Kysymys kylmäaineesta

Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Kysymys kylmäaineesta

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Onko mun -91 mallin mesessä vielä freonit vai uudemmat mömmöt ?

Duunissa kun sais ny täytön R134 aineella ja uuden kuivaimen hintaan 50e,mutt eihä se käy jos siellä on freonit.
Viimeksi muokannut EzKo, 23.8.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Freonit sinne vissiin kuuluu. Älä ota vastaan käytettyä ainetta vaikka sitä joku tarjoaisikin, seassa saattaa olla palaneesta kompurasta talteenotettua kakkaa.

Nämä uudemmat aineet kestää ässässä 2v ja sitten järjestelmä on tyhjä, mutta ei sen takia kannata alkaa letkuja vaihtelemaan että säästää sen 20e vuoteen. Ainakaan minun mielestäni. :roll:

Jatkossa tilanne on toinen kun letkuille tulee ikä täyteen.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ei kannata R134a:ta laittaa, vaatii öljynvaihdon kompuraan ja maksaa enemmän kuin koko pirun kompura.

Koita hommata jostaan tiskinalta R413 tai R49. Olihan noita jokunen muukin, en vain tähän hätään muista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Jeps,täytyy kysyy saako ne hommattua sitä "oikeaa" ainetta sinne ja tottakai samaan hintaan :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oikeaa ainetta frreonien kera jos jostain löytyy 8) Onhan noita korvaavia aineita,Icecon49 esimerkiksi,öljyt käy freonivehkeiden öljyjen kanssa sekaisin ja pysyy sisälläkin kai aika hyvin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Missäs siellä kompurassa ne öljyt on? :roll: Nelisen vuotta tässä on R134:llä ässää jäähdytelty, mie kun oon ollu siinä käsityksessä että se kylmäaine on samalla öljy. :roll: Nyt saa oikoa. :D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

HVM kirjoitti:Missäs siellä kompurassa ne öljyt on? :roll: Nelisen vuotta tässä on R134:llä ässää jäähdytelty, mie kun oon ollu siinä käsityksessä että se kylmäaine on samalla öljy. :roll: Nyt saa oikoa. :D

Käsittääkseni siellä on öljy joka voitelee mutta sille ei ole mitään mittatikkua,tarkistus silmää tahi proppua.Muistelen arasti että joskus oli jossain autolehdessä juttua kaverista joka osti uuden toyotan(?) josta ilmastoinnin kompura leikkasi kiinni;kaveri aukaisi itse häksättimen ja totesi öljyä olleen ruokalusikallisen jonka seassa kiinnileikkautuneitten mäntien metallijauhoa;enpä mene vannomaan mitään sillä en ole tällä vuosituhannella omistanut ilmastoitua autoa..mutta taas toisaalta;kestäähän jollain jääkaappi 30 vuotta että miksei sitten ässän ilmastointi;samasta tehtaasta se kompura tulee boschin jääkaappeihinkin(kö??) :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mie muistan tuon saman jutun ku Daimleriki, taitaa siellä olla desi-pari jossaki.
No perhana, googlettamalla alkaa käymään ilmeiseksi, että öljy lilluu sen kylmäaineen seassa. Olikohan se Tojota-kompura joku erilainen?
Viimeksi muokannut Rässi66, 24.8.2006 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

En minä mitään kompuran öljyistä tiedä :roll: Ainakin kylmäaineiden sekaan laitetaan öljyt,ja ne eivät käy keskenään..tällainen käsitys minulla,voin olla TAAS väärässä :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:En minä mitään kompuran öljyistä tiedä :roll: Ainakin kylmäaineiden sekaan laitetaan öljyt,ja ne eivät käy keskenään..tällainen käsitys minulla,voin olla TAAS väärässä :lol:
Joo, samaa mieltä. Huomautetaampa vielä, että meikäläisen ensimmäinen R134-täyttö tehtiin täysin tyhjään järjestelmään, ei siis entisten litkujen sekaan. :idea:
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ilmastoinnin öljy on siellä kylmäaineen kanssa, ei tykkää yhtään ilmasta se litku. Lisätään kauheen pienistä pulloista, ja jos jää ylimäärää, heti roskiin. Ellei vieressä ole toista autoa odottamassa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Probleemi on siinä juuri ettei vanhanmallin(R12) kompura pelaa 134a:n kylmäaine(-öljy sotkulla).
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Fetisisti kirjoitti:Probleemi on siinä juuri ettei vanhanmallin(R12) kompura pelaa 134a:n kylmäaine(-öljy sotkulla).
Ainakin ässässä pelaa. :roll: Malli on -89, joten takuuvarma freoni-kompura siellä on. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”