- Pyörimissuunta tietysti sisäänpäin?
Juu
- Vaikuttaako uusi flekti vanhan puhallukseen? Rasittaako?
Ei minun järjellä ajateltuna haittaa mitään...
- Mihin kohtaan anturi? Millainen?
Alavesiletkuun tai syylärin alaosaan.
Joku sanoo kohta että eipäs kun ylävesiletkuun, joten perustelen:
Sillä ei ole mitään väliä miten lämmintä vettä moottorista tulee, mutta jos syyläristä koneeseen menee liian lämmintä vettä, niin silloin pitää flektin pyörähtää... Esim. jos koneesta tulee 120-asteista vettä, mutta moottoriin päin menee 40-asteista vettä, niin ei sen flektin tarvi pyöriä.
Toisaalta, jos siinä koneessa on jo valmiiksi sähköohjattu flekti, niin voihan sen uuden flektin pistää toimimaan samalla anturilla... Rele vaan väliin tottakai.
- Voiko virran ottaa akulta suoraan vaikka autossa on hälytin. Meinaan vain että flekti toimisi niin että kun auton jättää parkkiin jää puhallin jäähdyttämään mikäli lämpötila sitä vaatii. Hälytin ei ota itseensä?
Riippuu hälyttimestä... Kyllä kai voi, luulisin. Mutta eipä sillä mitään väliä ole, koska ei ole järkeä pyörittää flektiä kun kone on sammuksissa... Sehän vaan puhaltaa lämmintä ilmaa syyläristä konehuoneeseen. Ei moottori siitä sen nopeemmin jäähdy, kun ei vesi kierrä.
- Tietääkö joku valmiita asennussarjoja? Flektin pitää olla 10":nen koska isompi ei tuohon sovi.
En, mutta voin piirtää kytkentäkuvan:
(jos haluat että flekti pyörii vaikka ei ole virrat päällä, niin yhdistä tuo virtalukolle menevä piuha akkuun)
(ja ei niitä piuhoja just akkuun ja virtalukolle tarvi vetää... esim. puolan plussasta saa herätteen (=kuvassa virtalukko) ... no ropelin piuhan voi kyllä vetää akullekin, se vie aikalailla virtaa)