Nokkapokkaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Nokkapokkaa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuli tänään tuohon 260E:hen tulppia vaihdellessa mieleen kurkata venttiilikopan alle pitkästä aikaa.
Tiedossa on kyllä ollut, että nokka-akseli on huonossa kunnossa muutaman nokan osalta, ei vain ole saanut aikaiseksi vaihtaa.

Noh, avattuani kannen meinasi lurahtaa pöksyyn.
Melko kauheassa kunnossa oli kaikki nokat :evil:

Löytyipä yksi syy viime aikoina ilmenneeseen nykimiseen ja tehon puutteeseen.

Tässä ykköspytyn imunokka, joka ei ollut edes pahin.
Kuva

Keinuvipu oli tämän näköinen.

Kuva

Ei uskaltanu enää ajaa metriäkään tuolla kepillä, joten tallin nurkasta löytynyt ehjä uudemman mallinen nokka kouraan ja vaihtamaan.

Vähän paremman näköinen on tuo uudempi :roll:

Kuva


Tuolla originaalinokalla on ajettu n.260tkm, joista itse olen 120tkm rullannut.

Vaihto teki kyllä ihmeitä kulkupuoleen :shock:
Alkoi kutonen laulamaan, niinkuin pitääkin 8)

Seuraavaksi pitääkin kannentiiviste vaihtaa, kun on alkanut vuotaa nesteitä ulospäin :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Katoha. :shock: Mitehä se tuolla lailla?
Niinku olis kuivana pyöriny?
Vai liekkö ominaisuus.

Positiivista tässä on se, että Jani osaa laittaa kamerasta makro-asetuksen päälle.
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Rässi66 kirjoitti:Katoha. :shock: Mitehä se tuolla lailla?
Niinku olis kuivana pyöriny?
Vai liekkö ominaisuus.

Positiivista tässä on se, että Jani osaa laittaa kamerasta makro-asetuksen päälle.
Ominaisuus, näissä vanhemmissa :roll:
Uudemmissa on erilainen karkaisu, ja kovametallipalat keinuvivuissa.

Toivottavasti kaikki nokista poistunut metalli on jäänyt suodattimiin :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kas kun en muistanut tiileriltä kysyä miltä keppi näytti, kun pari viikkoa sitten vaihtoi mulle kansipahvin. Tuo pahvihan vaihdettiin juuri neste/öljyvuotojen takia.
-Autoni vuosimalli on kuitenkin -90, liekkö uuemmat hilippeet? :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

romu kirjoitti:Kas kun en muistanut tiileriltä kysyä miltä keppi näytti, kun pari viikkoa sitten vaihtoi mulle kansipahvin. Tuo pahvihan vaihdettiin juuri neste/öljyvuotojen takia.
-Autoni vuosimalli on kuitenkin -90, liekkö uuemmat hilippeet? :roll:
Uudempia on, vaihtui muistaakseni -88 loppuvuodesta materiaalit :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Jani kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Katoha. :shock: Mitehä se tuolla lailla?
Niinku olis kuivana pyöriny?
Vai liekkö ominaisuus.

Positiivista tässä on se, että Jani osaa laittaa kamerasta makro-asetuksen päälle.
Ominaisuus, näissä vanhemmissa :roll:
Uudemmissa on erilainen karkaisu, ja kovametallipalat keinuvivuissa.

Toivottavasti kaikki nokista poistunut metalli on jäänyt suodattimiin :?
Jopa diesel-Asconassani oli nokkien liukupinnat naarmuttomat, vaikka nokat olivatkin kuluneet pahimillaan kolme milliä :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kas kun en muistanut tiileriltä kysyä miltä keppi näytti, kun pari viikkoa sitten vaihtoi mulle kansipahvin.
Terve keppi / keinut, olisit kyllä tietoinen jos siinä olisi kulumista. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”