Kilanderin Tesla
Re: Kilanderin Tesla
Pitikö tuo nyt ottaa ”haasteena’. Ajaa saman verran omalla id.4:lla kuin sinä Teslalla. Latauksista ei ole kirjanpitoa mutta aika tarkan suunnan saan laskettua.
Re: Kilanderin Tesla
Helposti se menee, sulla niin paljon uudempi ja vähemmän ajettu auto.
Ja pitänee itse alkaa vähän rajoittaa ajamista niin kestäisi siihen tarkoitukseen mihin hankittu vielä jonkun tovin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Niin eikös tässä ollu ilmaset lataukset teslan latureilla? Tällöin vertailu on aika turhaa. Vai onko tuo 152tkm ajettu kokonaan ostosähköllä kokonaissummalla ~240e
Mutta älyttömän hienoja reissuja! Ja kuvia on vähintäänkin riittävästi
Akku /moottori ongelmia ei ole tainnu olla?
Re: Kilanderin Tesla
Joo ilmaiset superit on ja turhaa tämmöistä on mihinkään verrata.
Joku nykyaikainen sähköauto 10-15 kWh kulutuksella, omat paneelit ja pörssisähkö niin semmoisella kun joku ajaisi pitemmän siivun olisi mielenkiintoista nähdä lukemia.
Teslan latureita pääasiassa käytetty, tuo n. 240 € kertynyt siitä että ei niitä ihan joka paikkaan riitä.
Akku & voimansiirtoremontit vielä edessäpäin. Alusta, ilmastointi ja kori aiheuttaa remontin tarvetta aina välillä.
Rengaskulut pysyneet kohtuullisempina mitä iltapäivälehdet väittää.
Jos jotkut osat kuluu nopeammin, niin jarrut vähän hitaammin. Ja hämmästyttävää ettei esim.ulkovaloja tarvinnut vaihdella yhtään. Pyöränlaakerit taitaa myös olla alkuperäiset,niin myös jouset & iskarit.
Joku nykyaikainen sähköauto 10-15 kWh kulutuksella, omat paneelit ja pörssisähkö niin semmoisella kun joku ajaisi pitemmän siivun olisi mielenkiintoista nähdä lukemia.
Teslan latureita pääasiassa käytetty, tuo n. 240 € kertynyt siitä että ei niitä ihan joka paikkaan riitä.
Akku & voimansiirtoremontit vielä edessäpäin. Alusta, ilmastointi ja kori aiheuttaa remontin tarvetta aina välillä.
Rengaskulut pysyneet kohtuullisempina mitä iltapäivälehdet väittää.
Jos jotkut osat kuluu nopeammin, niin jarrut vähän hitaammin. Ja hämmästyttävää ettei esim.ulkovaloja tarvinnut vaihdella yhtään. Pyöränlaakerit taitaa myös olla alkuperäiset,niin myös jouset & iskarit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Tämähän kannattaa ajaa loppuun omassa käytössä. Saako enää uudempiin vastaavaa mahdollisuutta latauksen suhteen?
Re: Kilanderin Tesla
Eikö nuo ilmaiset lataukset loppuneet pääosin faceliftin yhteydessä?
Ja oliko niitä edes muissa kuin S mallissa?
Ja joissain autoissa lataukset sai ensimmäinen omistaja ja osassa lataukset on siirtyneet auton mukana seuraavallekkin.
Aika sekavaa kun ei ole tullu tarkemmin perehdyttyä.
Ja oliko niitä edes muissa kuin S mallissa?
Ja joissain autoissa lataukset sai ensimmäinen omistaja ja osassa lataukset on siirtyneet auton mukana seuraavallekkin.
Aika sekavaa kun ei ole tullu tarkemmin perehdyttyä.
Re: Kilanderin Tesla
Eikös se tekisi noin 3500€ / 152000 kilometriä, jos kulutus olisi 15kWh ja hinta 15snt/kWh eli ero tähän
on edelleen hurja.2,0 d Amarokilla jos olisi tuon matkan ajanut polttoaineisiin mennyt n. 27 000 €
wiimax.fi
Re: Kilanderin Tesla
Nettiautossa näyttää olevan ässiä myynnissä missä voimassa ilmaiset lataukset. Tässä ajassa hyvä lisä. Kilometrejä näyttää moni S nähneen.
Re: Kilanderin Tesla
Teoriassa noin. Tuo 15 kWh keskikulutus vielä vähän vaikea saavuttaa.
Uusimmat mersut kyllä kovasti oikeaan suuntaan menossa.
Nykyään kun alkaa olemaan markkinoilla sähköautoja jotka soveltuu kaikkeen käyttöön.
Esim M-B EQC, siis se uusi malli.
Semmoinen vetokoukullisena ja satunnaista kärrin vetoa myös talvella.
Saattaa vielä hetki mennä ennen kuin pääsee lukemaan sellaisen käytännön kokemuksia foorumilta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----