Miksi koneremontoitu W124 300 D syö öljyä edelleen?
Miksi koneremontoitu W124 300 D syö öljyä edelleen?
Isäni W124 300 D -86 remontoitiin reilu vuosi sitten. öljy katoaa ylämerkistä alamerkkiin noin 5 tkm. matkalla. Öljyä söi heti remontin jälkeen saman verran ja vie edelleen 40 tkm. jälkeenkin. Mikä on remontissa epäonnistunut. Muuten auto toimii normaalisti ja toimi ennen remonttiakin poislukien savutus? Ulos öljyä ei vuoda.
Auto savutti runsaasti ennen remonttia. Luulimme kannen tiivisteen vuotavan, mutta korjaaja kertoi että pitää tehdä moottoriremontti, kannessa ei vikaa. No savutus loppui, mutta öljyä kuluu liikaa. Harmi kun ei itse nähty moottoria aukinaisena. Eli mikä pielessä?
Auto savutti runsaasti ennen remonttia. Luulimme kannen tiivisteen vuotavan, mutta korjaaja kertoi että pitää tehdä moottoriremontti, kannessa ei vikaa. No savutus loppui, mutta öljyä kuluu liikaa. Harmi kun ei itse nähty moottoria aukinaisena. Eli mikä pielessä?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mitä öljyä se ruokailee



They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Entinen nuapurin isäntä hoonasi hiacen koneen koivuhalolla, hiekkapaperilla ja porakoneella, ettei lie saman isännän remontoima se mersunkin kone?kardaani kirjoitti:Hoonattu ja rengastettu-näin korjaaja kertoi tehdyn. Vettä ei kulu eikä öljyä ole veden seassa.

Anteeksi, ei malttanut olla möläyttämättä.

Meillä käytettiin hiljakkoin koivuhalkoa laturin kiristimenä mutta haloolla hoonaaminen kuulostaa jo aika tekijämieheltä. Mahtaa tulla tasalaatuista jälkeä. Vähän tikkuista ehkä.HVM kirjoitti:Entinen nuapurin isäntä hoonasi hiacen koneen koivuhalolla, hiekkapaperilla ja porakoneella

Tää on ihan kohta valmis.
Koivuhalko, pöydänjalka tai vast kulkee yleensä VW-Audi konsernin tuotteiden peräkontissa vastaamassa vinkuvan laturinhihnan antamiin haasteisiinA. Hara kirjoitti:Meillä käytettiin hiljakkoin koivuhalkoa laturin kiristimenä mutta haloolla hoonaaminen kuulostaa jo aika tekijämieheltä. Mahtaa tulla tasalaatuista jälkeä. Vähän tikkuista ehkä.HVM kirjoitti:Entinen nuapurin isäntä hoonasi hiacen koneen koivuhalolla, hiekkapaperilla ja porakoneella

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kansihan noissa on kuluvaa tavaraa. Pakoventiilin ohjaimet ovat yleensä väljät ja sieltä sitä öljyä menee. Omaani vaihdatin ventiilit ja ohjarit.
Toinen dieselissä oleva vaiva on ylimmän rengasuran leviäminen. Mersun koneessa se on onneksi vahvistettu, mutta silti välys kannattaa tarkistaa ennen koneen kasaamista.
Kun kone hoonataa, niin suositeltavampi tapa on teettää se koneistamolla. Silloin sylinteriin tulee oikea kuvio. Jos tekee porakoneella, niin tulos on huonompi. Vihjeenä kuitenkin, hoonijäljet pitäisi saada syntymään 40-60 asteen kulmaan, eli porakonetta pyöritettään pienillä kierroksilla samalla tehden edestakaista liikettä nopeasti.
Sellaistakin on tapahtunut, että koneessa olisi soikea pytty. Yhdessä 200D:ssä oli 1mm soikeus.
Koneistamolla tarkistetaan soikeus. Porakoneella hoonatessa sitä ei huomaa.
Toinen dieselissä oleva vaiva on ylimmän rengasuran leviäminen. Mersun koneessa se on onneksi vahvistettu, mutta silti välys kannattaa tarkistaa ennen koneen kasaamista.
Kun kone hoonataa, niin suositeltavampi tapa on teettää se koneistamolla. Silloin sylinteriin tulee oikea kuvio. Jos tekee porakoneella, niin tulos on huonompi. Vihjeenä kuitenkin, hoonijäljet pitäisi saada syntymään 40-60 asteen kulmaan, eli porakonetta pyöritettään pienillä kierroksilla samalla tehden edestakaista liikettä nopeasti.
Sellaistakin on tapahtunut, että koneessa olisi soikea pytty. Yhdessä 200D:ssä oli 1mm soikeus.

MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99