w124 300d ahdistus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tonis
Viestit: 6
Liittynyt: 16.8.2006 1:04
Paikkakunta: Helsinki

w124 300d ahdistus

Viesti Kirjoittaja Tonis »

Onko tuosta vaparista mahdollista rakentaa yhtä kestävä kuin orkkis 300 turbo koneesta paljon kustannuksia tulee pelkän koneen muuttamisesta vastaavaksi tai paremmaksi? Onko esim noissa samanlaiset sisuskalut. olen lukenut melkein kaikki keskustelut mutta en saanut vastausta noihin. Öljysuihkut sun muut hilppeet.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: w124 300d ahdistus

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tonis kirjoitti:Onko tuosta vaparista mahdollista rakentaa yhtä kestävä kuin orkkis 300 turbo koneesta paljon kustannuksia tulee pelkän koneen muuttamisesta vastaavaksi tai paremmaksi? Onko esim noissa samanlaiset sisuskalut. olen lukenut melkein kaikki keskustelut mutta en saanut vastausta noihin. Öljysuihkut sun muut hilppeet.
Alakerta on erilainen. Vaparista on kallis tehdä turbokonetta vastaavaa. Eroa on mm. männissä, veiveissä, öljynkierrossa(öljysuihkut, öljypumppu, öljynjäähdytys...), myös kansi on erilainen osittain.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eroja tosiaan on kuten JP edellä kertoi... männät, (männänrenkaat?)kiertokanget, kk-laakerit, kannen esikammiot. Lohkon öljysuihkut, ö-pumpun välitys, ö-suodatin jalka, öljyjäähdytys.

Noita öljysuihkuja on joku muistaakseni kokeillut vaparin lohkoon asennella.. Huonoin tuloksin.
Muut osat kyllä käy turbosta vapariin.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Eipä käy turbonmännät vaparin veiveihin. Turbonveivit taas ei käy vaparilohkoon, jos ei ole öljysuihkuja...Jää männät ilman voitelua, sillä vaparissa kangessa on öljykanava, jota turbossa ei ole.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.-. lähinnä meinasin että turbon osat esim männät käy veiveineen... ... Joo ei kannata vaparista edes suunnitella tekevänsä turboa vastaavaa.
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Meinasin itsekkin alkaa rakentelemaan, muuta taidan ostaa koko turbollisen konee, paremmat jarrut ja isomman turbon ym.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”