Kysymys kylmäaineesta
Kysymys kylmäaineesta
Onko mun -91 mallin mesessä vielä freonit vai uudemmat mömmöt ?
Duunissa kun sais ny täytön R134 aineella ja uuden kuivaimen hintaan 50e,mutt eihä se käy jos siellä on freonit.
Duunissa kun sais ny täytön R134 aineella ja uuden kuivaimen hintaan 50e,mutt eihä se käy jos siellä on freonit.
Viimeksi muokannut EzKo, 23.8.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Freonit sinne vissiin kuuluu. Älä ota vastaan käytettyä ainetta vaikka sitä joku tarjoaisikin, seassa saattaa olla palaneesta kompurasta talteenotettua kakkaa.
Nämä uudemmat aineet kestää ässässä 2v ja sitten järjestelmä on tyhjä, mutta ei sen takia kannata alkaa letkuja vaihtelemaan että säästää sen 20e vuoteen. Ainakaan minun mielestäni.
Jatkossa tilanne on toinen kun letkuille tulee ikä täyteen.
Nämä uudemmat aineet kestää ässässä 2v ja sitten järjestelmä on tyhjä, mutta ei sen takia kannata alkaa letkuja vaihtelemaan että säästää sen 20e vuoteen. Ainakaan minun mielestäni.

Jatkossa tilanne on toinen kun letkuille tulee ikä täyteen.
Ei kannata R134a:ta laittaa, vaatii öljynvaihdon kompuraan ja maksaa enemmän kuin koko pirun kompura.
Koita hommata jostaan tiskinalta R413 tai R49. Olihan noita jokunen muukin, en vain tähän hätään muista.
Koita hommata jostaan tiskinalta R413 tai R49. Olihan noita jokunen muukin, en vain tähän hätään muista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
HVM kirjoitti:Missäs siellä kompurassa ne öljyt on?Nelisen vuotta tässä on R134:llä ässää jäähdytelty, mie kun oon ollu siinä käsityksessä että se kylmäaine on samalla öljy.
Nyt saa oikoa.
Käsittääkseni siellä on öljy joka voitelee mutta sille ei ole mitään mittatikkua,tarkistus silmää tahi proppua.Muistelen arasti että joskus oli jossain autolehdessä juttua kaverista joka osti uuden toyotan(?) josta ilmastoinnin kompura leikkasi kiinni;kaveri aukaisi itse häksättimen ja totesi öljyä olleen ruokalusikallisen jonka seassa kiinnileikkautuneitten mäntien metallijauhoa;enpä mene vannomaan mitään sillä en ole tällä vuosituhannella omistanut ilmastoitua autoa..mutta taas toisaalta;kestäähän jollain jääkaappi 30 vuotta että miksei sitten ässän ilmastointi;samasta tehtaasta se kompura tulee boschin jääkaappeihinkin(kö??)

Mie muistan tuon saman jutun ku Daimleriki, taitaa siellä olla desi-pari jossaki.
No perhana, googlettamalla alkaa käymään ilmeiseksi, että öljy lilluu sen kylmäaineen seassa. Olikohan se Tojota-kompura joku erilainen?
No perhana, googlettamalla alkaa käymään ilmeiseksi, että öljy lilluu sen kylmäaineen seassa. Olikohan se Tojota-kompura joku erilainen?
Viimeksi muokannut Rässi66, 24.8.2006 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Joo, samaa mieltä. Huomautetaampa vielä, että meikäläisen ensimmäinen R134-täyttö tehtiin täysin tyhjään järjestelmään, ei siis entisten litkujen sekaan.AM kirjoitti:En minä mitään kompuran öljyistä tiedäAinakin kylmäaineiden sekaan laitetaan öljyt,ja ne eivät käy keskenään..tällainen käsitys minulla,voin olla TAAS väärässä