoke ei ole kytkettynä. Varsinkin venetraileri tuotti äkkipysäyksen kun käytettiin venettä vesillä. Järjestelmä varoittaa sivistyneesti "valmistaudu jarrutukseen". Ei tarvi ihmetellä jos jonkun kanssa autoilijan peruuttaminen näyttää tökkivältä. Kyseessä ei ole huonoin kuski ohjelman peruutusrasti.
* Saman jarrutuksen aiheuttaa myös pyöräteline, jossa ei ole valoja. Liikkeelle lähtö onnistuu hyvin, mutta kiinnitysremmin heilahtaessa tutkaan tai kameraan sama homma kuin kärryssäkin. Toinen teline missä on valot ei tätä sirkusta aiheuta.
Traileri ja teline näkyy kamerasta hyvin, joten peruuttaminen on helppoa. Itse kun en tykkää traileria uittaa kovin syvässä niin näkee hyvin milloin ollaan riittävän syvällä vedessä. Hurjalta tuntuu jättää yhdistelmä luiskaan kun pitää vaan luottaa P tekstiin näytössä. Oispahan uutiskynnys ylitetty kun "sähköauto meni jokeen venettä laskiessa".
* Itsestään ajoa ruutuun en ole kokeillut. Meidän kylän kauppojen ruudut on niin kuluneet, että käytännössä niitä ole.
Näiden havaintojen osalta voidaan todeta auton olevan kunnossa ja varusteet toimivat.